Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hej Martin

Ja så er jeg kommet tilbage fra smukke århus, boede på et hotel der hedder Merkur det ligger ca.4 km fra århus centrum. Jeg var nede på gågaden og gå mig en tur og sørme om det ikke var et par stykker der kørte rundt på en vogn som den jeg forestiller du har. på gågaden var der en træbro over en å hvor der var spisesteder nedenunder og lige inden den var der en coffe shop. ved du hvor det ligger ? hvor er du dog heldig for århus er en by fyldt med søde og flotte kunstykker og jeg kikkede slet ikke :innocent: måske skyldes det at det var 30 grader at de var sådan klædt på. så der var en der smed en flaske og pludselig kom jeg til at tænke på dig og lidt efter kom en mørkhåret fyr på en grøn elvogn og samlede den op overvejede et kort øjeblik om det mon var dig :smile:

God aften Herfra

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Det var ved Clemens bro, kan jeg regne ud. Og det kan meget nemt have været mig. :smile:

Det er en Baresso kaffebar, der ligger der.

Og ja, det vrimlede med kunststykker dernede forleden.

ja det var nemlig det den hedder :superman::superman::superman: og var det dig havde jeg faktisk øjekontakt med dig, (lyder næsten som en kontakt anonnce) :laugh::laugh::laugh:

Kunststykker hvem f... har nævnt nogen om dem :innocent: du er vist fikseret på det andet køn hva :w00t::laugh::tongue:

Men hvor er de dog skønne at kikke på :superman: :4thumbup: :4mewantfood:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

ALL GOOD THINGS SHALL COME TO THOSE WHO WAIT!

Samtale på fredag. Ifølge konsulenten (som tager med til samtalen), skulle der være gode chancer for, at Oksen snart har et fast job.

De ville gerne have en person i min alder, og med gode sprogkundskaber. Og når de så tilmed kan ansætte mig på fordelagtige vilkår!

I ved, at jeg ikke venter mig for meget af tilværelsen, men lige nu er det svært at bevare pessimismen.

Husk at være rolig, være dig selv og være motiveret... så er jeg sikker på du får en god samtale.

Link to comment
Share on other sites

Vil krydse fingre for dig. Jeg er sikker på at det vil gå godt, du er jo et tiltalende og intelligent menneske :smile:

Tak, MH. :smile:

Det skal nok lykkes. Konsulenten virker i hvert fald meget sikker i sin sag.

Jeg har fundet et par anbefalinger frem, som jeg har fået andre steder fra. Det er i hvet fald en meget rosende omtale, jeg der har fået.

Men bevares, intet er sikkert. Vi må vente og se.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at få trampet 22 km, inden jeg skulle til fys.

Karina fys lurede en kvart, da Oksen marcherede ind. Hun troede jo, at jeg var på den anden side af Pyrenæerne.

Derefter gik turen over til boghandleren, for at købe en Wilbur Smith-roman til min far, der fylder år d. 1/7.

Nu må jeg hellere lave noget mad, inden jeg skal have klaret et vasketøjspas.

Link to comment
Share on other sites

Kære venner.

I morgen sker det: Jobsamtalen.

Jeg får ikke cyklet, før det hele er overstået. Jeg evner ganske enkelt ikke at holde mit fokus på andet lige nu.

De seneste dages gode cykel-etape har heldigvis bevist, at jeg kan endnu. Motivationen er også god. Nu skal det bare liiige gå, som det skal i morgen.

Wish me luck!

Link to comment
Share on other sites

Kære venner.

I morgen sker det: Jobsamtalen.

Jeg får ikke cyklet, før det hele er overstået. Jeg evner ganske enkelt ikke at holde mit fokus på andet lige nu.

De seneste dages gode cykel-etape har heldigvis bevist, at jeg kan endnu. Motivationen er også god. Nu skal det bare liiige gå, som det skal i morgen.

Wish me luck!

Good luck :bigsmile:

- og mon ikke der bliver trampet i pedalerne, Dolph style, senere i dag? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kære venner!

Jobsamtalen gik fint, og de var meget positive, og sagde, at jeg var en god kandidat til jobbet. Jeg får dog først endelig besked om ca. 14 dage.

Jeg kan derfor lige så godt tage på ferie.

Så jeg lader cyklingen, og loggen hvile i ca. 3 uger, starting now.

Hasta Luego, Dinamarca. Hola, Espana!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kære venner!

Jobsamtalen gik fint, og de var meget positive, og sagde, at jeg var en god kandidat til jobbet. Jeg får dog først endelig besked om ca. 14 dage.

Jeg kan derfor lige så godt tage på ferie.

Så jeg lader cyklingen, og loggen hvile i ca. 3 uger, starting now.

Hasta Luego, Dinamarca. Hola, Espana!

Hey Okse :hippy:

Som en af dine trofaste fans og smuglæsere smider jeg lige en lille

God ferie / Krydser fingre for job hilsen her i din altid meget inspirerende og livsbekræftende log... også selvom eller måske netop i kraft af den måde du nogle gange må fighte hårdt for dig selv og din verden på. Masser af good vibes og keep up the good work herfra :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tak, både til spinningsilden og til MH.

Jeg regner dog med at tage en lille vedligeholdelsestur på mine forældres cykel i dag, selv om det er den værste skod-havelåge nord for Pyrenæerne. :laugh: . Men det er da bedre end slet intet.

Hvis jeg får jobbet (jeg ringer hjem fra Spanien, og forhører mig, når tiden er inde), må jeg nok opprioritere styrketræningen noget, evt. ved at lade min fys lave et lille program til mig i deres træningssal, eller subsidiært, tage et par gange om ugen i et center.

Det er nemlig ikke kun computer og telefon, der skal håndteres i det job, men også kasser på plus 20 kg, der skal bæres fra et rum til et andet, løftes op på borde, lukkes op, tapes sammen igen osv. Så der skal en pænt stærk okse til.

Heldigvis har jeg jo gode kræfter i forvejen, og som min far siger (på baggrund af 25 års erfaring i bygge-branchen), så bliver man hurtigt bedre/stærkere, når man kommer ind i rytmen.

Summa summarum er, at jeg har en meget positiv feeling, både omkring arbejdspladsen, og omkring min chance for at få jobbet. Direktøren kaldte mig topkvalificeret, og var desuden glad for mine gode anbefalinger, ligesom han også sagde, at det var en fordel, at jeg er jæger og lystfisker.

Link to comment
Share on other sites

Har lige skimmet de sidste sider i din log i gennem - og godt at se, der er gode vibes igen (var jo ved at blive helt bekymret)!! :4thumbup:

Ønsker dig alt held og lykke med tilbagemeldingen på det -forhåbentlig- nye job. Og rigtig god ferie, husk nu at nyde den (også lidt for os andre)! :wink:

l030.gif

Link to comment
Share on other sites

Har lige skimmet de sidste sider i din log i gennem - og godt at se, der er gode vibes igen (var jo ved at blive helt bekymret)!! :4thumbup:

Ønsker dig alt held og lykke med tilbagemeldingen på det -forhåbentlig- nye job. Og rigtig god ferie, husk nu at nyde den (også lidt for os andre)! :wink:

l030.gif

Ja, jeg har haft mine ups & downs, CG.

Men jeg lever da endnu.

I dag fik jeg taget en lille tur på mine forældres kondicykel. Fåårk, jeg kunne slet ikke huske, at den var SÅ elendig! :laugh: . Men lidt er bedre end slet intet.

Jeg har været på biblioteket, for at skaffe bøger til turen. Man må have noget at læse i.

På mandag kalder den endeløse landevej. Selv om jeg har prøvet turen mange gange før, kribler det altid lidt i mig. I mit næste liv vil jeg være trucker.

Jeg skriver nok en lille farvel-hilsen i morgen.

Tak til alle MOL-venner, som støtter sig i glæde og i sorg.

Link to comment
Share on other sites

Sidste update før afgang. Det er muligt, at der kommer en update fra en spansk netcafé, men ellers sker der næppe meget i denne log, før jeg er hjemme igen.

Jeg var på vægten i aftes: 67,4. Jeg blev helt overrasket over, at jeg nu vejer så lidt. Før jeg begyndte at cykle, var jeg oppe på 82,5, og så ved jeg ikke engang, om det har været mit max. Det bedste var, at én af dem, der var værst til at drille mig med min daværende overvægt, i går bemærkede, at jeg var kommet i bedre form. Da han nu ikke havde andet at drille med, spurgte han, om jeg var krådtet! :laugh:

Ja, nu behøver jeg næppe blive tyndere. Det siger sig selv, at jeg næppe nogen sinde helt dropper cyklingen, men jeg tror, jeg vil undersøge mulighederne for øget styrketræning. Fra tidligere tider ved jeg, at jeg har gode anlæg for at opbygge muskler. Men i så fald må jeg også se nærmere på min kost. :4mewantfood:

Alt det må jeg kigge nærmere på efter ferien.

Rigtig fed sommer til alle MOLboerne :bigsmile:

Efter frokost går det ud på den lange landevej!

Link to comment
Share on other sites

Sidste update før afgang. Det er muligt, at der kommer en update fra en spansk netcafé, men ellers sker der næppe meget i denne log, før jeg er hjemme igen.

Jeg var på vægten i aftes: 67,4. Jeg blev helt overrasket over, at jeg nu vejer så lidt. Før jeg begyndte at cykle, var jeg oppe på 82,5, og så ved jeg ikke engang, om det har været mit max. Det bedste var, at én af dem, der var værst til at drille mig med min daværende overvægt, i går bemærkede, at jeg var kommet i bedre form. Da han nu ikke havde andet at drille med, spurgte han, om jeg var krådtet! :laugh:

Ja, nu behøver jeg næppe blive tyndere. Det siger sig selv, at jeg næppe nogen sinde helt dropper cyklingen, men jeg tror, jeg vil undersøge mulighederne for øget styrketræning. Fra tidligere tider ved jeg, at jeg har gode anlæg for at opbygge muskler. Men i så fald må jeg også se nærmere på min kost. :4mewantfood:

Alt det må jeg kigge nærmere på efter ferien.

Rigtig fed sommer til alle MOLboerne :bigsmile:

Efter frokost går det ud på den lange landevej!

Dejligt med lidt optimisme her i loggen :superman: og som altid rigtig godt velskrevet :wink: Ønsker dig en rigtig god ferie :superman::superman::superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Så er Oksen tilbavz!

Alt i alt var det en helt fin tur til Spaniens land.

Vejret var fint, og vi havde hverken bøvl med trafik eller med røvere.

Dog kom der et par små Okse-historier ud af turen. Dem får i i en senere update.

OG JEG FIK JOBBET! :laugh: :4thumbup: :bigsmile::cheer::headphonedance::clap:

Jamen det er da dejligt som det kører for dig i øjeblikket :superman: velkommen hjem min ven okze :4thumbup:

bliver fedt at læse om hvordan det bliver for dig at starte på dit nye job :superman:

Så tillykke med det og god vind :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

I får lige en enkelt hurtig historie. Under badning i Middelhavet kommer jeg til at træde på noget, der føles som en glat plet i sandet. Men hov! Noget bevæger sig under min badesko-klædte fod.

Jeg giver et brøl fra mig, da en vaskeægte rokke stiger op fra sandbunden!

Pas på! En stingray!, skriger jeg. Mine forældre når også at se det egentlig meget fascinerende dyr. Bevares, den var ikke mega stor, men nok som to tallerkener.

Heldigvis har det nok ikke været en rigtig stingray, for jeg blev da ikke stukket. Men det var en forbavsende og ret fascinerende oplevelse.

Tak til britone for hilsnen.

I morgen ringer jeg til Fjällräven, og hører, hvornår de vil have mig til at starte.

Inden længe er jeg tilbage i Århus, og så må vi have gang i cykladsen igen.

Måske laver jeg en ny log, da det er en ny epoke, jeg nu skal til at starte på.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Hej M.. godt du ikke kom mere til skade på rokken der..og velkommen tilbage til loggen din. Tillykke med jobbet. Det er stærkt gået... :smile:

Jules

Tak, Jules.

Jeg tager nok tilbage til Århus den 17/7. Jeg savner min kondicykel. Måske tager jeg en tur på mine forældres skod-havelåge i morgen. Men fååårk, hvor jeg savner min egen stålhest.

Jeg skal jo i øvrigt også snakke med skattevæsnet, nu hvor jeg kommer til at tjene en hel del. Og måske kan man så lige kukke indenfor i det der center, der ligger tæt på skatte-halløjet, nede i Scan. :smile:

Det rykker mere og mere i mig for at få gang i noget styrke. Men der må jeg nok lige tjekke med min fys først.

Den 24/7 tiltræder jeg på mit nye job.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share