Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Trappe ned til 100km/uge :omg: Det må jo betyde at det på nuværende tidspunkt ligger på den anden side af 100 km [Einstein speaking] Sig mig er du sådan lige på kanten til at være vanvittig kvindemenneske :wink:

Nå pjat. Har et par gange forfulgt dig fra Dourun og tror der sidste gang jeg læste med var problemer med knæene, men det må da vist have gået grundigt over med det km antal :smile:

Det er vel nedtrapning til de 78km i "lettere kuperet terræn" der er igang? Hvor mange højdemeter er det lige der skal forceres på den tur?

Ja vil er jo allesammen tossede, som en gammel Dirch Passer-film hedder :laugh:

Knæproblemer og andet af den slags har jeg ikke set noget til i lang tid...jeg reagerer åbenbart vældig godt på mængdetræning men mindre godt på farttræning - det er altid der jeg får skader. Så hen mod Swiss har jeg valgt at fokusere på mængden og min intervaller ligger udelukkende som bakkeintervaller. Jeg kommer alligevel ikke til at løbe hurtigt i Schweitz - ja jeg kommer faktisk dårligt til at løbe ligeud, så jeg vurderede at baneintervaller og den slags var for hårdt for kroppen i forhold til det specifikke udbytte hen mod et løb som Swiss. Når jeg så kommer derned må det vise sig om jeg har ret... :tongue:

Løbet strækker sig over +/- 2300 højdemeter, så der skal gås til vaflerne for at overleve :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag den 10. juli

Restitutionstræning:

Stairmaster: 48 min

armcykel: 10 min

gns puls: 128

mave+lænd

Jeg så det meste af herrernes Wimbeldon-finale i går og som ventet vandt Federer, men Nadal gav nu væsentlig mere modstand end forventet. Eller Nadal har jo vundet de fleste opgør mod Federer (på grus), men at han også spillede så godt på græs kom nok bag på mange. Han kom vildt op i tempo efter første set som Federer faktisk vandt 6-0 - det er alligevel ikke så tit, der uddeles æg i en Wimbeldon-finale. Det var så årets wimbeldon-turnering, og nu må vi vente et helt år før den kommer igen :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 11. juli

Løb 16,4 km

gns tid: 5.17 min/km

gns puls: 157

maks: 176

Bakketræning var dagsordenen for dagens løbetur. Jeg tror jeg fik for få kulhydrater i går, og det kan man godt mærke på sådan en gang morgentræning...På den anden side ville det også være fint lige at skrue et kilo af sidebenene for at være helt kampklar til Schweitz...man føler sig lidt mere klar når man ved at der er bare lidt mindre røv at slæbe op ad bakkerne :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 12. juli

Løb 16,2 km

gns tid: 5.14 min/km

gns puls: 151

Så kører Touren i bjergene i dag - det glæder vi os til. Nu har det været jævnt kedeligt den første del af løbet, og nu skulle det gerne blive spændende! Det bliver spændende at se hvad Michael Rasmussen kan (seriøst, giv den mand noget mad - han ser ikke rask ud) i bjergene :smile: - og Floyd Landis, som jeg stadig tror på til den gule trøje...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 13. juli

Løb 15,6 km

gns puls: 152

gns tid: 5.05 min/km

Jeg synes godt nok at min træningspuls er lav i disse dage...nå men det plejer jo at være et tegn på bedre form. Så skal jeg bare have trukket benene lidt op i tempo igen, men det er ikke rigtig det, der har højest prioritet lige nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så kører Touren i bjergene i dag - det glæder vi os til. Nu har det været jævnt kedeligt den første del af løbet, og nu skulle det gerne blive spændende! Det bliver spændende at se hvad Michael Rasmussen kan (seriøst, giv den mand noget mad - han ser ikke rask ud) i bjergene :smile: - og Floyd Landis, som jeg stadig tror på til den gule trøje...

Det er super ærgeligt Michael R ikke får lov at køre, virker som om han godt kunne tage den prikkede hvis han får lov. Men ok når de har en mand i toppen så kan man jo godt forstå han har første prioritet. Det er i det hele taget blevet en ret mærkelig tour efter alle dem med krudt i kroppen er smidt ud. Man ved ikke rigtig hvad man skal forvente af etaperne længere. Syntes faktisk det har gjort løbet mere spændende på en måde. Det er som om rytterne er mere alene nu.

Behøver jo næsten ikke at nævne det, men fantastisk at se hvordan det går med træningen. Du sætter godt nok et super flot eksempel for os andre :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er super ærgeligt Michael R ikke får lov at køre, virker som om han godt kunne tage den prikkede hvis han får lov. Men ok når de har en mand i toppen så kan man jo godt forstå han har første prioritet. Det er i det hele taget blevet en ret mærkelig tour efter alle dem med krudt i kroppen er smidt ud. Man ved ikke rigtig hvad man skal forvente af etaperne længere. Syntes faktisk det har gjort løbet mere spændende på en måde. Det er som om rytterne er mere alene nu.

Behøver jo næsten ikke at nævne det, men fantastisk at se hvordan det går med træningen. Du sætter godt nok et super flot eksempel for os andre :4thumbup:

Tak :wub::blush:

Jeg tror ikke nødvendigvis man skal regne med at dem, der er blevet smidt af er dopede og at dem, der er tilbage ikke er. Jeg tror snart at cykelsporten skal tage konsekvensen af at cykelsport er vokset op sammen med en eller anden form doping, og i tour de france's barndom var de jo stolte af at det var lykkes at designe et løb, der var så hårdt, at rytterne måtte tage noget for at komme igennem.

Gad vide om det er med doping som med prostitution; det forsvinder ikke bare fordi man forbyder det.

Jeg synes faktisk at touren udvikler sig meget mærkeligt - man kan godt se at ingen tager ansvar for forløbet, og hvor meget det betyder. De såkaldte favoritter kan jo nærmest sidde og lurepasse og kigge på hinanden indtil de ikke længere er favoritter...

Jeg skal blandt indrømme at jeg var vild med Lance Armstrong - det endelig resultat var selvfølgelig noget forudsigeligt, men man fik bedre indblik i det taktiske spil, som han spillede helt fantastisk. Han havde altså hovedet med sig. Der må jo være nogen af de tilbageværende ryttere, der fatter spillet, men ingen kan tage sig sammen til at spille det. Og det synes jeg er det sjove ved touren; det er så kompleks en konkurrenceform, fordi der er så mange dagsordener og konkurrencer i det ene løb, og du kan ikke vinde, hvis man ikke forstår spillet om alliancerne, taktikkerne mv.

Der går i øvrigt rygter om at Lance Armstrong stiller til start ved New York marathon i år...det er svært at forestille sig at han stiller op i noget han ikke er sikker på at vinde (jeg tror han er sådan en, der ikke engang kan spille Ludo for sjov...), og han har jo bedyret at han mener han kan løbe 2.15 :blink: Hans tidligere tri-kammerater mener nok det bliver svært eftersom løb i den sammenhæng udpræget var hans svage side (og man skal jo trods alt have benene på nakken, hvis man skal løbe 2.15 :tongue: ). Men det bliver da spændende at se hvordan det går, hvis han kommer til start :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 15. juli

Løb 13,8 km

gns puls: 166

gns tid: 4.53 min/km

God tur idag - og den havde været endnu bedre, hvis det ikke havde blæst :wink: Men benene kørte godt - også på trods af et par drinks i går aftes :tongue: Jeg ved nu at Høeg's nok laver byens bedste Strawberry Daiquiry :bigsmile::laugh: - det er i hvert fald en af de bedste jeg har fået i nyere tid :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 16. juli

Løb 19,2 km

gns puls: 153

gns tid: 5.22 min/km

Løb ialt uge 28: 93 km

Og så fik Jens Voigt en etapesejr i går - det var så velfortjent til den sympatiske tysker :smile: Men det var da vildt for dårligt at feltet (læs: den gule trøje) lod udbruddet køre hjem med 30 minutters forspring - det svarer jo næsten til at stå af cyklen og forære den gule trøje væk. Det kan godt være det var klogt af Landis, fordi hans hold er alt for svagt til at køre den gule trøje i længere tid...men spørgsmålet er om han overhovedet kan tage den gule trøje når holdet ikke kan køre med - når det går opad sidder Landis jo helt alene, og det er jo ikke en specielt fed situation. Nå men nu skal de snart til at køre opad igen, og så kan det være der kommer til at ske ting og sager :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 17. juli

Steptrainer: 45 min

armcykel: 10 min

gns puls: 132

Restitutionstræning i et meget varmt motionscenter - forstår godt at jeg mest træner udendørs p.t. :dry: og nu sidder jeg på et meget varmt kontor...Det er jo fint at det er sommer, men det er altså lettere at arbejde når temperaturen falder lidt...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. juli

Løb 13,6 km

gns tid: 5.13 min/km

gns puls: 154

Og så vandt Frank Schleck etapen i går - nøj det var stort :smile: Han skal nok blive stor med tiden - han ligner en, der bare kan blive ved med at køre opad... :cool: Så er det kongeetape i dag...jeg er faktisk ikke helt tilfreds med at der transmitteres så meget fra touren i disse dage - vi har tv på kontoret (altså en fladskærm som vi også bruger til møder osv), så det er vældig let liiiige at tænde fordi jeg liiiige skal se, hvordan det går - og pludselig er der gået en time... :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. juli

Løb 13,6 km

gns tid: 5.13 min/km

gns puls: 154

:blink::blink::blink:

Jeg synes det er vildt imponerende at du kan løbe så langt og hurtigt på denne tid af morgenen. Jeg var selv tvunget til at løbe kl 6 i morges da jeg ikke får tid resten af dagen, og jeg synes godt nok det er sejt. Ikke at komme op og ud af døren, men at holde en bare nogenlunde acceptabel intesitet og distance. Så al respekt herfra :superman:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 20. juli

Løb 11,5 km

gns puls: 137

gns tid: 5.47 min/km

Det blev til en luntetur i morges - jeg har sovet alt for lidt de seneste par dage, og det kunne jeg godt mærke. Det er ikke i orden at komme i seng omkring midnat flere dage i træk når man står op omkring kl. 5-5.30 :sleeping: Men i dag tror jeg bare jeg går direkte hjem fra arbejde og hopper i seng :tongue:

Tak Camilla :smile: - jeg tror det er en vanesag med morgentræning (altså for nogle mennesker kommer det aldrig til at fungere), men jeg er sådan set rimeligt frisk i kroppen om morgenen og har trænet om morgenen i mange år efterhånden. Faktisk næsten siden jeg kom ud af skiftende arbejdstider og begyndte at læse for - ja 9 år siden tror jeg. Og nu hvor jeg som regel møder ved 8-9-tiden passer det også fint. Jeg skal faktisk ikke kunne sige om jeg i virkeligheden er morgenmenneske eller om jeg er blevet det, fordi jeg har trænet om morgenen i så mange år :laugh:

Link to comment
Share on other sites

...Jeg synes faktisk at touren udvikler sig meget mærkeligt - man kan godt se at ingen tager ansvar for forløbet, og hvor meget det betyder. De såkaldte favoritter kan jo nærmest sidde og lurepasse og kigge på hinanden indtil de ikke længere er favoritter...

Jeg skal blandt indrømme at jeg var vild med Lance Armstrong - det endelig resultat var selvfølgelig noget forudsigeligt, men man fik bedre indblik i det taktiske spil, som han spillede helt fantastisk. Han havde altså hovedet med sig. Der må jo være nogen af de tilbageværende ryttere, der fatter spillet, men ingen kan tage sig sammen til at spille det. Og det synes jeg er det sjove ved touren; det er så kompleks en konkurrenceform, fordi der er så mange dagsordener og konkurrencer i det ene løb, og du kan ikke vinde, hvis man ikke forstår spillet om alliancerne, taktikkerne mv.

Du har ret i at turen udvikler sig mærkeligt, men til gengæld er det da den mest spændende og overraskende tur i mange år. Ja det taktiske spil og alliancerne er normalt en stor del af løbet, men det er altså også forfriskende at se angrebene og se at ryttere selv tager sagen i egen hånd som Landis gjorde det i går og som sastre også har forsøgt. Man kan så diskutere om det var en taktisk brøler fra csc og telekoms side at Landis fik lov til at køre. Det ændrer bare ikke ved at han prøvede, og det var der dælme ikke mange der gjorde i Armstrongs tid. Han var bare for alt dominerende. Det var imponerende at se ham køre og kontrollere løbet, men det tog efter min mening også en del af spændingen ud af løbet.

Jeg er i hvert fald mere vild med et løb hvor der bliver angrebet, og hvor dagen i morgen ikke er forudsigelig. Sådanne tour's bliver det jo nok ikke mange af, men jeg har nydt dagene i alperne denne gang.

Anyway, keep up the good work med træningen. Jeg er selv kommet lidt i gang igen, dog primært på cyklen de næste dage. Det er for lækkert.

Edited by mollnitz
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 22. juli

Løb 12,5 km

gns puls: 167

gns tid: 4.44 min/km

Havde selskab til at holde tempoet oppe i dag...

Du har ret i at turen udvikler sig mærkeligt, men til gengæld er det da den mest spændende og overraskende tur i mange år. Ja det taktiske spil og alliancerne er normalt en stor del af løbet, men det er altså også forfriskende at se angrebene og se at ryttere selv tager sagen i egen hånd som Landis gjorde det i går og som sastre også har forsøgt. Man kan så diskutere om det var en taktisk brøler fra csc og telekoms side at Landis fik lov til at køre. Det ændrer bare ikke ved at han prøvede, og det var der dælme ikke mange der gjorde i Armstrongs tid. Han var bare for alt dominerende. Det var imponerende at se ham køre og kontrollere løbet, men det tog efter min mening også en del af spændingen ud af løbet.

Jeg mener helt sikkert det var en taktisk brøler at Landis fik lov at køre...men det kan jo godt være de har ret i, at han faktisk ikke fik lov at køre - det andre kunne bare ikke køre med. Det var godt nok en flot dag af Landis, og han var helt klart feltets suverænt bedste rytter den dag.

Det er da rigtigt at Armstrong var meget dominerende, men de andre ryttere havde jo - ligesom ham - helt nye cykler og vand på flasken, så de kunne jo sådan set bare være kørt fra ham. Jeg er ret overbevist om at Jan Ullrich havde talentet til at køre fra ham, men han manglede ligesom lidt disciplin til at træne ordentligt hele året og komme ordentligt ned i vægt. Det må være lidt mere besværligt når man altid i sidste øjeblik skal køre 10-15 kg af :tongue: Nu er det et spørgsmål om Jan Ullrich nogensinde kommer tilbage som professionel cykelrytter - det må være et mareridt at være ham i disse dage. Det undrer mig nu lidt at det har udviklet sig sådan, for han tilbød jo ret hurtigt at stille op til gen-test, så man kunne få vist om blodet faktisk var hans...

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 23. juli

Løb 13,3 km

gns puls: 149

gns tid: 5.28 min/km

Stille og rolig tur på dagen, hvor Touren slutter. Øv for Sastre i går :cry3: - jeg synes han fortjente en plads på podiet, for han har jo virkelig kørt godt i bjergene, og så kører han en af sine dårligste enkeltstarter i nyere tid :crybaby: Nå men Floyd Landis var jo på benene og man havde ikke lige tænkt på at Klöden kunne komme bagfra og køre en fantomenkeltstart (selvom han jo har gjort det før...).

Løb i alt uge 29: 79 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 23. juli

Løb 13,3 km

gns puls: 149

gns tid: 5.28 min/km

Stille og rolig tur på dagen, hvor Touren slutter. Øv for Sastre i går :cry3: - jeg synes han fortjente en plads på podiet, for han har jo virkelig kørt godt i bjergene, og så kører han en af sine dårligste enkeltstarter i nyere tid :crybaby: Nå men Floyd Landis var jo på benene og man havde ikke lige tænkt på at Klöden kunne komme bagfra og køre en fantomenkeltstart (selvom han jo har gjort det før...).

Næsten ligesom i mit center. Ikke et øje var tørt, da vi trillede i mål snøft. Færdig med tourspinning og de trøjer var velfortjent til de tre fyre, der vandt dem. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 24. juli

Løb 11,3 km

gns puls: 140

gns tid: 5.46 min/km

Hygge-luntetur her til morgen - der lades op :tongue: Og nu er Touren slut :cry3: - jeg kommer til at savne den. Og jeg må - efter de kom i bjergene - trække noget af min kritik tilbage; det endte med at blive en vældigt spændende tour, hvor alt kunne ske - og det gjorde det så også :wink: Nu skal vi så vente et helt år før der igen køres tour - jeg har en mistanke om at jeg skal til Frankrig under touren næste år; det har jeg aldrig prøvet, men jeg tror det er en kæmpe oplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 25. juli

løb 11 km

gns puls: 154

gns tid: 5.16 min/km

Flyver til Schweitz i morgen, så nu er der snart dømt bjergluft til mors lunger :smile: Så har jeg lige et par dage til at læse bøger og lave ingenting....det glæder jeg mig svært meget til :wink:

Hejsa

Rigtig god tur herned :-) For 3 dage siden stod der i avisen, at vi havde haft 44 dage i træk med over 30 grader. Læg nu tre dage til og vi er oppe på 47 dage i træk :crazy: Vejrudsigten lover dog noget lavere temperaturer - dvs. ca. 25 - op til weekenden, hvilket jo må noget mere behageligt vejr til ultraløb. Jeg kommer desværre ikke selv til Davos da jeg har travlt med at flytte, men pøj pøj med det hele!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share