Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning mandag den 15. januar

Løb 14,7 km

gns tid: 5.45 min/km

gns puls: 143

Luntetur her til morgen...Det er faktisk helt vildt så øm jeg er efter flyttecirkus'et i lørdags :blink: - det er det man kalder uvante bevægelser og arbejde :laugh: Det hjalp noget da jeg først var kommet ud af sengen, men lige da jeg smækkede benene ud over kanten var jeg godt nok noget stiv i læg og lår :laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så er jeg også den lykkelige ejer af et Garmin 305, så skal jeg bare til at bruge det :blush:

Håber at kunne få nogle kilometer i benene. Det er jo motiverende at læse her og se hvor mange km der bliver smækket af hver uge. :superman:

Skal du med på det løb? - lyder spændende! Det tager lidt tid at få nye gadgets taget i brug (og så skal der selvfølgelig lige være træning at bruge det på, men det plejer jo ikke at være dit problem :wink::tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 17. januar

Løb 13,3 km

gns tid: 4.44 min/km

gns puls: 164

maks: 179

Det skulle have været intervaller i dag, men det var for tidligt og for mørkt (og stadion var for lukket...), så jeg satte tempoet lidt i vejret i stedet for. Fredag burde intervaller passer ok ind i diverse planer.

Intervaller om morgenen sucks big time... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 19. januar

Løb ca 16 km

intervaller: 8*800 meter

gns puls: 153

maks: 184

Gennemsnitspulsen er relativt lav men pulsen kom fint op i alle intervaller - måske er min form bare ved at blive bedre, så pulsen falder hurtigere :w00t::tongue:

I øvrigt...nu hvor man ser hvor stor aktivitet, der er omkring MOL-spinningtræffet, så skal vi på et tidspunkt tage os sammen til et løbetræf :smile: - Yzer løber for, vi andre dør eller bliver hægtet af i det første sving :tongue::laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 20. januar

Løb 6 km

gns tid: 5.20 min/km

gns puls: 153

Det var meningen jeg skulle have løbet kort men ikke så kort :dry: men det var simpelthen så dårligt vejr, at jeg ikke havde ork til at opholde mig udendørs mere end højst nødvendigt...

Træning søndag den 21. januar

Løb 25 km

gns tid: 5.02 min/km

gns puls: 160

I dag startede jeg også i styrtregn, men det blev heldigvis bedre...De 20 km blev løbet med Sparta, og de havde heldigvis lagt ruten ud, så vi slap for de vådeste steder. Mellemtempo-holdene er i virkeligheden alt for store her om søndagen...man løber et enormt ujævnt tempo undervejs, fordi man skal rette ind i forhold til alt muligt, og jeg ved ikke hvordan de andre trafikanter har det med 70 mennesker, der kommer stormende...men det lyder sikkert sjovt, når sådan en flok kommer løbende ind af Østerbrogade - der råbes advarsler hvert andet nanosekund 'fodgænger højre', 'cykel bagfra', 'skilt højre' osv :laugh:

Løb i alt uge 3: 107 km

Det er nogenlunde som det skal være - havde sigtet på 110 km, men det var lørdagsturen, der snød mig :tongue: - eller rettere lørdagsvejret, der snød mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 19. januar

Løb ca 16 km

intervaller: 8*800 meter

gns puls: 153

maks: 184

Gennemsnitspulsen er relativt lav men pulsen kom fint op i alle intervaller - måske er min form bare ved at blive bedre, så pulsen falder hurtigere :w00t::tongue:

I øvrigt...nu hvor man ser hvor stor aktivitet, der er omkring MOL-spinningtræffet, så skal vi på et tidspunkt tage os sammen til et løbetræf :smile: - Yzer løber for, vi andre dør eller bliver hægtet af i det første sving :tongue::laugh:

:dry: Ja eller også bliver jeg skadet inden...så godt som jeg passer på mig selv... Bortset fra det synes jeg det kunne være meget hyggeligt med noget ligende et spinningstræf..men bare for dem der nu løber lidt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:dry: Ja eller også bliver jeg skadet inden...så godt som jeg passer på mig selv... Bortset fra det synes jeg det kunne være meget hyggeligt med noget ligende et spinningstræf..men bare for dem der nu løber lidt.. :smile:

Ja det er lidt svært at passe seriøst på sig selv, når man rejser meget :dry: - nogle mennesker synes at jobs, hvor man rejser hele tiden er for fede...jeg har det sådan, at skal jeg have sådan et job, skal jeg virkelig have mange penge for det :laugh: - kan man blive velhavende på Paris Hilton-måden i løbet af et par år er der jo noget ved det :tongue: men det bliver man nok ikke med mindre man gifter sig til dem (og jeg tror ikke hun er et oplagt emne for mig...trods alt :tongue: ). Men et træf kunne da være hyggeligt - måske større tilslutning senere på året, når der er større risiko for godt vejr :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt...nu hvor man ser hvor stor aktivitet, der er omkring MOL-spinningtræffet, så skal vi på et tidspunkt tage os sammen til et løbetræf :smile: - Yzer løber for, vi andre dør eller bliver hægtet af i det første sving :tongue::laugh:

Saa maa det blive til juni. Jeg er ikke lige i omegnen nu og jeg har ikke tid til at do lige nu, men det kan maaske passes ind i juni :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er lidt svært at passe seriøst på sig selv, når man rejser meget :dry: - nogle mennesker synes at jobs, hvor man rejser hele tiden er for fede...jeg har det sådan, at skal jeg have sådan et job, skal jeg virkelig have mange penge for det :laugh: - kan man blive velhavende på Paris Hilton-måden i løbet af et par år er der jo noget ved det :tongue: men det bliver man nok ikke med mindre man gifter sig til dem (og jeg tror ikke hun er et oplagt emne for mig...trods alt :tongue: ). Men et træf kunne da være hyggeligt - måske større tilslutning senere på året, når der er større risiko for godt vejr :wink::tongue:

Hmm kan godt se hvad du mener.....i starten var det spændende og meget eksotisk at tage til USA og gå på arbejde. :dry: Nu er det bare en pain in the ***. Det rejsefrekvensen går forhåbentligt også noget ned efter 1.kvartal.. :w00t: Men du har sgu nok ret i det er nemmere at gifte sig til formuen...personligt tror jeg godt jeg kunne klare et kortere "bekvemmeligheds-ægteskab" med frk. Hilton... :tongue: Men på den anden side...

Tror du har ret i det skal være til sommer hvis vi skal lave et MOL løbe-træf... :cool: Men det kunne da være meget fedt med en dag i fælledparken...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 22. januar

Løb ca 13 km

gns puls: 136

Rendyrket restitutionsløb i morges, men det var også tiltrængt...av. Blev der sagt. Mine ben var godt nok brugte :4crutches: I løbet af dagen synes jeg min ene fod har drillet lidt, men det er forhåbentlig ikke noget :innocent::tongue: Jeg havde i øvrigt glemt at oplade ham Garmin :tongue: - der er ikke overvældende lang batterilevetid på drengen synes jeg...

Hmm kan godt se hvad du mener.....i starten var det spændende og meget eksotisk at tage til USA og gå på arbejde. :dry: Nu er det bare en pain in the ***. Det rejsefrekvensen går forhåbentligt også noget ned efter 1.kvartal.. :w00t: Men du har sgu nok ret i det er nemmere at gifte sig til formuen...personligt tror jeg godt jeg kunne klare et kortere "bekvemmeligheds-ægteskab" med frk. Hilton... :tongue: Men på den anden side...

Tror du har ret i det skal være til sommer hvis vi skal lave et MOL løbe-træf... :cool: Men det kunne da være meget fedt med en dag i fælledparken...

Hilton er sikkert cool nok...hvis man ikke skal tale med hende altså :laugh: - hun har demonstreret uvidenhed i høj klasse et par gange...blandt andet vidste hun ikke lige at London lå i England :laugh: hvor skulle man dog også vide det fra :blink::tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Saa maa det blive til juni. Jeg er ikke lige i omegnen nu og jeg har ikke tid til at do lige nu, men det kan maaske passes ind i juni :laugh:

Jeg kan godt se problemet - det med ikke lige at have tid til at dø :wink::laugh: - vi kan godt vente til juni med at dø, og hvis du får tid til at dø før kan du vel lige smutte til danevang en tur (hvad gør man ikke for at dø i godt selskab :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 22. januar

Løb ca 13 km

gns puls: 136

Rendyrket restitutionsløb i morges, men det var også tiltrængt...av. Blev der sagt. Mine ben var godt nok brugte :4crutches: I løbet af dagen synes jeg min ene fod har drillet lidt, men det er forhåbentlig ikke noget :innocent::tongue: Jeg havde i øvrigt glemt at oplade ham Garmin :tongue: - der er ikke overvældende lang batterilevetid på drengen synes jeg...

Hilton er sikkert cool nok...hvis man ikke skal tale med hende altså :laugh: - hun har demonstreret uvidenhed i høj klasse et par gange...blandt andet vidste hun ikke lige at London lå i England :laugh: hvor skulle man dog også vide det fra :blink::tongue:

Ja det er fantastisk ikke? Selvom farmand har noget forretning der også... :blink: Jeg må nok sige at sådan et ægteskab nok ikke holdt så længe... :laugh: Det ville bare ende med jeg blev intellektuelt overstimuleret... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 23. januar

Løb 8,7 km

gns tid: 5.58 min/km

gns puls: 137

Øv sikke noget lut! - jeg skrev i går at min fod drillede og det gør den stadig :cry3: Føles underligt...som om den er lidt hævet på ydersiden (modsat svangen) men jeg kan ikke se noget...det er mere en underlig fornemmelse end en egentlig smerte når jeg løber, og det er ikke sådan at det gør mere og mere ondt mens jeg løber. Det er klart fedest at gå uden sko...

Måske man skulle se om man kunne komme til en fysioterapeut snarest. Det er ikke noget jeg har prøvet før, så jeg har ikke opfundet en selvbehandling, der får det til at gå i sig selv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er fantastisk ikke? Selvom farmand har noget forretning der også... :blink: Jeg må nok sige at sådan et ægteskab nok ikke holdt så længe... :laugh: Det ville bare ende med jeg blev intellektuelt overstimuleret... :innocent:

Farmand har forretning så mange steder, at man virkelig ikke kan forvente at hun er orienteret i de geografiske detaljer :laugh:

Fantastisk overskrift på artikel om Paris:

Låget flaprer på Hilton

- man tror det er hovedlåget, men det er det nu ikke :laugh::wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Øv noget hø! Min fod har det ikke for godt :cry3: Nu prøver jeg at give den ro i dag, og se hvordan det virker. I morgen har jeg fået en tid hos en fysioterapeut, og hun har bare at stille op med nogle drugs :devil: - i stooooore piller, mandshøje sprøjter eller hvad ved jeg - bare det virker :tongue: Nå nu må vi se hvad hun siger - men jeg har ligesom ikke rigtig tid til ikke at kunne løbe noget særligt :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ked af at hoere :unhappy:

Jeg har dog et spoergsmaal til en der har loebet i hoejderne. Jeg er kommet nogenlunde godt igang med at traene igen, efter nogle maaneders pause, takket vaere lidt nyt legetoej Garmin 305 :4thumbup: , men mit spoergsmaal er.... Hvormeget betyder hoejde over havets overflade paa dit tempo og puls. Jeg befinder mig ca 1100 meter over, og udover det faktum at der paa 8 km er et overordnet fald paa 205 meter, i et staerkt kuperet terraen ,ed 12-15% stigninger og fald, som naturligvis goer en hel del paa tempoet, sammen med sand, grus og sten underlaget, saa gad jeg godt at vide hvor meget det at man er hoejere over havet egentlig betyder for hastighed og puls. For den er helt oppe og ringe ved lave hastigheder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ked af at hoere :unhappy:

Jeg har dog et spoergsmaal til en der har loebet i hoejderne. Jeg er kommet nogenlunde godt igang med at traene igen, efter nogle maaneders pause, takket vaere lidt nyt legetoej Garmin 305 :4thumbup: , men mit spoergsmaal er.... Hvormeget betyder hoejde over havets overflade paa dit tempo og puls. Jeg befinder mig ca 1100 meter over, og udover det faktum at der paa 8 km er et overordnet fald paa 205 meter, i et staerkt kuperet terraen ,ed 12-15% stigninger og fald, som naturligvis goer en hel del paa tempoet, sammen med sand, grus og sten underlaget, saa gad jeg godt at vide hvor meget det at man er hoejere over havet egentlig betyder for hastighed og puls. For den er helt oppe og ringe ved lave hastigheder :devil:

Det er svært at sige noget præcist om eftersom jeg jo kun har løbet i højder og bjerge - aldrig fladt. Men højderne gør noget ved pulsen - hvis man læser Everest-beretninger vil man også vide, at jo højere de er oppe jo hurtigere tæsker pulsen afsted (også når de sover - eller forsøger at sove). Det giver vel også god mening, at jo højere du befinder dig, jo lavere iltindhold har luften, hvilket vel gør at hjertet skal slå flere gange for at forsyne musklerne med en given mængde ilt. Med andre ord vil din hæmatokritværdi stige, hvis du træner i højderne, så når du kommer ned i vandoverflade-højde igen pisker du afsted (det er nu hele dig og ikke kun hjertet, der pisker afsted :tongue: ), fordi du får meget mere ilt ud til musklerne pr. hjerteslag.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at sige noget præcist om eftersom jeg jo kun har løbet i højder og bjerge - aldrig fladt. Men højderne gør noget ved pulsen - hvis man læser Everest-beretninger vil man også vide, at jo højere de er oppe jo hurtigere tæsker pulsen afsted (også når de sover - eller forsøger at sove). Det giver vel også god mening, at jo højere du befinder dig, jo lavere iltindhold har luften, hvilket vel gør at hjertet skal slå flere gange for at forsyne musklerne med en given mængde ilt. Med andre ord vil din hæmatokritværdi stige, hvis du træner i højderne, så når du kommer ned i vandoverflade-højde igen pisker du afsted (det er nu hele dig og ikke kun hjertet, der pisker afsted :tongue: ), fordi du får meget mere ilt ud til musklerne pr. hjerteslag.

JA det var ogsaa noget i den retning jeg mente... Perfekt, det loeb jeg har i oejnene starter godt nok i ca 1000 meter, men ender i -400 saa der burde jeg jo det sidste stykke ligge paa den gode side af 40Km/t at maale ud fra mit puls iforhold til tempo :laugh:

Tak for det

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 25. januar

Cykling 1 time

gns puls: 150

Det er laaang tid siden jeg har cyklet men jeg synes ikke jeg ville brase ud i løbeskoene lige før jeg skulle til fys :tongue: Min fod er væsentlig bedre i dag, så det er jo godt. Fys'en mente heller ikke, der som sådan var noget galt med min fod (i sig selv altså), men til gengæld at jeg var alt for svag og ustabil omkring bækkenet, hvilket gør at jeg overkompenserer og bliver meget stiv ned langs siden af benene (og det er helt rigtigt) - det kan gøre at der bliver trukket underligt i foden når den lander.

Så jeg har fået nogle øvelser, som skulle hjælpe på den lange bane.

Link to comment
Share on other sites

JA det var ogsaa noget i den retning jeg mente... Perfekt, det loeb jeg har i oejnene starter godt nok i ca 1000 meter, men ender i -400 saa der burde jeg jo det sidste stykke ligge paa den gode side af 40Km/t at maale ud fra mit puls iforhold til tempo :laugh:

Tak for det

Ja hvis du stadig har krudt tilbage til sidst skal det nok være helt i vinkel at komme ned og løbe under havets overflade :tongue: - så kan du slutte med en spurt, der er en 100 m-løber værdig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 26. januar

Løb 14,3 km

gns tid: 5.08 min/km

gns puls: 152

Det gik meget bedre i dag, og det er jeg jo vældig glad for :bigsmile: Eftersom fyssen ikke kunne mærke nogen hævelse var min mor inde på, om jeg mon havde fået noget nerve i klemme og derfor fik forkerte signaler til hjernen? :blink: - det er da ikke utænkeligt at der kan være sket noget i den stil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share