Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning onsdag den 28. juni

Løb 20 km

gns puls: 156

gns tid: 5.09 min/km

Egentlig ret lav puls i forhold til tempo i dag...og det var faktisk meget rart at det ikke var så varmt.

Nu har jeg omsider fået bestilt flybilletter og det hele til Schweitz, og jeg tager til Firenze på lidt ferie efter løbet og har så også fundet ud af, at det er en større logistik-opgave at komme fra Davos til Firenze :laugh: Heldigvis kan jeg sikkert blive kørt i bil til Zurich og så begynder det at ligne noget...dagen efter løbet gider jeg sikkert ikke skifte tog hele tiden - og jeg kan sikkert heller ikke løbe an på at jeg er i stand til at skynde mig :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning torsdag den 29. juni

Løb 15,3 km

gns puls: 141

gns tid: 5.49 min/km

Rolig restitutionsdag, da jeg kunne fornemme en vis træthed og skulle slæbe mig op af trapperne :tongue: Men så gør det underværker med en heeeelt rolig dag - selvom det godt kan være svært at løbe så langsomt, fordi der næsten går inerti i det og man holder næsten op med at løbe... :tongue: Men jeg kan jo ligeså godt vænne mig til det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 30. juni

Løb 18,2 km

gns puls: 159

maks: 177

gns tid: 5.13 min/km

Der var lidt bakker på programmet igen i dag - Schweitz nærmer sig jo med hastige skridt... :tongue: Så en beretning fra Verdon Ultra på dourun...jeg har luret lidt på løbet, men kiggede godt nok en gang da jeg så at tidsgrænsen på 80 km var 26 timer :blink: så går det altså opad, og det kunne man også ligesom fornemme af løbsberetningen...der er nogle højdemeter, der skal forceres og der er tale om stejle stigninger - ikke så meget med 1000 højdemeter i jævn stigning :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

26 timer.. av mine lår :crazy:

Kan du anbefale en godt løberygsæk med camelbagsystem til hunkønslegemer? :smile:

Jeg løber med en camelback, der kun fungerer som camelback (og ikke rygsæk...) fra Camelback (surprise :tongue: ). Jeg synes at det vigtigste er, at remmen over brystet er fleksibel i op og nedgående retning, så man kan få rygsækken til at sidde ordentligt på ryggen uden remmen kommer på kollisionskurs med barmen :tongue: Med mindre man slet ingen barm har skal remmen jo helst kunne sidde enten over eller under (over for mit vedkommende...). Rygsække med fastsyet brystrem har en tendens til at placere remmen solidt midt på brystet... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag 1. juli

Løb 19 km

gns tid: 5 min/km

gns puls: 172

Jeg havde det varmt i dag og pulsen er også relativt høj i forhold til tempo...men det var en fin tur, og vi skal jo ikke klage om at det er sommer i Danmark :tongue:

Tak Due :bigsmile: Det er nu ikke helt 100 km men 78 km bjergløb - det skal også nok være langt nok :wink::laugh: Nu må vi se hvordan det går, men jeg glæder mig til at prøve det - selvom jeg også nok skal nå at blive lidt nervøs inden...('nu dratter jeg forhåbentlig ikke ned af bjerget' og lignende tanker kan godt melde sig...men når man først er i gang er man for det meste så fokuseret på opgaven, at det går fint :smile: )

Jeg vil også lige benytte lejligheden til at brokke mig over udviklingen i TDF her i loggen - sagen stinker og hvorfor vælger de at offentlige den liste dagen før løbet skal starte? Spansk politi har vel ikke skrevet den i nattens mulm og mørke og så kendte de den også for bare 2 uger siden. Jeg ved ikke om de er dopede, men uanset hvad mener jeg at cykelryttere er mennesker med rettigheder ligesom alle os andre, og det indebærer retten til at tale sin sag. Punktum! - og i øvrigt havde jeg lige glædet mig til at se hvad Basso og Ullrich havde i posen :cry3:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 2. juli

Løb 24,6 km

gns tid: 5.30 min/km

gns puls: 154

Det var en noget slatten løbetur i dag - jeg var træt og slidt og det var varmt... :dry: Men jeg kom igennem...løb spidsrod en del af vejen for at komme i skyggen når det var muligt :laugh:

Løb ialt uge 26: 116 km

...og så er det måske ikke så underligt at jeg følte mig noget slidt i dag :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

En lille hilsen fra Schweiz igen :bigsmile:

Du gør virkeligt et super job - ønsker dig alt det bedste i den videre træning og til løbet her i Schweiz. Jeg har selv droppet at løbe Maraton-løbet dernede men satser på at komme ned og løbe 28 km-løbet alt afhængigt af hvordan træningen forløber frem til slutningen af juli.

Der er virkeligt ekstremt varmt hernede i øjeblikket - +30grader pt. hvilket formegentligt ikke ændrer sig så meget indtil selve løbet. I dag er der Ironman her i Zürich med over 1000 deltagere og de 75 bedste kvalificerer sig til Hawai. Var lige nede og kigge her til middag og hold da op nogle jern-mænd og kvinder der deltager. Har du også overvejet at prøve kræfter med triathlon eller ironman som afveksling eller som en ny udfordring?

Ciao ciao :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En lille hilsen fra Schweiz igen :bigsmile:

Du gør virkeligt et super job - ønsker dig alt det bedste i den videre træning og til løbet her i Schweiz. Jeg har selv droppet at løbe Maraton-løbet dernede men satser på at komme ned og løbe 28 km-løbet alt afhængigt af hvordan træningen forløber frem til slutningen af juli.

Der er virkeligt ekstremt varmt hernede i øjeblikket - +30grader pt. hvilket formegentligt ikke ændrer sig så meget indtil selve løbet. I dag er der Ironman her i Zürich med over 1000 deltagere og de 75 bedste kvalificerer sig til Hawai. Var lige nede og kigge her til middag og hold da op nogle jern-mænd og kvinder der deltager. Har du også overvejet at prøve kræfter med triathlon eller ironman som afveksling eller som en ny udfordring?

Ciao ciao :bigsmile:

Næ men velkommen tilbage :bigsmile:

Vi håber ikke på +30 grader til Swiss Alpine, men det kan også være svært at sige noget om, hvordan vejret i bjergene på dagen - det kan jo svinge ekstremt meget. Men man skal nok få sin sag for, hvis solen skinner fra en skyfri himmel hele dagen :crazy: Så er det noget med den gode solcreme og masser af væske - og så bare håbe på at man ikke bliver bims af solen...På den anden side vil man helst heller ikke have at det sner eller noget i den stil...Jeg har prøvet begge dele på vandreture i Alperne - høj klar sol en hel uge og hyppige snefald. Efter en uge i +2000 meters højde i solen kan man næsten ikke klare mere...der er jo ikke så vældig meget, der kan skygge for solen, når der ikke er træer :tongue:

Jo jeg har skam overvejet noget triathlon, og jeg tror rimeligt hurtigt jeg kunne komme op i tempo på cyklen, men jeg svømmer meget dårligt, så der er lidt at arbejde med :wink:

Jeg tror nu også det er en meget fin oplevelse at løbe nogle af de lidt fladere løb ved Swiss - enten 28 km eller den marathon, der hedder C42 - jeg tror man får bedre lejlighed til at nyde naturen, fordi man ikke hele tiden er så koncentret om at kigge på ned på stien for ikke at rende rundt og snuble :tongue: Jeg var helt kvæstet i nakken af at kigge ned, da jeg havde løbet K42 sidste år :wacko:

Men du må jo sige til hvis du kommer ned og løber - det er jo ikke utænkeligt at der danner sig en fraktion, der skal ud og have en øl om aftenen efter løbet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men du må jo sige til hvis du kommer ned og løber - det er jo ikke utænkeligt at der danner sig en fraktion, der skal ud og have en øl om aftenen efter løbet :tongue:

Jeg troede da ellers ikke at seriøse løbere drak :innocent: Jeg kommer nok til at beslutte mig i sidste øjeblik mht. min deltagelse. Det falder nemlig sammen med at jeg faktisk er på vej tilbage til Danmark den weekend. Jeg har besluttet mig for at tage hjem og læse videre i Århus fra 1 September - jeg har levet lidt en vagabond tilværelse i nogle år og trænger til at få lidt ro på tingene :blush: Jeg overvejer dog at skubbe min hjemrejse til mandag, og så kan jeg lige få løbet med ;-)

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 3. juli

Steptrainer: 54 min

gns puls: 129

mave+lænd på swiss ball

Restitutionstræning ovenpå sidste uges strabadser :tongue:

Jeg troede da ellers ikke at seriøse løbere drak

Det tror jeg skam heller ikke de gør :laugh: Men det der med at være seriøs har heller ikke noget med mig at gøre... :tongue: Sidste år var vi nogle stykker, der af absolut uransagelige årsager holdt til kl. 5 om morgenen....Så jeg var ikke bare træt i kroppen men også i ansigtet dagen efter :laugh: Denne gang skal jeg dog videre næste formiddag, så det ligger nok lidt en dæmper på sagen - øl i store mængder er heller ikke rigtig godt for restitutionen :innocent::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg har skam overvejet noget triathlon, og jeg tror rimeligt hurtigt jeg kunne komme op i tempo på cyklen, men jeg svømmer meget dårligt, så der er lidt at arbejde med :wink:

Hej Mizz R,

Først og fremmest er det jo fantastisk at se hvordan det går med din træning. Har sagt det før men gør det lige igen, du er for sej. Jeg er heldigvis selv ved at være kommet på banen igen efter alt for lang tid væk. Det er dejligt at få skoene på og komme ud igen.

Du skal da bare starte til triathlon sammen med mig. Jeg har som dig heller ikke de store problemer med løb og cykling kan nok klares. Svømninger derimod er en helt anden snak. Der kan jeg vel lige pt. klare omtrent 17m crawl uden at drukne og derefter en 3-4m under vand inden det siger blob og jeg skal reddes ud af børnebassinet af den nærmeste livredder. Eller med andre ord, svømningen skal lige læres, og det er jo det man har efteråret og vinteren til. Jeg melder mig ind i ktk86. De har svømning ovre i fælledbadet og i institut for idræt. Der er begyndertræning, så der er ingen undskyldning. Mit mål er en halv ironman til næste sommer i Silkeborg, den kan du da sagtens være med på, og dernæst er der jo kun en vej...

Hvad si'r du?

Fortsat god træning

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 4. juli

Løb 17,5 km

gns puls: 158

maks: 178

gsn tid: 5.15 min/km

Bakketræning i Frederiksberg Have og Søndermarken i dag - selv tidligt om morgenen er det varmt nu. Jeg tror jeg trænger til lidt fri...jeg kan næsten ikke trække mig selv ud af sengen om morgenen, men ferie må lige vente et par uger endnu...

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizz R,

Først og fremmest er det jo fantastisk at se hvordan det går med din træning. Har sagt det før men gør det lige igen, du er for sej. Jeg er heldigvis selv ved at være kommet på banen igen efter alt for lang tid væk. Det er dejligt at få skoene på og komme ud igen.

Du skal da bare starte til triathlon sammen med mig. Jeg har som dig heller ikke de store problemer med løb og cykling kan nok klares. Svømninger derimod er en helt anden snak. Der kan jeg vel lige pt. klare omtrent 17m crawl uden at drukne og derefter en 3-4m under vand inden det siger blob og jeg skal reddes ud af børnebassinet af den nærmeste livredder. Eller med andre ord, svømningen skal lige læres, og det er jo det man har efteråret og vinteren til. Jeg melder mig ind i ktk86. De har svømning ovre i fælledbadet og i institut for idræt. Der er begyndertræning, så der er ingen undskyldning. Mit mål er en halv ironman til næste sommer i Silkeborg, den kan du da sagtens være med på, og dernæst er der jo kun en vej...

Hvad si'r du?

Fortsat god træning

Det vil jeg da overveje :smile: Jeg vil lige overveje hvordan jeg med rimelighed kan presse mere træning ind i programmet - jeg har på fornemmelsen at jeg gerne lige vil løbe en 100 km inden jeg sætter mig et mål om triathlon :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 5. juli

Løb 18 km

gns tid: 5.19 min/km

gns puls: 148

Det var så en af de dage, hvor jeg var glad for at jeg ikke skulle ud og løbe et eller andet vildt... :dry: Jeg var noget slatten og selvfølgelig lykkes det mig også at snuble over en eller anden træstub - hudafskrabning på knæ og skulder og hvad har vi :nonono: Nå men det har sikkert set sjovt ud... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du får da løbet lidt :w00t: Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste som løber bakkeløb i Frb. Have. Hvis du en dag ser mig ligge halvdød i kanten af stien, må du lige samle mig op :laugh:

Er KB'en lagt på hylden?

Link to comment
Share on other sites

Du får da løbet lidt :w00t: Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste som løber bakkeløb i Frb. Have. Hvis du en dag ser mig ligge halvdød i kanten af stien, må du lige samle mig op :laugh:

Er KB'en lagt på hylden?

Jeg vil begynde at kigge ned efter dig, så jeg i det mindste ikke snubler over dig :laugh:

Begge mine KB'er står skam meget nydeligt lige ved siden af sofaen (måske heller ikke det mest oplagte sted, hvis de skal i brug :dry: ), men de er måske nok begyndt at kede sig lidt...Jeg ved endnu ikke om de er lagt på hylden eller om de bare holder pause :innocent: P.t føler jeg mig noget maxet ud på træningssiden, så det bliver ikke rigtig til så meget andet end det mest nødvendige (læs: løb :tongue: )

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 6. juli

Løb 12,6 km

gns tid: 5.55 min/km

gns puls: 141

Restitutionsløb på denne varme morgen...man skal faktisk løbe midt om natten, hvis man skal have fornuftige temperaturer. Og så har jeg fået verdens største (mindst!) myggestik på det ene lår - det ser vældigt skægt ud med en bule på den ene side af låret :laugh: og så strammer det hver gang jeg sætter foden i jorden. Jeg haaaaader myg :devil: - og når jeg nu har det sådan, hvorfor kan de så ikke suge blodet ud af nogle andre end lige mig?! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 7. juli

Løb 17,3 km

gns puls: 153

gns tid: 5.11 min/km

Hmmm - det er som om min krop er faldet i søvn i disse dage...Den er lidt sløj i optrækket. Nå men det går nok over - nu skal jeg jo også snart til langsomt at trappe ned (helt ned til 100 km/uge :tongue: - men jeg skal nok også længere ned :wink: ).

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 8. juli

Løb 13 km

gns puls: 159

gns tid: 5.05 min/km

mave+lænd

Ok tempo meget af turen - jeg var noget sløj i betrækket i starten, og var lige ved at konvertere til en ren restitutionstur, men så kom jeg noget efter det. Joggede hjem efter at have trænet lidt coretræning i fitnesscentret.

I dag spilles kvindernes finale jo i wimbeldon - det er helt forfriskende at der hverken er en langbenet russer eller en Williams i finalen :tongue: Jeg skal se den - har set alt for lidt wimbeldon denne gang :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Trappe ned til 100km/uge :omg: Det må jo betyde at det på nuværende tidspunkt ligger på den anden side af 100 km [Einstein speaking] Sig mig er du sådan lige på kanten til at være vanvittig kvindemenneske :wink:

Nå pjat. Har et par gange forfulgt dig fra Dourun og tror der sidste gang jeg læste med var problemer med knæene, men det må da vist have gået grundigt over med det km antal :smile:

Det er vel nedtrapning til de 78km i "lettere kuperet terræn" der er igang? Hvor mange højdemeter er det lige der skal forceres på den tur?

Pyh godt det ikke er mig. Har godt nok løbet en del marathonløb de sidste par år, men mener kun jeg har oplevet en gang hvor jeg tænkte at en ekstra km kunne man da godt have løbet hvis det skulle være og jeg ved ikke lige hvordan jeg mentalt skulle fortælle mig selv "at der er jo kun 36km tilbage" efter at have løbet et marathon i bjergrigt terræn :wink:

Nå held og lykke med turen og det skal da blive spændende at læse hvordan det gik :smile:

/Benny

PS: Myg burde helt klart opfindes væk igen! Jeg fatter intet af hvorfor de blev opfundet, men et er sikkert og det er at vedkommende der opfandt dem må have haft en virkeligt dårlig dag :devil:

PPS: Jeg er en forøvrigt den bedste "myggebalsam" man kan få! Er jeg i nærheden er der kun en der bliver stukket og det er mig :mad: (uretfærdigt at dem der hader myg mest også er dem der bliver stukket!)

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 9. juli

Løb 24,3 km

gns puls: 148

gns tid: 5.32 min/km

Det holdt hårdt i dag - jeg skulle vidst være blevet i sengen... :tongue: Jeg havdet det som om jeg manglede energi, men jeg synes ellers jeg havde spist fornuftigt i går...jeg skulle måske alligevel være gået forbi en 7-11 efter et stykke chokolade på vej hjem i går aftes :laugh::tongue:

Løb i alt uge 27: 103 km

Og så lige en kommentar til gårsdagens wimbeldon-finale hos kvinderne...det var seriøst god tennis! Finalen stod jo mellem Mouresmo og Henin og jeg synes det var helt på sin plads, at præcis de to kvinder stod i finalen; de ligner faktisk verdens bedste kvinderlige tennisspillere p.t. Mens Sharapova og Williams-søstrene har været på forsiden at Vogue, designet tøj, gået til fester og hvad de ellers foretager sig af ekstracurriculære aktiviteter, så har de andre to altså trænet og stille og roligt spillet sig op i toppen af verdensranglisten. Og sådan skal det nemlig være! Henin var klart bedst spillende i første sæt, andet var meget åbent, men i slutningen af tredie sæt var Mouresmo altså den, der havde bedst kontrol over sit spil (og formentlig over nerverne...), så hun rendte med sejren.

Og danske Caroline Wozniacki (staveplade??) vandt juniorfinalen - det lover for en gangs skyld godt for dansk tennis :smile:

Og i dag bliver det spændende at se, hvad Nadal kan stille op mod Federer...

Jeg er ellers vild med Wimbeldon men faktisk ikke set nogle kampe denne gang...dels fordi jeg ikke rigtig har haft tid, men også fordi alle mulige andre sportsbegivenheder (fx VM i fodbold...gaaaab...) har koloniseret sendefladen på de ordinære kanaler (det har været en af de meget få gange, hvor jeg har savnet kabeltv...).

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share