Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Hej

Tillykke med "biletten" til New York, det er for fedt! Jeg håber du får tid til at tage af sted, det skulle være oplevelsen over oplevelser. :laugh: Jeg er en lille smule misundelig.. :smile:

Det er nok godt nok ikke at give den en skalle med fartlegen når benene er trætte. Men fed træning du fyrer af. Hvordan er formen? Er der pr. på marathon?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej

Tillykke med "biletten" til New York, det er for fedt! Jeg håber du får tid til at tage af sted, det skulle være oplevelsen over oplevelser. :laugh: Jeg er en lille smule misundelig.. :smile:

Det er nok godt nok ikke at give den en skalle med fartlegen når benene er trætte. Men fed træning du fyrer af. Hvordan er formen? Er der pr. på marathon?

Der burde være pr på marathon...jeg overvejer om jeg skal tage til Hamburg og løbe igen i år...jeg tror godt jeg kunne trænge til en lille oplevelse midt i al mængdetræningen :wink:

Men jeg synes formen udvikler sig lidt - især på udholdenhedsdimensionen. Efter de 27 km i dag er jeg faktisk ikke specielt træt, og det er jo et godt tegn - især når det også har været en relativt omfangsrig træningsuge...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 19. februar

Løb 16 km

gns puls: 140

gns tid: 5.52 min/km

Restitutionstræning på lidt tunge ben i morges...I morges kom jeg til at stå op i bussen på vej på arbejde, og det kan lige være det, der er ved at vælte læsset - så synes jeg godt nok jeg har været meget på benene inden kl. 9 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 21. februar

Løb ca 17 km

Løb uden ur i dag, da jeg har fået et lækkert lille sår lige under brystet, så det skal lige have en pulsbælte-fri dag...

Det var ikke rigtig snestorm, da jeg var ude, men det blæste godt nok og sneede lige nok til at det gjorde rigtig ondt i øjnene i modvind :crazy:

Har haft en rigtig lækker nat...vågnede omkring kl. 3.30 og lå lidt og vegeterede, for jeg kan nogle gange godt lide lige at vågne om natten for at konstatere at jeg kan sove videre. Jeg kunne så ikke lige sove videre, så jeg kapitulerede og stod op omkring kl 4.15. Selvom jeg er vant til at stå tidligt op føltes det meeeeget tidligt at være oppe...og så endda ufrivilligt :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 21. februar

Løb ca 17 km

Løb uden ur i dag, da jeg har fået et lækkert lille sår lige under brystet, så det skal lige have en pulsbælte-fri dag...

Det var ikke rigtig snestorm, da jeg var ude, men det blæste godt nok og sneede lige nok til at det gjorde rigtig ondt i øjnene i modvind :crazy:

Har haft en rigtig lækker nat...vågnede omkring kl. 3.30 og lå lidt og vegeterede, for jeg kan nogle gange godt lide lige at vågne om natten for at konstatere at jeg kan sove videre. Jeg kunne så ikke lige sove videre, så jeg kapitulerede og stod op omkring kl 4.15. Selvom jeg er vant til at stå tidligt op føltes det meeeeget tidligt at være oppe...og så endda ufrivilligt :nonono:

Løb du kl. 4.15? :blink::blink: Så er du eddermame for hardcore... :laugh:

Edited by Yzerall
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 21. februar

Løb ca 17 km

Løb uden ur i dag, da jeg har fået et lækkert lille sår lige under brystet, så det skal lige have en pulsbælte-fri dag...

Det var ikke rigtig snestorm, da jeg var ude, men det blæste godt nok og sneede lige nok til at det gjorde rigtig ondt i øjnene i modvind :crazy:

Har haft en rigtig lækker nat...vågnede omkring kl. 3.30 og lå lidt og vegeterede, for jeg kan nogle gange godt lide lige at vågne om natten for at konstatere at jeg kan sove videre. Jeg kunne så ikke lige sove videre, så jeg kapitulerede og stod op omkring kl 4.15. Selvom jeg er vant til at stå tidligt op føltes det meeeeget tidligt at være oppe...og så endda ufrivilligt :nonono:

DEEEEEEET kender jeg godt, men det er ikke altid velset når gemalen er ved siden af. :innocent: Det andet med at stå op og løbe kl 5....FUIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Meget usædvanlig morgen for mig - ingen løbetur :blink::tongue: Jeg tittede lige ud af vinduet, da mit vækkeur ringede, og konstaterede at der var ret meget sne, og at der ligesom ikke var ryddet nogen steder...så jeg tog et par timer mere på øjet. Af en eller anden uforklarlig grund var det åbenbart vigtigt at jeg kom på kontoret i dag (jeg kan ellers godt arbejde hjemme), og eftersom ingenting kørte, var det jo lidt af et problem. Men da jeg først var kommet ud af døren blev jeg åbenbart stædig, så jeg endte med at tage den på stop sammen med en anden strandet passager. Så må jeg håbe at enten bus eller tog kommer til at køre lidt bedre i løbet af dagen, så jeg faktisk kan komme hjem igen :tongue:

Glemte at skrive at jeg var i svømmehallen i tirsdags. Har lavet en svømmeaftale, så nu vil jeg forsøge at komme afsted en gang om ugen - det er faktisk meget rart at komme i vandet en gang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg var i skoene omkring kl. 5 - tænkte at det ikke hastede med at komme ud af døren, nu hvor jeg var kommet tidligt op :laugh:

Nårh...først kl. 5? Det er jo langt oppe af formiddagen.. :tongue: Synes du falder lidt af på den..... :laugh:

Kan du mærke eller se forskel på din puls når du træner om morgenen i forhold til senere på dagen? Jeg synes sommetider jeg har svært ved at sparke min igang om morgenen...af og til virker den lidt træt. :smile:. Specielt hvis jeg ikke har trænet tidligt i et stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Nårh...først kl. 5? Det er jo langt oppe af formiddagen.. :tongue: Synes du falder lidt af på den..... :laugh:

Kan du mærke eller se forskel på din puls når du træner om morgenen i forhold til senere på dagen? Jeg synes sommetider jeg har svært ved at sparke min igang om morgenen...af og til virker den lidt træt. :smile:. Specielt hvis jeg ikke har trænet tidligt i et stykke tid.

Egentlig ikke...nu træner jeg jo mest om morgenen, såååå :tongue: Men jeg har observeret at klokken 5 er et fysisk skillepunkt for mig - er jeg ude før kl. 5 (hvilket jo trods alt sker meget sjældent) kan jeg se på min puls at det nærmest er som om den er i sovemode, og jeg kan ikke rigtig få pulsen i vejret. Men man kan godt bilde mig ind at det måske er noget hormonelt - at kroppen rent faktisk er i sovetilstand på det tidspunkt, og derfor ikke rigtig er indrettet til at udrette det store. Men efter klokken 5 kan jeg træne alt muligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 23. februar

Løb ca 17 km

Droppede at løbe med ur i dag, da jeg tænkte at det nok kunne være lige meget :tongue: - som forventet var turen lidt af et forhindringsløb, som derfor tog 118 år. En smuk men noget snedækket på den uforudsigelige måde Utterslev mose. Tænkte at jeg lige måtte forbi, for når det begynder at tø efter så meget sne kan man som regel ikke løbe i mosen nærmest i flere uger. Mosen holder på kulden, så i et stykke tid er der som regel is dækket af et pænt lag vand. Vældig svært at løbe på. Derefter bliver der så vådt, at man bagefter er i tvivl man faktisk løb rundt om mosen eller var kommet til at løb nede i mosen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 24. februar

Løb 5 km

gns tid: 5 min/km

...ok det er (igen) sikkert og vidst; det med løbebånd er ikke noget for mig. Jeg forsøgte mig, fordi det var så dårligt vejr, men jeg keder mig hurtigt meget gudsjammerligt, og så begynder det altid at gøre ondt et eller andet sted. Og når man så står på et løbebånd behøver man jo ikke engang løbe hjem :laugh:

Træning søndag den 25. februar

Løb 23 km

gns tid: 4.58 min/km

gns puls: 166

Fin tur selvom det var ret dårligt vejr. Min puls var lige høj nok, men det har noget at gøre med at jeg snakkede. Alle 23 km :blahblah: Til sidst begyndte det også at regne, og i den råkolde tilstand, der var i dag, gjorde det det hele til en lidt kølig affære :cold:

Løb ialt uge 8: 94 km

Hmm ja ikke helt nok, men man kan jo dårligt stille noget op overfor dårligt vejr. Så jeg kalder det en lille restitutionsuge, og håber på at vi ikke får flere snestorme lige med det første :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 26. februar

Løb 13,5 km

gns tid: 5.56 min/km

gns puls: 135

Jeg hørte i går på min løbetur, at jeg skal arbejde med større forskel i tempoet på mine ture (ok det vidste jeg jo godt... :blush: ), så jeg løber mere restitutionstræning og mere højintensitetstræning og mindre i cruisertempo. Det er noget avanceret noget med at noget træning frigiver væksthormon, noget frigiver cortisol og noget frigiver slet ikke noget...Høj intensitet frigiver væksthormon (det vil vi åbenbart gerne have, fordi det bygger op), mellemintensitet frigiver cortisol (og det vil vi ikke have for det bryder ned) og restitution frigiver ikke noget, så det vil vi også gerne have :tongue: Men det korte af det lange er, at jeg savner selskab til intervaltræning, så jeg tror jeg vil satse på at træne med Sparta en gang om ugen nu for at få løbet intervaller og få løbet dem hurtigt nok. Så skal jeg afsted om aftenen, men I er mine vidner på at jeg har sagt, jeg vil komme afsted :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 28. februar

Løb 18 km

gns tid: 5.28 min/km

gns puls: 157

Det var ikke så let at løbe i morges - der lå flere mm sjap over det hele :unhappy: - så det var glat og vådt ad h til. Derfor gik det også lidt langsomt selvom det var hårdt nok - to skridt frem, et tilbage...

I går fik jeg slet ikke trænet - var i Odense fra klokken tidligt om morgenen og kom først hjem om aftenen :sneaky2: Jeg synes ikke det går så godt i disse dage :laugh: Men nu må den pseudo-vinter altså godt stoppe. Der kan ikke være nogen, der gider lige præcis det her vejr! - må klage til Peter Tanev :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 1. marts

I dag forsøgte jeg mig med dobbelt træningspas...

Morgen:

10,2 km

gns tid: 5.32 min/km

gns puls: 147

Aften:

10,3 km

gns tid: 4.40 min/km

gns puls: 170

Ialt i dag: 20,5 km

Det var meningen jeg skulle have været med Sparta, men jeg gik halvtidligt fra arbejde, fordi jeg var helt ved siden af mig selv, så jeg kunne mærke at jeg skulle i skoene med det samme jeg kom hjem - ellers ville jeg aldrig komme afsted. Men da jeg kom igang havde jeg en meget fin tur!

Jeg var til reception i anledning af, at min far skulle pensioneres i går...meget mærkeligt at ens far nu skal være pensionist. Det tror jeg også han synes...han har altid være karrieremenneske, og så er det nok lidt svært at det skal stoppe...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 1. marts

I dag forsøgte jeg mig med dobbelt træningspas...

Morgen:

10,2 km

gns tid: 5.32 min/km

gns puls: 147

Aften:

10,3 km

gns tid: 4.40 min/km

gns puls: 170

Ialt i dag: 20,5 km

Det var meningen jeg skulle have været med Sparta, men jeg gik halvtidligt fra arbejde, fordi jeg var helt ved siden af mig selv, så jeg kunne mærke at jeg skulle i skoene med det samme jeg kom hjem - ellers ville jeg aldrig komme afsted. Men da jeg kom igang havde jeg en meget fin tur!

Jeg var til reception i anledning af, at min far skulle pensioneres i går...meget mærkeligt at ens far nu skal være pensionist. Det tror jeg også han synes...han har altid være karrieremenneske, og så er det nok lidt svært at det skal stoppe...

Hej.

Det gik da vist ret ok med to træningspas? :bigsmile: Du fyrede da godt nok til den på aftenspasset i forhold til det om morgenen? Du må tage din far med ud og løbe så han har noget at tage sig til :tongue:. De må eddermame også være svært at gå fra 180 km/t til sneglefart bare fordi en dato skifter.... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 2. marts

Løb 15,7 km

gns tid: 5.43

gns puls: 140

Restitutionstur ovenpå gårdsdagens dobbelt-træning :tongue:

Hej.

Det gik da vist ret ok med to træningspas? :bigsmile: Du fyrede da godt nok til den på aftenspasset i forhold til det om morgenen? Du må tage din far med ud og løbe så han har noget at tage sig til :tongue:. De må eddermame også være svært at gå fra 180 km/t til sneglefart bare fordi en dato skifter.... :crazy:

Det var også min plan at have et stille morgenpas og et aftenpas med noget mere tryk på, og det gik overraskende godt. Jeg var virkelig ikke på toppen, da jeg tog hjem fra arbejde - monstertræt...Men det hjalp noget, da jeg kom ud og opdagede at solen skinnede for første gang i mands minde (sådan føltes det i hvert fald :tongue: ).

Nøøøj - hele fjernsynets operative kommando var udkommanderet til at dække 'tabernaklet' på Nørrebro, som Hanne Bech Hansen kaldte det. Hun er altså for cool for mig. Hun tog alle spørgsmålene, som af en eller anden årsag gik på at få det til at se ud som om politiet var ude af kontrol, med ophøjet ro. Det er jo også noget fis - man kan ikke med det blotte øje på en skærm se om politiet er ude af kontrol :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 3. marts

Løb 7 km

gns tid: 5.25 min/km

gns puls:141

Træning søndag den 4. marts

Løb 16,2 km

gns puls: 155

gns tid: 5.25 min/km

Det her er altså noget lut! - jeg har problemer med det ene ben og jeg er ved at være syg. Kunne også se at min puls var noget forhøjet i dag...Jeg skal altså ikke have mange flere off-uger før jeg kan vinke farvel til 100 km i maj :cry: Måske er det også noget ambitiøst at træne til sit første 100 km samtidig med at man starter på nyt job... :dry: men det kunne jeg jo ikke vide, da jeg planlagde...Nå men jeg må tage det som det kommer...

Løb ialt uge 9: 91 km

...mine damer og herrer; det bliver altså bare værre og værre :laugh::nonono:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 3. marts

Løb 7 km

gns tid: 5.25 min/km

gns puls:141

Træning søndag den 4. marts

Løb 16,2 km

gns puls: 155

gns tid: 5.25 min/km

Det her er altså noget lut! - jeg har problemer med det ene ben og jeg er ved at være syg. Kunne også se at min puls var noget forhøjet i dag...Jeg skal altså ikke have mange flere off-uger før jeg kan vinke farvel til 100 km i maj :cry: Måske er det også noget ambitiøst at træne til sit første 100 km samtidig med at man starter på nyt job... :dry: men det kunne jeg jo ikke vide, da jeg planlagde...Nå men jeg må tage det som det kommer...

Løb ialt uge 9: 91 km

...mine damer og herrer; det bliver altså bare værre og værre :laugh::nonono:

Tror du ikke det er mest inde i hovedet det betyder noget? :blink: Jeg tror ikke et par uger betyder det helt store. Du har jo alligevel løbet over 90 begge uger... :wink: Du skal bare tilbage på sporet igen :bigsmile: så kører det til maj!

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 5. marts

Løb 10 km

gns puls: 156

Træning tirsdag den 6. marts

Løb 14 km

gns puls: 157

gns tid: 5.12 min/km

Jeg prøver at tage toppen af træningen i denne uge igen - denne gang med fuldt overlæg :tongue: Mit venstre underben brokker sig, så jeg ser om det ikke kan klares med lidt mindre træning i denne uge. Kan det ikke det må jeg en tur forbi fyssen. Jeg har prøvet det før, og det er 'bare' let overbelastning. Sidst jeg var hos massør synes hun også at mine underben føltes som om jeg gik i 10 cm høje hæle hver dag :laugh: - jeg går af samme grund stort set aldrig i høje hæle...jeg har som regel ondt i både lægge, fødder og knæ dagen efter en tur i de høje :dry:

Til gengæld så det i morges ud som om min puls var ved at stabilsere sig - det kan tyde på at min begyndende forkølelse er på retur igen :smile:

Tror du ikke det er mest inde i hovedet det betyder noget? :blink: Jeg tror ikke et par uger betyder det helt store. Du har jo alligevel løbet over 90 begge uger... :wink: Du skal bare tilbage på sporet igen :bigsmile: så kører det til maj!

Lad os håbe det. Jeg har i øvrigt opdaget af George Michael giver koncert i Århus den 18. maj - dagen før min planlagte 100 km :cry: Kan han bare det? Altså helt uden at spørge. Nå men der er heldigvis andre byer på programmet, så det kan være jeg må op i et fly (igen) for at komme til gm-koncert :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hver gang jeg titter i din log M...så får jeg sådan en lyst til at spænde snørebåndene og tonse afsted, men der er altid en eller anden forhindring:

Job, spin undervisning, styrke, tunge ben, veninder/venner, kæreste eller andet der står i vejen for at komme igang. Det er vist sådan med "for lidt og for meget" ikke? :nonono:

Men jeg nyder at suge energi fra din log. Og det med GM...HVAD F:::::::bilder knægten sig ind :sneaky2::smile:

God dag runner

Link to comment
Share on other sites

Hver gang jeg titter i din log M...så får jeg sådan en lyst til at spænde snørebåndene og tonse afsted, men der er altid en eller anden forhindring:

Job, spin undervisning, styrke, tunge ben, veninder/venner, kæreste eller andet der står i vejen for at komme igang. Det er vist sådan med "for lidt og for meget" ikke? :nonono:

Men jeg nyder at suge energi fra din log. Og det med GM...HVAD F:::::::bilder knægten sig ind :sneaky2::smile:

God dag runner

Jeg har jo også outsourcet stort set alt andet træning end løb...skulle jeg også undervise i noget fysisk knækkede filmen nok :dry: Så jeg løber og laver nogle støtteøvelser, jeg fik af en fys, men dem kan jeg nærmest overkomme når jeg alligevel ligger og er på vej i seng sååå...

Hæ! Jeg kommer da til George Michael koncert alligevel gør jeg! I Stockholm den 29. juni. Jeg har veninde, hvis bror bor i Stockholm, så vi kan bo hos ham. Det holder nogle af udgifterne nede :bigsmile: Så kan det hele komme til at passe sammen alligevel :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 7. marts

Løb 15 km

gns tid: 5.09 min/km

gns puls: 158

Synes det går fremad igen. Jeg kan stadig mærke mit ben, men det er slet ikke så slemt længere - nu er det faktisk muligt for mig at holde et nogenlunde fornuftigt tempo :tongue:

Et eller andet sted er det da meget godt du kan mærke dit ben....? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share