Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning lørdag den 9. december

Løb ca 15,5 km

tid: 1.20

gns puls: 155

Og ingen træning søndag....Der var barnedåb og alt muligt på programmet og eftersom der også var noget på programmet hele lørdagen kunne jeg ikke komme ud af sengen søndag (ikke før jeg absolut skulle i hvert fald - dvs til barnedåben. Alt starter jo så tidligt på dagen når man skal nok med den danske folkekirke... :annoyed: )

Løb ialt uge 49: 69 km

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag den 11. december

Løb ca 16 km

tid: 1.21

gns puls: 162

inkl. diverse hoppe- og danseøvelser :nissetunge:

Fin tur men den relativt høje puls er ikke nødvendigvis udtryk for at det gik styrtende hurtigt men snarere at det også blæste en halv pelikan, og jeg kan ikke rigtig finde ruter, hvor jeg har medvind hele vejen :nissegrin: - jeg ville ellers gerne...

Link to comment
Share on other sites

Det er garanteret en rigtig god idé.... :bigsmile: Jeg ville også gerne gøre det, men får det ikke gjort..lidt doven på det område. Jeg tror det er rigtig godt i forhold til at forebygge skader.... :wink:

Jeg tror det er en god ide...jeg har en fornemmelse af at det bare er noget med at komme igang og få den ind som en del af træningsrutinen...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 13. december

Løb ca 14 km

gns puls: 159

maks: 183

tid: 1.12

Der blev løbet lidt fartleg i dag - skulle have løbet intervaller, men stadion var lukket :annoyed: hvorfor er dk organiseret til at vi kun opholder os udendørs mellem 8 og 17 :devil: så jeg måtte løbe lidt fartleg - sådan er det...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 13. december

Løb ca 14 km

gns puls: 159

maks: 183

tid: 1.12

Der blev løbet lidt fartleg i dag - skulle have løbet intervaller, men stadion var lukket :annoyed: hvorfor er dk organiseret til at vi kun opholder os udendørs mellem 8 og 17 :devil: så jeg måtte løbe lidt fartleg - sådan er det...

Er det Østerbro? Det er bare ikke fedt at løbe intervaller på halvmørke fortorve eller veje. Heller ikke fartleg for den sags skyld. Det er årsagen til, at jeg løber mange intervaller på løbebånd i vinterhalvåret....selvom det kan være dræbende kedeligt.. :sleepy: Men det er nu meget sjovt at tale med de andre i motionscenteret; jeg tror de ser lidt på en som en særling der bare kommer og forsøger at ødelægge løbebåndet... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 14. december

Crosstrainer: 45 min

gns puls: 132

diverse stabiliseringsøvelser

min ugentlige restitutionsdag i motionscentret... :nissetunge: Jeg burde anskaffe mig en swissball derhjemme og sige mit abonnement op...det er ikke value for money :nissetunge: Det er lidt argumentet, at det er jo meget godt at have, og hvis man nu bliver skadet osv. - men jeg er jo ikke så tit skadet og jeg bruger det jo ikke ligefrem overvældende meget...

Er det Østerbro? Det er bare ikke fedt at løbe intervaller på halvmørke fortorve eller veje. Heller ikke fartleg for den sags skyld. Det er årsagen til, at jeg løber mange intervaller på løbebånd i vinterhalvåret....selvom det kan være dræbende kedeligt.. :sleepy: Men det er nu meget sjovt at tale med de andre i motionscenteret; jeg tror de ser lidt på en som en særling der bare kommer og forsøger at ødelægge løbebåndet... :crazy:

Ja det er på Østerbro. Nej det er nemlig ikke fedt, og det er også derfor banen er fed (når den altså er åben :annoyed: ) - der falder man ikke, man behøver ikke kunne se sit ur, fordi man kender distancen osv.

Jeg har brugt løbebånd til den slags engang, men jeg kan næsten ikke få mig selv til det mere...jeg kan slet ikke presse mig selv på samme måde på bånd...jeg synes det er så kedeligt, at jeg lynbørge får ondt af mig selv :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er på Østerbro. Nej det er nemlig ikke fedt, og det er også derfor banen er fed (når den altså er åben :annoyed: ) - der falder man ikke, man behøver ikke kunne se sit ur, fordi man kender distancen osv.

Jeg har brugt løbebånd til den slags engang, men jeg kan næsten ikke få mig selv til det mere...jeg kan slet ikke presse mig selv på samme måde på bånd...jeg synes det er så kedeligt, at jeg lynbørge får ondt af mig selv :cry3:

:nissegrin: Synes også det er federe på bane end på bånd. Jeg har også brugt Østerbro en del tidligere, lidt svært nu hvor jeg er herovre. Du har ret i at løbebånd er ret kedelige... :sleeping:, omvendt synes jeg også det er ret fedt at kunne mikro-styre hastigheden.

Synes iøvrigt december har været dødssyg og lang i år. Det er bare mørkt hele tide. Jeg træner kun i dagslys i weekenden.... :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 16. december

Løb ca 11 km

tid: 54 min

gns puls: 160

Meget fin tur da jeg først kom afsted...vågnede kl. 11.30 med hovedpine (selvom jeg nu kun drak nogle øl i går), men løbeturen hjalp og hovedet har det fint igen :nissetunge:

Kan ikke få min Garmin til at registrere at der findes en puls hos mig - nogle tips fra Garmin-brugere?

:nissegrin: Synes også det er federe på bane end på bånd. Jeg har også brugt Østerbro en del tidligere, lidt svært nu hvor jeg er herovre. Du har ret i at løbebånd er ret kedelige... :sleeping:, omvendt synes jeg også det er ret fedt at kunne mikro-styre hastigheden.

Synes iøvrigt december har været dødssyg og lang i år. Det er bare mørkt hele tide. Jeg træner kun i dagslys i weekenden.... :annoyed:

Man får nok af alt det mørke - det er nemlig kun i weekenden, man kan træne i dagslys...det er jo kun lyst ca. 15½ minut om dagen :annoyed: Men hvad - det vender jo igen...Tænk på alperne, der mangler sne...det er jo en økonomisk katastrofe for rigtig mange områder i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 16. december

Løb ca 11 km

tid: 54 min

gns puls: 160

Meget fin tur da jeg først kom afsted...vågnede kl. 11.30 med hovedpine (selvom jeg nu kun drak nogle øl i går), men løbeturen hjalp og hovedet har det fint igen :nissetunge:

Kan ikke få min Garmin til at registrere at der findes en puls hos mig - nogle tips fra Garmin-brugere?

Man får nok af alt det mørke - det er nemlig kun i weekenden, man kan træne i dagslys...det er jo kun lyst ca. 15½ minut om dagen :annoyed: Men hvad - det vender jo igen...Tænk på alperne, der mangler sne...det er jo en økonomisk katastrofe for rigtig mange områder i Europa.

Hej

Jeg havde samme udfordring.... :wink: Jeg skulle ind i "Settings" -> "Ascessories" -> "Heartrate"...eller sådan noget.. :xmas: Jeg kan ikke lige huske det nøjagtigt, og jeg har ikke lige uret her. Men jeg skulle ihvertfald fortælle uret at jeg havde pulsmåler til...

Hvad er det med alperne? Har de ikke noget sne? Katastrofe......havde planer om en tur i januar eller februar; ok ret egoistisk....indrømmet...det er manges levebrød dernede. Jeg talte med en kro-ejer i Bad Gastein for nogle år siden, som fortalte at i de rigtigt dårlige år (dem uden sne) er der mange som må give op. Han lød nu ikke så medfølende; jeg tror han mente de kunne ligge lidt til side i de gode år... :bigsmile: Og det er jo i og for sig også rigtigt selvom det må være hårdt.

Fantastisk at kunne på tømmermænd af et par øl...velkommen i klubben.. :nissecool:

Edited by Yzerall
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 17. december

Løb 19 km

gns tid: 4.55 min/km

gns puls: 162

Har fået min Garmin i sving - man skal lige vænne sig til måden den opdaterer visningen på, synes farten svingede enormt meget...

Løb ialt uge 50: 88 km

Fantastisk at kunne på tømmermænd af et par øl...velkommen i klubben..

Bahhh -det holder altså ikke :nissetunge: Jeg tror nu også at hovedpinen til dels kom af, at aftenen sluttede på en bar, hvor vi mildest talt sad i røg og damp...jeg har faktisk selv røget engang, men nu kan jeg godt blive halvdårlig af selv passiv rygning... :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 18. december

Løb 13,6 km

gns tid: 5.44 min/km

gns puls: 138

Stille og rolig restitutionstur i morges....Har på fornemmelsen at Garmin'en er ret præcis i forhold til det samlede billede, men dens løbende visninger er helt hen i vejret nogle gange. Det er ligsom at den i perioder viser et tempo langsommere end man løber for derefter at 'samle op' ved at vise et, der er hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Har på fornemmelsen at Garmin'en er ret præcis i forhold til det samlede billede, men dens løbende visninger er helt hen i vejret nogle gange.

Har du opdateret den i bund? Bemærk at visse opdateringer skal hentes manuelt og ikke via webupdate. Det er min oplevelse, at "tempo" er blevet langt mere retvisende efter seneste firmware.

Mvh,

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 19. december

Løb 13,5 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 147

Har du opdateret den i bund? Bemærk at visse opdateringer skal hentes manuelt og ikke via webupdate. Det er min oplevelse, at "tempo" er blevet langt mere retvisende efter seneste firmware.

Jeg her slet ikke opdateret den...hvorfor kan de ikke bare levere noget, der virker med det samme...men det er da underligt, at den virker så retvisende på det samlede billede, men at tempo er helt hen i vejret :blink: - jeg ved ikke hvad det er relativt til, men det er i hvert fald ikke til den hastighed jeg bevæger mig med :nissetunge:

Kan man opdatere den direkte - altså udenom Sportstracks (eller hvad det nu er softwaren hedder). Jeg bruger ikke rigtig sådan noget, så jeg tænkte at jeg kunne komme udenom at installere lige p.t (der ligger efterhånden så meget hø på min computer....)

Link to comment
Share on other sites

Kan man opdatere den direkte - altså udenom Sportstracks (eller hvad det nu er softwaren hedder).

SportTracks er ellers ganske genialt :-) Men det er jo et 3. parts program, og kan slet ikke benyttes til opdatering.

Men på Garmins support kan du vist hente alt uden at installere noget program.

Du burde kunne konstatere en betydelig forbedring af både "fix-tid" og tempo-udlæsning undervejs :-)

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 20. december

Løb ca 14 km

intervaller: 6*800 m

diverse øvelser: hælspark, tåløb etc

gns puls: 157

maks: 186

tid: 1.10

Det var så den gang intervaltræning...det gik faktisk ok og pulsen kom fint op i alle intervaller. Og jeg var ikke helt så tidligt ude i dag, så stadion var åben :nissetunge:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 21. december

crosstrainer: 30 min

gns puls: 130

diverse øvelser...

SportTracks er ellers ganske genialt :-) Men det er jo et 3. parts program, og kan slet ikke benyttes til opdatering.

Men på Garmins support kan du vist hente alt uden at installere noget program.

Du burde kunne konstatere en betydelig forbedring af både "fix-tid" og tempo-udlæsning undervejs :-)

/KasperCO

Jeg tvivler ikke på at softwaren er fin, men jeg bruger bare ikke rigtig sådan noget ekstraudstyr... :nissetunge: Jeg fører regnskab med min træning her, og det er vidst den info jeg kan overskue at forholde mig til :nissetunge: Jeg tænker at de løbende formforbedringer eller mangel på samme nok skal vise sig når jeg er ude til løb :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 21. december

Jeg fører regnskab med min træning her, og det er vidst den info jeg kan overskue at forholde mig til :nissetunge: Jeg tænker at de løbende formforbedringer eller mangel på samme nok skal vise sig når jeg er ude til løb :wink:

Jowjow, men det er nu alt andet lige lidt lettere at aggregere til f.eks. uger, måneder og sammenligne disse - eller se på fartudvikling på tempoture hvis data er struktureret lidt mere end på MOL :nissetunge: Selvom man ikke umiddelbart ser nogen nytte i mikroændringer, så kan det måske være meget godt til at holde styr på volumen og progression mhp. f.eks. at undgå skader m.v.

Men det var nu lige så meget satellit/kort-udlæsning af turen jeg forsøgte at interessere dig for. Særligt hvis man nyder at finde nye veje fra gang til gang kan det være meget sjovt at se hvor man rent faktisk løb og hvilken vej man kunne forsøge at finde næste gang. Ja, ok - måske ikke voldsomt uundværligt...men meget hyggeligt når man er sunket sammen i sofaen efter løbeturen :blush:

Glædelig jul. Deltog du i turen fra hovedbanen d. 31. ?

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Jowjow, men det er nu alt andet lige lidt lettere at aggregere til f.eks. uger, måneder og sammenligne disse - eller se på fartudvikling på tempoture hvis data er struktureret lidt mere end på MOL :nissetunge: Selvom man ikke umiddelbart ser nogen nytte i mikroændringer, så kan det måske være meget godt til at holde styr på volumen og progression mhp. f.eks. at undgå skader m.v.

Men det var nu lige så meget satellit/kort-udlæsning af turen jeg forsøgte at interessere dig for. Særligt hvis man nyder at finde nye veje fra gang til gang kan det være meget sjovt at se hvor man rent faktisk løb og hvilken vej man kunne forsøge at finde næste gang. Ja, ok - måske ikke voldsomt uundværligt...men meget hyggeligt når man er sunket sammen i sofaen efter løbeturen :blush:

Glædelig jul. Deltog du i turen fra hovedbanen d. 31. ?

/KasperCO

Jeg er i princippet enig, men efter at have haft indtil flere ure og indtil flere former for software, der er fulgt med, kan jeg nok konstatere at jeg ikke bruger det :blush: Nogle mennesker synes det er vildt hyggeligt at sidde og nørder lidt med grafer og sådan, men jeg er nok ikke en af dem :blush:

Jeg har ikke rigtig besluttet mig med den 31. endnu...jeg har meldt mig til marathon, men om jeg dukker op til starten på 50 km er jeg ikke helt klar over....jeg skal jo også i stiletterne om aftenen :nissecool::nissetunge:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 24. december

Løb 16,5 km

gns tid: 5.03 min/km

gns puls: 150

Kunne godt mærke at turen i går sad lidt i stængerne...Men ellers er en fin tur, hvor man møder både løbere og gåerister, som skal ud og have lidt frisk luft inden man sætter sig ned og spiser :nissetunge:

Løb ialt uge 51: 82 km

God jul til alle MOL'ere :Mrs_Claus:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 25. december

Løb 12 km

gns tid: 5.39 min/km

gns puls: 142

Stille og rolig luntetur i formiddags, da jeg kom på benene :tongue: Kender I fornemmelsen når man vågner omkring 8.30 og tænker 'jeg står op lige om lidt'. Så lukker man øjnene i rundt regnet 4 sekunder og vågner næste gang kl. 10 :laugh:

Selvom det jo er lidt tidligt at starte med at kulhydrat-loade en uge før et marathon vælger jeg at sige, at det er det, jeg har gjort i går (og lidt i dag) og sikkert også lidt i morgen :blush: Så behøver jeg måske slet ikke spise noget resten af ugen og kan alligevel være klar til socialmaraton (kanske man skulle overveje 50 km-turen alligevel :tongue::wink: )

Fik også nyt løbetøj i julegave...me like :wub: Ordentligt tøj kan jeg nærmest ikke få nok af, så det er gaver jeg altid bliver glade for :bigsmile:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 26. december

Løb 15,5 km

gns tid: 5.12 min/km

gns puls: 155

Den her tur var lidt længere sidst jeg løb den :tongue: men der er vel variationer i gps-målinger (det kan man også høre på de historier, hvor folk i biler kun kigger på deres gps og så ender med at køre ind i et toilet-skur eller noget i den stil :laugh: - uden fis; det sker faktisk...)

Træning onsdag den 27. december

Løb ca 10 km

gns puls: 148

tid: 53 min

inkl. diverse øvelser (hælspark, gadedrengehop, tåløb osv)

Det var meningen jeg skulle have løbet intervaller, men julemaden havde taget luften ud af mine ben :tongue:

Træning torsdag den 28. december

Løb 9 km

gns tid: 4.55 min/km

gns puls: 159

Nedtælling til socialmarathon :w00t: - og nå ja...nytårsaften :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share