Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Skulle lige være med i MOL's 10 minutters test. Synes godt nok det blev hårdt efter de første obligatoriske 50 strækkere. Jeg kommer snart stærkt igen når jeg har fået trænet mig lidt op (især hvis Patrick kan tage flere :laugh: ). Har ikke fået trænet push ups ordentligt siden efterskole. Desuden sad styrketræning igår stadig godt i armene.

Check topic'et. MOL's 10 minute challenges, Hvor rå er DU på 10 minutter?

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...opic=30129&st=0

10 min pushup challenge

------------------------------------

478 - 789 (67kg)

422 - Life raider:(88 Kg)

268 - Pioneer

244 - Kauf (82 kg.)

234 - Blackmoore (kropsvægt 109 kg)

223 - Gregers TF (94 kg)

203 - Augustinus (62 kg)

202 - Henrik J

185 - MaxPower (89kg)

171 - Lucas

155 - Morten_katow

151 - Los (87 kg. - brystet i gulvet på alle reps)

128 - Taninja

Respekt for ejeren af første pladsen :w00t: Men den bliver snart taget fra dig 789 :superman:

I aften står den på UV-rugby og undervisning i dykning.

Du skal være velkommen, der går noget tid inden jeg vil brænde armene af igen, så hvis/når du tager 1. pladsen så er den din et stykke tid.

God træning

Link to comment
Share on other sites

Uha kunne jo være lækkert. Tror jeg prøver igen imorgen.

Det var udemærket træning til rugby idag. Har bare fået ondt i det ene øre igen. Har sprunget trommehinden i det pågældende øre engang før, så det er ikke så godt. Jeg må nok en tur til doktor manden. Man skulle nødigt smadre ørerne før tid, så er det nemlig slut med frø drømmen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeps regner med at træne regelmæssigt i OCS når deres tirsdags træning begynder.

Perfekt træning til håndbold. Ny træner og stenhård disciplin. Spurtede frem og tilbage i 2,5 time. Min venstre fløjs kollegaer var totalt smadret så jeg var på konstant. Super fed træning.

Lækkert at få ordenligt sved på panden :devil:

post-8923-1140552823.gif

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag:

2 timers idræt med gym. Der blev givet gas.

Efterfølgende cyklede jeg til håndbold, i den anden ende af byen. Men da jeg kom ud i hallen var træningen aflyst. Anja skulle bruge hallen :unhappy:. Fair nok, jeg havde egentlig også fået en sms om aflysningen, men havde ikke fået set den. Nå men lidt cykling blev det da til.

Moster er på besøg så jeg tilbød hende min seng, og lagde mig ud i haven og sov der. Der er nu ikke noget bedre end at ligge under åben himmel. :tongue:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hvis i alligevel er i Kbh. på søndag, skulle i tage og kigge forbi Øbro-badet. Der er nordiske mesterskaber i uv-rugby fra kl. 10.30 til 18.00. Kampene vil blive vist på storskærm så alle kan følge med.

Er den ikke 5m dyb? hvis den er så må der vare tale om en stor hjemmebane fordel!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

6-7 km hurtig løb

236 armbøjninger på 10 min.

Ville egentlig have startet dagen med at løbe op til kæresten, på hendes skole. ( 18-20 km hver vej) Men hun var taget til fyn for at heppe på skolens fodboldhold. Så blev den plan aflyst. Gad sq ikke løbe til fyn, vandet er også stadig for koldt :laugh:

Istedet blev det til 6-7 km løb i godt tempo.

I aften skulle også være aftenen hvor jeg forsøgte at slå min egen rekord. I 10 minutters challenge'en

Det blev til 236 altså en forbedring på 30 siden sidst. Så jeg var godt tilfreds :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning (indtil videre):

55 kilomter MTB (plus/minus 5 km)

Koblede op med Jonas Omega ved Sorø skovene og kørte rundt der, i det fantastiske vejr.

Snakken faldt på F.E.M og alt det udstyr vi skal have anskaffet os, og alt den lækre forberedelses træning vi skal igang med og Oure og deres Adventure kursus, det kunne være virkelig fedt at prøve kræfter med dem. Super hyggelig tur. Havde dog overvuderet det gode vejr, så det blev en kølig tur engang imellem.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Undervisning af elevdykkerne

Og efterfølgende 1 times uv-rugby. Rigtig god træning.

Jeg kom til at tænke på, om det med at drikke kakaomælk lige efter man har trænet stadig holder? Det blev forkastet af en eller anden grund ikke?

Så længe man får indtaget nogle proteiner og kulhydrater lige efter træningen, kan det vel være lige meget hvad det er eller hva? Hva spiser I?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hej

Nu har jeg luret med i loggen et stykke tid og jeg må starte med at sige, at jeg er utrolig imponeret af jeres indsats! Al den træning, dedikation og gennemført vilje er fantastisk inspirerende og motiverende! :4thumbup: Super arbejde og alle mål skal nok blive indfriet med den indstilling I ligger for dagen.

Ang. protein og kulhydrat indtag efter træning, så gælder det primært om at få fyldt glycogendeboterne i musklerne op igen. Dette gøres bedst med hurtigt optageligt kulhydrat, som sukker (glycose) og druesukker (dextose). Mht. protein er der blandende meninger, men det vigtigeste må være at få tilført aminosyrer, om det enten kommer fra langsomt optageligt protein som f.eks. casein (i mælk) eller hurtigt ditto som f.eks. valle (de fleste proteinpulvere) eller animalsk protein (æg, kød osv.)

Umiddelbart burde cacaomælk være til godt, da det indeholder hurtige kulhydrater (mælksukker og tilsat sukker) samt protein i et fornuftigt forhold (ca. 3:1).

Jeg bruger selv druesukker fra matas og wheyprotein samt kreatin efter træning.

Opstkriften lyder:

30 gr. protein

70 gr. druesukker

5 gr. kreatin

Alt held og lykke med træningen!

Link to comment
Share on other sites

:blush: Tusind tak for komplimenterne! synes selv, ikke jeg får trænet noget nær nok. Jeg føler mig langtfra tæt på god form. Og jeg føler mig meget doven, efter hvert besøg i 789's log. Men det er da meget sjovt at der er nogle, der ser på det anderledes.

Tusind tak for svaret, jeg fortsætter med min kakao :smile:

Link to comment
Share on other sites

:blush: Tusind tak for komplimenterne! synes selv, ikke jeg får trænet noget nær nok. Jeg føler mig langtfra tæt på god form. Og jeg føler mig meget doven, efter hvert besøg i 789's log. Men det er da meget sjovt at der er nogle, der ser på det anderledes.

Tusind tak for svaret, jeg fortsætter med min kakao :smile:

Ingen grund til at føle dig "doven". Det ser ud til at i giver den gaz.

At nogen træner mere, gør dem ikke nødtvendig vis bedre. Træn altid udfra dit eget niveau, ellers løber du desværre ofte direkte ind i skader.

Jeg selv føler mig doven når jeg samligner mig men nogle af dem jeg træner med, og de føler sig nok dovne i forhåld til deres modstandere osv osv. Men sådan vil det altid være. Husk hvis du altid følger i andres fodspor, så kommer du aldrig foran!

Træn, som du lyster/har tid til/ føler for/giver dig livsglæde. Så skal resultaterne nok komme.

God træning til jer begge!

Link to comment
Share on other sites

Vise ord 789!

Ved jeg skam godt, det var også mest sagt i sjov. Gymnasiet og lektierne forhindrer mig bare i at træne så meget som jeg vil, og det irriterer mig.

Dagens træning:

12 km løb (i spurt :tongue: )

1 times styrketræning

10 kilometers cykling

Jeg har i de sidste par mdr. ikke følt mig særligt presset på løbeklubbens bedste hold, og derfor er der 4 løbere der har dannet et nyt hold. Hold 9, som består af: Uffe og jeg, en tredje der er på uffes niveau og holdlederen der er i suveræn form.

Vi gav os 100 procent men ingen af os kunne følge med ham. Efter intervalspurterne stoppede han op og når sidste mand ankom, begyndte han at løbe igen. It pays to be a winner.

Jeg havde slet ikke formen til at følge med og det gjorde ondt i hele kroppen. Jeg kørte på viljen langt af vejen.

Men alt i alt en god tur, hvor vi lå under 4 min/km konstant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share