Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Ja hvis du stadig har krudt tilbage til sidst skal det nok være helt i vinkel at komme ned og løbe under havets overflade :tongue: - så kan du slutte med en spurt, der er en 100 m-løber værdig :wink:

Jeg kan fortælle at en af årsagerne til at dødehavet er så salt er at det.... tada, ligger ca. 400 meter under havets overflade :tongue: Jeg satser helt sikkert på den superspurt tilsidst :laugh: det bliver jeg nødt til for det er godt nok hårdt at komme igang igen efter et par måneders pause. Men jeg læste i iform at det kun tager 6 uger at komme ifrom igen, og jeg bare skal starte med to træningspas i starten med 2 km løb, og så lidt gang og yoga :laugh: Jeg havde ikke luret at iform var et mette-medium kvindeblad, nok ikke så anvendeligt for langdistance løbere. :laugh:

Tillykke med at foden tilsyneladende er nogenlunde i orden igen.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning lørdag den 27. januar

Løb ca 14 km

gns puls: 143

Garmin virkede ikke - eller også kunne jeg ikke vente på at den fangede signal :laugh: Fedt, fedt vejr om formiddagen - sne og høj klar sol. Var ude i Utterslev mose - ikke den mest effektive træning i sne men hyggeligt :wub:

Træning søndag den 28. januar

Løb 14 km

gns puls: 152

gns tid: 5.16 min/km

det skulle have været længere men jeg var slet ikke frisk i dag, så jeg tog en smutvej hjem :dry: - min krop prøver nok at fortælle mig noget :innocent: nå men jeg kan da håbe at jeg er restitueret efter denne meget lette uge :tongue:

Til gengæld ufedt vejr i dag :sneaky2: - regn igen, igen - det var godt nok en kort vinter :laugh:

Løb ialt uge 4: 64 km

...ikke ligefrem overvældende men sådan blev det så bare :sneaky2:

Jeg kan fortælle at en af årsagerne til at dødehavet er så salt er at det.... tada, ligger ca. 400 meter under havets overflade :tongue: Jeg satser helt sikkert på den superspurt tilsidst :laugh: det bliver jeg nødt til for det er godt nok hårdt at komme igang igen efter et par måneders pause. Men jeg læste i iform at det kun tager 6 uger at komme ifrom igen, og jeg bare skal starte med to træningspas i starten med 2 km løb, og så lidt gang og yoga :laugh: Jeg havde ikke luret at iform var et mette-medium kvindeblad, nok ikke så anvendeligt for langdistance løbere. :laugh:

Tillykke med at foden tilsyneladende er nogenlunde i orden igen.

Iform er et fremragende blad...hvis man aldrig før har trænet :laugh: Når man ser iform-bladene over årene er det stort set også de samme artikler, der kører igen og igen - på de samme tider af året. 'Kom i form på 6 uger', 'tab dig 5 kg' og 'flad mave på 8 uger' eller noget i den stil :laugh: Jeg synes det er meget hyggeligt at kigge i engang imellem, men jeg føler ligesom jeg falder lidt udenfor deres målgruppe :wink: Så nej du har nok ret; har man et mål, som er længere end 5 km kvindeløb, skal man nok hente sin træningsinspiration et andet sted :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 29. januar

Løb 13,3 km

gns tid: 5.08 min/km

gns puls: 159

Fin tur i fint vejr i morges :smile: - klare dage kan vi godt lide (og ikke al den regn) :cool:

Jeg tænker p.t. hvordan jeg bedst skal overkomme at få nogle lange træningspas i benene...nogle er jo varme fortalere for at løbe dem med gå-pause, så man både vænner sig til at komme op og løbe igen, og så et langt træningspas ikke ligger en død flere dage efter. Det ville nok være indsatsen værd - men det kræver jo lidt disciplin (nogle gange vil man bare gerne hjem fra en løbetur :laugh: )

Ulempen ved at skulle løbe 100 km så tidligt på sæsonen er selvfølgelig også, at der ikke rigtig er nogle løb længere end marathon i dk...det er ellers oplagt at løbe noget 6 timers eller 60 km som opvarmning...

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Hvordan har foden det? Jeg håber den er helt iorden igen. Selvom den jo nok "bare" er et symptom på noget andet hvis man skal tro din fys.

Hvad handler det der med at gå om? Umiddelbart vil jeg da mene, at man som menneske er vant til at gå... :blink: Dermed også sagt at jeg ikke helt forstår hvorfor man skal træne det selvom om skal løbe meget langt. Men jeg har som sagt heller aldrig løbet længere en 42 km så hvad ved jeg? :laugh: Jeg synes bare det virker underligt at skulle træne det med at skiftevis gå og løbe. Det må da være mere effektivt at træne løb?

Link to comment
Share on other sites

Ulempen ved at skulle løbe 100 km så tidligt på sæsonen er selvfølgelig også, at der ikke rigtig er nogle løb længere end marathon i dk...det er ellers oplagt at løbe noget 6 timers eller 60 km som opvarmning...

Du kan da bare løbe ud til mig.... de skulle være omkring 60 km

Så giver jeg er bad og noget god mad :cool:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Hvordan har foden det? Jeg håber den er helt iorden igen. Selvom den jo nok "bare" er et symptom på noget andet hvis man skal tro din fys.

Hvad handler det der med at gå om? Umiddelbart vil jeg da mene, at man som menneske er vant til at gå... :blink: Dermed også sagt at jeg ikke helt forstår hvorfor man skal træne det selvom om skal løbe meget langt. Men jeg har som sagt heller aldrig løbet længere en 42 km så hvad ved jeg? :laugh: Jeg synes bare det virker underligt at skulle træne det med at skiftevis gå og løbe. Det må da være mere effektivt at træne løb?

Jo det er i princippet rigtigt at det er mere effektivt bare at løbe. Pointen med træningspas med indlagte gåpause er imidlertid, at man vænner sig til at komme op og løbe igen når man først er begyndt at gå; de hurtige løber selvfølgelig hele vejen på en 100 km, men mange af os må nok finde os i, at der skal være små gåpauser, hvis vi skal overleve :tongue: - og når man er træt kan det være noget af en hård nyser at komme fra gang til løb. Meningen er så at man skal træne det.

Et andet argument er, at man kan køre med meget lange træningspas (fx et 4-5 timers træningspas en søndag formiddag :wink: ) uden at være helt smadret og få ødelagt sin træning flere dage efter.

Et tredie argument kan være, at man kan have nemmere ved at træne spisning undervejs på løbeturen, hvis man har indlagte gåpauser - mange (inklusiv mig) har det lidt svært med at spise under træning, men det er vigtigt at få trænet til de rigtig lange distancer.

Flere af de dygtige ultraløbere herhjemme bruger den slags gang-løb-metode på nogle af deres træningspas, så det er nok værd at overveje.

Og jo det går meget bedre med foden tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

It's not a bad idea :smile: - det vil jeg da gerne overveje! så kan du planlægge en lille trilletur på cyklen og køre mig imøde (hvis jeg nu skulle blive halvgrillet og få tudefjæs undervejs :tongue: )

Det kan vi sagtens arrangere...

Du siger bare til, når det er ved at være tid til sådan en tur, så finder vi ud af det

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 30. januar

Løb 15,3 km

gns tid: 5.12 min/km

gns puls: 155

Til Garmin-eksperterne derude: hvis man vil bruge uret til at løbe intervaller med, hvordan er det så med opvarm/nedkøl med uret tændt? - aktiverer man intervalprogrammet med lap-knappen eller hur? Læste lige en anmeldelse af polars nyeste model - fik helt lyst til at investere i uret :tongue::wub: - er egentlig blevet glad for garmin'en men det er faktisk en ulempe for mig, at uret er helt umuligt at bruge som almindeligt ur. Man kan jo ikke rende rundt ude i samfundet med den klods på armen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 31. januar

Løb 10,5 km

gns puls: 159

gns tid: 4.57 min/km

Der var en pause midt i det hele, da jeg faldt over nogle huller og væsen i noget vejarbejde :mad: - det gjorde faktisk lidt ondt, men jeg slap med et blåt mærke på det ene knæ og en hudafskrabning på en underarm :cry: Det var meningen jeg ville have løbet noget fartleg, men mit mindre styrt satte ligesom en dæmper på fartlysten :cry3:

Nå men nu er januar heldigvis stort set slut, så er der februar, som er en kort måned, og så begynder foråret så småt at melde sig (og det må gerne komme med noget andet vejr end vores såkaldte vinter :dry: ). Og så skal jeg til London og shoppe igennem i de 3 dage op til påske :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 30. januar

Løb 15,3 km

gns tid: 5.12 min/km

gns puls: 155

Til Garmin-eksperterne derude: hvis man vil bruge uret til at løbe intervaller med, hvordan er det så med opvarm/nedkøl med uret tændt? - aktiverer man intervalprogrammet med lap-knappen eller hur? Læste lige en anmeldelse af polars nyeste model - fik helt lyst til at investere i uret :tongue::wub: - er egentlig blevet glad for garmin'en men det er faktisk en ulempe for mig, at uret er helt umuligt at bruge som almindeligt ur. Man kan jo ikke rende rundt ude i samfundet med den klods på armen :wink:

Ja, man saetter bare interval til og tjekker af med flue ben hvor der staar opvarmning og nedkoeling, og saa ganske rigtigt trykker man paa lap, naar man er klar til at gaa igang med intervallerne. Det virker saadan set rimelig godt synes jeg, og man kan selv vaelge om det skal vaere tid eller distance etc.. Jeg er meget tilfreds med koebet, selvom jeg dog gerne saa at softwaren snart kom til mac, og at man paa uret kunne aflaese hoejde meter over hele turen ogsaa, og ikke kun hr avg. hr, speed, avg speed tid distance, calorie.

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 1. februar

Løb 15,5 km

gns tid: 5 min/km

gns puls: 157

Mit ur opførte sig helt utroligt selvstændigt i dag - på et tidspunkt gik der ged i autolap'en...den lappede i hvert fald ikke efter hver km, som det er sat op til :laugh: hvorfor mit ur bagefter også viste, at den hurtigste lap var løbet på 0,13 min (tænk lige - så kan jeg løbe marathon på under en time :w00t::tongue: ). Ellers godt vejr - det var rimeligt vindstille og regnede ikke :yo: - hvilket jo egentlig er helt utroligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mærkeligt... Jeg fik mit ur fra USA, og jeg har absolut ingen problem har, og når jeg har tjekket hastigheder og distancer i bil har den vist rimelig præcist.

I dag var den også underlig udover det sædvanlige...da jeg slukkede uret og aflæste data, synes jeg det så rigtigt ud i forhold til min oplevelse af turen, men undervejs fik jeg underlig data...det hænder jo at jeg løber de samme steder :laugh: så jeg har nogenlunde styr på, hvor jeg fx passerer de første 5 km - i dag passerede jeg 4,5 km, hvor jeg normalt passerer 5 km :blink: og så kom der de der underlige visninger a la 0,13 min/lap...måske den har haft en off dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 2. februar

Løb ca 14 km

intervaller: 3*(4*400)

maks puls: 179

Jeg løb intervallerne som serier - altså 4*400 meter med relativt kort pause (omkring 100-150 meter), og derefter en længere pause på 800 meter stille og roligt løb. Egentlig ok struktur har jeg på fornemmelsen, men jeg kunne slet ikke få det til at køre i dag...pulsen kom heller ikke helt op og ringe, men det føltes af og til alligevel som om jeg var ved at få et astmatisk anfald :laugh::tongue:

Jeg var i øvrigt inde og se Blood diamonds i sidste weekend - fed film, som absolut skal ses! Da jeg havde set forfilmen var jeg ellers ikke helt vild, men det er jeg nu :smile: Hvis Dicaprio ikke får en oscar for den rolle findes der ingen retfærdighed længere!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i øvrigt inde og se Blood diamonds i sidste weekend - fed film, som absolut skal ses! Da jeg havde set forfilmen var jeg ellers ikke helt vild, men det er jeg nu :smile: Hvis Dicaprio ikke får en oscar for den rolle findes der ingen retfærdighed længere!

Ja den er rigtig god, og den pensler i mine øjne også et meget godt billede af situationen i de ressourcerige afrikanske land, om det så end er Guld, diamanter etc. Om han er værdi en Oscar for den er jeg ikke nær så enig, omend han spillede godt i den. Men det er nok fordi jeg ikke har den store pondus til ham. Han er lidt for flødeagtig til min smag. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja den er rigtig god, og den pensler i mine øjne også et meget godt billede af situationen i de ressourcerige afrikanske land, om det så end er Guld, diamanter etc. Om han er værdi en Oscar for den er jeg ikke nær så enig, omend han spillede godt i den. Men det er nok fordi jeg ikke har den store pondus til ham. Han er lidt for flødeagtig til min smag. :innocent:

Sådan har jeg faktisk også haft det med ham...indtil nu :wink: Nu er han omgående blevet min nye helt :tongue: synes nu han er vokset pænt ud af sit drengerøvsudseende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i øvrigt inde og se Blood diamonds i sidste weekend - fed film, som absolut skal ses! Da jeg havde set forfilmen var jeg ellers ikke helt vild, men det er jeg nu :smile: Hvis Dicaprio ikke får en oscar for den rolle findes der ingen retfærdighed længere!

Helt enig...feed film. Fed præstation af Leo-drengen. Har ellers heller ikke haft den store fidus til ham. Som Waits skriver lidt for flødebolle-agtig...men i den film. Mand han er god...og filmen er kanon.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 3. februar

Løb 11,8 km

gns tid: 5.12 min/km

gns puls: 150

Stille og rolig tur i helt fantastisk vejr i formiddags :w00t:

Var inde og se the prestige i går aftes - det var faktisk en rigtig god film! - jeg har faktisk set mange gode film på det seneste :smile: så er der også noget ved at gå i biffen i stedet for en af de perioder, hvor man kun ender med at se film, som kun holder en vågen i cirka en time :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Var inde og se the prestige i går aftes - det var faktisk en rigtig god film! - jeg har faktisk set mange gode film på det seneste :smile: så er der også noget ved at gå i biffen i stedet for en af de perioder, hvor man kun ender med at se film, som kun holder en vågen i cirka en time :laugh:

Den har jeg ikke set.... Mens nordeuropa og USA kæmper vanvittige kampe om copyright etc. så er der i resten af verden på hvert et hjørne en kopi af de nyeste film, som jeg nyder godt af, så jeg må hellere ned og finde den... til 12 kr.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 4. februar

Løb 24,5 km

gns tid: 5.12 min/km

gns puls: 155

Egentlig ok og fredelig tur i formiddags. Det har jo været fint løbevejr i weekenden, og det gør det selvfølgelig lidt sjovere :smile:

Jeg havde glemt at Sparta arrangerede testløb i dag, men det opdagede jeg, da jeg løb ind i horder af mennesker med nummer på maven omkring Fælledparken :tongue:

Løb ialt uge 5: 105 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hey M.

Tak for din hilsen i undertegnedes lille bog :wub: Du har ret, det med nyt job og megen træning kan pille benene væk under selv den mest ihærdige..Hmm du må vist tilhøre sidstnævnte. :4thumbup: Respekt for at du kan nedlægge så mange km på løbestien, og beundringsværdigt at du har sat dig selv et så (for mig) uopnåeligt mål. Jeg er ikke i tvivl om, at du når det. Slet ikke efter at have kastet et blik på din log. :superman: Simpelthen bare så flot løbet. Der må jeg indrømme, at mit løb slet slet ikke rækker så langt om noget overhovedet. Det er ved at være meget længe siden, jeg sidst var ude på kondistien, men døgnet har jo kun 24 timer og ens krop skulle gerne kunne nå lidt flere år, så jeg må prioritere, selvom det er noget møg :nonono: Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig aften og på herlig genkig. :smile:

Julie

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 6. februar

Løb 16,3 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 160

NU SIGER DU NOK LUNTETUR :blink::blink::blink::blink:

Det er da et raskt tempo unge dame :w00t:

Nu siger du unge dame...det har jeg også tænkt indtil jeg faldt over en artikel i et gammelt løbeblad, der havde gemt sig nederst i min taske...der var en artikel, hvor der stod, at fra 30-35 års alderen skulle man regne med at ens tider blev dårligere, fordi kroppen jo ligesom går i forfald fra den alder :blink: nej men hør nu her fru Spækhugger! - det er så ikke helt for sjov at man bliver ved med at holde 29 års fødselsdag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share