Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning fredag den 24. februar

Løb 13 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 159

Mine ben kørte sådan set ok men den er ikke rigtig god med knæet - det gør dog mest ondt når jeg kommer hjem fra løbeturen :blush: derfor løber jeg lidt stille i denne uge og jeg tror heller ikke det bliver til en lang tur på søndag.

Det er da noget skidt med knæet :cry: Får du strukket rigtigt ud (selvom rigtige mænd jo ikke gør den slags pjat :laugh: ) Du har heller ikke rigtig restitueret længe.

Det er nogle gode lange ture du tager hver gang, det er jo næsten over en time hver gang. Imponerende træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning lørdag den 25. februar

Cycling 3:

tid ialt: 53 min

Gns puls: 149

Træning søndag den 26. februar

Løb 16,6 km

gns puls: 162

gns tid: 5.04 min/km

Rolig søndagsløb i dag - synes jeg måtte komme noget restitution i hu og værne om mit knæ. Og jeg kunne næsten heller ikke mærke knæet efter løb i dag, så det er betryggende :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 28. februar

14 km løb

gns tid: 5.25 min/km

gns puls: 156

Det blæste så kold en vind i morges at jeg et kort øjeblik troede at jeg skulle dø :cold: I morges kunne jeg helt sikkert meget bedre lide medvind end modvind :tongue: men det er desværre meget svært at have medvind hele vejen når man nu starter og slutter det samme sted :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzr!

Surt med knaeproblemerne, men korsryg, hofter, knae og ankler får også en ordentlig omgang taesk med alt den loebetraening. Jeg kan varmt anbefale, at du foer eller efter en loebetur koerer foelgende oevelser hurtigt igennem - de forebygger og loeser ledproblemer langt bedre end lineaere statiske straekoevelser :4smartass:

Korsryg

Hofter

Ben

Knae og ankler

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzr!

Surt med knaeproblemerne, men korsryg, hofter, knae og ankler får også en ordentlig omgang taesk med alt den loebetraening. Jeg kan varmt anbefale, at du foer eller efter en loebetur koerer foelgende oevelser hurtigt igennem - de forebygger og loeser ledproblemer langt bedre end lineaere statiske straekoevelser :4smartass:

Korsryg

Hofter

Ben

Knae og ankler

Hej :bigsmile:

Tak for tippet! Det er da værd et forsøg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var da så lidt :smile:

Hvad bliver det egentlig til med kb-traeningen? Keder det dig, eller har du bare for travlt med spinning og loeb?

Nej det keder mig ikke men jeg har bare manglet overskud til andet træning end spinning og løb :innocent: Jeg synes på alle måder det trækker tænder ud her sidst på vinteren, så det må være som det er lige nu! KB'en skal nok komme igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 1. marts

Roligt løb 55 min, gns puls 147.

Min foot pod blev ved med at slukke, så der er ingen distanceinfo - måske der skal skiftes batteri - igen, igen :dry: I dag var det nok meget godt for det er nemmere at lunte afsted, når jeg ikke kan se hvor langsomt det går :laugh: og jeg kunne mærke at det ikke lige var dagen for at sætte tempo. Det værker stadig noget i knæet, så jeg skal holde det lidt low et par dage - og nu forsøger jeg med ChristianMN's øvelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

- og nu forsøger jeg med ChristianMN's øvelser
Ja, ka' du så se at komme igang :poking::wink:
Jeg synes på alle måder det trækker tænder ud her sidst på vinteren, så det må være som det er lige nu!

Det virker godtnok somom vinteren er uendelig i år. Selv laenges jeg efter at komme udenfor og traene, men med -2 grader og sne er det godtnok for koldt ...

Link to comment
Share on other sites

Ja, ka' du så se at komme igang :poking::wink:

Det virker godtnok somom vinteren er uendelig i år. Selv laenges jeg efter at komme udenfor og traene, men med -2 grader og sne er det godtnok for koldt ...

Jeg ska' nok, jeg ska' nok :blush:

Og i øvrigt har jeg lavet dem for ankel og knæ i dag - for fremtiden må jeg huske at skrive dem ind som 'bøj og stræk a la ChristianMN' :wink::tongue:

Det virker ikke bare som om vinteren er uendelig i år - vinteren er uendelig i år :wink: Nu er det bare for koldt og for surt - vi vil have forår NU :devil: Jeg er træt af at fryse når jeg cykler på arbejde, og jeg er træt af altid at have flere lag træningstøj hængende til tørre :dry: - det er altså lidt lettere når man kan nøjes med tights og t-shirt....så faktisk er jeg også træt af at vaske så meget tøj og det er også vinterens skyld! :tongue: Og tænk, nogen siger at danskere brokker sig meget over vejret :nonono:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 2. marts

Spinning 2:

tid i alt: 48 min

gns puls: 161

maks: 179

'stræk og bøj a la ChristianMN'

mave+lænd

Synes hurtigt min puls sprang op i morges, men det kan der jo være så mange grunde til. Men ellers god træning fra morgenstunden - forstår ikke at der ikke er flere mennesker i spinninglokalerne om morgenen, det er altså en god måde at starte dagen på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og i øvrigt har jeg lavet dem for ankel og knæ i dag - for fremtiden må jeg huske at skrive dem ind som 'bøj og stræk a la ChristianMN'
Jeg er meget beæret :laugh: - håber det hjælper :smile:
Det virker ikke bare som om vinteren er uendelig i år - vinteren er uendelig i år Nu er det bare for koldt og for surt - vi vil have forår NU Jeg er træt af at fryse når jeg cykler på arbejde, og jeg er træt af altid at have flere lag træningstøj hængende til tørre - det er altså lidt lettere når man kan nøjes med tights og t-shirt....så faktisk er jeg også træt af at vaske så meget tøj og det er også vinterens skyld! Og tænk, nogen siger at danskere brokker sig meget over vejret

Hehe - det er da godt, at du kan se tingene fra den lyse side :wink: Jeg snakkede med en englaender i går, og han brokkede sig over, hvor koldt de havde det - de skulle sgu proeve, hvordan det er herovre i Skandinavien ...

Link to comment
Share on other sites

Hehe - det er da godt, at du kan se tingene fra den lyse side :wink: Jeg snakkede med en englaender i går, og han brokkede sig over, hvor koldt de havde det - de skulle sgu proeve, hvordan det er herovre i Skandinavien ...

:laugh: Ja her er faktisk ogsaa lidt koldt. Der er efter sigende sne i Kent. Det sneede lidt i gaar da jeg var ude og loebe, men det er ikke noget der bliver liggende, og der er ikke frost paa bilerne om morgenen. Men folk brokker da sig over kulden :laugh: Nae du, dengang jeg var knaegt i DK, var der kaempe sne hvert aar, og minus 20 hele januar.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ja her er faktisk ogsaa lidt koldt. Der er efter sigende sne i Kent. Det sneede lidt i gaar da jeg var ude og loebe, men det er ikke noget der bliver liggende, og der er ikke frost paa bilerne om morgenen. Men folk brokker da sig over kulden :laugh: Nae du, dengang jeg var knaegt i DK, var der kaempe sne hvert aar, og minus 20 hele januar.

Og man kunne gå over Storebælt :wink: - og ikke at forglemme at du stred dig barfodet gennem sneen i skole hver dag :laugh: Til gengæld var det også dengang, hvor sommeren var lang og varm og jordbærene var kæmpestore, røde og med en helt unik smag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 3. marts

Løb 13 km

gns puls: 157

gns tid: 5.20 min/km

'ChristianMN stræk og bøj'

Jeg holder mit løfte til mig selv med forholdsvis stille og rolige løbeture. Så skal knæet nok komme sig. Og hvis jeg så har disciplin til at lade løbeskoene blive hjemme mens jeg er i New York er det endnu bedre :innocent: Der lå sne igen-igen i morges - ikke meget men alligevel :cold:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 4. marts

Spinning 3+2:

Tid i alt: 1.51

Gns puls: 164

Maks: 187 :devil:

Bøj-og-stræk

mave+lænd

armstræk: 4x8

Fed træning - især i den første 3'er-time blev der virkelig gået til stålet :superman: Det er meget lang tid siden jeg har kørt en time, der virkede så aggresivt oplagt som i går - var helt høj bagefter :smile:

Træning søndag den 5. marts

Løb 13,3 km

gns tid: 5.26 min/km

gns puls: 150

Knæet er ikke optimalt og det føles klart som om det er relateret til løbehastigheden. Jeg har jo også sat tempoet noget op på træning på det seneste, så det skal kroppen nok lige vænne sig til. Der er ikke vild krise i knæet, så det skal såmen nok gå helt over snart (håber jeg da...)

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at holde en hel uge fri? Maaske kun med svoemning og X-MN oevelser? Er du sikker paa at det ikke er kommet i forbindelser med spiningen, hvor foden er laast fast, og du maaske cykler "forkert"? Det lyder altsaa ikke som om at det er saerlig godt at rende rundt paa det knae, hvis du skal naa op paa de mange kilometer om ugen inden sommer :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at holde en hel uge fri? Maaske kun med svoemning og X-MN oevelser? Er du sikker paa at det ikke er kommet i forbindelser med spiningen, hvor foden er laast fast, og du maaske cykler "forkert"? Det lyder altsaa ikke som om at det er saerlig godt at rende rundt paa det knae, hvis du skal naa op paa de mange kilometer om ugen inden sommer :cry:

Jo jeg har faktisk overvejet om jeg skulle have disciplin til at lade løbeskoene stå hjemme når jeg tager til New York i den kommende uge (onsdag-søndag). Der får jeg alligevel rigeligt med motion i gåform når der skal shoppes til failure :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 6. marts

Cykling 2:

tid: 48 min

gns puls: 157

Maks: 172

Ok morgentime - der lades op til flere træningsfrie dage, så nu må jeg give den lidt gas :innocent: Glæder mig til New York - bliver superfedt at besøge byen igen-igen (store byer med gode shoppingmuligheder er lige noget for denne logejer :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 8. marts

Løb 13 km

gns tid: 5.15 min/km

gns puls: 161

Kold tur hvor det var halvglat en del steder. Sidder p.t. i lufthavnen og er vildt begejstret for lufttrafikken; er på vej til New York og flyet er forsinket på den måde, hvor ingen ved hvornår vi kommer afsted - ikke noget for min tålmodighed :nonono: Tekniske problemer eller hvad ved jeg...Jeg har kun en kommentar - få os i luften :devil: så spændende er kastrup lufthavn trods alt heller ikke (men der er wireless og det er jo altid noget...)

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 14. marts

Løb 9 km

gns puls: 154

gns tid: 5.28 min/km

Min krop var helt fucked up i morges - tror stadig det er flyturen og det faktum, at jeg kom hjem i går morges og tog direkte på arbejde, der sidder i kroppen.

Men jeg kom faktisk til New York - dog heftigt forsinket, da de endte med at aflyse vores afgang, så vi måtte flyve via chicago...og chicago-flyet var også heftigt forsinket, så vi blev nødt til at overnatte før vi kunne kommer videre til New York...så vi mistede faktisk næsten et døgn, hvilket er en del ud af en 4-dages ferie :mad: Men fedt da vi først kom frem, og vi havde faktisk supergodt vejr for årstiden - 15-20 grader og sol :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du kom hel hjem igen...

Der er nu intet som storbyer når der skal powershoppes, eller var det en kultur tur (hvis de to ting kan adskilles)? New York er i hvert fald en skøn by med gang i den 24/7

Hvordan har benet det?

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du kom hel hjem igen...

Der er nu intet som storbyer når der skal powershoppes, eller var det en kultur tur (hvis de to ting kan adskilles)? New York er i hvert fald en skøn by med gang i den 24/7

Hvordan har benet det?

Det var en lidt-af-hvert-tur - hygge, shoppe, lidt kultur og et møde (nu hvor jeg var på de kanter kunne jeg benytte lejligheden til at samle lidt inspiration til den lille konsulentvirksomhed, jeg er blevet en del af :tongue: ). Det blev til en del pligtshopping eftersom min baggage var røget en tur til Seattle :dry: - og selvfølgelig lidt lystshopping i form af sko :smile:

Holder vildt meget af New York, og synes udpræget at det er en by, hvor de største oplevelser kommer ved bare at trave byen tynd...så er man tit heldig at møde dansere, der tjener lidt penge på gaden - i frokostpausen omkring Wall Street eller på nogle af de små pladser/parker - og jeg er flere gange stødt på at det er dans på et vildt højt niveau; det er helt ufatteligt hvad de kan (det er stort set altid sorte mænd, og deres fysik kan bare noget andet end vores andres - white men - and women - can't jump :tongue: )

Ved ikke rigtig med benet - kan ikke mærke noget når jeg bare går længere, men min løbetur i morges er vidst ikke nogen god målestok :laugh: - men jeg mener nu ikke at knæet gjorde specielt ondt :laugh: Hele min krop havde det bare som om den var blevet kørt over af en damptromle...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 15. marts

Løb 12 km

gns tid: 5.25 min/km

gns puls: 167 :blink:

:blink::blink: øhhh - den er vidst helt gal med min krop - vildt høj puls i forhold til tempo...det føles også ualmindeligt hårdt at løbe i disse dage - enten er jeg ved at blive syg (forhåbentlig ikke!) eller også er der ged i hormonerne :tongue: eller også er der bare gået helt karl marx i min krop :crazy: Nå men vi ser hvordan det arter sig de næste par dage - måske kan jeg slet ikke tåle at holde flere dages pause længere :tongue:

Edit: og MN-øvelser i morges (må huske at logføre dem også :tongue: )

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share