Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Det hedder rød zone. Fra reklamen til det, så man folk i militær tøj sidder i helikopter blandt andet. Så det ser virkelig delikat ud :D

Jeg har søgt over det hele på nettet om hvad det skulle handle om, men kunne ikke finde noget, så det er vel bare at vente i spænding det så mega spændende ud.

Btw der er også noget om fremmedlegionen på tvdanmark, om hvordan de kommer i træning. Hvis det skulle have interesse.

Link to comment
Share on other sites

Haha rolig nu...jeg sagde ikke det kom i aften det kommer i snart og jeg ved heller ikke hvornår. Jeg kiggede selv på tv2 hjemmeside og der kunne jeg ikke finde navnet på udsendelsen.

Jeg har selv undret mig over, hvorfor Niels Brinch ikke lavede noget med jægerne eller frøerne for han må have nogle ganske gode kontakter bl.a. fra AKS.

Det er dog en almindelig misforståelse, at JGK og FKP ønsker åbenhed. Nej de vil gerne fortælle om kravene til uddannelsen som reklame og rekruttering, men at fortælle om korpset, uddannelsen derinde ønsker de ikke.

Tålmodighed er en dyd!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Det hedder rød zone. Fra reklamen til det, så man folk i militær tøj sidder i helikopter blandt andet. Så det ser virkelig delikat ud :D

Jeg har søgt over det hele på nettet om hvad det skulle handle om, men kunne ikke finde noget, så det er vel bare at vente i spænding det så mega spændende ud.

Btw der er også noget om fremmedlegionen på tvdanmark, om hvordan de kommer i træning. Hvis det skulle have interesse.

Ja for der var en del der trængte til at komme i form...har man problemer med at tage en enklet kropshævning så er man på skideren...og så har man nok heller ikke trænet så meget andet fysisk...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

11-12 kilomters løb

4 x international femkamps forhindringsbane

2 timer i svømmehallen

Både Jonas og jeg fik fri fra gym kl 12. Det skulle naturligvis fejres, så Jonas havde taget løbeskoene med. Vi luntede ud til kaserne, jeg syntes virkelig mine ben var tunge fra igår. Dette gik da nogenlunde over da vi kom til GHR's forhindringsbane. Hele banen var sneet til og var lidt glat, men vi skulle naturligvis igennem. Det blev til; 2 runder med rygsæk, 1 runde spurt, 1 runde banen baglæns.

Det var virkelig hårdt med rygsæk, at trække sig selv over forhindringerne og komme op af det store hul.

Bagfra var banen næsten umulig, men vi kom alle forhindringerne igennem på nær en enkelt.

Uden rygsæk var der ingen undskyldning for at give gas. Puls 185+

Der blev givet rigtig gas og vi blødte begge fra hænderne, da vi gik derfra :devil:

Så luntede vi igennem skoven til svømmehallen. Vi var fuldstændig tappet for energi da vi nåede svømmehallen. Men vi fik snollet lidt, så næste træningspas også kunne overleves.

Her blev det til noget crawl og bryst, nogle uv baner og lidt spring.

dagen imorgen står i restitutionens navn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten korresponderet lidt med korpset. Kan så godt lide at få mail fra dem :laugh:

Hej Peter

Tak for din henvendelse.

Vi mener også den er god, den er på vej på hjemmesiden.

Med venlig hilsen

Frømandskorpsets rekruttering

On Tue, 14 Mar 2006 19:16:50 +0100, Peter Andersen wrote

> Besked:Hej

>

> Jeg så jeres stand i Bellacentret, hvor der bl.a kørte en

> reklamefilm for korpset(Frømand, en livsstil). Jeg har undret mig

> over,hvorfor I ikke lægger denne ud på nettet. Jeg er sikker på, at

> det ville være en glimrende reklame for korpset.

>

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten korresponderet lidt med korpset. Kan så godt lide at få mail fra dem :laugh:

Hej Peter

Tak for din henvendelse.

Vi mener også den er god, den er på vej på hjemmesiden.

Med venlig hilsen

Frømandskorpsets rekruttering

On Tue, 14 Mar 2006 19:16:50 +0100, Peter Andersen wrote

> Besked:Hej

>

> Jeg så jeres stand i Bellacentret, hvor der bl.a kørte en

> reklamefilm for korpset(Frømand, en livsstil). Jeg har undret mig

> over,hvorfor I ikke lægger denne ud på nettet. Jeg er sikker på, at

> det ville være en glimrende reklame for korpset.

>

Sjovt, jeg spurgte dem om det samme. Men fik afvide at det ikke kunne lade sig gøre? :S

Men det er sgu fedt de lægger den ud.. Den var altså ret hardcore den film der :)

Link to comment
Share on other sites

ja den er vildt fed.

Ekdn. Ja det er der. Det er en meget profesionel klub. Super. Den hedder OCS. Her i vinterhalvåret har der været fælles træning for alle klubber i Vestsjælland, dvs at man skulle til enten næstved eller Kongsøre for at træne og det var kun om søndagen. Kun en enkelt gang i vinter har det været i slagese og der var vi der naturligvis til et super velarrangeret løb.

Når det bliver forår(april) starter der løb hver eneste tirsdag, enten i Slagelse, Korsør eller Sorø skovene. Det regner vi med at komme til, det kommer til at stå højt på prioriteringslisten at nå det.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt, jeg spurgte dem om det samme. Men fik afvide at det ikke kunne lade sig gøre? :S

Men det er sgu fedt de lægger den ud.. Den var altså ret hardcore den film der :)

Nu er jeg typen der gerne åbner munden for at ytre min mening.

Men forsvarets rekruttering og FKP er ikke det samme. Der er professionalismen til forskel.

http://www.fkp.svn.dk/

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

11-12 kilomters løb

4 x international femkamps forhindringsbane

2 timer i svømmehallen

Både Jonas og jeg fik fri fra gym kl 12. Det skulle naturligvis fejres, så Jonas havde taget løbeskoene med. Vi luntede ud til kaserne, jeg syntes virkelig mine ben var tunge fra igår. Dette gik da nogenlunde over da vi kom til GHR's forhindringsbane. Hele banen var sneet til og var lidt glat, men vi skulle naturligvis igennem. Det blev til; 2 runder med rygsæk, 1 runde spurt, 1 runde banen baglæns.

Det var virkelig hårdt med rygsæk, at trække sig selv over forhindringerne og komme op af det store hul.

Bagfra var banen næsten umulig, men vi kom alle forhindringerne igennem på nær en enkelt.

Uden rygsæk var der ingen undskyldning for at give gas. Puls 185+

Der blev givet rigtig gas og vi blødte begge fra hænderne, da vi gik derfra :devil:

Så luntede vi igennem skoven til svømmehallen. Vi var fuldstændig tappet for energi da vi nåede svømmehallen. Men vi fik snollet lidt, så næste træningspas også kunne overleves.

Her blev det til noget crawl og bryst, nogle uv baner og lidt spring.

dagen imorgen står i restitutionens navn :tongue:

Lyder fedt peter! :4thumbup: Godt at høre i gav den gas, FHB er virkelig god træning hvis vejret er til det!

Er banen i slagelse ikke lukket med hegn rundt om? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja FHB er vildt fedt. Man får virkelig brugt en masse muskler. Nej den er ikke indhegnet, men ligger i udkanten af kaserne området.

Niceman. Troede den hjemmeside var gået tabt for evigt! :w00t:

Jeg går fuldstændig i selvsving, hver gang jeg læser på den side. Glæder mig til at prøve krafter med det.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Ja FHB er vildt fedt. Man får virkelig brugt en masse muskler. Nej den er ikke indhegnet, men ligger i udkanten af kaserne området.

Niceman. Troede den hjemmeside var gået tabt for evigt! :w00t:

Jeg går fuldstændig i selvsving, hver gang jeg læser på den side. Glæder mig til at prøve krafter med det.

FHB? Hold mig lige up2date - hvad er det? :)

Link to comment
Share on other sites

Idag står som sagt i restitutionens navn. Har dog været på arbejde, det blev til 3 timer hvor jeg næsten konstant var i vandet for at instruere.

Man får hurtigt klemt de mere følsomme dele, erfarede jeg igår :laugh:

Er du svømmetræner? Du måtte have været godt blødtop bagefter :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share