Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Hej Mizzras.

Den er bestemt ikke kedelig, din løbsberetning, men nu er vi jo nok ikke objektive.

Og rigtigt skrevet, det er en god hjælp at havde en løbemakker ved sin side, jeg tror også let, at jeg kunne havde givet mig selv en undskyldning for en gå pause eller et længere ophold ved væskedepoterne.

Jeg er godt nok også mør i stængerne i dag, jeg var en tur i det lokale supermarkede, det er længe siden at det har taget mig så lang tid at gå derop. Nå, i morgen er det på med løbeskoene igen.

Mvh. Poul :superman:

Hæ hæ - objektive løbsberetninger bruger vi ikke her i loggen :laugh: Men det, der altid er rigtigt er, at jeg var der, jeg løb og jeg logfører den tid, jeg faktisk har løbet :cool: Og resten er båret af, at denne logejer har læst meget filosofi og derfor godt ved, at den objektive sandhed er en illusion :laugh: Til gengæld ytrer jeg mig næsten kun om sportsbegivenheder, jeg selv har deltaget i...Meeen når vi nu er i sport-i-fjernsynet-sæsonen kan jeg da lige udlægge mit helt fundamentale synspunkt på nogle af sæsonens sportsgrene:

Fodbold VM: viiiiiiiiildt kedelig sportsgren og jeg fatter ikke at der findes mere end cirka 5 tilskuere på verdensplan :dry::laugh:

Tour de France: raaasende spændende, og jeg fatter ikke at nogen kan synes det er kedeligt at se på mænd, der cykler, i 3 uger. Og i år bliver det jo spændende nu hvor Armstrong ikke kører, og så er spillet jo åbent og det bliver spændende at se hvad Ivan Basso kan :tongue:

Wimbeldon: kan jeg rigtig godt lide. Det ærgrer mig dog lidt at Tim Henmann ikke bliver større end som så - han er inkarnationen af Wimbeldon og engelske kostskoler (flyveører, nydeligt klippet, sammenbidt und alles). De russiske modeller må gerne smutte ud af billedet (de er for unge til rigtigt at være morsomme på Centre Court...) til gengæld ser man gerne Andy Roddick stryge til tops (ham kan vi godt lide... :tongue: )

Men bortset fra det har jeg faktisk haft det overraskende godt idag - øm selvfølgelig men ikke på den måde at jeg næsten ikke kan gå. Meeeen de lange ture går hårdt ud over ryggen...

Jeg forestiller mig også en kort luntetur i morgen og så en tur forbi min massør i morgen aften :smile:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey Mizz Rasmussen

Vildt imponerende :alright:

Rigtig flot løbet

-Camilla

Tak for det Camilla :smile: Nu håber jeg også at din træning kommer til at køre over sommeren, så du er flyveklar til Berlin :bigsmile: - hvis alt går vel kommer jeg også derned og løber, jeg kan dog ikke rigtig tage mig sammen til at købe startnummer inden jeg har løbet i Schweitz, og så må jeg se hvordan ben og startnummer-situation ser ud...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 19. juni

Luntetur - i omegnen af 8 km vil jeg skyde på:

tid: 49 min

gns puls: 145

Det var fint at få benene lidt igang - man skal lige tage sig sammen og bide tænderne sammen når man tager de første skridt, men derfra kan man jo næsten mærke fremgang hvert 10. minut :wink: Det meste og det værste af ømheden har også fortaget sig nu, så man må sige at det har været en relativt smertefri omgang :smile:

Tak for hilsnerne Waits og Mollnitz :wub::smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med også at købe startnr til Århus 1900 100 km, du er da mere end klar efter Schweitz. :wink:

mvh. Poul

Jo deeeet altså tja-bum-bum... :wink: Bare vent til jeg kommer kravlende ned fra bjerget som en meget sølle eksistens (jeg kan jo altid håbe på at jeg kravler og ikke falder ned :laugh: )...Det kan være jeg lige skal komme mig over 'det-gør-jeg-aldrig-nogensinde-mere-i-mit-liv'-fasen efter Schweitz før jeg køber startnummer til noget andet (og ovenkøbet en distance jeg heller ikke har prøvet før...) :wink:

Du kunne jo også varme op til 100 km med sølle 78 km i Schweitz :w00t: - tilmelding via hjemmesiden er såmen meget enkelt :wink: - http://www.alpine-davos.ch/cms/index.php?uebersicht

Link to comment
Share on other sites

78 km i det terræn, svare vel næste også til en flad 100 km.

Og jo, jeg gad godt til Schweitz, men ferien går til Sverige i år.

Mvh. Poul

Det gør det formentlig ja.

Sverige...er du klar over i virkeligheden hvor mange myg, der er i Sverige, og hvor store de er? :blink::laugh: Jeg er helt overbevist om, at det er en særlig ondartet slags, som bliver på størrelse med en mellemstor fugl...med brod i stedet for vingefang... :devil: Fordelen ved at bevæge sig højderne i Alperne er at myggene kradser af deroppe (eller har ikke luft til at flyve derop...) :tongue:

Nå men for at komme bort fra mit mygge-traume...er du kommet i løbeskoene igen?

Link to comment
Share on other sites

Har godt hørt om de myg, jeg så en sidste år i Norge, den var så stor at den skulle havde gået ned i Fornebu :4thumbup:

Jeg var ude i går aftes for første gang siden lørdag, og min oplevelse var lige som din, den første kilometer var tung, den næste var 1/2 tung, også kørte det.

Har så lige været ude her kl 2000 på en 7,5 km tur, den var ok, lidt muren i lårene.

Så nu forsætter jeg videre efter Havstein,s 100 km program. Jeg regner med at tage den sidste lange træningstur på ca 55 km den sidste dag i min ferie (uge30) også krydser jeg fingere den 9/9. http://www.aarhus1900.dk/100km/default.asp?page=training

Mvh Poul

Edited by hornbeck
Link to comment
Share on other sites

Har godt hørt om de myg, jeg så en sidste år i Norge, den var så stor at den skulle havde gået ned i Fornebu :4thumbup:

Jeg var ude i går aftes for første gang siden lørdag, og min oplevelse var lige som din, den første kilometer var tung, den næste var 1/2 tung, også kørte det.

Har så lige været ude her kl 2000 på en 7,5 km tur, den var ok, lidt muren i lårene.

Så nu forsætter jeg videre efter Havstein 100 km program. Jeg regner med at tage en træningstur på ca 55 km den sidste dag i min ferie (uge30) også krydser jeg fingere den 9/9.

Mvh Poul

Jeg måtte i dag bryde et årelangt princip og krydse sundet for at komme til Malmø...Ellers er jeg to gange hjemvendt fra Sverige så overstukket at jeg næsten døde...ja du tror det er løgn, men den slags slipper man ikke nødvendigvis levende fra :wink::tongue: Så bortset fra i dag har jeg ikke vist mig i Sverige siden noget, der minder om 14 års alderen (og jeg kan allerede nu godt røbe at det er et par dage siden...)

55 km træningspas er alligevel langt...har du fundet et marathon, et andet løb eller noget fællestræning, der kan gøre det ud for noget af turen?

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 21. juni

Løb 16 km

gns puls: 159

gns tid: 5.20 min/km

Det begyndte at regne i morges...det er alligevel lang tid siden vi har set vand - det bliver jorden (og dermed haveejerne) nok glad for :tongue:

Men ellers så løber jeg hjem til mine forældre som bor på Djursland (ca 47km) men det bliver en ensom tur.

Kom du til massør ?

Mvh Poul

Fællestræningen må alligevel være at foretrække - det kræver alligevel noget at gennemføre de rigtigt lange ture alene...

Ja jeg kom til massør, og det er altid rart at få løst lidt op i musklerne efter hård træning - altså i virkeligheden er det jo mest af alt rart at gå til massør når der slet ikke er noget, der gør ondt, men sådan er det jo sjældent :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løber du din lange ture med andre/fællestræning ?

Hvorlangt har din længste tur været på inden Fredericia ?

Alle mine de lange ture har jeg taget alene, det kan godt være drøjt at komme igennem, men jeg prøver at ruste mig til 100 km. Ruten til Århus 1900,s løb, er 50 km ud også vende, så jeg tror at jeg får mange timer alene.Sidst de arrangerede 100km løb var der vist ikke mere ind 10 til start. Kunne godt se fordelen ved Fredericia rundstrækningen, man ser hele tiden løbere. Jeg har nok også undervurderet fordelen ved at løbe sammen med en, der har sammen tempo. Det kørte jo bare for os. Det har været min den bedste lange tur nogensinde. :superman:

Mvh. Poul

Link to comment
Share on other sites

Løber du din lange ture med andre/fællestræning ?

Hvorlangt har din længste tur været på inden Fredericia ?

Alle mine de lange ture har jeg taget alene, det kan godt være drøjt at komme igennem, men jeg prøver at ruste mig til 100 km. Ruten til Århus 1900,s løb, er 50 km ud også vende, så jeg tror at jeg får mange timer alene.Sidst de arrangerede 100km løb var der vist ikke mere ind 10 til start. Kunne godt se fordelen ved Fredericia rundstrækningen, man ser hele tiden løbere. Jeg har nok også undervurderet fordelen ved at løbe sammen med en, der har sammen tempo. Det kørte jo bare for os. Det har været min den bedste lange tur nogensinde. :superman:

Mvh. Poul

Jeg løber aldrig længere end godt og vel 30 km alene. Den længste tur inden Fredericia var Hamburg Marathon...Generelt prøver jeg at finde løb, der kan dække nogle af behovene for lange ture, for det er for surt alene (jeg bliver vældigt fristet til at skære hjørner af :tongue: ). Om vinteren løber jeg af og til de længere ture sammen med Sparta, der har åben søndagstræning fordelt på mange hold (deres konkrete mål er cph marathon).

Jeg har set at Århus-ruten går ud og vender...jeg tror det kommer til at kræve noget ekstra mental udholdenhed til sidst (dvs efter 30 km :tongue: ). Hvis der ikke er mere end 10-20 løbere til start er det ikke meget...

Jeg har overvejet om ikke mit første 100 km-løb (hvis og når jeg kommer dertil :tongue: ) skal være et af de store i Tyskland eller Holland - jeg synes det er lidt nemmere når der er mennesker omkring løbet (både løbere og tilskuere...),

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 22. juni

Stairmaster:

Tid: 1.05

gns puls: 142

mave-lænd på swissball

Stille og rolig dag og jeg var ikke heeelt frisk i morges, så jeg tror mest jeg stod og småsov på stairmasteren :tongue:

Jeg så min første VM-kamp i går aftes og jeg må jo bare sige at yes - fodbold er meget kedeligt! :laugh: Men det var jo hyggeligt, fordi der var så mange meddommere i stuen... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Pænt goddag, Mizz R. :bigsmile:

Du må godt nok være sej til at løøøbe! Løb er jo noget, som jeg, af særdeles gode grunde, ikke kan snakke med om, men det kan godt være, jeg lige lurer lidt i din log ind imellem.

Mange hilsner fra Martin/Oksen

Velkommen til :bigsmile: Nye læsere kan sagtens begynde her :tongue::smile: Ork - alle kan tale lidt med om løb; man sætter en ben foran det andet (i varierende hastighed) og det gør man så bare sindsygt mange gange på de lange distancer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 23. juni

Løb 17 km

gns puls: 158

gns tid: 5.12 min/km

Jeg kan godt mærke at mine ben stadig har lidt problemer med at komme op i tempo men ellers en fin tur - i styrt-blæsevejr, hvilket godt kan mærkes når man har pollenallergi - det hele bliver blæst lige ind i næsen på en :tongue:

Nu har jeg faktisk købt startnummer til Schweitz...med mindre jeg ved det er absolut nødvendigt at være det er jeg ikke den helt store hoved-langtidsplanlægger, så da jeg gik igang med at planlægge min tur (i forgårs) havde Marathon Travel Club selvfølgelig udsolgt... :nonono: Nå men heldigvis er det et sted, hvor det er til at overskue at få noget at bo i.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 24. juni

Løb 16 km

gns puls: 159

gns tid: 5.08 min/km

mave+lænd på swiss ball

dips+chins

Det var meningen jeg skulle have løbet hurtigere i dag men jeg kunne ikke rigtig trække mig selv op i fart... :dry: Sjusserne og vinen i går aftes hjalp måske heller ikke på dagsformen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 25. juni

Løb 22 km

gns puls: 153

gns tid: 5.28 min/km

Søndagstur i stille og roligt tempo. Det er halvlummert i dag, så det var godt jeg for en gangs skyld havde været forudseende og taget vand med :tongue:

Antal km uge 25: 92,5 km

- og så må det være nok med at lalle rundt under de 100 km/uge - nu skal jeg lige op og vende på den anden side igen :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag...har brugt det meste af dagen i selskab med DSB, og min dybdegående analyse viser: skodfirma :devil: Jeg skulle til møde i Århus, og når der så er forsinkelser begge veje bliver man altså noget lang i skægget :4ranting: Der er jo ikke vildt langt til Århus fra København, men det er så heller ikke lige rundt hjørnet når man også lige skal indrege noget forsinkelse... :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share