Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Træning fredag

2 x guldcirkel

Nåede ikke lige den sidste cirkel, da jeg pludselig fik besøg. Havde ellers overraskende meget overskud efter en lang dag på gym og arbejde.

Lørdag

Jeg ville have taget en cooper inden jeg tog ned til gammelelevdag på min efterskole, men så blev jeg ringet op og fik at vide at jeg skulle være med i en fodboldtunering dernede. Så blev benene sparret og jeg fik sparket lidt til en bold istedet.

Søndag

Jeg skal til bassinprøve med arbejdet. Og så må jeg lige se hvad der er tid til idag.

Link to comment
Share on other sites

Så bestod jeg bassinprøven. Det tog sin tid, jeg var i svømmehallen fra kl 1330-19. Alle reddere og instruktører skulle igennem så der var meget ventetid.

Er der nogen der ved hvad det er for et svømmemærke jægerne tager under asp og ptrkur og hvad det indeholder? Guldsvømmemærke eller sådan noget?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så bestod jeg bassinprøven. Det tog sin tid, jeg var i svømmehallen fra kl 1330-19. Alle reddere og instruktører skulle igennem så der var meget ventetid.

Er der nogen der ved hvad det er for et svømmemærke jægerne tager under asp og ptrkur og hvad det indeholder? Guldsvømmemærke eller sådan noget?

Mener Molkte har skrevet noget om svømmemærket i sin bog.

Prøv at bladre lidt i den.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved hvad det er for et svømmemærke jægerne tager under asp og ptrkur og hvad det indeholder? Guldsvømmemærke eller sådan noget?

Mener bestemt det er Guldmaerke de tager, det goer froerne ogsaa.

Jeg kan ikke huske de praecise krav, men husker det som en 'spaendende' oplevelse :laugh::wink:

Proevede at soege men kunne ikke lige finde kravene. Det burde dog ikke vaere umuligt at finde ud af. Det er noget undervandssvoemning, aftagning af uniform, rygsaek, hjaelm, svoemme med gevaer, hente dukke, livredning, spring fra vippe, normal svoemme en distance.

Link to comment
Share on other sites

http://www.ifkar.dk/maerker/kampsvoemning.htm

Så fandt jeg det. Jeg har åbenbart taget en bassinprøve som svarer til Sølvmærket, bortset fra at mit medie og jeg selv kun var iført t-shirt og shorts istedet for M84 mundering. Det kan nok også gøre en ret stor forskel. Men det skal da snart prøves at svømme lidt rundt i uniform.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

10 kilometer løb

1 x FHB (3.50)

1 time i svømmehallen, herunder bl.a 20min fri crawl.

Det var en rigtig kedelig løbetur. Vi havde alle skavanker. Uffe havde ondt i benene og Erik og jeg rendte med dårlig mave. Maven krøllede sig sammen og jeg fik sidestik så jeg ikke kunne løbe ordentligt. Erik blev nødt til at stoppe op nogle gange for at gå i buksen. Vi løb forbi FHB og tog en pause imens jeg løb banen igennem. Min mavede krøllede endnu mere sammen og jeg fik sidestik 4 steder syntes jeg. En virkelig ubehagelig tur, men jeg kom dog ud med æren i behold, under 4min.

En times tid i svømmehallen efterfølgende. Især de 20min. fri crawl var rigtig lækkert for mig. Jeg har fået en dårlig vane med kun at trække vejret til den ene side når jeg svømmer crawl. Så fik lige det på plads med at trække vejret til højre, hvilket jeg finder en smule anstrengende

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

3 x o-løb

1 mellem, kort

2 sort, kort

Den mellem med skolen, bestod bare af 4 poster i lystskoven. Om aftenen i sorøskovene ved frederiksberg. 2 rigtig gode hurtige sorte ruter. Jeg fløj afsted på den første, hvor jeg løb alene og det hele passede. Den anden løb jeg med jonas og jonas og vi udvekslede tricks osv.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

En times svømning med TRI

Bl.a 3 x 200m og 5 x 100m spurt. Start hhv. 4.min/2min.

Vi svømmede de 200 imellem. 3.05-3.15 så vi var ret tilfredse. Jeg havde overskud da jeg ikke nåede til løb pga af 2.G lektiemængden (:blink: ) og følte mig stærk i bassinet :4thumbup:. Rigtig lækkert ikke at være den sidste hele tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

3 x guldcirkel

Jeg måtte lave lektier hele dagen, så det kunne først blive til noget da jeg blev færdig her kl 22 :blink:

Du er sgu for sej! Så vidt jeg kan huske lavede jeg ikke 3 x guldcirkel efter at være blevet færdig med lektier kl. 22. da jeg gik i 2.G (Det skyldes nok at jeg ikke vidste hvad en guldcikel er og heller ikke lavede lektier, men skrev dem af næste dag inden timen... :wink::laugh:)

Har sagt det før: Er meget imponeret over jeres træning og det er super motiverende! Keep it up, boy!

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu for sej! Så vidt jeg kan huske lavede jeg ikke 3 x guldcirkel efter at være blevet færdig med lektier kl. 22. da jeg gik i 2.G (Det skyldes nok at jeg ikke vidste hvad en guldcikel er og heller ikke lavede lektier, men skrev dem af næste dag inden timen... :wink::laugh:)

Har sagt det før: Er meget imponeret over jeres træning og det er super motiverende! Keep it up, boy!

Hehe takker. Ja men hvis man vil læse medicin engang bliver man nødt til at lave de fleste af sine ting :wink: Og hvis man vil være en farlig kriger bliver man jo også nødt til at træne engang imellem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Løbet: Sorø Sø rundt, arrangeret af Sorø orienteringsklub. 8.35km.

Tid. 36.30min.

Uffe og jeg tog til Sorø for at løbe løbet. Det var jo egentlig bare en lang spurt så det blev lagt hårdt ud, og jeg lagde lidt for hårdt ud igen til at starte med, men kom dog ind i en ok tid.

Også en god dag for slagelse-tri, som vandt 4 aldersgrupper heri bl.a hurtigste mand og kvinde på ruten.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Ca. 3 timers MTB med Tri-folkene

Ca. 50 km, målt på http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=1756&a=10447

Vi cyklede til Sorø igennem skovene, ned ad Parnasvej langs Sorø Sø, til Kongskilde og Tystrup Sø, til Sørby, til kasernen hvor vi løb en lille rute på 2,5 km. Hjem til klubhuset i skoven og hjem. En god hård tur til at gå rigtig sukkerkold på.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandags træning

ca. 13 kilometer løb i klubben

1 times svømning. bl.a 10 x 100m fuld skrue.

En lang tur med klubben i skoven. Jeg havde en ven med som også vil starte derude, så det var hyggeligt at løbe og snakke lidt, når der var overskud til det. Rigtig lækkert vejr også.

Efterfølgende i svømmehallen. Her mødte jeg den gode Mads Kundal. Vi havde en rigtig fed samtale om hans tur hos FVR, hvor han bestod :4thumbup:, vi snakkede om prøverne, om dem der dumpede og dem der var gået igennem. Vi fik også snakket lidt om Evolution Race som også lød super fedt!

Vi svømmede lidt frem og tilbage og opvarmede lidt før vi fik vores bane kl 21. Så tog vi 10 x 100m med alle de kræfter vi nu havde tilbage. Uffe og jeg skiftedes til at tage têten og vi lå på imellem 1.20-1.40 min. pr. gang.

Link to comment
Share on other sites

Uffe, Jonas og jeg snakkede lidt om at løbe langrend til vinter. Kunne være super fedt at tage den halve Vasa rute på 45km. (man skal være fyldt 19. for at kunne deltage på den lange rute 90km.)

www.vasaloppet.se

http://www.vasaloppet.se/wps/VasaCMS/gener...esentation.html

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

4,5 km o-løb sort/svær

Bl.a med Madsk :smile:

Posterne var rigtig godt gemt, men orienteringen kørte for mig, så det var en super fed tur med godt vej. Dog var benene en anelse tunge efter de sidste 4 dage med hårdt program :tongue: Ved ikke rigtig hvad jeg gør med løb imorgen, skal lige se på om der overhovedet er energi tilbage i benene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share