Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg har en til at presse mig og hele tiden provokere mig til at sætte tempoet op og blive ved, som på hold 9. Tror jeg at jeg kan klemme den op på 34-3600 meter. Er inde i en god periode for tiden :smile:

Dagens træning

1 time og 30 minutters spinning

10 km cykling

En dykker ven havde fortalt mig og Uffe om, hvor fantastisk godt og hårdt spinning var. Så vi måtte naturligvis prøve det. Det var meget hyggeligt, og man følte virkelig at man brændte kalorier af med alt det sved. Men det blev aldrig rigtig hårdt. Det syrede da i benene. Men jeg synes ikke det gav rigtig godt, som en lang løbetur. Jeg kan dog sagtens mærke trætheden snige sig ind på mig. Og synes instruktøren, stemningen, folkene og hele showet var enormt hyggeligt, men der er for cykel drengene og ikke noget jeg vil priotere højt på min træningsliste.

Løb, svøm og BW træning er vejen frem. For ej at forglemme march og o-løb.

Link to comment
Share on other sites

Faldt lige over denne

http://vesterbro.blogspot.com/2005/09/sign...frmand-not.html

Har da aldrig hørt om at FKP skulle holde nogen form for kursus

Hej

Det er godt at høre om jeres ildhu, men i er unge og pas nu på jeres krop. At være elev i Kongsøre, handler meget mere om psyke, end mange tror. Og dette kan ikke gentages nok. Jeg har set mange store, stærke, hurtige og dygtige aspiranter som har meldt fra når det begynder at gøre ondt. Og det gør det!! Meget!

Pas nu på, med knæ, ankel, skinneben, albue og skulderskader sådan som i træner. Lyt til jeres krop og pres den nu ikke for hårdt, hver gang i træner.

Og jo, de holder kurser! Både for JKP og div. Boardinghold i søværnet.

Link to comment
Share on other sites

Tja Anders, jeg er af den samme holdning som 789. Når kroppen siger at det gør ondt, så holder jeg et par dages pause. Hvis altså knæ, led, skinneben osv. brokker sig. Derfor har jeg også undgået skader. Har ikke haft en eneste skade pga. frø træning (har haft skade pga. springgymnastik), og jeg har snart trænet i halvandet år.

Min makker, Uffe, er dog af en anden holdning. Han mener at kroppen kan holde til meget mere, end den fortæller ham, så han har været plaget af skinnebensbetændelse og ankel skader op til flere gange. Jeg har prøvet at overtale ham til at tage det roligt, men han er for rastløs.

Hvordan skal man forholde sig på elevskolen, hvis man begynder at mærke skinnebensbetændelse og knæ der skriger?

Snakke med lægen og så bare videre, med hovedet under armen?

Har lige været på gymnasiet og ryde op efter lanciers. Har båret borde og stole hele formiddagen, så er ret smadret i armene. I eftermiddag bliver det nok til en god løbetur, hvis man ikke kan finde på noget vildere? Nogen spændende forslag?

Uffe og jeg tænkte forresten på at slæbe min havkajak, på 20 kilo, fra Slagelse til havet (14 km). Den er total uhåndterlig, da man ikke rigtig kan få ordentlig fat nogen steder. En god samarbejdsøvelse som forbedredelse til Maren-pigen.

post-8923-1141468793.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Middagstræning:

12-14 kilometers løb

4x10 pushups

2x50 pushups

Løb ned til Uffe for at løbe en lille morgentur. Han havde en veninde fra KBH på besøg, men hun ville gerne cykle ved siden af os :4thumbup: . Uffe lagde et rigtig godt tempo for dagen. Jeg kunne sagtens honorere det, da jeg havde varmet op ved at løbe de 6-7 minutter ned til ham. Efter de første 500 meter så det dog ud som om han havde det hårdt. Men han ville naturligvis ikke sætte tempoet ned da vi havde publikum på :laugh:

Vi lagde et godt tempo, og når vi måtte vente på veninden på cyklen, lavede vi naturligvis armstrækkere. :tongue:

Vi kom godt rundt i landet og fandt også en kæmpe lang stigning, hvor der selvfølgelig blev givet gas.

En rigtig godt 1 times løb i godt selskab. :smile:

Da´jeg kom hjem var det første, jeg gjorde selvfølge at kyle en halv liter kakaoskummetmælk ned :wink:

Nu står den på frokost og så en tur en svømmeren. Kan ikke lade være efter alle mine besøg i 789's log :w00t:

Go' weekend!

post-8923-1141498811_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Morgen træning:

3x guldcirkel

Guldcirkel :

8 kropshævninger

16 knæbøjninger venstre

24 mavebøjninger

16 knæbøjninger højre

20 armbøjninger

20 reaktionsøvelser

24 rygøvelser

24 englehop

Det var første gang jeg prøvede guldcirklen. Den var ond :devil:, men nok mest fordi at jeg fik kvalme midt i den første cirkel. Morgenmad begyndte at bevæge sig op ad spiserøret. Fy for satan det var ubehageligt, men det skulle gennemføres. Sidder også nu med en dundrende hovedpine. PUha

Tiderne er jeg ikke stolt af. Men det må der gøres noget ved.

jeg havde sat stopuret til

1. Rundte sagde uret: 4 min og 45 sek

2. Rundte: 10:34

3. Rundte og sammenlagt tid : 17: 07

Den skal under 12 min, endnu et delmål!

Nu smutter jeg i svømmeren

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Middagstræning:

1 times svøm

løb ned til svømmehallen med mit gear

efter opvarmningen

Lavede jeg lidt uv-pyramide træning

Svømmede 8 baner crawl/bryst og så uv.

først 12,5 meter, så 8 baner og så 12,5 meter igen x3

8 baner og så 25 m uv. x 3 c

8 baner og 37,5 meter uv x 2

synes ikke jeg havde så meget overskud idag, nok pga. af guldcirklen. Men jeg skal snart op på de 50 meter.

Link to comment
Share on other sites

En dag jeg sent vil glemme

Efter 2 timers elevtræning, var der nu tid til egentræning. Jeg lagde mig i det lange bassin og varmede op en 10 minutters tid. Derpå begyndte jeg min pyramide træning. Først 12,5 meter, så 25 meter, så 35,5 uv. Trænede dette i ca. 30 min. Med så lidt pause som muligt. 10 min før vi skulle op af vandet, lagde jeg mig i vandet og slappede totalt af. Jeg kunne mærke min puls falde til omkring de 50-60, tog 3 store rolige indåndinger, lod mig synke til bunden og sparkede fra kanten. Jeg fokuserede hele tiden på at teknikken var fejlfri. Jeg lukkede øjnene og nød at glide gennem vandet. Da jeg åbenede dem igen var jeg nede i den anden ende. Her lod jeg mig synke helt til bunds, vente mig, sparkede fra og svømmede tilbage igen. Teknikken var perfekt indtil de sidste 6-8 meter, hvor det begyndte at gøre rigtig ondt i maven. Jeg gled op ad kanten og havde nu klaret mit delmål inden for uv-svømning uden finner. Et delmål som jeg har haft siden jeg begyndte som snorkeldykker som 13 årig. 2 baner i det lange bassin, 50 meter uv på én mundfuld luft. En stor sejer for mig, i en af frømændenes fornemste discipliner.

Fik desuden også fast job i svømmehallen idag, udemærket!.

:smile:

post-8923-1141681311.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

En dag jeg sent vil glemme

Efter 2 timers elevtræning, var der nu tid til egentræning. Jeg lagde mig i det lange bassin og varmede op en 10 minutters tid. Derpå begyndte jeg min pyramide træning. Først 12,5 meter, så 25 meter, så 35,5 uv. Trænede dette i ca. 30 min. Med så lidt pause som muligt. 10 min før vi skulle op af vandet, lagde jeg mig i vandet og slappede totalt af. Jeg kunne mærke min puls falde til omkring de 50-60, tog 3 store rolige indåndinger, lod mig synke til bunden og sparkede fra kanten. Jeg fokuserede hele tiden på at teknikken var fejlfri. Jeg lukkede øjnene og nød at glide gennem vandet. Da jeg åbenede dem igen var jeg nede i den anden ende. Her lod jeg mig synke helt til bunds, vente mig, sparkede fra og svømmede tilbage igen. Teknikken var perfekt indtil de sidste 6-8 meter, hvor det begyndte at gøre rigtig ondt i maven. Jeg gled op ad kanten og havde nu klaret mit delmål inden for uv-svømning uden finner. Et delmål som jeg har haft siden jeg begyndte som snorkeldykker som 13 årig. 2 baner i det lange bassin, 50 meter uv på én mundfuld luft. En stor sejer for mig, i en af frømændenes fornemste discipliner.

Fik desuden også fast job i svømmehallen idag, udemærket!.

:smile:

post-8923-1141681311.jpg

Godt klaret, lækkert at læse at du bare gled afsted, sådan skal det være - vær ét med vandet.

Kna du godt helde retning (højde) me dlukkede øjne?

Undrer mig lidt over at du skrive at 25m er det "lange" bassin?

Link to comment
Share on other sites

Et delmål som jeg har haft siden jeg begyndte som snorkeldykker som 13 årig. 2 baner i det lange bassin, 50 meter uv på én mundfuld luft. En stor sejer for mig, i en af frømændenes fornemste discipliner.

Godt klaret Peter!! Jeg er stolt af dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe tak Jonas, følte mig også helt mærkeligt tilpas efter den lille personlige sejr.

Her en lille reklame for et nyt molkte-leth foredrag. Plejer ellers ikke er reklamere for noget, men dette kan virkeligt anbefales

Kære Peter ,

Nu kan du igen opleve Nicolai Moltke-Leth på det populære foredrag KYS DEN GAMLE

VERDEN FARVEL.

Dette "næsten gratis" motivationsarrangement (incl. en bog) afholdes i København

d. 6. april kl. 09.00 til 12.00, men kun for dem der er hurtige. Der er et

begrænset antal pladser, og det udbydes kun gennem vores netværk og til vores

kunder.

Du har selv oplevet Nicolai, så hvis du har lyst igen, eller vil give en ven

eller kollega, eller måske hele afdelingen muligheden, så er den her nu!

Denne gang giver Nicolai den endnu mere speed med en EKSTRA halv times workshop

om at frigøre din indre energi. Du kender Nicolai - med levende eksempler fra

hans eget liv, øvelser, musik og eksperimenter vil han gøre det klart for dig,

hvor meget potentiale du rummer inden i dig, og hvordan du får meget mere af det

frem i lyset. Hen vil ikke bare sætte nye tanker igang hos dig - han vil få dig

til at handle!

Vi håber at se dig, og måske nogle kolleger eller medarbejdere, hvis i kunne

tænke jer at få en spændende og motiverende oplevelse sammen. Se mere om

arrangementet her: http://www.coachforum.net/nicolai.html

Da arrangementet ikke annonceres, må du gerne sende denne mail videre til

kolleger eller menneker i dit netværk, der kunne bruge en motivationsformiddag

med en gratis bog.

Vi håber at se jer - husk at tilmelding på

http://www.coachforum.net/nicolai.html er påkrævet.

På vegne af Nicolai Moltke-Leth

Jesper Kjærgaard

Direkte +45 29 84 89 21

Mail: [email protected]

Dansk Coach Forum

Åbyskovvej 28C

5881 Skårup Fyn

[email protected]

http://www.coachforum.net

Link to comment
Share on other sites

Frømandskorpset og Jægerkorpset tilbyder individuel ekstraundervisning til ansøgere i de to specialstyrker. Det sker for at kunne nå forsvarsforligets mål om større styrker.

Foto: DR © DR

Frømænd og jægersoldater hjælpes til optagelse

07. mar. 2006 11.34 Indland Opdat.: 07. mar. 2006 13.46

Lav tilgang til Frømandskorpset og Jægerkorpset gør, at eleverne i de to specialstyrker får en hjælpende hånd til at kunne opfylde de benhårde optagelseskrav. Det sker for at opfylde forsvarsforligets mål for antallet af elitesoldater i Danmark.

I forsvarsforliget 2005-2009 blev det blandt andet vedtaget, at Jægerkorpsets bemanding skal øges fra 120 til 137. Frømandskorpset skal øges fra 71 til 92 mand.

Ekstraundervisning

Jægerkorpset har hidtil haft lange udsigter til at kunne forøge styrken. Ud af et par hundrede ansøgere hvert år er der kun fem-otte mand, der kan klare optagelseskravene.

Men ved hjælp af nye metoder forventer Henrik Friis, der er oberstløjtnant og chef for Jægerkorpset, at målet nås i starten af 2007.

- Tidligere brugte vi en metode, der hedder "Select out". Da blev folk sorteret fra, når de ikke kunne opfylde kravene. Siden sidste år har vi i stedet implementeret begrebet "Train in". Det betyder, at vi tilbyder ekstraundervisning og gør en ekstra indsats for at få folk igennem uddannelsen, siger Henrik Friis til DR Online.

Bedre mulighed for hjælp

Heller ikke Frømandskorpset er så skrappe i udvælgelsen som tidligere. Bedre uddannede instruktører gør, at der er mulighed for at hjælpe den enkelte elev bedre.

- Hvis en enkelt instruktør tror på, at den pågældende elev kan gennemføre, så får eleven lov til at blive, siger Christian Blegvad Andersen, der er chef for Frømandskorpset, og nævner dykning som eksempel.

- Hvis eleven er lidt utryg ved at dykke, så kan vi lade flere instruktører dykke med ham. Det letter presset. Ved at justere en lille smule på den måde, så rykker det pludselig, siger Christian Blegvad Andersen.

Småjusteringerne betyder, at beståelsesprocenten hos Frømandskorpset er steget fra 17 til 50 procent.

Psykologer og fysioterapeuter

Udover fysisk hjælp ved prøverne tilbydes eleverne også mental hjælp.

- Vi har ansat en idrætspsykolog til at snakke med eleverne om den proces, der sker, når de kommer under pres. På den måde får de nogle værktøjer, som de kan bruge i løbet af uddannelsen, siger Christian Blegvad Andersen.

Han spår, lige som Henrik Friis, at målet for forsvarsforliget nås i starten af 2007.

Hva dælen er nu det for noget??!?!! De skulle jo nødigt besætte alle pladserne før 2008, så får man ikke engang en chance?

Link to comment
Share on other sites

Håber de bliver ved med at holde optagelsesprøver, og at der ikke lige pludseligt kommer et 'hul' på 2-3 år, hvor der bare ikke er brug for flere frømænd. :blink:

Bortset fra denne nyhed, som både er sørgelig og glædelig. Egentlig mest glædelig, når jeg får tænkt mig om. Det skal nok gå. Har jeg haft en fantastisk dag :smile: , alt er bare lykkedes og er bare super glad. :laugh:

Uha og så fik jeg købt et letvægts primus til Jonas og mit eventyr til Maj. Glæder mig super meget til at løbe FEM, og endelig få mig taget sammen til at få købt den friluft udrustning jeg mangler.

Primusset fik jeg pruttet fra 650 kr til 300 kr. :4thumbup: fordi jeg sagde at friluftlageret havde det til 300,- hvilket også er ganske sandfærdigt.

Jeg synes blusset er super gennemført. Og her kommer lige nogle hårde facts om vores nyanskaffelse:

-vejer 206 gram

-bringer en liter vand i kog på 3 min og 1 sekund

-den har push button automatisk ignition(så man ikke skal ligge og rode med tændstikker)

-Folding cross pan supports with 3 position extensions provide windshielding and versatillity

-Fully controllable fast boiling burner

-Provides triple gas seal using treaded self sealing butane propane mix gas cartrigdes

- Så er der en lille, hård plast æske med, som sørger for at blusset ikke bliver smadret eller slået skævt.

Genialt. :w00t:

og så kunne jeg heller ikke lade være med at købe et par knæklys, synes de er super seje og kan altid finde et eller andet at bruge dem til :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fået læst din sidste post endnu(gør jeg i aften)

Jeg vidste at jeg havde glemt noget, nemlig at skrive tillykke... Læste det i morges, og har siden gået og undret mig over hvad det nu var jeg skulle.. :laugh:

Tillykke!

Det er virkeligt stærkt gået! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hva dælen er nu det for noget??!?!! De skulle jo nødigt besætte alle pladserne før 2008, så får man ikke engang en chance?

Tror ikke du skal være bange for at de ikke holder optagelsesprøver.

Der er jo løbende nogle som træder ud af korpset.

Så der vil altid være brug for nye frøer

Link to comment
Share on other sites

Tænkt at det skal være sådan en blandet oplevelse at kigge i din log.. :hmmm:

Først bliver jeg utroligt ked af at læse at de vælger at slække sådan på optagelsen, og bliver derefter helt "tændt" (hvis du forstår sådan en lille en) når jeg læser om vores nye lille vidunder! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Patrick: Takker! Jeg kører stadig på euforiserende glæde derfra :laugh:

789: Ja, ved det. Det var bare min helt spontane umiddelbare reaktion. Jeg har fået tænkt det lidt igennem, og snakket med niceman om det. Det kommer os alle til gode i sidste ende. kanon melon :4thumbup:

Jonas: ja det er sq en thriller! Jeg tager vidunderet med i skole imorgen så du kan se dyret. Og så må vi også ud og prøve sove din goga, når den arriverer.

Dagens træning:

(Bortset fra at holde armene i lodret position mod himmelen hele dagen :tongue: )

En masse, masse cykling frem og tilbage og rundt omkring.

2 timers håndbold. Fuld smadder til opvarmningen så maden var ved at komme op igen. Efterfølgende noget knapt så ophidsende grundspil.

Hallen var lidt 'mut' pga. af sagen med Anja. Mødte og hilste endda selv på champen, som så ud som en der skammede sig.

Kan ikke forstå folk går så meget op i det skøre boldspil, dropper også snart håndbold, men det har været meget godt her i vinter til noget ekstra interval, spurt træning.

Over and out.

Hvis jeg er heldig bliver der lige tid til en bitte bronzecirkel

Link to comment
Share on other sites

Lige min foreløbelige pakke liste til F.E.M

(det der står til sidst er bare ønske gear :tongue:)

Primus x

Gas

Rygsæk (Haglöfs 38 L nok?) (husk hvid sportstape til lynlåse)

Camelbak ( 2 eller 3 Liters?)

Waterproff bag (http://net.friluftslageret.dk/index.aspx?type=Product&PC=32490&Pid=915544)

Letvægtssovepose (goga?)

Letvægtstelt (victors?)

Frysetørret mad (kogende vand i pose mad) (Travellunch)

Energi bar’er

Energi drik (hvad skal der vælges?)

Drikke dunke

Liggeunderlag (Beskåret skum, hoved-knæ)

Løbesko (kenyano)

Pandelygte (http://net.friluftslageret.dk/index.aspx?type=Product&PC=32536&Pid=286396)

Mad (diverse, rosiner,chokolade, nødder)

Tøj (diverse, svedtransporterende underdrenge og sokker)

Kompas

Fleece trøje

T-shirt’s

Løbebukser/sommerthights/shorts ?

Badebukser ( de mindste, og strammeste naturligvis = )

Mini håndklæde

Vabel plaster

Sanitets grej

Knæklys

Lommekniv

Plastic bestik

Toilet papir

Mobil

Lighter

Poncho?

(….)

Surefire lygte

Sponsor t-shirts

Nightvision 2. generation med IR.

Nomex handsker

Multitool

Body warmer

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share