Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Du fortjener da alle de klap du kan få. Det er super sejt at løbe så langt. Jeg er i hvert fald temmelig imponeret :4thumbup:

Det ville da forresten også være mærkeligt hvis ikke formen blev bare en lille smule bedre. Det fede med de uger hvor man løber rigtig langt, er det enorme energioverskud jeg syntes det giver ugerne efter.

Har du ikke også det? :bigsmile:

Jo fuldstændig! - næste stop er den lukkede :laugh: Bortset fra udsigten til indlæggelse på den lukkede virker det faktisk som om jeg responderer meget godt på den form for mængdetræning (ja 7-9-13 og alt det der... :tongue: ), og det er vel en meget god forudsætning for at løbe rigtig langt...at man faktisk kan klare træningen uden at kroppen omgående sætter ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To imponerende uger du præsteret!

Ved nærmere eftertanke ved jeg ikke lige med det der Everest Marathon, har egentlig bestemt mig for at droppe så lange og logistisk krævende ture til fordel for mere intense og overskuelige ting her i Europa.

Nå, der er jo tid til at tænke over det....for det lyder godt nok helt fantastisk, og jeg skal helt sikkert tilbage til Nepal engang.

Med hensyn til New York Marathon så faldt jeg iøvrigt over den her fede foto-reportage på Magnum, den ligger halvvejs nede på siden. Skulle nok give inspiration til en tung træningstur eller to!

Mvh

Carsten

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 7. juni

Løb ca 18 km, inkl. bakkeløb

tid: 1.35

I dag stod al teknikken af - både pulsmåling og distancemåling gik i kage :sneaky2: Men det var en god tur, så det gad jeg ikke fedte så meget med. Mig og teknik i disse dage...min iPod gik pludselig kold i går og jeg har ikke kunnet få liv i den siden :blink: Ingen kontakt overhovedet, så jeg var nødt til at købe en ny - jeg kan efterhånden ikke undvære musik på løbeturene. Jeg satser dog kraftigt på at mit pulsur klarer sig med nye batterier :laugh: - og for at sætte trumf på er min støvsuger også gået kold :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 8. juni

Stairmaster 40 min

gns puls: 132 (det er det man kalder restitutionstræning... :tongue: )

styrketræning:

dips

benpres

baglår

en rygøvelser, som jeg ikke ved hvad hedder... :wink:

mave

lænd

Jeg ved godt at det er lidt sparsomt med oplysningerne om styrketræningen...det er hvad det kan blive til :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 9. juni

Løb 19,6 km

gns puls: 162

gns tid: 5.09 min/km

Lidt tung start men meget fint tempo på den sidste del af turen. Øv - jeg har nu set at der er kommet flere kvinder til på 50 km i Fredericia (blandt andet hende, der vandt kvindernes 100 km i Stige...) - nu troede jeg lige jeg var medaljesikker :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at det er lidt sparsomt med oplysningerne om styrketræningen...det er hvad det kan blive til
:nonono::wink:
Øv - jeg har nu set at der er kommet flere kvinder til på 50 km i Fredericia (blandt andet hende, der vandt kvindernes 100 km i Stige...) - nu troede jeg lige jeg var medaljesikker

Hehe, surt. Så må du jo bare loebe og spaende ben eller traede dem i haele for at sabotere dem - alle kneb gaelder hvis man vil vinde :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 10. juni

Løb 16 km

gns tid: 4.53 min/km

gns puls: 167

maks: 180

mave+lænd

Jeg lavede lige et pit stop i fitnesscentret på vejen hjem og fik trænet lidt mave og lænd - derefter luntede jeg den sidste km hjem. Man kan ret tidligt på sommeren se at jeg får al min farve når jeg løber - jeg bliver omtrent lige så pænt jævnt brun som cykelryttere :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 11. juni

Løb 20 km

gns tid: 5.20 min/km

gns puls: 154

Jeg kunne godt mærke at man nu skal til at tænke lidt anderledes over, hvornår man tager væske med nu hvor det er så varmt...jeg plejer ikke at skulle bruge anden væske end det jeg lige kan klare ved en vandhane jeg passerer på en tur som denne, men jeg er jo som regel også afsted tidligt om morgenen og da er det knapt så varmt.

Løb ialt uge 23: 104,5 km :smile:

Jeg kan godt mærke at de mange km begynder at sætte sine spor...Der er ikke noget i vejen med min krop - lidt øm under den ene fod men ellers ikke noget - men jeg begynder at kunne mærke at det slider. Det er også helt fint. I praksis betyder det at jeg skal passe på med, hvornår jeg ligger mig på sofaen, for jeg er ret sikker på, at så snart jeg kommer i vandret position, kan jeg falde i søvn :laugh: Mange mennesker siger jo også, at hvis man træner meget skal man have 8-10 timers søvn hver nat - øhhh det kan altså ikke lade sig gøre for mig :blink: Jeg bestræber mig hårdt på at få 7 timer på langs hver nat, men nogle gange glipper det jo, og jeg må nøjes med 5-6 timer...Sådan er det, når arbejde og alt muligt andet har det med at komme på tværs af ens træning :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 7. juni

I dag stod al teknikken af - både pulsmåling og distancemåling gik i kage :sneaky2: Men det var en god tur, så det gad jeg ikke fedte så meget med. Mig og teknik i disse dage...min iPod gik pludselig kold i går og jeg har ikke kunnet få liv i den siden :blink: Ingen kontakt overhovedet, så jeg var nødt til at købe en ny - jeg kan efterhånden ikke undvære musik på løbeturene. Jeg satser dog kraftigt på at mit pulsur klarer sig med nye batterier :laugh: - og for at sætte trumf på er min støvsuger også gået kold :nonono:

Kvinder og teknik :nonono: Ej, ærgeligt med din iPod. Musik er et must på løbeturene, jeg kan heller ikke undvære det. Hvad løber du bedst til? Håber du har mere held med din nye iPod. Ellers kan jeg kraftigt anbefale en Sony NW-A608

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 12. juni

restitutionstræning:

Steptrainer: 50 min

gns puls: 134

mave+lænd

Jeg er ligesom en smule hævet i den ene svang (cirka midt på - hverken decideret mod hælen eller mod forforden. Det er ikke for alvor noget jeg kan se med det blotte øje, men der skal jo ikke meget forskel på fødderne til før man mærker det i skoene) - det gør ikke ondt og jeg kan godt løbe og gå på det, men det føles lidt underligt nogle gange :blink: Nogen der har prøvet noget lignende? - og jeg tror ikke det er betændelse i svangsenen - det tror jeg måske ville være mere ømt.

Kvinder og teknik Ej, ærgeligt med din iPod. Musik er et must på løbeturene, jeg kan heller ikke undvære det. Hvad løber du bedst til? Håber du har mere held med din nye iPod. Ellers kan jeg kraftigt anbefale en Sony NW-A608

Mænd og teknik siger jeg bare :nonono: Tror du ikke at der er noget galt med den iPod jeg lige har købt! (og den slags er jo opfundet af mænd :tongue: ), og den venlige mand i forretningen kunne selvfølgelig sagtens få kontakt til den, da jeg gik ned med den...Så jeg tog den med hjem for at prøve igen, men min computer kan slet ikke registere at den findes...og så er det jo svært at gøre noget som helst ved den :4ranting: Da jeg foreslog at jeg fik en ny, fordi jeg jo nærmest lige havde købt den, så var det selvfølgelig noget med at sende ind, så nogen andre kan konstatere at den faktisk ikke virker :mad: Det er dårlig kundeservice fra udbyderne af markedets dyreste mp3-afspillere :newtongue: Men jeg må ned med den igen i morgen...som om man ikke havde andet at lave en at hænge i apple-shoppen...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. juni

Løb 14,6 km

gns puls: 150

gns tid: 5.29 min/km

Rolig tur med en god fornemmelse i benene. Det skulle også blive varmt på lørdag, og den 50 km jeg skal løbe starter kl. 12 - så får vi rigtigt glæde af alle de varmeste timer på dagen :laugh: Man skal nok være rimeligt ops på væskeindtag...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 12. juni

Da jeg foreslog at jeg fik en ny, fordi jeg jo nærmest lige havde købt den, så var det selvfølgelig noget med at sende ind, så nogen andre kan konstatere at den faktisk ikke virker :mad: Det er dårlig kundeservice fra udbyderne af markedets dyreste mp3-afspillere :newtongue: Men jeg må ned med den igen i morgen...som om man ikke havde andet at lave en at hænge i apple-shoppen...

Hey mizz

ser som altid godt ud her i din log, puh ha det blir vildt på lørdag, jeg kan slet ikke fatte at man kan løbe så langt.....

Ang din i-pod, der er noget om at du har krav på at få en ny, hvis den er under ½ år gammel, det fik jeg af vide da mit pulsur gik i stykker og jeg ikke gad undvære det, det er jo pisse irriterende at skulle undvære noget så livsnødvendigt som både i-pod og puls ur. Prøv at undersøg det før du går derned igen.

Link to comment
Share on other sites

Hey mizz

ser som altid godt ud her i din log, puh ha det blir vildt på lørdag, jeg kan slet ikke fatte at man kan løbe så langt.....

Ang din i-pod, der er noget om at du har krav på at få en ny, hvis den er under ½ år gammel, det fik jeg af vide da mit pulsur gik i stykker og jeg ikke gad undvære det, det er jo pisse irriterende at skulle undvære noget så livsnødvendigt som både i-pod og puls ur. Prøv at undersøg det før du går derned igen.

Hej Due :bigsmile:

Ja nu må vi håbe at jeg faktisk kan løbe så langt... :tongue::laugh:

Ja og jeg har købt den for under 2 uger siden og så synes jeg de skal give mig en ny på stedet...Nu kom jeg ikke afsted i går men skal derned igen i dag, og sidst talte de om at den lige skulle sendes ind og tjekkes centralt hos Apple - det kan ikke være meningen at når så nyt et produkt ikke virker hos mig, at det så ikke bare byttes uden videre. Jeg kan da ikke vente på at de skal tjekke om det i virkeligheden ikke skulle være mig, der var idiot og ikke kunne få det til at fungere... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. juni

Løb 14,6 km

gns puls: 150

gns tid: 5.29 min/km

Rolig tur med en god fornemmelse i benene. Det skulle også blive varmt på lørdag, og den 50 km jeg skal løbe starter kl. 12 - så får vi rigtigt glæde af alle de varmeste timer på dagen :laugh: Man skal nok være rimeligt ops på væskeindtag...

Puha, ja det bliver en hård omgang hvis det er så fugtigt som det er i øjeblikket :crazy: Bliver spændende at læse løbsrapporten derfra....

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 15. juni

Løb 12,3 km

gns puls: 156

gns tid: 5.19 min/km

Puha, ja det bliver en hård omgang hvis det er så fugtigt som det er i øjeblikket Bliver spændende at læse løbsrapporten derfra....

Ja det skal nok blive en lummer omgang...og vi fik jo ikke renset luften med det torden- og regnvejr, vejrudsigten ellers havde reklameret med...Det må være noget med at løbe med en ispose på hovedet :tongue:

Og nu til endnu et kapitel af min iPod-føljeton; de skal selvfølgelig sende den ind til reperation, fordi de ikke rigtig kan bytte den lige har købt, for de kan jo ikke sælge den anden når jeg har taget den i brug. Så nu er det altså mit problem at de leverer noget hø! Se det er hvad jeg kalder kundeservice...Og så sagde den faktisk ikke særligt venlige ekspedient, at der jo var grænser for hvad jeg kunne forvente af en mp3-afspiller til 600 kr :blink: - øhhh sagde jeg; jeg kan vel godt forvente at den virker mere end 1 uge, for ellers er det altså en meeeeeget dyr mp3-afspiller :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 15. juni

Og nu til endnu et kapitel af min iPod-føljeton; de skal selvfølgelig sende den ind til reperation, fordi de ikke rigtig kan bytte den lige har købt, for de kan jo ikke sælge den anden når jeg har taget den i brug. Så nu er det altså mit problem at de leverer noget hø! Se det er hvad jeg kalder kundeservice...Og så sagde den faktisk ikke særligt venlige ekspedient, at der jo var grænser for hvad jeg kunne forvente af en mp3-afspiller til 600 kr :blink: - øhhh sagde jeg; jeg kan vel godt forvente at den virker mere end 1 uge, for ellers er det altså en meeeeeget dyr mp3-afspiller :laugh:

Davs Frøken Rasmussen!

Jeg kigger lige forbi i log. Først og fremmest skal jeg da lige udtrykke min beundring for din træning. Imponerende så meget du får fyret af! :superman::superman:

Nå - men ang. din Mp3-afspiller.

1. Prisen på produktet har intet at sige i forhold til din reklamationsret. Den skal bare virke.

2. Ombytningretten handler ikke om, hvorvidt de kan sælge den igen. Hvilket forøvrigt også ville være ulovligt, hvis de forsøgte at sælge den som ny. Dernæst har du faktisk RET til at kræve en ombytning - problemet er selvfølgelig her, at du ikke har kunnet bevise at produktet ikke i stykker.

3. Når de sender den ind til undersøgelse, risikerer du at den komme tilbage med meddelelsen, at der ikke er noget galt - hvorefter de opkræver et gebyr. Dette er ulovligt, hvis du ikke er blevet orienteret om gebyret på forhånd. Så jeg håber ikke du har skrevet under på noget?

4. Tager reperationen urimeligt langt tid (der findes ingen faste grænser på dette område) - det ville jeg her vurderer til over 2 uger, har du igen ret til at kræve en ombytning.

Med andre ord - du skal ikke finde dig i noget! Og betal dem endelig ikke nogen penge. Og hvis reperationen ikke virker, eller varer lang tid - så kræv en ny med det samme - det er din lovsikrede ret!

Held og lykke,

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare lige ønske dig held og lykke med turen på lørdag. Håber det bliver en god oplevelse, din træning taler da i hvert fald for at det skulle blive det. Man ved selvfølgelig aldrig hvordan kroppen reagerer, men det skal nok blive godt. Er du stadig blandt medaljefavoritterne eller er der kommet for mange landsholdsløbere til? :bigsmile:

Forhåbentlig bliver det ikke alt for varmt på lørdag - skal selv en tur over broen til Sverige. Jeg glæder mig, lige som mange andre, til at høre om turens forløb og dine oplevelser på ruten.

Do drink and run. Rigtig god tur!

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 16. juni

Løb 7,7 km

gns puls: 144

gns tid: 5.29 min/km

Bare en lille tur for at ryste benene...

Vil bare lige ønske dig held og lykke med turen på lørdag. Håber det bliver en god oplevelse, din træning taler da i hvert fald for at det skulle blive det. Man ved selvfølgelig aldrig hvordan kroppen reagerer, men det skal nok blive godt. Er du stadig blandt medaljefavoritterne eller er der kommet for mange landsholdsløbere til?

Forhåbentlig bliver det ikke alt for varmt på lørdag - skal selv en tur over broen til Sverige. Jeg glæder mig, lige som mange andre, til at høre om turens forløb og dine oplevelser på ruten.

Do drink and run. Rigtig god tur!

Tak for det :bigsmile: Jeg er ikke medaljesikker længere, hvilket jo i sig selv er lidt belastende :laugh: Til gengæld har jeg set, at der kommer Cocktail i fjernsynet i aften, og jeg kan ikke forestille mig en bedre mulighed for mental opladning :wink: Det er sådan en hyggelig film...Bortset fra det er det ret befriende i disse fodboldtider; jeg behøver normalt ikke overveje om der er noget, jeg skal se i fjernsynet for det er der højst sandsynligt ikke... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzrasmussen.

Tak for godt makkerskab i Fredericia, det gjorde vi da ret godt. Et godt psykisk afsæt til vores mål i Schweiz og Århus 1900.

Mvh. Poul Christensen

I lige måde :bigsmile: Jeg er ret sikker på at jeg ikke havde løbet så stabilt, hvis jeg havde tåget ruten rundt alene :tongue: Når jeg ser på omgangstiderne er det lige før jeg har løbet i mere stabilt tempo end ved et marathon.

Link to comment
Share on other sites

50 km ved Fredericia Ultra den 17. juni 2006

Tiden blev 4.44.22 - hvilket jeg er godt tilfreds med :bigsmile:

Gad vide om løbsberetningen ikke bliver lidt kedelig denne gang; jeg havde ikke rigtig nogen kriser, der var ikke rigtig noget, der gjorde ondt og jeg blev heller ikke interviewet af nogen tv-station. Så alle de elementer, der gør løb spændende mangler ligesom :laugh: Nå men I skal høre lidt om løbet alligevel!

Fredericia er for mig byen, hvor man skifter tog, så jeg har sådan set aldrig været andre steder i Frederica end på stationen...Og jeg blev omgående mistænkelig overfor arrangementet, da ikke engang taxachaufførerne ved stationen vidste hvor start og mål for Fredericia Ultra var. Det var da det mindste man kunne forlange :wink: Men heldigvis er der flere i Fredericia, der taler dansk, så omsider fandt vi en, der også vidste hvor starten gik fra. Vi finder startområdet, jeg får mit startnummer og skifter tøj. På det tidspunkt har jeg allerede opdaget at ruten har mindst en dræberbakke lige før man passerer målområdet :laugh: Og det gør man jo en del gange når man løber på en 5 km-rundstrækning...

Da jeg er kommet i tøjet og sådan er kl. vel omkring 11, så på det tidspunkt løber 100 km-løberne (og det har de sådan set gjort siden kl. 6, men det kan man nu ikke se på dem), og ½ marathonløberne er startet kl. 10. Jeg hilser på en jeg kender, som jeg mødte i Schweitz sidste år, og som skal afsted igen i år - han gider nu ikke prøve kræfter med den lange tur, og hopper på marathondistancen igen. Det mener jeg nu er for sløjt, og eftersom han løbe ½ marathon-ruten i Fredericia på 1.23, mener jeg at formen må være i orden :wink:

Starten går for 50 km-løbernes vedkommende kl. 12, og jeg sidder i teltet lidt før for at få lidt stemning med - og hilse på en af de andre kvindelige løbere. Vi er ialt 4 hunkønsvæsener på 50 km. I det hele taget er det småt med kvinder på de lange distancer denne gang (endnu mere småt end det plejer at være), for der er ikke en eneste på 100 km. En af 100 km-løberne passerer i teltet med en optimistisk bemærkning om, at nu mangler han bare et marathon :laugh:

Det ser ud som om vejret har planer om at være med os; det er overskyet, omring 20-22 grader og let vind, og sådan fortsætter det. Vejrudsigten havde jo tidligere på ugen truet med høj, klar sol og varme, og så er 50 km altså langt...

Starten går og min plan er at løbe så stabilt som muligt hele vejen gennem løbet. Man kan se sin omgangstid på 5 km hver gang man løber gennem teltet, så der er mulighed for at følge sig selv (og hvis man skulle glemme at tælle omgange kommer det op på tavlen når man passerer målområdet :tongue: ). Og jeg skal jo rundt 10 gange. Det viser sig at ruten faktisk er rimeligt kuperet (efter dansk standard i det mindste). Jeg tager det roligt og passerer første omgang i en tid omkring 27 min - og den tendens fortsætter; alle omgange er passeret i tider mellem 27 og 30 min. Da jeg er ude på min 3. omgang bliver jeg overhalet af de hurtigste 50 km løbere blandt mændene :blink: Selvom jeg ikke er den hurtigste knallert på havnen, viser det alligevel at der er nogen, der løber hurtigt.

Jeg ligger på et tidspunkt sammen med Sonja Holst, og løber vel en omgang sammen med hende. Men da jeg har tilbagelagt omkring 20 km, dukker Poul, som skal vise sig at blive min løbemakker resten af turen, op. Vi passerer Sonja, som går en del ned i tempo på de sidste 30 km. Det er vældig hyggeligt at løbe sammen med den samme, fordi det hjælper til at holde et stabilt tempo, når man ikke løber rundt helt alene. Og så er et par fødder, der bevæger sig lige ved siden af en, moralsk støtte :smile:

Fordelen ved at løbe på den 5 km rundstrækning begynder at vise sig efter 35 km - så mangler man 15 km, og det lyder jo af meget, men 3 omgange lyder i mit hoved ikke af så meget. Og så lagde jeg heller ikke rigtig mærke til at jeg passerede marathonmærket, for det var jo bare midt i en omgang. På de sidste 2 omgange er benene ved at være trætte, men jeg har det stadig godt. Da vi løber ud på næstsidste omgang løber en af 100 km-løberne ud på sidste omgang. Jeg er faktisk ret imponeret over, hvor let hans løb ser ud, da han kommer op og løbe igen - en vis stivhed i benene må vel være at forvente efter 95 km i løbeko :blink:

Ud på sidste omgang og vi møder for 10. og sidste gang de samme officials osv., og de udmærker sig ved at være meget søde og hjælpsomme over hele linien.

Vi løber i mål og jeg får sagt tak for turen til Poul, som har været mit selskab i efterhånden en del timer. Det viser sig, at han også er ude i et forberedelsesærinde på denne tur - hans hedder 100 km i september.

Min tid rækker til en 2. plads hos kvinderne, og det synes jeg da sådan set er udmærket af en ultradebutant :blush: Tina Kristiansen løb som forventet ind som den første kvinde. Fordelen ved at være blandt de 3 første er jo at man får en premie :tongue: - en faktisk meget lækker løbevest fra Fusion for mit vedkommende.

Togturen er - som altid efter lange løbeture - lettere dræbende på vej hjem, fordi man blive stiv og urolig i benene af at sidde stille i længere tid. Men jeg gider jo ikke blive i Fredericia... :tongue:

I dag kan jeg konstatere nogen ømhed i ben og ryg, men det kunne bestemt være meget værre, så jeg må sige at mit første ultraløb er gennemført over al forventning. Selvom jeg selvfølgelig gerne ville kunne fortælle mere spændende historier om kriser og andre eksotiske fænomener :laugh: Men jeg havde det faktisk ikke hårdere end på et marathon...og det har jeg heller ikke i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzras.

Den er bestemt ikke kedelig, din løbsberetning, men nu er vi jo nok ikke objektive.

Og rigtigt skrevet, det er en god hjælp at havde en løbemakker ved sin side, jeg tror også let, at jeg kunne havde givet mig selv en undskyldning for en gå pause eller et længere ophold ved væskedepoterne.

Jeg er godt nok også mør i stængerne i dag, jeg var en tur i det lokale supermarkede, det er længe siden at det har taget mig så lang tid at gå derop. Nå, i morgen er det på med løbeskoene igen.

Mvh. Poul :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share