Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ikke fordi jeg ikke tror han har en masse spændende at sige. Jeg er bare lidt træt af den hype omkring jæger/frø foredrag hvor de pludselig har løsningen til alverdens ting. Tag kanin-dræberkurserne som eksempel.

Skal lige siges at frøer aldrig holder sådanne foredrag, det hører ikke med til at være frø. Det står der også i deres brochure, at man skal gå stille med dørerne hvis man vil være medlem af korpset.

Det med at lege en masse sammen med medierne, er mere en jæger ting.

Det er da også kun, BS, Moltke og Mørch der har holdt sådanne foredrag så vidt jeg husker.

og jeg synes da at det er meget naturligt at de har løsningen på hvordan man kan løse en lang række problemer, de ved hvad der skal til for at yde det maximale. Nikolai gjorde sig i hvertfald kun klog på de ting hvor han i sandhed også var en vismand. Jeg synes det er værere med BS som pludselig kan klare alt i verden.

Moltke snakkede om hvordan man skulle handle på forskellige ting osv. og belyste mange ting, som man ikke går og tænker over i hverdag. Alle de ting man gør pr. refleks for at beskytte sig selv, alle de ting man ikke ligger mærke til.

Det er ret svært at forklare, men helt sikkert et rigtig godt foredrag.

Link to comment
Share on other sites

Kan du kommentere mere på det? hvad handlede det mere præcist om. Hvilken gamle verden er det? og hvad skal der kysses farvel?

Ikke fordi jeg ikke tror han har en masse spændende at sige. Jeg er bare lidt træt af den hype omkring jæger/frø foredrag hvor de pludselig har løsningen til alverdens ting. Tag kanin-dræberkurserne som eksempel.

For mig var det et af de bedste foredrag jeg har været til.. Man får også øjnene op for at han er helt normal, menneskelig og fejlbarlig.. Han er ikke noget macho monster eller noget, men hyper intelligent og enormt sjov..

Indholdet undlader jeg at skrive noget om, da det skal opleves i salen..

Link to comment
Share on other sites

Skal lige siges at frøer aldrig holder sådanne foredrag, det hører ikke med til at være frø. Det står der også i deres brochure, at man skal gå stille med dørerne hvis man vil være medlem af korpset.

Det med at lege en masse sammen med medierne, er mere en jæger ting.

Det er da også kun, BS, Moltke og Mørch der har holdt sådanne foredrag så vidt jeg husker.

og jeg synes da at det er meget naturligt at de har løsningen på hvordan man kan løse en lang række problemer, de ved hvad der skal til for at yde det maximale. Nikolai gjorde sig i hvertfald kun klog på de ting hvor han i sandhed også var en vismand. Jeg synes det er værere med BS som pludselig kan klare alt i verden.

Moltke snakkede om hvordan man skulle handle på forskellige ting osv. og belyste mange ting, som man ikke går og tænker over i hverdag. Alle de ting man gør pr. refleks for at beskytte sig selv, alle de ting man ikke ligger mærke til.

Det er ret svært at forklare, men helt sikkert et rigtig godt foredrag.

Ja nemlig... Er helt enig her. Har fået lidt lyst til at gå til det foredrag. men det sker nok ikke, desværre

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Vi skulle forsvare årganges ære på min efterskole mod det nye håndbold hold.

Det var nogle kæmpe gutter, og det er lang tid siden jeg har spillet en så hård håndboldkamp.

Det var et spørgsmål om ære!!

Idag er jeg gul og blå. Desuden glemte jeg at strække ud, så jeg er fuldstændigt smadret og går rundt som en robot uden olie i ledene.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lige noget der blev sagt fra en elev, jeg skal huske

Quote

Bare et par råd jeg har fra min kammerat, som er elev hos frøerne:

O-løb. Kort og kompas er godt at kende deroppe.

Stølve-løb. I dag løber de 10km i støvler og uniform.

svøm crawl. De svømmer næsten ikke andet.

Mindre styrketræning. du skal være udholden, ikke stærk. Træn hovedsaglig med din egen kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Idag fik vi juleferie og fejrede det med at cykle til stranden og tage en svømmetur ud omkring en bøje og tilbage igen.

I alt 24 kilometers cykling og 100 meters svømning.

Vandet lammede hele kroppen og det var en kamp at få tøj på igen fordi hverken hænder eller fødder lystrede.

I aften

10-13 km interval løb med klubben

Der var ikke så mange fremmødte, folk gider ikke løbe i december. Til gengæld var der té og pebernødder da vi kom tilbage til klubhuset. Det var også fortjent, det var en hård tur idag da strand turen stadig sad i kroppen.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

ja det er jo det, men det er ikke altid motivationen er der om aftenen.

Hvad var det du snakkede om med hunterforce, hvad havde du tænkt?

Idag har jeg været på jagt, det var hundekoldt og det blev bare til en enkelt fasan fra min skyttehånd

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

2 timer i svømmehallen

2 x 4 km løb i sneen med rygsæk, godt tempo.

1 times styrketræning

Idag

Har jeg fundet min mors gamle langrendski frem. Jeg har prøvet at smøre dem med alt muligt og nu kører de faktisk okay, så det bliver til et par ski-ture rundt omkring i nabolaget.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

5 kilometer løb hjem fra byen i den dybe sne og med rygsæk. God måde at slutte dagen på :4thumbup:

Fredag

2 x 4 kilometer støvleløb med oppakning

ca 13 kilometer march

Vi startede med at løbe ud i skoven klokken 18 og lunte lidt rundt før, vi lagde os i baghold og ventede på, at en ven skulle dukke op. Han kom og vi overraskede ham. Der var totalt mørke i skoven bortset fra sneen som lyste lidt op. Aftenens 'mission' kunne begynde. Planen var, at vi ville snige os uset ned til kasernen ca 6-7 kilometer væk og springe en ensom kampvogn i luften med en 'snebombe' uden at blive set af nogen. Vi sneg os gennem krat, mose og skov uden om stierne og vejene i den dybe sne. Da vi kom på nært hold af tanken og kaserne lagde vi os og observerede i et krat. Vi ville nødigt løbe ind i en Garder eller en Husar. Uffe mente han så noget stort bevæge sig nær tanken så vi ventede til vi fandt ud af, at det bare var et rådyr. Vi sneg os nærmede tanken og ned i en grøft. Vi fik lavet bomben og sendt vores ven over vejen. Han lagde 'bomben' under motoren og kastede sig tilbage i grøften. Det må have set mistænkeligt ud da vi sneg os væk i commando kravl.

Da vi kom tilbage til udgangspunktet, løb Uffe og jeg de sidste kilomter hjem i det våde tøj og i de tunge støvler.

Nu var klokken 2330

Lørdag

Tidligt op og ud og spille badminton med en ven fra dykning. Det blev til ca. halvanden times spil. I omklædningen faldt vores snak på coopertesten og så kunne vi jo lige så godt tage ind og prøve på løbebåndet og se hvad det kunne blive til efter en tung jul.

Erik min ven løb på 3600 meter med overskud og jeg løb ny rekord på 3250 meter. Total godt.

Vi har aftalt at mødes snart igen og køre samme procedure og så håber jeg at få den op på 3400.

Godt nytår til alle

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

5 kilometer løb hjem fra byen i den dybe sne og med rygsæk. God måde at slutte dagen på :4thumbup:

Fredag

2 x 4 kilometer støvleløb med oppakning

ca 13 kilometer march

Vi startede med at løbe ud i skoven klokken 18 og lunte lidt rundt før, vi lagde os i baghold og ventede på, at en ven skulle dukke op. Han kom og vi overraskede ham. Der var totalt mørke i skoven bortset fra sneen som lyste lidt op. Aftenens 'mission' kunne begynde. Planen var, at vi ville snige os uset ned til kasernen ca 6-7 kilometer væk og springe en ensom kampvogn i luften med en 'snebombe' uden at blive set af nogen. Vi sneg os gennem krat, mose og skov uden om stierne og vejene i den dybe sne. Da vi kom på nært hold af tanken og kaserne lagde vi os og observerede i et krat. Vi ville nødigt løbe ind i en Garder eller en Husar. Uffe mente han så noget stort bevæge sig nær tanken så vi ventede til vi fandt ud af, at det bare var et rådyr. Vi sneg os nærmede tanken og ned i en grøft. Vi fik lavet bomben og sendt vores ven over vejen. Han lagde 'bomben' under motoren og kastede sig tilbage i grøften. Det må have set mistænkeligt ud da vi sneg os væk i commando kravl.

Da vi kom tilbage til udgangspunktet, løb Uffe og jeg de sidste kilomter hjem i det våde tøj og i de tunge støvler.

Nu var klokken 2330

Lørdag

Tidligt op og ud og spille badminton med en ven fra dykning. Det blev til ca. halvanden times spil. I omklædningen faldt vores snak på coopertesten og så kunne vi jo lige så godt tage ind og prøve på løbebåndet og se hvad det kunne blive til efter en tung jul.

Erik min ven løb på 3600 meter med overskud og jeg løb ny rekord på 3250 meter. Total godt.

Vi har aftalt at mødes snart igen og køre samme procedure og så håber jeg at få den op på 3400.

Godt nytår til alle

Hvorfor sker alt det sjove de steder hvor jeg ikke er :tongue:

Hvad var det for en kasserne i var ude ved? GHR eller Høvelte?

Hvis I laver det samme i en weekend igen så er jeg frisk på at være med. :laugh:

Lækker træning

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja. Ej tror skam du har mere samlet sjov hos livgarden end vi har. (Vi misunder dig) Tænk at kunne bruge hele sin dag på tjeneste :w00t: istedet for at side og rådne på skolebænken.

Da jeg aftjente min 4 mdr værnepligt sad jeg mere på bænken end jeg normalt gør på uni!

Link to comment
Share on other sites

Okay vidste ikke, der var så meget teoretisk stof at lære. Jeg har jo kun være i praktik, og der fik vi ikke lov at side et minut stille.

Men Niels, var er det kravene til livgarden er? Man skal være en høj gut ikke sandt?

Jeg synes nu ikke vi sidder så meget ned, så er det ihvertfald fordi jeg ikke tænker over tiden.

Jeg har også hørt fra mange andre at der er så meget ventetid i den nye værnepligt, men indtilvidere har vi kun haft ca. 10min ventetid pr. hold ved ved nogle samarbejdsøvelser.

Hvis vi har et øjeblik tilovers så bliver det for det meste brugt til eksersit eller til at friske lidt op i det vi har lært.

Kravet er så vidt jeg husker 175cm, mennnn det kan da godt være der er kommet nogen ind uden at være helt 175cm.

Jeg er i den lave deling og den strækker fra de laveste og til 186, men det bliver nok lavet i vagtkompaniet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share