Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning fredag den 29. december

Crosstrainer: 30 min

gns puls: 137

diverse øvelser

Træning lørdag den 30. december

Løb 8,6 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 164

Den høje puls kommer primært at modvinden :laugh: - er du gal det blæste i morges :blink: Jeg havde egentlig fornemmelsen af at jeg løb hurtigere, men det har nok svinget meget afhængigt at vinden :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning søndag den 31. december 2006

Socialmarathon: 21,1 km

...helt rigtig forstået - jeg stod af halvvejs...det var vildt dårligt vejr, og jeg gad ikke løbet så meget, at jeg orkede at risikere at være helt kvæstet om aftenen, fordi jeg skulle suse rundt på Amager i slagregn og stiv kuling :laugh:

...op den anden side; var jeg ikke stået af på halvvejen, så var jeg måske ikke begyndt at drikke champagne kl. 15 (min nabo dukkede lige op :tongue: ) eller havde festet indtil jeg blev smidt ud. Og inden jeg blev smidt ud nåede jeg lige at styrte på vej på dansegulvet sådan sidst på aftenen...jeg er ikke helt klar over hvad der skete, men pludselig lå jeg sammen med en fyr, et bord og tøj, der ikke helt lignede sig selv :laugh: Så tænkte jeg at når selv tøjet ikke lignede sig selv mere var det på tide at gå hjem....og dog...ved at rive lidt af hist og pist fik jeg fabrikeret en ny kreation, som fint kunne holde resten af aftenen :laugh:

Men jeg fik danset igennem gjorde jeg :banana3: :banana3: :banana3: :banana3:

Løb i alt uge 52: 76 km

...og så kan man konstatere at man trappede lidt ned til et løb, der ikke blev gennemført :nonono:

Der var dømt brak-lægning den 1. januar :ill:

Træning tirsdag den 2. januar

Løb 12,5 km

gns tid: 5.20 min/km

gns puls: 156

Stille og rolig start på det nye år...jeg synes alligevel det holdt lidt hårdt at skulle arbejde i dag - var ligesom stadig lidt groggy :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Årsopgørelse

Det kunne være man lige skulle gøre lidt status over træningsåret 2006 :tongue: Jeg har løbet et utælleligt antal km (ok det kunne godt tælles, men det orker jeg ikke :tongue: ) og gennemført et meget tælleligt antal løb: :laugh:

Hamburg Marathon: gik ikke som forventet, fordi der var dømt nær-døds-smerter i starten af løbet. Men jeg kom da igennem (i tiden 3.49 og et ubetydeligt antal sekunder :wink: ).

Fredericia Ultra (50km): Gik nærmest over al forventning, og det er lige ved at være det letteste marathonløb, jeg har løbet :tongue: Kom igennem på 4.44 og var mentalt skruet sammen til at det skulle være et opvarmningsløb til....ta-taaaa:

Swiss Alpine (78km): årets store løbebegivenhed (for mig vedkommende altså - der findes større bedrifter... :wink: ) . Det gik som det skulle; jeg kom igennem i tiden 10.07, og det var helt fint. Vejret var dårligt, men humøret var til gengæld højt :superman:

Berlin Marathon: Fed, fed tur - godt vejr, fed stemning og pr på marathon for mig - 3.39. Havde godt nok satset på at løbe lidt hurtigere, men nogle gange må man være tilfreds med det man ender med at præstere :wink:

Social(halv)marathon: at det blev et halvmarathon var ikke helt med vilje...sådan går det nogle gange...til gengæld dansede jeg hele natten, så alt i alt har jeg nok løbet et marathon den dag (og det halve endda i høje hæle :laugh: )

Planer for 2007

Detaljeplanlægningen er ikke helt på plads endnu men mål A for i år er jo Stige 100 km den 19. maj. Som forberedelse skal jeg nok løbe et marathon og et 50 eller 60 km løb. Det ser ikke ud som om jeg kan finde noget i dk, så jeg må enten til Sverige eller Holland - alternativt løbe et marathon, hvor jeg lige snupper 10 km efter målstregen (sikkert god mind over matter-træning at skulle forsætte efter målstregen :crazy: )

Og så har jeg forhåndsreserveret startnummer til New York Marathon i november måned. Jeg håber virkelig jeg har været så tidligt ude at jeg får et startnummer :w00t:

Det er planen at trappe op, så jeg topper omkring 140 km/uge inden 100 km-løbet :blink: - og hvordan jeg lige får det til at hænge sammen har jeg ikke helt på plads endnu :crazy: men kommer tid... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 6. januar

Løb 11 km

gns tid: 5.01 min/km

gns puls: 149

Halvlav puls men det havde vist primært noget at gøre med mange ufrivillige stop - så gik snørebåndene op, så var det rødt osv (jeg eksperimenterer lidt med at finde nye steder at løbe p.t. - synes efterhånden jeg kender nogle af de sædvanlige steder til bevidstløshed efterhånden :dry: ).

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 7. januar 2007

Løb 18 km

gns puls: 160

gns tid: 4.55 min/km

Startede med Sparta i dag og fortsatte selv. Jeg synes efterhånden deres mellemtempo-hold er aaaalt for store, så ens løb bliver alt for ujævnt med mindre man løber lige ved siden af fartholderne (og der kan vi jo ikke alle løbe...det er ligesom med et klædeskab; alt kan ikke ligge yderst og øverst :tongue: )

Løb ialt uge 1: 71 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 7. januar 2007

Løb 18 km

gns puls: 160

gns tid: 4.55 min/km

Startede med Sparta i dag og fortsatte selv. Jeg synes efterhånden deres mellemtempo-hold er aaaalt for store, så ens løb bliver alt for ujævnt med mindre man løber lige ved siden af fartholderne (og der kan vi jo ikke alle løbe...det er ligesom med et klædeskab; alt kan ikke ligge yderst og øverst :tongue: )

Stabil træning....hvor meget blev det til i denne uge? Du er godt på vej mod de 100 km/uge. Har du overvejet at løbe flere pas pr. dag? Jeg tror det kan blive nødvendigt hvis du skal nå 140 km/uge. Men det kan være svært at få tid til... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 8. januar

Løb 14 km

gns puls: 142

gns tid: 5.40 min/km

Rolig tur i mellemste luntetrav på vældig brugte ben :4crutches:

Og så var jeg forbi Endurance sport i morges, som startede udsalg i dag - ikke en eneste brugbar sko i min størrelse :newtongue: hvorfor bruger man ikke bare størrelse 36 (eller bare en størrelse, som ikke alle bruger...).

Stabil træning....hvor meget blev det til i denne uge? Du er godt på vej mod de 100 km/uge. Har du overvejet at løbe flere pas pr. dag? Jeg tror det kan blive nødvendigt hvis du skal nå 140 km/uge. Men det kan være svært at få tid til... :dry:

Jo jeg overvejer flere træningspas et par gange om ugen, men jeg ser lige på sagerne...Jeg starter nyt arbejde næste mandag, og får dermed lidt længere transport til arbejde - korteste tur vil være omkring 12 km. Jeg håber meget at jeg har mulighed for bad derude, så jeg kan løbe på arbejde. Når træningen så strammer til kan jeg løbe begge veje et par dage om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 8. januar

Løb 14 km

gns puls: 142

gns tid: 5.40 min/km

Rolig tur i mellemste luntetrav på vældig brugte ben :4crutches:

Og så var jeg forbi Endurance sport i morges, som startede udsalg i dag - ikke en eneste brugbar sko i min størrelse :newtongue: hvorfor bruger man ikke bare størrelse 36 (eller bare en størrelse, som ikke alle bruger...).

Jo jeg overvejer flere træningspas et par gange om ugen, men jeg ser lige på sagerne...Jeg starter nyt arbejde næste mandag, og får dermed lidt længere transport til arbejde - korteste tur vil være omkring 12 km. Jeg håber meget at jeg har mulighed for bad derude, så jeg kan løbe på arbejde. Når træningen så strammer til kan jeg løbe begge veje et par dage om ugen.

Nu er størrelse 36 vel sagtens heller ikke en "størrelse" ......

(en nål i en høstak....)

:)

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 9. januar 2007

Løb 16 km

gns puls: 153

gns tid: 5.01 min/km

Fin tur i morges, og de brugte ben var noget mindre brugte :wink:

Nu er størrelse 36 vel sagtens heller ikke en "størrelse" ......

(en nål i en høstak....)

Det er jo det, der er det fede...så kan ingen finde dem, og de er tilbage, når der er udsalg :laugh: Jeg skal være vaks ved havelågen, hvis jeg skal finde sko i Verdens Mest Almindelige Størrelse (min) når der er ausverkauf :wink: Det er da for så vidt også fint, jeg synes måske bare at det er lidt urimeligt, at jeg - der jo bruger mange løbesko - næsten altid skal betale fuld pris, men alle nytårsforsætterne, som suser rundt og søerne iført tårnhøj optimisme i 2 uger for derefter at stille løbeskoene, stryger med udsalgsskoene...jeg mener; de skulle jo i virkeligheden ikke bruge dem vel? :wink: Og bortset fra det har den nye udgave af min favoritsko ikke fået specielt gode anmeldelser, så jeg er lidt spændt på, om jeg kan løbe i den...Forstår ikke hvorfor skoene skal ændre sig fra sæson til sæson? Fint nok at den skal se ny ud, men kan de så ikke bare nøjes med at ændre farven? Når skoen er god skal jeg gerne betale for udviklingsomkostninger til ny og rap farve i stedet for at skoen i sig selv udvikles til det værre :dry::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 8. januar

Løb 14 km

gns puls: 142

gns tid: 5.40 min/km

Rolig tur i mellemste luntetrav på vældig brugte ben :4crutches:

Og så var jeg forbi Endurance sport i morges, som startede udsalg i dag - ikke en eneste brugbar sko i min størrelse :newtongue: hvorfor bruger man ikke bare størrelse 36 (eller bare en størrelse, som ikke alle bruger...).

HVis det kan trøste dig er det ikke nogen fordel at bruge str 36 har jeg lært af bitter erfaring :dry: De fleste sportsbutiikker ligger simpelthen ikke inde med sko så små. Selv i løberen i Lyngby var udvalget temmelig begrænset :cry:

Men ellers kan jeg kun give dig ret i, at det er dyrt at holde sig selv med løbesko, og du bruger jo endda maaaange flere end jeg nogen sinde har gjort :cool:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg kan kun anbefale dig at tage to pas om dagen på nogle dage....ellers skal dú op og have et snit på 20km pr. pas... :crazy: Det er meget.

Hvis du udvider til 9 pas om uge er det ca. 15 km pr. pas....det er lidt mere humant :smile: Og hvis du så har min et pas på mere end 20-25 så ligner det snart ca. 12 km pr. pas for de øvrige pas... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 10. januar

Løb ca 15 km

Intervaller: 7*800 m

gns puls: 160

maks: 184

tid: 1.04

Faktisk ok intervaltræning i morges (i silende regn - jeg havde pænt våde fødder, da jeg kom hjem :tongue: ). Jeg sov fra mit vækkeur i morges - det har jeg ikke gjort i laaang tid :dry: Men jeg nåede det hele omend starten på dagen blev lidt hektisk :laugh:

Hej.

Jeg kan kun anbefale dig at tage to pas om dagen på nogle dage....ellers skal dú op og have et snit på 20km pr. pas... :crazy: Det er meget.

Hvis du udvider til 9 pas om uge er det ca. 15 km pr. pas....det er lidt mere humant :smile: Og hvis du så har min et pas på mere end 20-25 så ligner det snart ca. 12 km pr. pas for de øvrige pas... :cool:

Jeg tror min plan er at øge til omkring 100-110 km/uge og derefter øge antallet af træningspas. Jeg toppede på 115 km/uge med 6-7 træningspas om ugen inden løbet i Schweiz, og det hang fint sammen.

Jeg tror også det bliver lidt lettere at bibeholde noget kvalitet i træningen med flere træningspas. Skal man i gennemsnit løbe 20 km om dagen i et pas kan man nok godt gå hen og få lidt sløve stænger :laugh:

Link to comment
Share on other sites

HVis det kan trøste dig er det ikke nogen fordel at bruge str 36 har jeg lært af bitter erfaring :dry: De fleste sportsbutiikker ligger simpelthen ikke inde med sko så små. Selv i løberen i Lyngby var udvalget temmelig begrænset :cry:

Men ellers kan jeg kun give dig ret i, at det er dyrt at holde sig selv med løbesko, og du bruger jo endda maaaange flere end jeg nogen sinde har gjort :cool:

-Camilla

Jeg har godt nok også en kusine med meget små fødder og hun siger også at det er en bagdel. Nå der røg det argument så :blush:

Ja dem, der siger løb er en billig sport, ved ikke hvad de taler om :laugh: Da jeg trillede hjem fra arbejde på min cykel i går, tænkte jeg på hvad løb mon kostede mig om året...på et tidspunkt opgav jeg at regne... :laugh: Der går jo nok 4-5 par løbesko om året, tøj, sokker, startgebyr til løb, rejser til udlandet...og ikke at forglemme energi-gel og andet i den kategori...og pludselig er det ikke en billig sport længere :laugh: Men til gengæld er det fedt (også rejserne til udlandet :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 11. januar

Løb 13,7 km

gns puls: 156

gns tid: 5.13 min/km

Nu har jeg sat uret til at autolappe for hver km, og der virker angivelserne faktisk præcise. Ellers har jeg været lidt irriteret over at de løbende angivelser var så upræcise, men hvis man holder med seneste km passer det meget godt. Og det er jo fuldstændig lige meget at kunne holde øje med farten for hver 10. meter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok også en kusine med meget små fødder og hun siger også at det er en bagdel. Nå der røg det argument så :blush:

Ja dem, der siger løb er en billig sport, ved ikke hvad de taler om :laugh: Da jeg trillede hjem fra arbejde på min cykel i går, tænkte jeg på hvad løb mon kostede mig om året...på et tidspunkt opgav jeg at regne... :laugh: Der går jo nok 4-5 par løbesko om året, tøj, sokker, startgebyr til løb, rejser til udlandet...og ikke at forglemme energi-gel og andet i den kategori...og pludselig er det ikke en billig sport længere :laugh: Men til gengæld er det fedt (også rejserne til udlandet :wink: )

Jaaa, Berlin står da som som noget nær sidste års største oplevelse... ok den største faktisk. Når jeg er kommet mig over mit styrkeløft-trip og har fået nogle flere penge til at rejse for, så tror jeg godt der kunne stå mere marathon-løb på menuen :superman:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 10. januar

Løb ca 15 km

Intervaller: 7*800 m

gns puls: 160

maks: 184

tid: 1.04

Faktisk ok intervaltræning i morges (i silende regn - jeg havde pænt våde fødder, da jeg kom hjem :tongue: ). Jeg sov fra mit vækkeur i morges - det har jeg ikke gjort i laaang tid :dry: Men jeg nåede det hele omend starten på dagen blev lidt hektisk :laugh:

Jeg tror min plan er at øge til omkring 100-110 km/uge og derefter øge antallet af træningspas. Jeg toppede på 115 km/uge med 6-7 træningspas om ugen inden løbet i Schweiz, og det hang fint sammen.

Jeg tror også det bliver lidt lettere at bibeholde noget kvalitet i træningen med flere træningspas. Skal man i gennemsnit løbe 20 km om dagen i et pas kan man nok godt gå hen og få lidt sløve stænger :laugh:

Det tror jeg ikke du fortryder :smile: Men du skal da også snart få fedtet nogle km på :laugh: Er det ikke til maj du skal løbe 100 km?

100km lyder iøvrigt fuldstændigt uoverskueligt i mine ører. Men ikke lige så uoverskueligt som en løb i Queens New York jeg læste om. 3100 miles......på en 0.588 mile rundstrækning.... :crazy: Det tager et par måneder hvor deltagerne løber fra kl. 6 om morgenen til midnat...Det har vist også kun 15 deltagere... :tongue: Det er lidt vildt.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 12. januar

Løb 17,3 km

gns puls: 157

gns tid: 5.12 min/km

Jeg kom afsted efter stormvejret, men det blæste stadig noget.

Det tror jeg ikke du fortryder :smile: Men du skal da også snart få fedtet nogle km på :laugh: Er det ikke til maj du skal løbe 100 km?

100km lyder iøvrigt fuldstændigt uoverskueligt i mine ører. Men ikke lige så uoverskueligt som en løb i Queens New York jeg læste om. 3100 miles......på en 0.588 mile rundstrækning.... :crazy: Det tager et par måneder hvor deltagerne løber fra kl. 6 om morgenen til midnat...Det har vist også kun 15 deltagere... :tongue: Det er lidt vildt.

Du mener med andre ord jeg er ved at have småtravlt :wink: - men jo det er til maj jeg skal løbe 100 km, så det kan godt være jeg skal til at give den gas :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 12. januar

Løb 17,3 km

gns puls: 157

gns tid: 5.12 min/km

Jeg kom afsted efter stormvejret, men det blæste stadig noget.

Du mener med andre ord jeg er ved at have småtravlt :wink: - men jo det er til maj jeg skal løbe 100 km, så det kan godt være jeg skal til at give den gas :tongue:

Hej

Travlt og travlt...det er som man ser på det :tongue: Jeg synes nu allerede du får løbet en del km. Meeen de sidste fra 100 til 140 kommer til at trække tænder tror jeg... :blush: Men vi reagerer jo nok forskelligt, det er bare sådan jeg har det.... :blink:

Hvor løber du iøvrigt 17 km henne i København? Søerne eller Utterslev mose er vel noget nær de eneste steder?

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 14. januar

Løb 23 km

gns tid: 5.04 min/km

gns puls: 163

Fin tur i morges selvom det blæste lidt vel rigeligt...altså rigtig meget faktisk :crazy:

Ingen træning i går bortset fra at lege flyttemand for en veninde, som flyttede fra 4. sal og op på 3. sal det nye sted...pludselig begynder man at glæde sig til at ens venner begynder at flytte i hus :laugh: Min lægge er også noget stive i dag efter al den trappegang :dry:

Løb ialt uge 2: 99 km

...nu begynder det at ligne noget med mængden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Travlt og travlt...det er som man ser på det :tongue: Jeg synes nu allerede du får løbet en del km. Meeen de sidste fra 100 til 140 kommer til at trække tænder tror jeg... :blush: Men vi reagerer jo nok forskelligt, det er bare sådan jeg har det.... :blink:

Hvor løber du iøvrigt 17 km henne i København? Søerne eller Utterslev mose er vel noget nær de eneste steder?

Min erfaring er også at det begynder at trække tænder ud når man skal over 100 km/uge...så har man lige pludselig ikke noget problem med at overholde 10%-reglen :laugh:

ja jeg løber en del i Utterslev mose - det med at løbe flere gange rundt om søerne er efterhånden noget jeg har gjort gange nok :dry: Jeg kan nu også gøre en ret pæn tur ud af Frederiksberg have og Søndermarken, fordi der er godt og vel 4 km hver vej hjemme fra mig selv, og med et par ture i begge haver begynder det ligne noget.

Link to comment
Share on other sites

:dry:

Min erfaring er også at det begynder at trække tænder ud når man skal over 100 km/uge...så har man lige pludselig ikke noget problem med at overholde 10%-reglen :laugh:

ja jeg løber en del i Utterslev mose - det med at løbe flere gange rundt om søerne er efterhånden noget jeg har gjort gange nok :dry: Jeg kan nu også gøre en ret pæn tur ud af Frederiksberg have og Søndermarken, fordi der er godt og vel 4 km hver vej hjemme fra mig selv, og med et par ture i begge haver begynder det ligne noget.

Frederiksberg Have og Søndermarken... :cool: Jeg har godt nok pisket rundt der nogle gange...har gået i skole på den gule gård... :smile: Det eneste minus ved det er de løse hunde i Søndermarken...det er ikke altid lige fed. Men det er vist noget nær det eneste sted hundeejere kan luufte deres hund uden snor. :tongue:

Det er mange fede ting ved at bo "på landet", men den fedeste er nok, at løberuterne er så udendelig mange :w00t: undtagen lige når det er mørkt....som det er halvdelen af året.. :dry: Det er for fedt at gå ud af sin gade dør..løbe...10 min efter er man i skoven... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share