Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hos Trævarefabrikkernes Udsalg kan man købe det øverste stykke af en ribbe, som så kan sættes op over en dørkam. Den er genial, har haft den i 3 år nu. :4thumbup:

Se den her http://www.traevarer.dk/ss113.asp?show=ite...&categoryid=274

Hvis du kan lide citatet, så kan du købe en t-shirt med det her http://www.daf-butik.dk/shop/default.asp

Vh. Delta

./. En dag uden træning er en dag uden mening.

Link to comment
Share on other sites

Den skal monteres med fire store skruer. Alt afhængig af om det er mursten eller træ, skal du selvfølgelg vælge de rette skruer og ravplugs.

Får man den sat godt op, så sidder den bombesikkert. :4thumbup:

Du har forstået, at den ikke skal monteres imellem de to dørkarme, som andre kropshævningsstænger?

Vh. Delta :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jaja hmm det må jeg lige se på, det kunne jo være lækkert med såen stang.

Gør dem trætte, sultne og gør i øvrigt alt det ved dem, som kan få ethvert almindeligt menneske til at miste humøret og selvbeherskelsen; stil dem derefter en opgave, der ikke kan lade sig gøre, og giv dem for lidt tid til den. G. Petersen tidliger Leder af elevskolen(Han var 162cm høj og vejede 50 kg)

Efter jeg har læst bogen 'Frømandskorpset' af Sjak Svendstrop, har jeg idag besluttet mig for at jeg søger frømandskorpset uden militær baggrund. Jeg har gået i et stykke tid og leget lidt med tanken om at det ville være en fordel at søge Livgarden først. Jeg vil nødigt tilvænne mig dårlige vaner som fx at forvente pause mellem øvelserne osv.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede ud i skoven for at sætte poster op, til vores lille march eventyr imorgen nat, men besluttede at køre hjem efter et par poster. Det var slet ikke til at komme frem på MTB, terrænet var simpelthen alt for glat.

Så håber jeg, at Niels og Jonas tilgiver mig.

Men det blev da til lidt cykling.

Træning Torsdag

ca. 10 kilometer MTB

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg ved at være patruljeklar, jeg har pakket min nye store rygsæk med mad, vand, sokker plus diverse. Og har endda fået sovet 2 timer til middag efter en kort dag på gymnasiet.

Egenvægt(nøgen vægt :wink: ) i den skrivende stund = 61 kilogram.

Patrulje vægt, klar til eventyr = 79 kilogram.

Dog bliver det en lille standhaftig patrulje.

Uffe manglede motivation og Niels måtte takke af i sidste øjeblik.

Så må vi bare tage en tur snart igen. Folk der lyster fælles frø/jægertræning, kan skrive i loggen så finder vi ud af noget sjaw i nærmeste futurum. :smile:

Planen er at vi, tager igennem skoven til Sorø, hvis vi finder en optimal rute er der 20 kilometer hver vej. Engang efter midnat holder vi et par timers skiftevis vagt/hvil.

Tror lige jeg prøver at få et par billeder i loggen af de kampklare patruljemedlemmer. :tongue:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hvis I på et tidspunkt mangler en person til at traske lidt med med et hus på ryggen, kan vi sikkert godt finde ud af noget. Marchformen er ikke helt på toppen, men det kan vel komme an på en prøve..... :smile: Jeg garanterer dog ikke for at jeg deltager i en eventuel vagtordning om natten. :tongue:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale jer at søge Frø eller Jæger uden en militærerfaring.

Nu har jeg ikke læst alle sider i denne log, men hvad er der galt med værnepligten? Jeg er klar over at den ikke giver noget fysisk, hvis man er i bare nogenlunde form - men det psykiske er uundværligt! Det at være psykisk forberedt og klar på de prøvelser der kommer betyder mindst lige så meget som ens fysiske niveau.

Efter værnepligten vil jeg anbefale jer at søge ind til det korps som I nu ønsker så hurtigt som muligt - men I må for enhver pris ikke tro at værnepligten og elitekorpset kan sammenlignes - de 2 fysiske niveauer er så langt fra hinanden som de overhovedet kan være! Til gengæld, så giver værnepligten et godt indblik i den disciplin som er en så stor del af Forsvaret - og som mange har svært ved at acceptere.

Jeg meldte mig selv frivilligt til værnepligten, er lige blevet færdig med militærpolitiuddannelsen og har netop søgt ind på Officerskolen i København.

Lige for at tænde jer endnu mere, så var der for ikke så lang tid siden i et af vores interne blade på kassernen en oversigt over de hårdeste uddannelser i Danmark, psykisk og fysisk;

1) Frømandskorpset

2) Jægerkorpset

3) Militærpolitet

....

6) Politiet, AKS

....

10) Politet, almindelig betjent.

- det var lige dem jeg kunne huske i hovedet ;)

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam ikke noget imod værnepligt eller den nye HBU. Men FKP ser helst folk fra gaden, som endnu ikke er bearbejdet af en enhed. Jeg vil helst ikke tillægge mig nogen 'dårlige' vaner, men FKP får lov at bygge mig op fra bunden.

Jeg tror skam ikke jeg har givet udtryk for at jeg skulle tro at værnepligt kan sammenlignes med Frø eller jægerkorpset! :raisebrow:

Jeg har svært ved at tro at uddannelsen til MP'er er hårdere end fx. uddannelsen ved AKS og Sirius?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale jer at søge Frø eller Jæger uden en militærerfaring.

Nu har jeg ikke læst alle sider i denne log, men hvad er der galt med værnepligten? Jeg er klar over at den ikke giver noget fysisk, hvis man er i bare nogenlunde form - men det psykiske er uundværligt! Det at være psykisk forberedt og klar på de prøvelser der kommer betyder mindst lige så meget som ens fysiske niveau.

Efter værnepligten vil jeg anbefale jer at søge ind til det korps som I nu ønsker så hurtigt som muligt - men I må for enhver pris ikke tro at værnepligten og elitekorpset kan sammenlignes - de 2 fysiske niveauer er så langt fra hinanden som de overhovedet kan være! Til gengæld, så giver værnepligten et godt indblik i den disciplin som er en så stor del af Forsvaret - og som mange har svært ved at acceptere.

Jeg meldte mig selv frivilligt til værnepligten, er lige blevet færdig med militærpolitiuddannelsen og har netop søgt ind på Officerskolen i København.

Lige for at tænde jer endnu mere, så var der for ikke så lang tid siden i et af vores interne blade på kassernen en oversigt over de hårdeste uddannelser i Danmark, psykisk og fysisk;

1) Frømandskorpset

2) Jægerkorpset

3) Militærpolitet

....

6) Politiet, AKS

....

10) Politet, almindelig betjent.

- det var lige dem jeg kunne huske i hovedet ;)

Værnepligten behøver jo ikke at være den eneste måde at forberede sig mentalt..

forresten... hvordan måler man hårdheden af uddannelserne?? :unsure:

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

Måske lidt groft spurgt (og har ikke kigget andre steder)

Men er der ikke en min. højde for at komme ind så højt i militæret?

Bare nys, da jeg følger jeres log, da jeg kommer fra samme by.

Mvh

Mette

Jo, den ligger på 1,55 hos frømandskorpset... Og for at blive alm. konstabel er den det samme

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt en mærkelig skala vil jeg give jer ret i - hvordan den er lavet tør jeg ikke sige. Muligvis har én fra hvert sted lagt arm mod hinanden? :bigsmile:

Ang. værnepligten - eller HBU som det hedder nu - så var det heller ikke grundet en udtale at jeg skrev det, blot en personlig mening og erfaring. Du skrev dog at du ville søge ind, uden en militær baggrund - noget som jeg ikke forstår at korpset gerne ser? Hvem har fortalt det? - Lidt nysgerrig er man jo, når man selv har overvejet at få en bordoux barret :blush:

Min røde og sorte er slet ikke nok nu - er først lige starter jo :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag-Lørdag:

40 km march med opppakning

Klokken 1930 kom Jonas, vi snakkede ruten igennem og pakkede tasker, det viste sig at jeg havde pakket 18 kg og jonas omkring 3500 gram. Min opppakning bestod bla. af proviant og rigeligt med vand. en sovepose til mig selv og en til Jonas, liggeunderlag, sanitetsgrej, ekstra sokker.

Jonas oppakning bestod af en Camelbak, et buskort og to skiver rugbrød.

Med jakke, opppakning og støvler vejede jeg 83 kg.

Klokken 2020 gik vi hjemmefra, fra et par hovedrøstende forældre, der knapt nok havde givet os lov at gå. (Min pylrede mor var bange for at skovridderen ville forveksle os med krypskytter :laugh: )

Min nye rygsæk var rigtig god og skånede ryggen og lagde alt vægten på hofterne. Hvilket har resulteret i at jeg har super ømme hofter idag.

Vi gik ud gennem byen til skoven og blev omslugt af mørket, det var svært at finde vej i natten, men jeg havde fået skaffet et super kort, så det gik.

Jeg var lidt spændt på om jeg ville blive mørkerad inde i den dybe skov. Selvfølgelig har jeg været i skoven mange gange om natten, men ikke uden at være i en gruppe af en art. Nu var det pludselig mig selv der stod for orienteringen og man kan hurtigt blive paranoid.

Mørkerad blev jeg dog overhovedet ikke selv i den dybeste mørkeste del af skoven, så det var super :4thumbup: , det var super hyggeligt med Jonas og trætheden kunne endnu ikke mærkes.

Klokken 0200 nåede vi til Sorø, vi var dog blevet nødt til at holde nogle pauser fordi min mave begyndte at drille og te sig da vi kom ud af skoven.

I Sorø mødte vi en studerende, der tydeligvis have fået for meget at drikke. Og stod og knækkede sig ved byskiltet. Vi tilbød selvfølgelig hjælp og fik hældt noget vand på drengen. Efter det følte vi at vores tur havde haft et ganske fint formål og vi gik af landevejen hjem.

Nu fik Jonas lyst til at prøve kræfter med den store rygsæk. ¨SÅ det fik han lov til.

Klokken 6 nåede vi hjem til mig, hvor jeg fandt ud af at jeg havde glemt nøglen :blush:. Vi måtte vække min papa og så kunne vi endelig vælte os i seng efter 10 timers march.

Det var også sjovt at se hvordan kroppen reagerede efter at have været aktiv i 24 timer i træk.

Da vi stod op imorgers føltes det som om at vi havde fået en ordentlig omgang sultan smadder. Alle muskler i kroppen var udkørte og vi vraltede rundt i huset.

Alt i alt en god tur.

Tak til Jonas for en god tur og oplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt en mærkelig skala vil jeg give jer ret i - hvordan den er lavet tør jeg ikke sige. Muligvis har én fra hvert sted lagt arm mod hinanden? :bigsmile:

Ang. værnepligten - eller HBU som det hedder nu - så var det heller ikke grundet en udtale at jeg skrev det, blot en personlig mening og erfaring. Du skrev dog at du ville søge ind, uden en militær baggrund - noget som jeg ikke forstår at korpset gerne ser? Hvem har fortalt det? - Lidt nysgerrig er man jo, når man selv har overvejet at få en bordoux barret :blush:

Min røde og sorte er slet ikke nok nu - er først lige starter jo :cool:

I jægerkorpset ser de jo at man har militær baggrund det er et krav. Men jeg vil ikke være jæger. Jeg vil være frømand og have en spættet hat istedet for en bordoux hue :wink:

Ang. hvem der har fortalt det

Det har chefen for elevskolen i Kongsøre

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt en mærkelig skala vil jeg give jer ret i - hvordan den er lavet tør jeg ikke sige. Muligvis har én fra hvert sted lagt arm mod hinanden? :bigsmile:

Ang. værnepligten - eller HBU som det hedder nu - så var det heller ikke grundet en udtale at jeg skrev det, blot en personlig mening og erfaring. Du skrev dog at du ville søge ind, uden en militær baggrund - noget som jeg ikke forstår at korpset gerne ser? Hvem har fortalt det? - Lidt nysgerrig er man jo, når man selv har overvejet at få en bordoux barret :blush:

Min røde og sorte er slet ikke nok nu - er først lige starter jo :cool:

Det lyder spændende... OM det er sværere uden værnepligt, ved jeg selvfølgelig ikke noget om, da jeg ikke har prøvet nogen af delene.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag-Lørdag:

40 km march med opppakning

Klokken 1930 kom Jonas, vi snakkede ruten igennem og pakkede tasker, det viste sig at jeg havde pakket 18 kg og jonas omkring 3500 gram. Min opppakning bestod bla. af proviant og rigeligt med vand. en sovepose til mig selv og en til Jonas, liggeunderlag, sanitetsgrej, ekstra sokker.

Jonas oppakning bestod af en Camelbak, et buskort og to skiver rugbrød.

Med jakke, opppakning og støvler vejede jeg 83 kg.

Klokken 2020 gik vi hjemmefra, fra et par hovedrøstende forældre, der knapt nok havde givet os lov at gå. (Min pylrede mor var bange for at skovridderen ville forveksle os med krypskytter :laugh: )

Min nye rygsæk var rigtig god og skånede ryggen og lagde alt vægten på hofterne. Hvilket har resulteret i at jeg har super ømme hofter idag.

Vi gik ud gennem byen til skoven og blev omslugt af mørket, det var svært at finde vej i natten, men jeg havde fået skaffet et super kort, så det gik.

Jeg var lidt spændt på om jeg ville blive mørkerad inde i den dybe skov. Selvfølgelig har jeg været i skoven mange gange om natten, men ikke uden at være i en gruppe af en art. Nu var det pludselig mig selv der stod for orienteringen og man kan hurtigt blive paranoid.

Mørkerad blev jeg dog overhovedet ikke selv i den dybeste mørkeste del af skoven, så det var super :4thumbup: , det var super hyggeligt med Jonas og trætheden kunne endnu ikke mærkes.

Klokken 0200 nåede vi til Sorø, vi var dog blevet nødt til at holde nogle pauser fordi min mave begyndte at drille og te sig da vi kom ud af skoven.

I Sorø mødte vi en studerende, der tydeligvis have fået for meget at drikke. Og stod og knækkede sig ved byskiltet. Vi tilbød selvfølgelig hjælp og fik hældt noget vand på drengen. Efter det følte vi at vores tur havde haft et ganske fint formål og vi gik af landevejen hjem.

Nu fik Jonas lyst til at prøve kræfter med den store rygsæk. ¨SÅ det fik han lov til.

Klokken 6 nåede vi hjem til mig, hvor jeg fandt ud af at jeg havde glemt nøglen :blush:. Vi måtte vække min papa og så kunne vi endelig vælte os i seng efter 10 timers march.

Det var også sjovt at se hvordan kroppen reagerede efter at have været aktiv i 24 timer i træk.

Da vi stod op imorgers føltes det som om at vi havde fået en ordentlig omgang sultan smadder. Alle muskler i kroppen var udkørte og vi vraltede rundt i huset.

Alt i alt en god tur.

Tak til Jonas for en god tur og oplevelse.

Lyder som en udemærket træning - 10 timers natmarch skal man ikke kimse af. Det er altid dejligt at prøve nye ting af, og når man er tappet for energi er det der at det rigtigt begynder at blive lærerigt.

Men hvorfor pakker I ikke ens? Det lyder lidt dumt i mine ører - jeg ville nok have pakket en mellemting i mellem jeres oppakninger. Det er selvfølgelig vigtigt at have den rigtige oppakning, til den rigtige opgave.

Men helt ærligt - var det ikke lidt tøset at stoppe bare fordi der var lidt vrøvl med maven? Jeg ved godt at det 'bare' var for sjov med denne march - men det var vel for at prøve kræfter med noget voldsomt? Så hjælper det jo ikke noget at stoppe, så snart det gør lidt ondt - for jeg kan love jer, at den slags hensyn bliver der ikke taget nogen steder i Forsvaret.. ikke engang under HBUen.

Link to comment
Share on other sites

Så hjælper det jo ikke noget at stoppe, så snart det gør lidt ondt - for jeg kan love jer, at den slags hensyn bliver der ikke taget nogen steder i Forsvaret.. ikke engang under HBUen.

Jeg må indrømme, at jeg er træt af at høre om hvor hårdt, godt, mentalt udvidende og spændende den nye HBU er - jeg har været der, og der sker ikke en rygende fis:

- Hvis du ikke vil løbe kan du gå en tur med en tyk sergent istedet, for han gidder heller ikke at løbe.

- Hvis du ligger flad på maven efter 2 strækkere, så er du blot én i mængden.

- Og hvis der ikke er rent om morgen får du at vide at det skal være i orden i morgen, og hvis det kikser så i morgen, og hvis det kikser så i morgen osv.

Ingen konsekvens der hvor jeg var.

Vi kedede os bravt. På en måde var det måske hårdt mentalt, i og med vi intet foretog os det meste af dagen, men blot ventede og ventede og ventede.

Altid blev vi lovet at nu skulle vi snart "gi den gas" med det skete efter min mening aldrig.

Det er blot min opfattelse efter 4mdr i trøjen.

Link to comment
Share on other sites

Men helt ærligt - var det ikke lidt tøset at stoppe bare fordi der var lidt vrøvl med maven? Jeg ved godt at det 'bare' var for sjov med denne march - men det var vel for at prøve kræfter med noget voldsomt? Så hjælper det jo ikke noget at stoppe, så snart det gør lidt ondt - for jeg kan love jer, at den slags hensyn bliver der ikke taget nogen steder i Forsvaret.. ikke engang under HBUen.

Du skriver bare næste gang du har tynd mave, så kommer jeg forbi, så kan vi løbe en tur... Så kan du løbe og skide i bukserne, og tænke på hvor fed træning og hvor hårdt det er... :laugh::wink:

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Mht til pauser. Inden vi tog afsted aftalte vi at vi ville gå efter rangerprincippet. Der går ud på at man går 60 minutter i træk og holder 5-8 minutters pause og så på den igen. Det overholdte vi under hele turen. I starten sprang vi dem endda over. Ellers gik jeg med mavesmerter og kunne da også sagtens have undværet pauser, hvis vi havde haft hunterforce i røven. Men når vi nu alligevel havde pause, fik jeg lige en ekstra trøje på og noget kogende vand i maven og så var det problem løst for en stund.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg er træt af at høre om hvor hårdt, godt, mentalt udvidende og spændende den nye HBU er - jeg har været der, og der sker ikke en rygende fis:

- Hvis du ikke vil løbe kan du gå en tur med en tyk sergent istedet, for han gidder heller ikke at løbe.

- Hvis du ligger flad på maven efter 2 strækkere, så er du blot én i mængden.

- Og hvis der ikke er rent om morgen får du at vide at det skal være i orden i morgen, og hvis det kikser så i morgen, og hvis det kikser så i morgen osv.

Ingen konsekvens der hvor jeg var.

Vi kedede os bravt. På en måde var det måske hårdt mentalt, i og med vi intet foretog os det meste af dagen, men blot ventede og ventede og ventede.

Altid blev vi lovet at nu skulle vi snart "gi den gas" med det skete efter min mening aldrig.

Det er blot min opfattelse efter 4mdr i trøjen.

Nu ved jeg ikke hvor du har været værnepligtig, men det er ihvertflad ikke den oplevelse jeg har af livgardens værnepligt, men det er jo sådan set ikke HBU.

Det kan godt være det ikke er særligt hårdt, men vi har da ikke noget tid til at kede os og nej der er ingen som ligger flad på maven når vi laver strækkere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share