Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

For nu at holde fast i min lille kæphest, så vil jeg egentlig tro at marcipan, der ikke er "omviklet" med chokolade må være det helt rigtige til jobbet :cool:

Mvh

Carsten

PS

Tror Udo Bölts' klassiske konsulentrådgivning af en vis Jan Ullrich vil virke højst relevant på søndag, når først 30-kilometer mærket er rundet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag den 15. maj

Styrketræning:

chins m. assistance: 3x8

dips m. assistance: 3x8

forlår: 3x15

baglår: 3x15

armstræk: 3x8

amstræk m. bred armstilling: 3x8

mave+lænd en masse :tongue:

Holder mig til forholdsvis let træning af ben i disse dage - de lange ture sætter sig lidt i senerne på forsiden af knæene, og det animerer ikke ligerem til at træne tungt :blush:

God tur på søndag Carsten :superman: Jeg kommer desværre ikke afsted (ikke på søndag i det mindste), men kommer tid... :wink: Og jep helt rigtigt - efter de 30 km er der kun en ting, der virker - æd dig selv og lid med anstand :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det ud med kettlebell træningen? er den helt slut?

Jeg synes maxim barerne er lige præcis som de skal være da de ikke er alt for fedtede og klæbende, eller for seje. Det rammer altid plet hos mig (måske fordi jeg altid tager dem lidt senere end jeg burde :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det ud med kettlebell træningen? er den helt slut?

Jeg synes maxim barerne er lige præcis som de skal være da de ikke er alt for fedtede og klæbende, eller for seje. Det rammer altid plet hos mig (måske fordi jeg altid tager dem lidt senere end jeg burde :laugh: )

Som du nok kan se står det helt stille med kb-træningen..heeeeeelt stille :wink: Jeg skal ikke sådan lige kunne sige hvorfor men mon ikke det kommer igen..

Ja det meste rammer jo plet, hvis bare man er sukkerkold nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 16. maj

Løb 14 km

Gns tid: 5.19 min/km

Gns puls: 159

Det var egentlig fint løbevejr i morges, men det er altså gråt og trist og ikke så spændende i dag... :dry: Nu havde man lige vænnet sig til solen, og det går som regel meget hurtigere end at vænne sig til regnen :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 17. maj

Løb ca 12 km

Tid: 1.01

Gns puls: 162

Altså - min foot pod slukkede af og til igen :4ranting: nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal stille op med den teknologi :mad: Jeg har jo kun løbet et par ture siden jeg skiftede batteri...

Nå men udover det var jeg tidligt ude i morges...kl. 5 var jeg ude af døren :sleeping: skulle til et morgenmøde langt pokker i vold, og det var sådan set meningen at jeg ville have løbet 16-18 km, men pludselig skulle jeg også have sat en time af til arbejde inden mødet...det er på den anden side helt utroligt hvad jeg nogle gange har fået fra hånden inden kl. 8 :wink: til gengæld er det også nogle gange helt utroligt så træt jeg er kl. 21.30 :laugh: men sådan er det - man kan ikke være på stikkerne alle døgnets timer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen - fik lige tid til at kigge forbi efter jeg endeligt har fået afleveret bacheloropgave (både på dansk og tysk).

Er dybt imponeret over din træning - det lader til at du har en super diciplin i træningen hvilket jeg selv må kæmpe lidt engang imellem desværre :-) Mach ruhig weiter :cool:

Mit eget projekt med swiss alpine marathon ser desværre ikke så godt ud pt.. Efter mit første marathon i starten af april havde jeg først lidt knæproblemer, som jeg dog mere eller mindre er kommet mig over igen. Sidenhen har jeg haft problemer med skinnebensbetændelse og jeg frygter lidt, at jeg eventuelt kunne have fået et slags træthedsbrud.. :mad: Alt i alt kniber det dermed lidt med træning for tiden....men nu vil jeg lade mig inspirere af din træningsgejst og kaste mig på spinningcyklen!!!

PS

Tror Udo Bölts' klassiske konsulentrådgivning af en vis Jan Ullrich vil virke højst relevant på søndag, når først 30-kilometer mærket er rundet!

Hejsa

Er det, det klassiske udtryk "quäl dich du sau" du henviser til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 18. maj

Løb 18,5 km

gns tid: 5.18 min/km

gns puls: 155

Jeg var ikke frisk på løbeturen i morges...jeg måtte lokke mine ben afsted :laugh::laugh:

Hej Alpe-ekspres! - det er altid surt med skader, men du kan jo være heldig at det når at gå over! Skinneben og knæ er mange løberes svage punkter :cry: Tillykke med aflevering af bacheloropgave - det er befriende at komme af med den ikk?

Link to comment
Share on other sites

Ja, lige præcis!

Har altid været ret vild med ham Bölts, som ikke havde Ullrichs talent, men masser af den vilje som Ullrich så tydeligt mangler.

En god uge at holde nedtrapning i iøvrigt, misunder ikke dine halvlange ture i det her vejr, Marianne!

Tror iøvrigt du er inde på det rigtige med mange "halvlange" ture, fremfor de "superlange" om søndagen, som koster uforholdsmæssigt meget på restitutionskontoen.

Spændt på hvornår du runder de magiske 100 K på en uge. Har du nogensinde gjort det før?

Mvh

Carsten

Link to comment
Share on other sites

Ja, lige præcis!

Har altid været ret vild med ham Bölts, som ikke havde Ullrichs talent, men masser af den vilje som Ullrich så tydeligt mangler.

En god uge at holde nedtrapning i iøvrigt, misunder ikke dine halvlange ture i det her vejr, Marianne!

Tror iøvrigt du er inde på det rigtige med mange "halvlange" ture, fremfor de "superlange" om søndagen, som koster uforholdsmæssigt meget på restitutionskontoen.

Spændt på hvornår du runder de magiske 100 K på en uge. Har du nogensinde gjort det før?

Mvh

Carsten

Nej jeg har aldrig været forbi de magiske 100 km/uge :wink: jeg har dog været omkring de 90 km/uge flere gange sidste år, og ved derfor at det er når jeg passerer de 80 km at det begynder at trække tænder ud (altså ikke en uge men når det er uge efter uge) Men det kommer...ikke i denne uge, da der formentlig maks bliver tale om en løbetur i morgen og så er resten af weekenden booket op. Men næste uge skulle jeg gerne nærme mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 19. maj

Stille og roligt løb 50 min

i sand og skov på Bornholm :cool:

Løb i alt uge 20: 52,5 km

Vidste godt at denne uge ville blive lidt low, da weekenden var afsat til arbejde på Bornholm. Så bør jeg have ressourcer til at løbe 100 km i næste uge :cool:

Træning mandag den 22. maj

Løb 12,6 km

gns puls: 153

gns tid: 5.28 min/km

Jeg var noget træt i benene i morges men efter en halv times tid begyndte det langsomt at lette. Kom hjem i går aftes efter at have afholdt 3 dages kursus på Bornholm, og man sover ikke så meget i sådan nogle sammenhænge, så jeg er noget slatten :dry:

Jeg har ikke trænet i weekenden men til gengæld flyttet rundt på en masse tunge ting :tongue:

Jeg er spændt på at høre fra cph marathon løberne - vi havde ikke specielt godt vejr på Bornholm fra lørdag aften til søndag morgen og jeg kan forstå at regnvejrstendensen var forsat i København i løbet af søndagen.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

For mit vedkommende var det thumbs up med vejret igår!

Ikke for varmt, ikke for koldt. Og min game-plan klappede i grove træk, da jeg først faldt af 3-timersgruppen ved 30-32 km, hvorefter jeg trak mig hjem i tiden 3:05:28, hvilket er tæt på min grænse, som jeg bilder mig ind, ligger lige et sted lige der under de tre timer.

Skal bare lige smide fire unødvendige kilo... :bigsmile:

Har skrevet lidt inde på dourun om løbet, hvor jeg synes, der er meget brok over løbet.

Eneste reelle klage skulle da lige være at kvinderne fik rigtige løbe t-shirts, mens mændene af fuldstændig uklare årsager fik en i bomuld, der fuldstændig ubrugelig. Men nu løber jeg ikke motionsløb for at få merchandise, så denne amatøragtige adfærd fra Spartas side undrer mig mere, end det hidser mig op.

Måske mit livs løb, jeg får i al fald svært at slå den tid!

Mvh

Carsten

http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17303

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 23. maj

Løb 19 km

gns tid: 5.14 min/km

gns puls: 161

Turen blev løbet progressivt, så jeg lagde ud med en km-tid på 5.30 og sluttede med en km-tid på 4.50. Jeg tror jeg skal til at løbe flere ture, der bliver løbet progressivt, fordi de sikkert kan opbygge et tempooverskud også når man er lidt træt. Det er jo stadig mit problem at jeg taber voldsomt tid efter 30 km på et marathon.

Tillykke med en superflot tid Carsten :4thumbup: Det er et flot løb og du skal nok komme under 3 timer på et tidspunkt. Nu ved jeg ikke hvor mange marathons du har løbet, men løbserfaring tror jeg er altafgørende for gode tider. En af mine tidligere kolleger var ret habil marathonløber (bedste tid 2.52 mener jeg), og han sagde et år, hvor han havde lagt sig 10 kilo ud (her var der altså bare tale om at han næsten var blevet normalvægtig...) og alligevel næsten løb op med sin bedste tid, at han var blevet en klogere løber, og var helt klar over, hvornår han kunne sætte tempoet op, og hvornår han skulle holde igen.

I øvrigt synes jeg der er brok over cph marathon hvert år. Jeg synes måske ruten er ved at være lidt kedelig (især turen ud omkring vestre kirkegård :sleeping: ), men jeg har da løbet den 3 gange uden at mærke, at der skulle have været noget fundamentalt galt med afviklingen af arrangementet. Det er selvfølgelig meget godt at få en ordentlig t-shirt men det kan da ikke være det, det drejer sig om :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tak, Marianne.

Også for historien om at man ikke behøver at tabe sig for at forbedre sig! :4thumbup:

For en af de ting jeg nyder enormt meget ved marathon-træningen er, at man bedre kan tillade sig at nyde en masse god mad.

Nå, tror ikke jeg gør noget forsøg for næste års version af Copenhagen Marathon eller måske i Paris, som lyder helt fantastisk.

Nu skal der klatres!

Link to comment
Share on other sites

Tak, Marianne.

Også for historien om at man ikke behøver at tabe sig for at forbedre sig! :4thumbup:

For en af de ting jeg nyder enormt meget ved marathon-træningen er, at man bedre kan tillade sig at nyde en masse god mad.

Nå, tror ikke jeg gør noget forsøg for næste års version af Copenhagen Marathon eller måske i Paris, som lyder helt fantastisk.

Nu skal der klatres!

Hvis du får Marathon Avisen fra Marathon Travel Club skal du prøve at læse Karsten Risvigs historie om, hvordan han knækkede den magiske grænse på 3 timer. Faktisk ved Paris Marathon. Han har løbet ultraløb i nogle år (jeg mødte ham sidste år i Schweiz - en af de rigtigt seje løbere kan man vidst roligt sige :blink: ), men havde bestemt sig for at satse på sub 3 timer ved marathon og det lykkes.

Har du planlagt klatreture nogle steder til sommer? Jeg har vandret meget og har flere gange truet med så småt at begynde at tage klatrekurser, men indtil nu er det blevet ved snakken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er planlagt noget klippeklatring i Goteborg, Bohuslän og måske i Nissedal i starten af juli. Og så kaster min faste makker og jeg os ud i dette års projekt i august, nemlig vestgraten på Grandes Jorasses mellem Chamonix og Courmayor. Sidstnævnte projekt er ret seriøs bjergbestigning, som ligner marathon på den måde, at det er lidt lunefuldt mht. vejret og alle mulige andre svært kontrollerbare størrelser.

Dansk Bjergklub har nogle gode begynderkurser på Kullen hvert forår og efterår. Har på fornemmelsen, at du vil finde dig bedst tilrette på rigtig klippe og ikke epoxy indendørs. De kan dog være lidt hårdt bookede til tider (blandt andet fordi kurserne er relativt billige og gode), og så er det folks anciennitet i klubben, som afgør, hvem der kommer med.

Men som med så meget andet; hvor der er vilje er der vej!

Så hvis det er noget du virkelig vil, så meld dig ind i www.danskbjergklub.dk (jeg sidder i bestyrelsen, så dette er altså rå reklame :-), og så dukker mulighederne stille og roligt op, hvis man er lidt opsøgende.

Tror det bliver i København til næste år, hvis jeg gør forsøget på at lave et 2:59 marathon. Synes det ligger på er perfekt tidspunkt på året. I år passede det særlig godt, fordi jeg havde nogle lette forfrysninger at pleje :-)

Link to comment
Share on other sites

PS Nej, jeg har kun løbet et marathon før i mit liv, og det ligger helt tilbage i 1992, hvor jeg løb på 3:13 og blev så alvorligt skadet, at jeg begyndte at klatre nogle år senere. Så i det lys er det egentlig helt fantastisk at kunne "løbe igennem" igen! Fortsat uden skader - hvilket jeg i høj grad kan takke debatforum på dourun for, hvor jeg har hentet utallige gode råd til at strikke et fornuftigt løbeprogram sammen!!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 25. maj

Løb 20,3 km

Gns tid: 5.13 min/km

gns puls: 162

Fin tur og rimeligt gode ben - jeg satser benhårdt på at ramme de 100 km i denne uge :w00t: Så må det passe nogenlunde med at jeg løber lidt op et par uger, og så løber en smule ned frem mod 50 km ved Fredericia Ultra den 17. juni. Det skal nok blive spændende - jeg er ligesom ikke løbet længere end marathon før :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Fin tur og rimeligt gode ben - jeg satser benhårdt på at ramme de 100 km i denne uge :w00t: Så må det passe nogenlunde med at jeg løber lidt op et par uger, og så løber en smule ned frem mod 50 km ved Fredericia Ultra den 17. juni. Det skal nok blive spændende - jeg er ligesom ikke løbet længere end marathon før :chicken:

Man må sige det er det seje træk i træningen du er i gang med. Efter min mening også det bedste tidspunkt i træningen for det er nu man virkelig kan mærke man presser sig selv. Eller er det bare mig der har det såden. Skal du højere op end de 100 km om ugen efter Fredericia?

Er du egentlig begyndt at overveje hvad dit næste mål skal være efter turen i alperne? Selv begyndte jeg at tænke på nye mål allerede inden det jeg var igang med var nået. Hvad med den der tur ned af Himalaya? Selvom det nok er svært at træne til i flade dk, med mindre man kan få gjort valby bakke en anelse højere :bigsmile:

Imponerende du kommer igennem alle de km, mon ikke du svæver sikkert igennem den 50'er. Det tror jeg.

Keep up the good work :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man må sige det er det seje træk i træningen du er i gang med. Efter min mening også det bedste tidspunkt i træningen for det er nu man virkelig kan mærke man presser sig selv. Eller er det bare mig der har det såden. Skal du højere op end de 100 km om ugen efter Fredericia?

Er du egentlig begyndt at overveje hvad dit næste mål skal være efter turen i alperne? Selv begyndte jeg at tænke på nye mål allerede inden det jeg var igang med var nået. Hvad med den der tur ned af Himalaya? Selvom det nok er svært at træne til i flade dk, med mindre man kan få gjort valby bakke en anelse højere :bigsmile:

Imponerende du kommer igennem alle de km, mon ikke du svæver sikkert igennem den 50'er. Det tror jeg.

Keep up the good work :4thumbup:

Jeg tror jeg vil satse på at komme lidt over 100 km inden Fredericia, og hvor meget jeg løber op igen derefter afhænger af, hvordan stængerne har det efter de 50 km :laugh: Men jeg er efterhånden blevet rimeligt god til at restituere, så lad os se om jeg ikke rimeligt hurtigt er løbende igen.

Jeg har flere mulige mål efter alpeturen, men det afhænger af hvordan jeg har det med at løbe så langt...jeg kan mærke at ideen om 100 km begynder at nærme sig, hvis Schweiz går godt. Men helt konkret tænker jeg at løbe New York Marathon i 2007, og jeg har også kig på Everest Base Camp-løbet, men der er jo også for mit vedkommende et begrænset rejsebudget at tage hensyn til :wink: Men for mit vedkommende er Everest-løbet klart et must - jeg ved bare ikke lige, hvornår det kan blive. Jeg tror også de kræver at man har løbet bjerg- eller offroad-marathon før man lukkes ind i løbet, og efter Schweiz har jeg to bjergløb i rygsækken.

I år overvejer jeg Berlin Marathon men jeg har ikke startnummer og kender ikke status - om der er ved at være udsolgt. Jeg har talt med en veninde om at løbe Stockholm Marathon til næste år. Der er jo så mange fede løb man godt gider løbe! - det er godt at livet (forhåbentlig) er langt endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 27. maj

Løb 12 km

gns puls: 163

maks: 180

gns tid: 4.57 min/km

Løb stigende tempo i dag - mine ben gjorde på et tidspunkt ondt på helt samme måde som under Hamburg Marathon, men da det forsvandt var jeg flyvende. Det er noget underligt noget, men det forsvinder åbenbart, hvis jeg kan ignorere det i nogle km :blink:

Skal ind og se Da Vinci-filmen i dag - jeg venter mig måske ikke overmeget, da det kan være meget svært at se filmen, når man har læst bogen. Som udgangspunkt fatter jeg slet ikke, hvordan de kan vælge Tom Hanks til hovedrollen :nonono: Men bogen synes jeg var god, og vil jeg mene at den burde være skræddersyet til filmatisering...

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 28. maj

Løb 23,5 km

gns puls: 154

gns tid: 5.22 min/km

Fy for silvan hvor var det dårligt vejr :nonono: Det stod ned i stænger og jeg kunne nærmest vride mine sko, da jeg kom hjem...

Km løbet ialt i uge 21: 102,6 km :yahoo: Yes sir! - så kom jeg på den øvre side af de 100 km :superman:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share