Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Lidt bestik, er selvfølgelig et must. Jeg skal lige have fat i det mad og se om jeg bare kan klare mig med en ske.

Lighter/tændstikker, er jo altid godt på turer, men vi skal egentlig ikk lave ild andet end når vi skal have gang i primusset. Og der er 'selvantændeligt'

Ekstra sokker, naturligvis. Skal lige finde ud af hvor meget tøj jeg skal have med. Skal have fundet det optimale løbe tøj til maj vejret.

En lille rulle Toilet papir er nok meget smart, hvis det pludselig skal gå stærkt :laugh:

Jo vi skal have mobil med, den bliver puttet i en plastic pose. Hvis vi bryder den pose, bliver vi diskvalificeret. Så den er kun til nød.

Link to comment
Share on other sites

380 gram uden hovedmontering. Og den er med Indbygget IR. Det vil sige at den udsender Infrarødt lys, som hovedlinsen så kan bruge og forstærke, så du kan se selv når der ikke er selv den mindste form for lys. Fx hvis du står i en lagerhal.

Jo kunne godt forestille mig det var noget juks at løbe med, men tror man kan få den til at sidde udemærket, ligesom en god løbe-rygsæk.

Pris 2500

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

12 km løb, godt tempo

1 times styrketræning

10+ kilometers cykling

3 x bronzecirkel

Tja ikke så meget at sige. Holdlederen er på Club La Santa og træne med triatlon landsholdet. Så Uffe stod for holdet idag, og lagde ud med et alt for højt tempo (synes jeg), det var skide dumt at kroppen ikke fik lov at blive varm. Men vi kom da igennem og hurtigere end hold 7-8 så kilometer tid lige på den forkerte side af 4min/km.

Efter løb røg der lige en 1/2 liter kakao ned.

Derpå styrketræning. Kørte lige en bronzecirkel. Alle øvelser udført 100 korrekt. Havde ikke ur på men var lidt ligeglad med tiden, tror den var omkring 10 min. Derefter frie vægte og alle mulige øvelser.

Derpå en 1/2 liter kakao og så på cyklen hjem.

Link to comment
Share on other sites

Træning Torsdag:

1 times UV-træning i svømmehallen

1 times og 30 minutters spinning

10+ kilometers cykling

Koblede op med Jonas i svømmehallen efter skolen, sprintede rundt for at nå det.

Vi startede med at par baners opvarmning til at man kunne holde varmen i vandet. Derpå UV-træning.

Startede med at varme 'lungerne' op, lod mig falde til bunden, sparke fra kanten og svømme uv til midten (12,5). Derpå lige stikke halvdelen af ansigtet op af vandet i en hurtig vending og suge en ny mundfuld. Synke til bunds og fortsætte ned til den anden ende (12,5m). X 3-4

Så blev det tid til at svømme 25 meters (en bane i det lange). Jonas og jeg udvekslede tricks og teknikker. Her blev vi enige om, at måden til at svømme længst UV, måtte være at tage så få tag som muligt og samtidig anstrenge sig så lidt som muligt. Dette gjorde vi, ved at tage alle vores tag 100% korrekt, og så lade os glide så langt som muligt på hvert tag. Hver enste gang man tager et nyt tag i vandet, bremser man sig selv op.

Vi kom op på at tage en 25 meters på kun 6 tag. X 8-10

Så blev det tid til 37,5 meters (halvanden bane). Hoppede lige i min shorty våddragt og tog et par opvarmnings baner. Derpå samme teknik som ved 25 meters, bare med et 'vend' i den ene ende og et udspark.

Her krævede det lidt længere pauser med repetetionerne. Ca 60 sek.

X 6

Så begyndte vi at gå efter 50 meters ( 2 baner). Jonas havde aldrig svømmet så langt uv før, men fik den i første forsøg. Meget imponerende og der måtte lige en arm i vejret og en masse smil og skulderklap. :superman: Tillykke!

Jeg lavede nok små dumme fejl, med at komme til at sluge vand og lave dårlig vendinger, men fik den i 3. forsøg. :smile:

Derpå hoppede jeg i nogle finner og svømmede nogle 25 meters. Prøvede at få et godt 'flow' men jeg ville næsten hellere have undværet finnerne. Skal lige øves på teknikken.

Derpå lidt 'afsvømning' i det varme. Vi pjattede lidt. Lagde os på bunden i spænd og lavede luftringe (ligesom røgringe) Jonas var en ren CHamp.

Så i sauna og ringe til fitness-centret og melde mig til fitness.

Jeg havde 1 time til at klæde om, komme hjem, pakke, spise aftensmad, og cykle ud i den anden ende af byen, klæde om og leje spinnings sko. Jeg forstår stadig ikke hvordan jeg nåede det, men det lykkedes.

Spinningen var fantastisk hårdt, der var en ny meget meget ond instruktør og der blev ikke givet ved dørerne. Ren overlevelse. Efter det første kvarter var jeg fuldstædnig færdig. Men der kom ikke nogen pause?!!!. Instruktøren blev bare ved med at skrige " mere belasting" og skrue højere og højere op for de vanvittige techno numre. Heller ikke her forstår jeg, hvordan jeg kom igennem. Holdet var egentlig også kun for halv proffe cykel og inliner folk, men Uffe og jeg var jo enige om at det umuligt kunne være hårdere end løb i klubben.

Efter halvanden times spin i techno helvede, kunne jeg knapt gå ned af trapperne til omklædningen. Jeg var helt svimmel, men havde også svedt mere end nogensinde før.

Der blev i omklædningsrummet fejret med 1/2 liters kakao skummetmælk og så blev der rullet den lange vej hjem i natte frosten.

Da jeg endelig kom hjem i går aftes, havde jeg absolut intet overskud til at gå på mol og skrive træning ind. Kun selveste chefen fra elevskolen kunne få mig til at lave mere aktivt den aften.

Nu smutter jeg på arbejde. Go weekend!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Haha, det lyder godt nok ondt! :4thumbup: :laugh:

Du kan sikkert ikke gå i morgen... :tongue:

Forresten super inspirerende træning du og Jonas, har gang i for tiden... Lyder som om i får flyttet en del grænser.. Føler mig helt doven ved siden af :laugh: Men kan også godt lide at være lidt doven... Så :tongue:

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

Haha ja Jonas det æder jeg sq i mig igen. Lang tid siden jeg har været så færdig.

Tja vi får flyttet lidt UV- og løbe grænser ellers ikke rigtig. Hvis du føler dig doven, så må du komme igang eller må vi komme over og lave træningslejr. :laugh:

ER lige kommet fra arbejde. Havde 3 hold i alt 1 time og 40 min. Jeg var stort set i vandet konstant og vise øvelser, blev rimlig koldt og udmattende til sidst. (Men der var dejlige pige instruktører at kigge på :tongue: )

I aften bliver holdt hellig til restitution.

Link to comment
Share on other sites

Tja vi får flyttet lidt UV- og løbe grænser ellers ikke rigtig. Hvis du føler dig doven, så må du komme igang eller må vi komme over og lave træningslejr. :laugh:

ER lige kommet fra arbejde. Havde 3 hold i alt 1 time og 40 min. Jeg var stort set i vandet konstant og vise øvelser, blev rimlig koldt og udmattende til sidst. (Men der var dejlige pige instruktører at kigge på :tongue: )

I aften bliver holdt hellig til restitution.

Haha, din gris,.. :devil: Kender det dog godt... :wub::tongue:

Cool, jeg er frisk på en boot-camp.. :laugh: "I skal lave push-ups, indtil JEG er udmattet" :4thumbup: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Derpå hoppede jeg i nogle finner og svømmede nogle 25 meters. Prøvede at få et godt 'flow' men jeg ville næsten hellere have undværet finnerne. Skal lige øves på teknikken.

Svømmer du med fly/delfin benspark, eller "almindelige" finneslag?

Link to comment
Share on other sites

Patrick jeg ved ikke hvornår vi har ferie. Jeg checker lige op på det.

Dagens træning:

Ca. 25 kilometers løb med opppakning raskt tempo med Uffe.

Det var ondt at komme igang, spinningen fra i torsdags sad godt og tungt i lægmusklerne. Det var perfekt vejr med høj solskin, men med hård blæst nogle gange og en temp på omkring -2. Efter en kilometers opvarmning kom første stigning i form af Vårby bakke, den stejleste bakke i Slagelse omegn :laugh: Derpå løb vi ud til Trelleborg og tilbage ind i Slagelse. Her prøvede vi at finde en butik der ville sælge primus gas, men de havde alle lukket så vi måtte løbe helt ud i den anden ende af byen, ved sorø vejen for at købe gas. Her tog vi så den næste store lange stigning 'søndermarksvej' en ond satan også :devil:. Så passede det med at vi løb forbi skoven og vores fitness center. Her tog vi lige et langt varmt bad og så gik turen de sidste kilometer hjemad.

I aften kommer Jonas og så skal vi på et lille eventyr i skoven. Vi finder et godt sted inde under nogle tætte grantræer og laver et lille BSO og afprøver primus og soveposer i nat. I skovens dybe,mørke stille ro. :tongue: Skal blive godt, intet er så lækkert som at sove under åben himmel ved duften af gran og mos.

Imorgen står den på Instruktørkursus med svømmeklubben, bliver lækkert at få alle teknikker 110% procent i orden. (efter kursuset stiger min løn også med en 20'er i timen :laugh: :4thumbup: )

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag-søndag

10 km march med let oppakning ca 10 kilo

Overnatning i skoven, ca minus 11 grader. Trak kræfter ud at ligge og ryste natten igennem.

Skal på instruktør kursus med svømmeklubben hernu, så der kommer først et fyldigt referat fra turen med billeder og det hele i aften. :smile:

Fantastisk vejr i Slagelse skovene forresten. Fantastisk smuk morgenstund. Virkelig et antiklimaks at komme ind i byen igen.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag-søndag

10 km march med let oppakning ca 10 kilo

Overnatning i skoven, ca minus 11 grader. Trak kræfter ud at ligge og ryste natten igennem.

Skal på instruktør kursus med svømmeklubben hernu, så der kommer først et fyldigt referat fra turen med billeder og det hele i aften. :smile:

Fantastisk vejr i Slagelse skovene forresten. Fantastisk smuk morgenstund. Virkelig et antiklimaks at komme ind i byen igen.

:wootdancing: Glæder mig til at høre om den tur!! :w00t:

Forresten Patrick, nu når jeg har fået sløringscremen af ansigtet, fik jeg lige kigget i kalenderen. Vi har også påskeferie fra d.7 til d.17. Jonas var også frisk på noget træningscamp. Hvis der ikke kommer noget andet i vejen.

Sløringscreme! :w00t:

Yarh, håber vi kan finde ud af noget!

Link to comment
Share on other sites

Dagen lørdag startede som sagt med en god lang løbetur (se tilbage i loggen). Så der var brugt nok krafter til, at man glædede sig til at hoppe i posen i skoven.

Jonas ankom (i løb naturligvis) ved 17 tiden og så fik vi ellers lavet en ordentlig JægerMiddag, inden vi skulle i skoven. Det blev en herlig ungkarle middag. Vi spiste direkte fra hver vores pande, et ordentligt gang stærkt pasta måltid og med en mørkengylden kold øl med ordentlig saft og kraft.

Herpå pakkede vi og gjorde os patruljeklar. Og ventede på at mørket skulle falde på. Så kom vi i støvlerne, og jeg fik lagt en lille make-up, mest for hyggens skyld :laugh:.

Vi kom ud i den flotte mørke rolige skov og fandt os et herligt sted under nogle store grantræer. Himlen var klar og fyldt med stjerner. Her fik Jonas lige lidt undervisning i at navigere efter stjerner :tongue:

Vi lagde os i 'BSO' smed et knæklys, fik lagt min nyindkøbte vind og vandtætte pressening som bund og lagde os godt tilrette i henholdvis, min ekstreme vinterpose og Jonas nye Haglöfs GOGA. Vi fik smækket primuset op, så man kunne håndtere det, uden at kravle for langt ud af posen.

Snakken gik stille og roligt i stå til vi begge lå og tænkte hver for sig. Livets store spørgsmål bliver tænkt bedst igennem på en dejlig skovbund i godt vejr :wink:

Da klokken blev 24 var jeg dog godt og grundig kold. Jeg fik fremstammet om Jonas ikke kunne få en varm kakao op og stå. Naturligvis, svarede Jonas og lynede op for sine GOGA, hvor man næsten kunne fornemme dampen stige ud.

Der blev drukket mester fin kakao og der blev lavet lidt gymnastik. Desuden blev territoriet omkring BSO'et lige markeret engang og så ned i posen.

Der var mildest talt skide koldt, og jeg frøs i min tunge,klunsede 'ekstrem' vinter sovepose. Jeg lå i foster stilling, og lavede gymnastik i posen hver eneste gang jeg vågnede, hver halve time.

Sådan gik natten indtil klokken 0500 hrs, hvor Jonas og jeg vågnede samtidig. Her blev det først rigtig hyggeligt. :laugh: Jeg sagde til Andersen, at jeg frøs helt fantastisk. Nok mest i sjov svarede han, at jeg bare kunne lyne mig sammen med ham og komme og ligge lidt i 'ske'. :blush: Det skulle champen ikke sige 2 gange, og inden han havde set sig om havde jeg koblet op med ham. Der var sq dejligt :tongue: og jeg fik lige sovet to timer inden solen kom. Her vågnede jeg og lavede morgenmad.

Fantastisk morgenmad! Jeg kogte vand. Fandt vores krus, hældte kakaopulver nederst, et ordentligt lag havregryn oveni og derefter det kogende vand udover. Havregrynen blev til dejlig havregrød og chokolade smeltede, så man kunne røre den op med havregrøden. Dermed blev det lækker 'chockohavregrød' og der blev festet med at hælde rosiner ud over. En ægte energi bombe.

Forresten en fantastisk flot morgenstund, og det blev naturligvist fejret med, 'I østen står solen op'.

Jeg fik også brugt lidt af det varme vand til lidt morgen toilette. Prøvede at få det værste af sløringscremen af, så jeg íkke ville forskrække min mor alt for meget.

Så blev der pakket sammen og ikke efterladt et eneste spor.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share