Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går kneb det trods alt lidt med humøret. Det gik mig på, at jeg ikke kunne passe mit job, også selv om det ikke var min skyld.

Men kan jeg ikke andet, så kan jeg cykle 12 km, og det gjorde jeg.

I dag var jeg så til fys. Hun er åbenbart meget betaget (omend forhåbentlig kun rent fagligt! :tongue: ) af mine bener´. De lårmuskler... D-d-de er kææææmpe. De er bare sååå vilde!, siger hun, omtrent hver gang.

Jeg kan ikke blive klog på, hvad hun tror, årsagen er. Men forhbentlig går hun ikke rundt og tror, at det er roids. Nu ER okse-lår jo bare almindeligvis ret veludviklede! Det er muuuuhligvis bare noget, der er sådan! :laugh::laugh:

Spøg til side! Nu skal jeg have lidt at spise, og så træner jeg lidt styrke bagefter.

Have a MOL evening.

Heh det er jo dig der har misforstået det okse... det er ikke test man skal have i store mængder når man cykler så meget, det er EPO... op EPO'en og skær ned på testen så bliver benerne lidt mindre

Link to comment
Share on other sites

Heh det er jo dig der har misforstået det okse... det er ikke test man skal have i store mængder når man cykler så meget, det er EPO... op EPO'en og skær ned på testen så bliver benerne lidt mindre

Haha! Engang var jeg lige ved at få navnet Synthol-oksen (som følge af en joke i en OT-tråd).

Min egen teori om årsagen til mine meget kraftige lår er: Fordi jeg var længe om at lære at gå, kravlerde jeg rundt i meget længere tid, end børn eller gør. Eller dvs. jeg kravlede egentlig ikke. Jeg hoppede fremad, ved at støde fra med benene, omtrent ligesom en frø gør. På den måde har jeg, sammenlagt, bevæget mig mange km, inden jeg lærte at gå. Der er næppe tvivl om, at denne `øvelse´ er gået lige i lårmusklerne.

Anygay: I går cyklede jeg 14 km, selv om jeg kom lidt sent i gang. Tak endda, at jeg har evnen til at drive mig selv frem.

Og så må jeg tidligt på job i dag. Kontordame M gav mig dådyr-øjnene, og fordi jeg jo var fraværende i mandags, kunne jeg ikke være andet bekendt end at vise mig fleksibel denne gang. Men så kommer jeg da tidligt hjem. Hvis der kommer en dag eller 2 uden træning, så bliv ikke bekymret. Der er bare så meget andet, jeg skal have ordnet, med rengøring osv. Jeg har forsømt det en lille smule, og det nytter ikke, at det hele synker hen i forfald.

I den kommende weekend skal jeg læse en hel masse. Jeg er ved at studere `Højbjerg-mordet´. Gerningsmanden bliver næppe nogen sinde fundet, men i anledning af, at det snart er 40 år siden, er der kommet fokus på det igen. Man skal dæleme også være kold for at gå ind til en pæn hjemmegående husmor, snakke pænt og høfligt til hende, for derefter at trække en P-38, BOK BOK BOK!, og så stille og roligt gå sin vej. Det må næsten have været en pro.

Spændende er det i hvert fald.

Vi ses, her i den gamle okse-logse! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det fredag! :4thumbup:

I firmaet var telefonerne rimeligt stille, som de tit er om fredagen, men der var masser af pakker at flytte rundt på. Mange var dog i den mindre ende.

Vel hjemme igen fik jeg gjort lidt rent, og her til aften cyklede jeg 16 km.

Nu går turen snart downtown.

I morgen ved jeg ikke, om jeg tager downtown. Jeg føler mig, som så ofte før, lidt splittet, for `Rygters Bureau´ siger, at der vistnok sker noget. Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke føler adrenalinen pumpe en smule ved tanken om det, men omvendt har jeg udfordret skæbnen så mange gange, og tiderne er ikke blevet mindre strenge. Ganske vist siges det, at et par af de grimme drenge sidder inde for tiden. Men det kan jo også være løwn.

Nå, men jeg behøver jo heller ikke træffe beslutning i aften.

Nu: Aftentur, efterfulgt af hygge og julebryg.

Husk at se Liberty Stands Still på tv2 kl. 21.50.

Link to comment
Share on other sites

Så ringede min mor lige og sagde, at der var en masse halsbåndmus, der rendte rundt ude i haven.

Min far har gjort en gun klar, men jeg tvivler nu på, at de små, lynhurtige bæster er til at gå ram på. Det havde nok været nemmere med rotter. Men så må man jo prøve at fange halsbåndmusene i en fælde.

Nu skal jeg ned i Tøfex, og så må vi se, hvad der ellers sker i dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Lørdag blev det til 16 km cyklads, samt lidt styrke.

I går var lidt en off-dag, hvor jeg ikke cyklede. Jeg har lidt problemer med at spise rigtigt. Jeg `glemmer´ at passe mine måltider, og så svigter energien, og humøret ryger ned. Det er noget lååårt.

Nu har jeg dekreteret, at i dag og i morgen SKAL jeg have varm mad, med enten kartofler eller pasta. Jeg kan jo godt se, at det ikke nytter, at jeg spiser som en pipfugl, når jeg både skal arbejde, træne, og passe indkøb, rengøring osv. Men det er ligesom ikke nok at erkende det, rent logisk. Det skal helt ind i sjælen. Og det er ikke nogen behagelig proces, når jeg nu sådan har knoklet for at tabe mig.

Anyways: Jeg må spise, og så træne igennem. Det her skal sateme ikke blive til en spise-forstyrrelse, for så kan det sidste blive værre end det første.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt træt af min el-scooter. Regningen for sidste punktering er blevet betalt i dag, og for lidt siden pillede jeg et mega stykke glas ud af fordækket! :mad:

Nu beder jeg til, at jeg fik fjernet det, inden det nåede at beskadige slangen. Det kan kun tiden vise. Men jeg må tjekke det i god tid i morgen, så jeg, om muligt, kan undgå at strande ude in the middle of nowhere. Heldigvis kunne jeg høre, at der sad noget oppe i dækket, og jeg pillede glasskåret ud med det samme.

I går lykkedes det mig, både at spise noget, og at få cyklet. Endda hele 17 km.

Fys blev der ikke noget af i dag. De aflyste det, pga. sygdom.

Jeg tænker på, om en powerball ville være noget for mig. Det må jeg se at finde ud af engang.

Hav en fed MOL-dag.

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg brugt håndvægte og grippers, og også lavet nogle rotationer for min rotator cuff.

Jeg lurer lidt på, om jeg kan finde på noget skulder-træning, der er mere effektivt end den blå elastik. Vel har jeg haft glæde af den, men efterhånden er jeg blevet så god til det, at det er ved at blive kedeligt.

Måske skulle jeg undersøge, om en powerball er noget? Hvis den kan være med til at modvirke, at min skulder går af led igen, og måske skal opereres, så er den alle penge værd. Men jeg køber naturligvis ikke katten i sækken. Først må jeg være klar over, om jeg i det hele taget kan bruge den.

Med grippers går det fint. Aldrig havde jeg troet, at min venstre hånd skulle blive så stærk. Og jeg skal nok forbedre mig meget endnu. Hvem ved, måske kommer jeg en dag til at lege med COC´er?

Når jeg ser mig i spejlet, kan jeg se, at jeg er blevet mere markeret i ansigtet. Stadig tumler jeg med planer om mere seriøs styrketræning. Men man kan jo ikke være alle vegne. Hvis/når jeg nu igen kommer til at gå ledig et stykke tid, må jeg lige have undersøgt mulighederne for at få smidt noget styrke/masse på.

Ja, planer har jeg nok af. Vi må se, hvor mange af dem, der er bæredygtige i længden.

Nu skal jeg på arbejde, og i aften skal der cykles, så jeg snart kan komme op på de 7000 km. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Med hiv og sving fik jeg cyklet 12 km i dag. Benene var trætte efter gårsdagens hårde tur. But I did it! :4thumbup:

Med at spise går det også bedre. I aften fik jeg frikadeller, og en enkelt kælderkold bajer til.

I morgen skal jeg have spætter! :4mewantfood:

Nu kalder sengen!

Ohøj fra hovedstaden....Hvordan var spætterne????? :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj fra hovedstaden....Hvordan var spætterne????? :4mewantfood:

Spætterne var fantastiske, Jules. Da de lige havde fået en smule rugmel, blev de helt sprøde, og der var en herlig smag ved dem. Heldigvis har jeg endnu en pakke spætter i min fryseboks. Min far plejer at købe en hel kasse, og så er vi nogle stykker om at dele indholdet/udgiften. Og der bliver altså MANGE måltider af en hel kassefuld spætter.

Jeg ser frem til nogle interessante updates, når du falder rigtigt til i Kbh, Danf.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Og hvordan er hovedstaden fra et Danf synspunkt? :w00t:

:blush: Den er grande set fra mit lille synspunkt, men jeg tager små skridt ad gangen, og så går det hele jo nok. Skal dælme love for, at der er noget mere trafik herovre end i Jylland, og så har I bare SÅ mange forskellige motorveje. Det er jo helt vildt. :blink::w00t:

Men nu skulle det være ganske vist, at der ligger en update i min log. Håber på at update lidt mere flydende fremover.....

Bedste vind til både oksen og MH.

Link to comment
Share on other sites

:blush: Den er grande set fra mit lille synspunkt, men jeg tager små skridt ad gangen, og så går det hele jo nok. Skal dælme love for, at der er noget mere trafik herovre end i Jylland, og så har I bare SÅ mange forskellige motorveje. Det er jo helt vildt. :blink::w00t:

Men nu skulle det være ganske vist, at der ligger en update i min log. Håber på at update lidt mere flydende fremover.....

Bedste vind til både oksen og MH.

Hej, Jules.

Tillykke med, at du nu er blevet Kjøwenhawner! :laugh: Det skal nok komme til at køre for dig.

I går fik jeg cyklet 15 km. Det er udmærket.

I næste uge er der kun salesman J og jeg på jobbet, da el jefe og kontordame M skal til Dachau. Jeg sagde også: Er I nu sikre på, at I får lov at tjekke ud igen fra det hotel? Stedet har jo en noget grum historie.

Nu må vi se, hvad jeg skal lave i morgen. Jeg har en bog, jeg gerne vil have læst. og en del træning skal det nok også blive til.

Af og til føler jeg, at min stærke vilje er et tveægget sværd: Den har bragt mig langt, men den pålægger mig også et til tider grusomt ansvar.

Nå, nu må jeg have en lur. Var jo tidligt oppe i dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Venner, MOLboer, trænings-folk!

Lån mig øre (eller rettere øjne, i dette tilfælde)

I dag vil jeg prøve at nå de 20 km på cyklen. Middelmådighedens dræbende kedsommelighed må brydes.

Derfor valgte jeg at spare mine ben i går. I stedet trænede jeg ganske intenst med håndvægte og grippers. Især med grebsstyrken er jeg ved godt mod. Men jeg har nu altid haft en god grebsstyrke.

Nu skal jeg have lidt :4pizza: , og bagefter gør jeg lige rent ude i gangen. Min sløve nabo tager nemlig aldrig sin tørn derude. Det overlader han til Oksen, selv om han selv er mere fysisk habil, end jeg er

:nonono:

Nå, men jeg kan forhåbentlig vende tilbage med en glad update engang i aften. :cooldance::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak, allesammen! :smile:

Ja, jeg har jo før kørt mange og lange etaper, men når jeg har arbejde, tillader tiden og kræfterne det ikke så tit.

Men skønt at konstatere, at jeg stadig kunne. I aften må jeg nok lade det blive ved 12 km, al den stund, at jeg jo nok må påregne lidt DOMS fra i går.

Det bliver rart at komme til fys i morgen. Jeg kan godt mærke, at jeg trænger.

På fredag kommer mine forældre vistnok, også tror jeg nok, min far og jeg tager ned og kigger på guns. Så kan vi også lettere transportere et evt. køb hjem.

Hvis jeg skal køre rundt med den på scooteren, skræmmer jeg jo bare livet af folk. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

AAAAAAVV! ÅÅÅÅÅÅÅRRRHHH! AAAAAAAARRRGHHHH! :devil:

Jeg skal love for, at mine skuldre fik den store tur, nede på fys-klinikken. Det var hårdt tiltrængt. Så nu skal jeg bare se at få hældt en masse vand indenbords, så affaldsstofferne kan blive drevet ud.

Cyklingen måtte jeg begrænse til 10 km i går, pga, at jeg havde de ondeste DOMS from Hell.

Det med at få en Powerball har jeg lidt opgivet igen. Min fys tror ikke på, at de kan styrke min rotator cuff, og det var jo det, der var tanken.

Så måske er en COC Trainer et mere seriøst bud på et trænings-relateret ønske. Der kan man nok bedre regne med, at den gør det, den skal.

Min økonomi er solid for tiden, og jeg skal ikke købe julegaver til mere end 3 personer, så jeg har nok lov at give mig selv et par gaver. Nu har jeg i hvert fald hævet pengene til min nye gun.

Link to comment
Share on other sites

Det med at få en Powerball har jeg lidt opgivet igen. Min fys tror ikke på, at de kan styrke min rotator cuff, og det var jo det, der var tanken.

Så skal du da have dig en pind/stang/kæp/whatever af den stil. Så skal du holde dine overarme ud til siden, i en 90 vinkel fra kroppen, og dine underarme i 90 vinkel fra overarmene. Med stangen i hænderne skal du så "løfte" til over hovedet.

Håber det giver mening, ellers er jeg sikker på at din fys kender øvelsen.

Ellers nasty omgang, fik helt ondt af at læse dit indlæg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så skal du da have dig en pind/stang/kæp/whatever af den stil. Så skal du holde dine overarme ud til siden, i en 90 vinkel fra kroppen, og dine underarme i 90 vinkel fra overarmene. Med stangen i hænderne skal du så "løfte" til over hovedet.

Håber det giver mening, ellers er jeg sikker på at din fys kender øvelsen.

Ellers nasty omgang, fik helt ondt af at læse dit indlæg :tongue:

NU ved jeg, hvad jeg skal prøve!

Jeg tager en lille, let håndvægt (kan udskifte skiverne efter behov), og så laver jeg rotationer, nedefra (så knoerne peger ned mod gulvet), og så løfter jeg op, så hånden/vægten står lodret, ligesom det er vist i MOLs øvelses-bibliotek.

Det er endda én af de bevægelser, man skal prøve, når lægen skal se, om en skulder, der har været af led, virker igen.

At du da ikke kom i tanke om det noget før, gamle Okse!

Nu blev jeg helt glad. :smile:

De Vises Sten lader sig næppe finde. Men sålænge, det er muligt, selv at gøre en indsats, skal ingen kunne sige, at Ox ikke kæmper for sagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at den der skulderøvelse virker.

Men nu må jeg lige tjekke med min fys, inden jeg giver den en alt for stor spand kul.

12 km cyklads blev det da også til i aftes.

I dag bliver der næppe cyklads, for jeg skal have gjort rent, til mine forældre kommer på besøg i morgen.

Nå, ja! Og så er det også i morgen, jeg skal ned og købe GUUUUUUUN! :rocketwhore::gun2:

Godt, at min far er her med bilen, så vi kan få transporteret isenkrammet hjem, uden alt for mange lange blikke fra frygtsomme pensionister og lokale gangsta-wannabes (man kan måske hævde, at det ikke var nogen skade til, at sidstnævnte vidste, at jeg var armed and dangerous, men skulle det komme dertil, vil jeg hellere have overraskelses-momentet på min side, end at de møder velforberedt op. :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share