Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

så mener du at jeg mister modet? Det kan jeg garantere dig for, at jeg ikke gør. Selvfølgelig kan hård træning knække enhver, men Lige så snart jeg er blevet udvilet og har fået varmen igen, står min vilje og lyst kun stærkere. Kunne aldrig finde på at droppe træningen fordi jeg over en længere periode havde haft nogle stressende træningspas. Så ville jeg bare justere træningen.

Søvn og sult, må snart trænes lidt igen.

Har forresten lige få konstaret lidt overbelastning ved højre patellasene over knæskalen. Jeg skal nok holde lidt igen med FHB hvis det ikke skal blive en rigtig overbelastning. Der bliver desværre nok ikke mere FHB for mig i denne uge. Hellere lige holde lidt igen og undgå en skade.

Men jeg kan desværre ikke tillade mig at lave nogle uger hvor træning stresser og tager for meget af min energi. Så kan jeg simpelthen ikke følge med i skolen, det er stressende.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Har forresten lige få konstaret lidt overbelastning ved højre patellasene over knæskalen. Jeg skal nok holde lidt igen med FHB hvis det ikke skal blive en rigtig overbelastning. Der bliver desværre nok ikke mere FHB for mig i denne uge. Hellere lige holde lidt igen og undgå en skade.

Husk nu knæbind osv. når I er på forhindringsbanen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mente bare at man skal være realistisk.

Kulde kan være rigtig farligt...og især når vi er under -20/-30 grader og er i energiunderskud. Under så kølige forhold skal man også hele tiden drikke pga. kroppen udskiller visse stresshormoner som er vanddrivende.

Lange ture med rigtig tung rygsæk kan knække selv de hårdeste.

Legionærerne snakker også om at marchere med djævlen og i det udtryk ligger der en vis sandhed.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Så går der ikke lang tid før man besvimmer og så er man for alvor færdig, hvis man ikke har en dygtig makker.

Kropstemp.

36,8-37,2 grader = normal

36 = voldsomme kulderystelser

35 = sløvhed og omtågethed, man handler irationelt

33 = bevidstløshed

31 = 50% chance for at overleve

28 = kuldedød, hjertestop

Så vidt jeg husker det.

Patrick, er du frisk på træningslejr? Så ville vi komme om mandagen eller tirsdagen?

Link to comment
Share on other sites

Men når jeg siger at kulde 'bare' er et irritationsmoment, mener jeg når jeg 'bare' har kulderystelser. Selvfølgelig hvis du i forvejen mangler energi i form af vand og mad og søvn er det jo selvfølgelig en anden sag. Jeg mener bare jeg ikke giver hurtigt op ligesom mange 'normale' mennesker ville gøre. Fx ved vinterbadning, overnatning i det fri ved 15-20 minusgrader i en sovepose der er for dårligt.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så går der ikke lang tid før man besvimmer og så er man for alvor færdig, hvis man ikke har en dygtig makker.

Kropstemp.

36,8-37,2 grader = normal

36 = voldsomme kulderystelser

35 = sløvhed og omtågethed, man handler irationelt

33 = bevidstløshed

31 = 50% chance for at overleve

28 = kuldedød, hjertestop

Så vidt jeg husker det.

Patrick, er du frisk på træningslejr? Så ville vi komme om mandagen eller tirsdagen?

Svarer lige i morgen Peter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til snakken om personlighedsudvikling:

Noget af det der har givet os bedst, Peter og jeg, er vel vores tur i vandet i juleferien samt turen til Kongsøre..? Eller hva'?

Egentlig kunne vi godt presse den lidt mere, men det skal bare være kontrolleret. Det kan være at vi skal prøve at lede ledt i nogle af de bøger vi begge har stående, og se om vi ikke kunne finde noget..

Personligt var Cph. Marathon også meget hårdt for mig pga. min skadessitution, men det var også langt fra forsvarligt at løbe, så det vil jeg ikke bruge som et brugbart eksempel..

Link to comment
Share on other sites

Hej Jovi, vi er vist alle fra Sjælland, og så en enkelt gut fra Bornholm.

Vil du søge korpset?

Nok med alt den snak og debat.

Dagens træning:

12-13 km løb LSD, godt tempo, men stadig hygge puls ca 150-155. Gode stigninger.

3 x bronzecirkel, piece of cake 100 % korrekt udførelse

1 times styrketræning. Biceps, triceps, ryg, skulder, bryst

10 kilometers cykling.

Startede med at løbe i skoven og så ud omkring kasernen, derpå ind i Slagelse og rundt og op og ned.

Rigtig god stemning, godt vejr, god snak.

1/2 L kakao

Vores holdleder er ved at starte en triathlon klub i Slagelse, han har fået tilskud fra nogle forskellige. Det skal nok blive godt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi løb til, men pulsen kom aldrig højere end de 150-155. Derfor relativt langsomt iforhold til hvad vi kunne havde løbet, men det var heller ikke 'lal'.

Maveas, ja det er nok svært for de fleste at sætte sig ind i BS' hverdag, og derfor kan de ikke tage ham seriøst. Ærgerligt.

Jeg er sq heller ikk den store DOlph fan

Link to comment
Share on other sites

Hej Jovi, vi er vist alle fra Sjælland, og så en enkelt gut fra Bornholm.

Vil du søge korpset?

Nu tager jeg lige min værnepligt først. Og hvis det så er noget.. må vi jo se hvor man ender... Men drømme ligger da inden for elitestyrkerne.... ved bare ikke om det skal være frø eller jæger...

En skam alle er fra sjælland. kunne godt bruge en at træne med på de længere gå og løbe ture... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu tager jeg lige min værnepligt først. Og hvis det så er noget.. må vi jo se hvor man ender... Men drømme ligger da inden for elitestyrkerne.... ved bare ikke om det skal være frø eller jæger...

En skam alle er fra sjælland. kunne godt bruge en at træne med på de længere gå og løbe ture... :bigsmile:

OT: Hvis du træner i nærheden af Århus, så smid en besked.

Så skal du være velkommen på træningsture du ikke finder ligende i mili. :w00t:

Og til jer andre, det ser godt ud.

Der bliver ikke lagt fingre imellem træningsmæssigt, dejligt at se.

Forsat god træning til alle jer gale hunde.

Link to comment
Share on other sites

Jovi --> Så må vi håbe at HBU'en ikke slår lysten ud af dig, den skulle vist ikke være særlig spændende. Det kan 789's vist snakke med om

789---> Iligemåde! Hvornår starter DM og er formen ved at være der?

Patrick--> Lyder lækkert!

Nok med den snak!

Dagens træning

4 kilometers løb, godt tempo, puls ---> 160-165

1 time i svømmehallen med Jonas

3 x bronzecirkel, 100 % korrekt

Dagens Billede

post-8923-1143150275_thumb.jpg

Dagens Musik

Bohemian Rhapsody

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

En dansk soldat dræbt og en kvæstet af vejsidebombe

En dansk soldat blev dræbt og en blev kvæstet, da en dansk patrulje i dag kl. 16:39 blev udsat for en vejsidebombe nord for Al Hartha i det sydlige Irak.

23-03-2006 kl. 21:40

Den ene soldat blev hårdt såret i benene, mens den anden fik overfladiske skrammer efter eksplosionen. De kvæstede soldater blev umiddelbart efter angrebet fløjet til videre behandling på det britiske felthospital på Shaiba Log Base, hvor Camp Danevang også ligger. Den ene soldat døde her til aften af de skader han pådrog sig under eksplosionen.

Læs mere her.

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/Irak...%B8d+i+Irak.htm

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/En+d...ejsidebombe.htm

Hørte det i radioen, da jeg vågnede. Løber helt koldt ned af ryggen. Ære være hans minde

Prøver at se om vi ikke kan et minuts på Gymnasiet.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1 times Yoga

Jeg behøvede lidt restitution for benene, så det blev 'kun' til lidt yoga. Det var faktisk en del hårdere end jeg havde forventet. Man brugte en masse andre muskler end, hvad man var vandt til.

Nu står den på alternativ træning i form af bytur og damer. Og det kan jo være en prøvelse i sig selv. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1 times Yoga

Jeg behøvede lidt restitution for benene, så det blev 'kun' til lidt yoga. Det var faktisk en del hårdere end jeg havde forventet. Man brugte en masse andre muskler end, hvad man var vandt til.

Nu står den på alternativ træning i form af bytur og damer. Og det kan jo være en prøvelse i sig selv. :laugh:

Held og lykke med tøserne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share