Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag den 6. februar

Løb 16,3 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 160

Nu siger du unge dame...det har jeg også tænkt indtil jeg faldt over en artikel i et gammelt løbeblad, der havde gemt sig nederst i min taske...der var en artikel, hvor der stod, at fra 30-35 års alderen skulle man regne med at ens tider blev dårligere, fordi kroppen jo ligesom går i forfald fra den alder :blink: nej men hør nu her fru Spækhugger! - det er så ikke helt for sjov at man bliver ved med at holde 29 års fødselsdag :laugh:

Det er først når man har 10 års jubilæum som 29 årig det strammer lidt til... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning onsdag den 7. februar

Løb 12 km

gns tid: 4.48 min/km

gns puls: 165

maks: 182

inkl. fartleg - 10 korte intervaller

Mit ur viste 2.49 min/km som højeste hastighed men den køber jeg ikke rigtig :wink: Men ellers fin tur i morges, hvor det heldigvis ikke blæste så meget. Søerne er klart det bedste sted at løbe fartleg når det er mørkt - især dem nede ved planetariet - fordi der faktisk er oplyst. Til gengæld blæser det næsten altid (har sikkert noget at gøre med at de omkringliggende huse danner en kanal, hvor der kan komme rigeligt med vind igennem :tongue: ), hvilket ikke er en stor fornøjelse, når der skal løbes stærkt. Men det var ok i morges - men bedst den ene vej :tongue: (mere medvind på cykel- og løbestier :wink: )

Det er først når man har 10 års jubilæum som 29 årig det strammer lidt til... :tongue:

Ja når folk begynder at kigge vantro på en, når man inviterer til 29 års fødselsdag, skal man overveje om det er ved at være tid til at blive 30 eller 31 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 8. februar

Løb 15,5 km

gns puls: 155

tid: 1.19

Havde glemt at oplade Garmin - hvornår lærer jeg at jeg bare skal plugge den i så snart jeg får beskeden low batt :tongue: - istedet for at vente til om aftenen (for så glemmer man det hurtigt, har jeg opdaget :wink: ).

Nu kører der på dourun en debat om den bedre løber nødvendigvis er den hurtigere løber (ja løbere kan debattere mange spændende ting :wink: ). Hvad mener I? Eftersom den bedste løber vel altid vil være den, der kommer først i mål må det være sådan? Man vinder jo ikke noget ved at smile eller være flink ved sine omgivelser (ikke i et løb i det mindste)...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 8. februar

Løb 15,5 km

gns puls: 155

tid: 1.19

Havde glemt at oplade Garmin - hvornår lærer jeg at jeg bare skal plugge den i så snart jeg får beskeden low batt :tongue: - istedet for at vente til om aftenen (for så glemmer man det hurtigt, har jeg opdaget :wink: ).

Nu kører der på dourun en debat om den bedre løber nødvendigvis er den hurtigere løber (ja løbere kan debattere mange spændende ting :wink: ). Hvad mener I? Eftersom den bedste løber vel altid vil være den, der kommer først i mål må det være sådan? Man vinder jo ikke noget ved at smile eller være flink ved sine omgivelser (ikke i et løb i det mindste)...

Selfølgelig er der den hurtigste, der er den bedste løber. Men evnen til at tilrettelægge sit løb så man økonomisrere bedst muligt med kræfterne må vel også tælle? Og det psykiske aspekt, hvor man ikke giver op, selvom tingene går efter planen må vel også tælle?

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Selfølgelig er der den hurtigste, der er den bedste løber. Men evnen til at tilrettelægge sit løb så man økonomisrere bedst muligt med kræfterne må vel også tælle? Og det psykiske aspekt, hvor man ikke giver op, selvom tingene går efter planen må vel også tælle?

-Camilla

Nu er der jo ingen grund til at give op, når tingene går efter planen :wink: - pjat du mener nok ikke går efter planen...det interessante er jo, at man ofte lærer mest, når tingene ikke går efter planen og man virkelig har krise (og ikke giver op). Men det eneste, der konkurreres på i løb er jo trods alt tid, så man vil jo altid blive vurderet relativt til sine konkurrenter. Kommer man først i mål er man sikkert også den, der har været bedst til at økonomisere med sin kræfter og håndtere sine kriser vil jeg forestille mig...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 9. februar

Løb 16,5 km

gns tid: 5.07 min/km

gns puls: 153

Jeg opdagede en fordel ved at der igen er faldet en smule sne; jeg kan faktisk se, hvor jeg løber, selvom det er mørkt :tongue: At det så er lidt glat nogle steder må man leve med... :tongue:

Når de siger at chillfaktoren gør at luften føles flere grader koldere er der altså noget om snakken :cold: - damn det var koldt de steder, jeg fik vinden lige i snotten :blink:

Men ellers en fin tur! - synes det er hyggeligt det er lidt hvidt...så virker det meget mindre mørkt der klokken kvart i kvalme :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 10. februar

Løb 15 km

- inkl bakkeløb

gns tid: 4.46 min/km

gns puls: 167

maks: 184

Rigtig god tur :4thumbup:

Træning søndag den 11. februar

Løb 26 km

gns tid: 5.13 min/km

gns puls: 151

Løb noget af turen med Sparta på et langsommere hold, end jeg plejer...var ikke rigtig frisk i dag :wink: - drak også rødvin i går, og jeg kan godt lide det, men det kan ikke rigtig lide mig :tongue:

Men eller fin tur men hvor de blæste var det godt nok koldt :cold:

Løb ialt uge 6: 115 km

...og på trods af det har jeg det ok :tongue: Har kortvarigt mast livet af min fod i dag, men ellers ikke noget...jeg fik snøret skoen for stramt fra starten, og når den først er begyndt at genere er det ret svært at rette op på...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 12. februar

Løb 15,5 km

gns tid: 5.56 min/km

gns puls: 139

Restitutionstur med den ene sko halvt snøret i morges :tongue: - når man først har fået ondt på forsiden af foden, fordi skoen har været snøret for stramt eller for forkert kan der godt gå et par dage før det går over igen... :dry: Gad vide om det ville hjælpe at ligge et eller andet mellem fod og sko på oversiden?? - et blødt lag et eller andet til at tage det værste...man kan jo godt rende rundt med halvåbne sko i luntetempo men skal der bare løbes almindeligt kommer man nok til at karte lidt vel rigeligt rundt i skoen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Øv et skodvejr i morges...regn og blæst...not my idea of a good time;-) - men turen var ud over vejret fin :tongue:

Puha det savner jeg ellers, hvis man er rigtig klaedt paa til det. Jeg render rundt i bare aermer og for sol, hvilket er skoent, men det er godt nok trist naar man skal ud og loebe og man koger...

som du kan se i min log er jeg kommet lidt igang igen :smile:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Puha det savner jeg ellers, hvis man er rigtig klaedt paa til det. Jeg render rundt i bare aermer og for sol, hvilket er skoent, men det er godt nok trist naar man skal ud og loebe og man koger...

som du kan se i min log er jeg kommet lidt igang igen :smile:

Og kommet igang ikke kun med træning men også lidt med log kan jeg se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. februar

Løb 12 km

gns puls: 164

gns tid: 4.52 min/km

Havde egentlig på fornemmelsen at det gik lidt stærkere i dag - det viste autolapperne på mit ur i hvert fald :tongue: Men ok de først 2-3 km bliver brugt på lige at komme igang, så de var lidt langsommere end resten af turen.

Der må være en luftfugtighed på 110% i disse dage - der hænger vand i luften hele tiden uden at det nødvendigvis giver mening at sige at det regner :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. februar

Løb 12 km

gns puls: 164

gns tid: 4.52 min/km

Havde egentlig på fornemmelsen at det gik lidt stærkere i dag - det viste autolapperne på mit ur i hvert fald :tongue: Men ok de først 2-3 km bliver brugt på lige at komme igang, så de var lidt langsommere end resten af turen.

Der må være en luftfugtighed på 110% i disse dage - der hænger vand i luften hele tiden uden at det nødvendigvis giver mening at sige at det regner :tongue:

Ja så hellere lidt klar frost... :bigsmile: Jeg glæder mit helt vildt til foråret, det er klar den fedeste tid at løbe på.

Viser din Garmin skæve tider? Jeg er begyndt at bruge mit til intervaltræningen også. Den er faktisk genial hvis man vil acceptere den usikkerhed der nu ligger i sådan en..men den betyder mindre på den lange intervaller. Jeg prøvede den på en kendt rundstrækning; den er faktisk ok præcis over flere km, selvom der er udsving fra km til km :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja så hellere lidt klar frost... :bigsmile: Jeg glæder mit helt vildt til foråret, det er klar den fedeste tid at løbe på.

Viser din Garmin skæve tider? Jeg er begyndt at bruge mit til intervaltræningen også. Den er faktisk genial hvis man vil acceptere den usikkerhed der nu ligger i sådan en..men den betyder mindre på den lange intervaller. Jeg prøvede den på en kendt rundstrækning; den er faktisk ok præcis over flere km, selvom der er udsving fra km til km :smile:

Jeg har også fornemmelsen at den er præcis over flere km, men jeg kunne godt undvære nogle af udsvingene undervejs...sjovt nok har jeg opdaget at den på bestemte steder altid viser skæve tider...underligt...man skulle tro der var noget med satelit-modtagelsen lige præcis der. Der er specielt et sted, hvor det altid er helt ude i hampen - enten den ene eller anden vej :blink:

Jaaa forår, forår kom igen :bigsmile: Sidste år fandt jeg ud af, hvor stor en fordel det var, at have et hovedmål for året, der slå halvsent på sommeren (Schweitz - slut juli) for så er det forår/sommer i den periode, hvor man træner absolut mest. Træner man efter forårsløbene er det nu, hvor det er koldt og surt, der skal rykkes igennem :dry: Hvad sigter du egentlig på? - Hamburg?

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fornemmelsen at den er præcis over flere km, men jeg kunne godt undvære nogle af udsvingene undervejs...sjovt nok har jeg opdaget at den på bestemte steder altid viser skæve tider...underligt...man skulle tro der var noget med satelit-modtagelsen lige præcis der. Der er specielt et sted, hvor det altid er helt ude i hampen - enten den ene eller anden vej :blink:

Jaaa forår, forår kom igen :bigsmile: Sidste år fandt jeg ud af, hvor stor en fordel det var, at have et hovedmål for året, der slå halvsent på sommeren (Schweitz - slut juli) for så er det forår/sommer i den periode, hvor man træner absolut mest. Træner man efter forårsløbene er det nu, hvor det er koldt og surt, der skal rykkes igennem :dry: Hvad sigter du egentlig på? - Hamburg?

Jeg har også taget mig selv i at være meget detalje fikseret. Før i tiden tog jeg det ikke så tungt om det var 4.00 eller 4.05 min/km og om distancen var 14 eller 15 km. Men efter jeg er begyndt at bruger GPS, er jeg blevet meget fokuseret på nøjagtigheden...og det betyder i virkeligheden ikke en dyt... :laugh:

Ja det er Hamborg, der er forårets store mål. Selvom det er langt at rejse bare for at få lov at løbe... :bigsmile: Jeg har valgt Hamborg fordi det er relativt fladt. Man kunne sikkert finde andre forårsløb i Europa, som er hurtigere. Men Hamborg ligger meget godt. Passer med at jeg tager København som en træningstur måneden efter. Min søster har planer om sit førte marathon dér, så jeg tænkte at jeg ville være løbende supporter.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 15. februar

Løb 17,3 km

gns tid: 5.15 min/km

gns puls: 155

Er du gal den var tung at komme igennem i dag...nå men jeg kom rundt...

Jeg har også taget mig selv i at være meget detalje fikseret. Før i tiden tog jeg det ikke så tungt om det var 4.00 eller 4.05 min/km og om distancen var 14 eller 15 km. Men efter jeg er begyndt at bruger GPS, er jeg blevet meget fokuseret på nøjagtigheden...og det betyder i virkeligheden ikke en dyt... :laugh:

Ja det er Hamborg, der er forårets store mål. Selvom det er langt at rejse bare for at få lov at løbe... :bigsmile: Jeg har valgt Hamborg fordi det er relativt fladt. Man kunne sikkert finde andre forårsløb i Europa, som er hurtigere. Men Hamborg ligger meget godt. Passer med at jeg tager København som en træningstur måneden efter. Min søster har planer om sit førte marathon dér, så jeg tænkte at jeg ville være løbende supporter.. :4thumbup:

Hamburg er da også et fedt løb! - og det er jo faktisk ikke så langt at rejse...

Ja det er rigtigt - når man begynder at måle sine løbedistancer bliver små detaljer pludselig vildt vigtige...og som du siger, så betyder det ingenting...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 17. februar

Løb 16 km

tid: 1.21

gns puls: 154

Garmin tabte satelit-forbindelsen 5 gange på de første 7 km og til sidst gad jeg ikke rigtig gøre noget ved det...

Det blæste helt vildt, men jeg havde ellers ok tur. Stadig ikke ben, der er helt på toppen, men de var væsentligt mere på toppen end de har været de sidste par dage...

Link to comment
Share on other sites

Hej super M. Jeg ved ikke, hvorfor jeg gang på gang titter i din log. Ender HVER gang med en følelse af,,F............ hun er bare for sej, hende der... :blink::cool: Hmm jeg misunder som ALTID din standhaftighed. Jeg selv brokker og piver over den mindste blæst, men du pløjer jo bare derudaf som den racerpony, du nu engang er...God lørdag til dig ven

J

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 18. februar

Løb 27 km

gns tid: 5.08 min/km

gns puls: 154

Det var næsten forår i formiddags - nice :wub: Det her er faktisk et ok tempo for den lange tur tror jeg - jeg tror ikke jeg skal løbe den meget hurtigere. Til gengæld kan den nok godt blive noget længere i det tempo, eftersom jeg ikke er helt kvæstet efter turen. Og så har det den behagelige sideeffekt, at jeg heller ikke er helt kvæstet resten af søndagen :wink:

Løb ialt uge 7: 120 km

- det begynder at trække tænder ud nu, men turen i dag som lukker og slukker ugen var faktisk meget behagelig. Jeg havde et par off dage midt på ugen, men jeg har heller ikke været oppe i de her distanceregioner siden sidste sommer. Så jeg kan godt mærke at kroppen skal vænne sig til det igen. Men hverken knæ, ankler, ryg eller noget andet værker, så det er jo vældig positivt.

Hej super M. Jeg ved ikke, hvorfor jeg gang på gang titter i din log. Ender HVER gang med en følelse af,,F............ hun er bare for sej, hende der... :blink::cool: Hmm jeg misunder som ALTID din standhaftighed. Jeg selv brokker og piver over den mindste blæst, men du pløjer jo bare derudaf som den racerpony, du nu engang er...God lørdag til dig ven

J

Tak :blush: Jeg piver og brokker også når det blæser og regner... :blush: Men jeg prøver altid at tænke, at man jo godt kan risikere at komme ud til løb i regn og blæst, og så er det lidt surt kun at have trænet udendørs i 18 grader og vindstille :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share