Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ja Waits du har sq nok ret. Umiddelbart lød 35 km over 2 dage bare ikke som den store udfordring. Men det skal det vist nok blive. Tror vi starter med 35'eren og så må vi tage 50'eren næste år.

Mandag aften med elevdykkerne

Først teori i livredning

Derpå i vandet og lave prøver. Jeg måtte tage eleverne en ad gangen ude i vandet, da de var ret pressede under prøverne, og der var stor chance for at de gik i panik. Så det var hårdt i sig selv.

Jonas var så elskværdig at komme og hjælpe igen. Takker herfra! :smile:

Da elevdykkerne gik smadret hjem. Kom rugby-spillerne, vi har fået en masse nye spillere fra løbeklubben, så det er super.

Vi spillede en masse gode kampe. Og der var masser af overskud til at lave finter, tricks og blær. Rigtig fedt.

Dog fik en af de nye spillere fra løbeklubben kæmpet sig forbi den nærmest uovervindelige Uffe og scoret. Det var hylende skæg at se ham lave sejrs dans :laugh: Han smed alt sit udstyr af H... til og råbte, dansede og sluttede af med en bombe fra 3'eren.

Uffe havde leget med ham, men nu fik han endelig hævn. :laugh:

Super flinke og sjove mennesker. Elsker mandage!

:banana3: :banana3::banana3::banana3::banana3::banana3:

Og så blev det da også til nogle strækkere

1x50

2x20

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Puha ja det er sq ikke timer nok i døgnet til alt den træning for tiden, hvis gymnasiet også skal have en chance.

Var forresten også til 2 timers idært med gym igår. Blev faktisk mega hårdt at konkurrere mod de andre alpha Han'er. Der bliver satme givet gas når damerne kigger på. Ikke fordi jeg ikke får dækket mit behov på det område, men vil så nødigt lade de andre drenge vinde. :laugh:

Håber jeg virkelig ikke Patrick

3 x 20 strækkere blev det lige til for at holde Patrick lidt på afstand.

Forresten Multiatlet

Jeg har løbet og vundet flere adventure races. Men kun med efterskolen. Vi vandt det der hedder faxehus 24 timers challenge i mix.

Holdet er nærmest konstant igang i 24 timer. Der blev svømmet og fragtet gummibåde (meget ubehageligt koldt!) Løbet, cyklet, vandret, klatret, sejlet, frosset og hvad der ellers skal til for at blive kørt helt i bund.

Det pissede ned under hele den tur. Og nogle af O-posterne var blevet blæst væk. En hård omgang. Men sjov :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Og træning skal der til.

Jeg cyklede frisk og frejdig mig under ø på min harnisk klædte ganger. Hin skoven og skarlagen rød. Mig finde den stolte hal. Omklædning og opvarmning skulle der til, thi jeg glædede mig til halvtredje timers træning.

Medens anden kone andre planer havde på sinde, den onde Anja Andersen, hallen skulle bruge!! Forvist og fredløs blev det kære Herre Junior hold. Banden og svovlen kunne de unge svende thi flere havde rejst langt og ventet længe på at træne.

Dog var konens ord lov og samlingen måtte kue og fortrænge.

Se det var en rigtig folkevise

Jeg tog det dog ikke så tungt og cyklede ud til fitness centret i stedet, hvor jeg trænede med en ven til vi ikke kunne løfte et kilo mere.

Dagens træning:

45 minutters håndbold, hovedsagligt opvarmning

2 timers styrketræning

10 kilometers cykling

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

11 kilometers intervalløb med klubben

2 timers styrketræning

10 kilometers cykling

Jeg er desværre ikke i stand til at tage en eneste armstrækker, efter alt den træning. Håber ikke Patrick vinder ind på mig :tongue:

Det var ellers en god løbetur med klubben. Jeg var ikke med forrest i feltet i alle spurtene. Men vandt dog en af de hårde ved et frækt udbrud. Det gav et godt skud selvtillid at løbe fra Uffe og alle de andre. Men så var jeg også smadret resten af turen. Men ellers udemærket, løb er stadig dejligt i stedet for tortur.

Dog synes jeg at alt den kolde luft i lungerne forårsagede en masse hosten, håber ikke jeg bliver syg af alt det løbepjat.

Og så driller min mave igen- fandme irriterende, jeg er sq blevet født med en discount mave.

Youghurt vejen til en sund mave - yeah right :dry: Har dog droppet mit høje forbrug af mælkeprodukter, der var nogen der mente at der nok var det der fik min mave til at krølle sammen. Men det virker åbenbart ikke.

post-8923-1138828809.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert rigtigt Jonas, men det har vi ikke tid til.

Det bliver en god weekend.

Natten til lørdag står det på march med Niels W. Jonas måtte melde fra endnu engang. Og min trænings body fra efterskolen er vist halvskadet, så det kan være det bare bliver Niels og jeg. Ellers skal vi rykke det til Lørdag dag, men det er nu mere hyggeligt om natten, så har man også skoven for sig selv.

Lørdag

Løb med rugby/løberne fra klubben

Søndag

Vores første O-løb med klubben OCS. Kl 10 i slagelse skovene.

Håber også at kunne få rykket noget styrke træning ind. Og så kommer damen hjem fra ski :superman::smile: :4thumbup: :4jumpy::wub:

Et lille overblik over min træning som den ser ud nu.

Mandag: Dykning og uv-rugby eller alm. svømmetræning. 2 timer

Tirsdag: Håndbold og evt. styrketræning. 2,5 time

Onsdag: Intervalløb og styrketræning: 3,5 time

Torsdag: hvile og evt. styrketræning

Fredag: Håndbold. 2,5 time

+ idræt med gym. 2-6 timer

Lørdag-Søndag: Alternativ træning fx i form af:

Eventyr

March

O-løb

Cykling

eller hvis der ikke er tid til noget mere spændende:

ekstra svømning

ekstra. styrke

ekstra. løb

druk

Altså

3-4 x løbe træning

1-4 x styrketræning

1 x svømning

Burde jeg sætte anderledes ind?

Jeg skal igang med noget mere o-løb det er helt sikkert og masser af eventyr er også altid super godt.

post-8923-1138895474.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jo lørdag kl 10 må det blive.

Vi bliver:

Niels W

Jonas Omega

Mads Malik (gamle træningpartner)

Og undertegnede

Dagens træning

10 km løb ( med rygsæk)

1,5 times styrketræning

Plus undervisning i svømning i 3 timer

Der er mange goder ved at være instruktør i svømmeklubben. Jeg får luret alle de rigtige svømmeteknikker af. Lærer dem på rygradden, nu jeg underviser i dem. Super godt. Og så tager jeg da også nogle baner imellem holdene

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Ja Jonas jeg blev sq helt skuffet, synes jeg har brugt meget tid på at skrive til folk frem og tilbage og så aflyser de få timer inden afgang :nonono:. Brugt aftenen på at pakke og gøre kort klar osv. Hmm øv bøv. Nåede heller ikke at løbe med klubben. Irriterende.

789:

:laugh: Lyder godt! Et fast publikum, til den log, her i hvert fald. Det bliver spændende følg med folkens! '

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=0entry752745

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 timers o-løb rundt i sneen

Cykling fra og til skoven

http://www.ocslagelse.dk/

her er deres hjemmeside. Jeg synes det var et super proff. og vel arrangeret løb idag. Det gav mig et super godt indtryk af klubben og jeg glæder mig til en masse fremtidige løb

OCS kan virkeligt anbefales

Det var virkelig en fed tur. Skoven var virkelig smuk med sneen og vejret var perfekt. Det var skæg at komme rundt i skoven hvor man ellers aldrig ville have kommet.

På trods af at vi var helt grønne i disse proff. løb synes jeg også det var kanon at vi gennemførte.

Super fed tur.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1 times uv-rugby med drengene.

Det var som altid super hyggeligt. Elsker mandage og de drenge! :laugh:

Forresten så har vi fået en ny fyr på mol, der vil prøve kræfter med frømandskorpset. Lad os hjælpe ham lidt igang

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...0&gopid=754525&

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

2,5 times håndbold

Det var egentlig ikke særlig godt idag, desværre. Jeg blev sat ind som streg mellem to kæmper, der skulle lære hvordan man mere effektivt fik lukket ordentligt af for stregen. I weekendens kamp havde modstanderens streg været et stort problem og det skulle der nu gøres noget ved, og med mig som prøve-dukke!!

Jeg sværger at jeg aldrig i mit liv har fået så mange mavepuster og voldsomme skub i træk. De gjorde mig total ukampdygtigt ved, at presse luften ud af mig og rive mig i gulvet hver gang vi kom i boldside. Træneren var i midlertidig ikke tilfreds så jeg måtte stå for tur i lang tid.

Efterfølgende spillede vi kamp mod Damejunior. Der var da 4 fremmødte venstre fløje så der blev ikke spillertid til mig.

Så, så meget træning blev det ikke for mit vedkomne. Bare opvarmning og så en ordentlig omgang tæsk :gal:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre blevet syg. Er svimmel, har kvalme og hovedpine. Så kan desværre ikke træne mere lige for tiden. Det er noget rigtig øv, fordi jeg skal på en uges skiferie allerede fredag. Så det skal gå stærkt med at blive rask.

Få gerne skrevet en masse i jeres logs så der er noget at fordrive tiden med :laugh:

:cold:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hjemvendt fra Norge

Det blev til 7 dage med snowboard/ski fra kl 10-20 hver dag i Oppdal. Mon ikke det kan kompensere lidt for den forsømte træning?

Vi havde især en masse fede Offpist-turer. Det kræver noget i benene at komme på, af, fra og til de steder.

Jeg fik også nogle gode lektionerne i hvordan det føles at fryse rigtig meget. Da der nogle af dage var meget lave temp og høj chillfactor.

Den sidste dag besluttede vi os for at komme op på det højeste sted i dalen, for at få sluttet turen af på en ordentlig måde.

Vi tog lifterne så højt op vi kunne og vandrede mellem klipperne, med hashkælk på nakken, de sidste hundrede højdemeter, i sne til knæene og med hård vind imod os.

På toppen var der opsat en varde og på den påsat en metalboks. Vi fik med lidt besvær åbnet boksen med lufferne, på trods af den hårde vind og stærke frost.

I boksen lå nogle piller af en art? Som vi dog ikke rodede nærmede ved.

Og en bog , hvor alle der havde været på toppen, gennem tidens løb, havde skrevet deres navne i.

Vi skrev vores navne og nationalitet og blev henholdsvis nr 459 og 460 på toppen, vi føltes os vældig seje påtrods af at vi kun var ca 1600 meter oppe. Derpå tog vi vores snowboard og kørte ned af bjergsiden mellem klipperne i ægte Bond stil.

Det blev min første top og helt sikkert ikke den sidste. Det gav mig blod på tanden!

post-8923-1140271389.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Skulle lige være med i MOL's 10 minutters test. Synes godt nok det blev hårdt efter de første obligatoriske 50 strækkere. Jeg kommer snart stærkt igen når jeg har fået trænet mig lidt op (især hvis Patrick kan tage flere :laugh: ). Har ikke fået trænet push ups ordentligt siden efterskole. Desuden sad styrketræning igår stadig godt i armene.

Check topic'et. MOL's 10 minute challenges, Hvor rå er DU på 10 minutter?

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...opic=30129&st=0

10 min pushup challenge

------------------------------------

478 - 789 (67kg)

422 - Life raider:(88 Kg)

268 - Pioneer

244 - Kauf (82 kg.)

234 - Blackmoore (kropsvægt 109 kg)

223 - Gregers TF (94 kg)

203 - Augustinus (62 kg)

202 - Henrik J

185 - MaxPower (89kg)

171 - Lucas

155 - Morten_katow

151 - Los (87 kg. - brystet i gulvet på alle reps)

128 - Taninja

Respekt for ejeren af første pladsen :w00t: Men den bliver snart taget fra dig 789 :superman:

I aften står den på UV-rugby og undervisning i dykning.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share