Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så bankede jeg lige 14 km cyklads aw i aftes.

I dag står den på fys, så jeg er nok smadret bagefter.

Men så er der jo ikke andet at gøre, end at tage det cool, indtil det er gået i sig selv igen.

Så kan jeg også få læst lidt i `Mænd, der hader kvinder´.

God daw til MOL. :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke, hvad det lige er, der sker med mig.

Åbenbart er jeg sulten hele tiden. Aner ikke hvorfor. I hvert fald tager jeg ikke på. Det er nok ikke sandsynligt, at jeg ligefrem fejler noget, når jeg ellers ikke har det skidt.

Så jeg må nok bare spise igennem, træne så meget, jeg kan, og ellers se at klare mig.

I dag arbejder jeg på versættelse meget af tiden. Det er muligt, at cykladsen må hvile. Men så bruger jeg håndvægte i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Ja, cyklingen måtte hvile i dag, men jeg fik da brugt grippers og håndvægte.

Med lidt held bliver der formiddags-cykling i morgen.

Oversættelsen skrider frem. I løbet af weekenden vil afslutningen være nær.

Giffen gaffen guffen, skillingerne ned i skuffen! :tongue:

Forhåbentlig får jeg snart noget mere interessant at berette om i denne log.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke lige opdateret logseren i går.

Nå, men jeg fik cyklet 16 sveddryppende km, fra formiddagen af, og knoklede med oversættelse indtil ca. kl. 19, hvor jeg drak en bajer, og sad og læste lidt.

Nu må vi se, om jeg får cyklet lidt i aften. Det er ikke sikkert, for jeg satser hårdt på at få opgaven færdig, senest i morgen. Så har jeg også et par dage, hvor jeg kan gøre lidt rent osv. Mine forældre kommer nemlig på besøg på onsdag.

Nu vil jeg lige stege et par koteletter, så jeg kan få lidt prots indenbords, og så skal der skrives!

Link to comment
Share on other sites

Så er den færdige opgave sendt afsted!

Det er en rar fornemmelse, for jeg har knoklet hårdt med det projekt.

Trænings-mæssigt er det kun blevet til håndvægte og grippers i dag, men jeg satser på en lang etape i morgen. Mindst 18 km, og gerne tyve!

Nu skal jeg lige have lidt mere ro i sjælen, og det med mine måltider skal igen tuil at køre regelmæssigt. Så skal jeg nok få cykladsen ind i en stabil gænge igen. Men intet menneske kan være alle vegne. Mit problem er bare, at den erkendelse gør lidt ondt.

Men jeg skal nok få cyklet noget i morgen (nu, da jeg har lovet log-læserne det, er det jo selvsagt endnu mere magtpåliggende, at jeg får det gjort). Etapen i går var nu egentlig ganske god. Forbrændingen var udmærket, og jeg kunne gennemføre, uden at skulle hidse mig op til et mere end moderat niveau :laugh: .

Vi ses, her i loggen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAA! :4thumbup:

Det blev en HALVMARATHON!

Det var en smule hårdt at komme i gang, men jeg fortsatte, støt og roligt, og endte på de 21 km.

Nu mangler vi bare, at Danmarks drenge er lige så motiverede mod kroaterne i dag. Jeg er normalt ikke vild med sport, men det kunne da være lidt sjovt, hvis de vandt.

I samme sek., som det afgørende skud var gået ind i kampen mod prøjserne i aftes, slog jeg over på tysk TV, for at høre kommentarerne fra den modsatte side. De var ikke så begejstrede, de kære tyskere! :4thumbup: Dog skal det siges til den tyske kommentators ros, at han sagde, at det var en sejr, som man måtte unde danskerne.

Nu skal jeg have lidt at spise, og så kører jeg en tur i det gode vejr.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik håndbold-drengene jo det forgyldte fad med hjem.

Det var jo ikke så ringe endda.

For mig er det også gået nogenlunde i dag. Jeg startede dagen med at skrive jobansøgning. De søgte godt nok en fuldtids-ansat oversætter, men jeg valgte at tage chancen, og prøve at motivere dem til at ansætte mig, selv om jeg er på flex.

Chancerne er nok ikke store, men så har jeg da gjort forsøget.

Ellers går det meste af tiden med rengøring, for på onsdag kommer mine forældre på besøg. Vasketøjet er ordnet, og gulvet i gangen er blevet svabret. I morgen skal jeg så tørre støv af, og vaske gulv herinde i lejligheden.

Med freelance-oversættelsen flasker det sig også. De gik med til at give den pris, jeg havde foreslået (vi mødtes på midten), så det var jo ok. Der skal også nok komme flere opgaver fra den kant.

Men cykle skal man jo også. Vel vidende, at jeg ikke bliver i stand til at cykle, når først morgendagens fys er overstået, sprang jeg på stålhesten, og fik cyklet 12 km, trods irroterende DOMS fra gårsdagens lange etape.

Nu kalder sengen!

Link to comment
Share on other sites

Udmærket dag, med besøg af mine forældre.

Det gik stille og roligt. Jeg var dog lidt træt, for jeg havde kolik/luft i mavsen forrige nat, og kunne ikke komme af med det. Det førte så til, at jeg havde ondt, og lå og vendte og drejede mig. Øv!

Kl. 3 stod jeg så op og tog en cola, og det hjalp noget. Nu må vi håbe, at jeg sover bedre den kommende nat.

Jeg fik da også cyklet 12 km her i aften. Bevares, det var ikke vildt langt, men intensiteten var god, og som jeg altid har sagt: 12 km er 12 gange bedre end 1 km, og uendeligt meget bedre end nul km,

Jeg ville bare ikke have to off-days i træk, så noget skulle jeg cykle.

Sov godt! :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Lidt forvirret dag i dag, pga. nogle ting, der ikke skal i loggen (og nej, det drejer sig ikke om batalje mod hools eller lignende depraverede afarter af menneske-racen). Nå, men der er ikke nogen problemer under opsejling. Det var bare lige noget, der skulle ordnes.

Cykling blev det også til: 15 km. Jooo, det funker så nogenlunde.

Lidt rotationer for min skulder er det også blevet til.

Min far prøvede mine grippers i går. Han har desværre gigt i fingrene. Tidligere havde han ellers et beundrings-værdigt greb. Men gennem 25 år som murer og jernbinder får man nok også opøvet en vis grebsstyrke. Men vi bliver jo alle ældre.

Link to comment
Share on other sites

JUBIIIIII! :4thumbup:

Sikke en gang cyklads i dag!

Det blev til en fantastisk etape på 22 km.

Jeg havde regnet med at tage 20 km i dag, og derfor hvilede jeg også benern´ i går. Men det endte med at blive til 22.

Herligt, herligt.

I aftes havde jeg en kort og begivenhedsløs tur downtown. Men lidt flasker gav det da.

Jeg var lige inde på en hjemmeside med Rolex-ure. Hold kæft, hvor er de flotte, nogle af dem ! :wub:

Men det siger sig selv, at Oksen ikke er sådan en smart type, der bruger så mange stakater på den slags bling-bling. Hvis jeg ville, kunne jeg såmænd nok. Men jeg er trods alt klogere end som så.

Næ, VÅBEN, derimod. DET ved man, hvad er! :laugh:

Nu skal jeg have lidt mad.

Link to comment
Share on other sites

I dag lykkedes det mig at cykle 12 km.

Stængerne var doms-prægede efter gårsdagens 22 km. Men det gik da.

Jeg var tæt på at falde for fristelsen til at tage en tur på pub i dag, men jeg lod være.

Jeg har spekuleret en del i dag, men det orker jeg ikke at fortælle om lige nu.

Når bare dagen er endt godt, så må vi nok sige, at det er ok.

Om en lille time kommer der `Domino´, og det er lige en film for en trigger-happy okse. :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Motivationen kunne ligge på et lille sted i dag.

Men når man skal, så skal man. Så jeg tog de 12 km igen i dag.

I morgen er der jo fys, så da cykler jeg ikke.

Da jeg stadigvæk har en del at spekulere på, valgte jeg at finde et par fede country videoer på Youtube.

Dagens visdomsord fra country-musikkens verden: When you ride that last one, you better make it a fast one. Jump while it´s movin´. And just walk away.

Billedligt talt kan man så sige, at jeg skal blive lidt bedre til at springe af i tide.

Mine forældre snakker om at få gjort alvor af den tur til Nashville, fuckin´ Tennessee. Hvis det virkelig bliver til noget, så vil jeg ikke forsværge, at jeg tager med.

Nu er der bad og søvn!

Link to comment
Share on other sites

I går ingen træning, pga. at jeg var til fys.

Derefter skulle jeg liiiige vaske lidt tøj, og nede i kælderen mødte jeg en skør, mellemøstligt udseende mand, der spurgte, om jeg nogen gange drak øl. Joo, det gjorde jeg da. Mentalt havde jeg så småt paraderne oppe, for man kunne jo ikke vide, om han havde et problem med folk, der drak øl og spiste svinekød.

Det viste sig så, at sagens natur var en ganske anden: Han havde lige et par kasser øl, som jeg kunne købe billigt. Der kom af og til nogle gutter hos ham, for at handle.

Jeg betakkede mig høfligt. Bevares, manden er flink, og jeg skal også nok blive ved med at hilse høfligt på ham, men købe noget som helst af ham, det vil jeg altså ikke. Det rager ikke mig, om han holder sortbørs, men jeg skal ikke blandes ind i det.

De øl, jeg skal have, kan jeg enten købe hos mine forældre (når de har været i Tyskland), eller selv hente i Tøfex.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg altid tiltrækker mig opmærksomhed fra sære typer. Måske tror nogen af dem, at jeg er nem at påvirke, fordi jeg er sådan, som jeg er. I så fald tager de nu fejl, for jeg er snarere lidt mistroisk overfor folk, jeg ikke kender.

Nå, men formentlig har han fattet, at jeg ikke er interesseret i hans merchandise. Ellers må man give ham et lidt kraftigere vink med en vognstang.

http://www.youtube.com/watch?v=mvRyL_dU1ec

I aften skal jeg nok få taget en tur på cyklen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hejsa Okse, og tak for din feriehilsen i min log :smile:

Som altid er det ganske underholdende at læse om dine anekdoter, og jeg foretog da også mere end et bette træk på smilebåndet over din udtalelse om Rolexure kontra guns :laugh:

Tillykke med dine ½ marathons her på det sidste, super sejt at du gør det sammen med dine oversættelsesjobs. Er spændt på hvor mange km denne aften bringer på stålhesten

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Okse, og tak for din feriehilsen i min log :smile:

Som altid er det ganske underholdende at læse om dine anekdoter, og jeg foretog da også mere end et bette træk på smilebåndet over din udtalelse om Rolexure kontra guns :laugh:

Tillykke med dine ½ marathons her på det sidste, super sejt at du gør det sammen med dine oversættelsesjobs. Er spændt på hvor mange km denne aften bringer på stålhesten

Det blev til 15 km, MH.

Det var lidt svært at finde fokus i starten, men det blev da til en helt ok etape.

Og ja, jeg oplever en del. Jeg kan ikke engang gå ned i vaskekælderen, uden at opleve et eller andet. Men ok, ellers kunne mit liv også godt blive lidt kedeligt.

Rolex får jeg nok ikke. Så posh (kan mænd egentlig være posh? :blink: ) er jeg ikke. Hvis jeg skal have et nyt ur, er Tag Heuer nok et meget realistisk bud (det har jeg jo tænkt på før). Og det er jo heller ikke sådan, at Tag Heuer er noget at skamme sig over. Tvært imod. Men mine penge sidder godt fast, så foreløbig ser jeg tiden an.

Det kunne jo også være cool at have råd til at tage med, hvis de gamle engang gør alvor af den Amerika-tur.

I morgen begynder jeg på en ny oversættelses-opgave, og cykling skal der nok også blive noget af.

Sov gååådt, MH og alle andre.

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så lige nødt til at drøne ned til :4police: og aflevere et par briller, som jeg havde fundet. Når man samler flasker, ser man jo også de andre ting, der ligger og flyder. Og i dag var det altså et par briller. Det viste sig, at det brillestel kostede 1300 kr. bevares, der findes langt dyrere briller, men jeg ville sgu blive ked, hvis det var mig, der havde mistet mine briller (mine koster omtrent det samme).

Så jeg afleverede dem til hittegods, og fik et bolche. :laugh:

Nu må vi se, om ejeren melder sig.

Sidst på eftermiddagen sprang jeg på cyklen, og kørte 15 km. Det gik langt bedre end i går; Der var et helt andet fokus, og pauserne var færre og kortere. Herligt, herligt! :4thumbup:

Nåå, ja, så var der jo også Rejseholdet i aften. Jeg er vild med den serie, og især med Ingrid Dahl, i skikkelse af Charlotte Fich :wub: .

I morgen er det jo EF-dag (Endelig Fredag), og da der er meldt tørvejr, drøner jeg nok en tur downtown.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så meget at berette om i dag.

Men jeg fik da cyklet 16 km. Der er et rimelig anstændigt flow i min cyklads.

Inden længe går turen downtown.

Jeg overvejer at tage på Bridgewater pub og se Man U. vs Man C. Ikke fordi fodbold siger mig ret meget, men det er sjovt nok at drikke fadøl, og at synge og råbe lidt.

Men nu må vi se, hvad der sker. Jeg har ikke smagt en fadøl i umindelige tider. Fordi jeg ikke har kunnet nænne at gå i byen, har jeg kæmpet en frygtelig kamp mod mig selv. Men det må jo heller ikke komme dertil, at hårdhed og nærighed ødelægger mit liv.

Men god aften til boardet, i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Det var nær glippet med cykladsen i dag.

Men så blev jeg gal, og sagde til mig selv, at 12 km kunne jeg da i hvert fald klare.

Det endte med 17 km! :4thumbup:

Nu må vi se, hvad der skal ske i morgen.

Jeg har lyst til at tage ned og se Man U. vs Man C., men måske kan jeg ikke tage mig sammen til det. Time will tell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg VAR i byen i går, for første gang i 14 mdr.

Derfor cykler jeg heller ikke i dag. Er sgu for træt.

I morgen skal jeg jo til fys, så måske må cykladsen vente til onsdag. Men det sker der heller ikke nogen ulykker ved.

Det bedste ved gårsdagens bytur var, at jeg fik konstateret, at jeg godt kan drikke lidt, uden at blive hidsig af det. Og det er jeg glad for.

Jeg har ikke haft onde tømmermænd, men min døgnrytme er smadret, og jeg vil ikke cykle igen, før jeg er udhvilet. MÅSKE kan jeg, trods fys, klare en lille tur i morgen. Men jeg vil ikke love noget.

Men der skal også være andet end cyklads i mit liv. Og jeg har gjort det godt, her på det sidste. Det kommer jeg også snart til at gøre igen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da min ugentlige omgang fys.

Det var jo ok. Det gjorde lidt ondt i nakken, men ellers var det ikke slemt i dag.

Nu skal det gøre godt med noget frokost! :4mewantfood:

Trænings-mæssigt bliver det nok kun til lidt styrke i dag. Men så er det jo godt, at jeg, trods alt, fik en lille etape i går. I morgen skal det nok køre igen.

Nu truer de jo med storkonflikt på arbejdsmarkedet. Jeg håber til det sidste, at det ikke kommer så vidt. Men skulle det være umuligt at undgå, så er Oksen sikkert at finde på barrikaderne.

Link to comment
Share on other sites

Både i dag og i går cyklede jeg 15 km.

Det er jo udmærket.

Ellers ikke meget at berette. Jeg har købt elektroniske ordbøger. Det skulle gerne gøre mit oversætterarbejde mere effektivt. Det var godt nok noget af en investering, men de penge kan jeg jo nok tjene hjem igen.

I morgen skal jeg gøre rent, og så skal jeg downtown, da det jo er godt vejr.

Link to comment
Share on other sites

Dagens visdomsord fra country-musikkens verden: When you ride that last one, you better make it a fast one. Jump while it´s movin´. And just walk away.

Country er en fantastisk størrelse. :smile:

"Back when a hoe was a hoe

Coke was a coke

And crack's what you were doing

When you were cracking jokes

Back when a screw was a screw

The wind was all that blew

And when you said I'm down with that

Well it meant you had the flu

I miss back when"

Mine forældre snakker om at få gjort alvor af den tur til Nashville, fuckin´ Tennessee. Hvis det virkelig bliver til noget, så vil jeg ikke forsværge, at jeg tager med.

Nashville er et dejligt sted, hvis man gør lidt for at finde de interessante oplevelser. Musik er der jo nok af. Gatlinburg er et besøg værd, når man alligevel er i nabolaget. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share