Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Mon ikke du har en fornemmelse af hvordan det går på jobbet?

Hvis ikke det gåt godt, og de ikke har meldt det ud, så er det vist alligevel ikke det værd. Men når nu du ikke har hørt noget, er det så ikke noget med, at intet nyt er godt nyt?

Jo, du har naturligvis en god pointe der.

Hvis det var helt galt, burde el jefe jo have taget en snak med mig. Ellers er han mindre mandfolk, end jeg havde regnet med.

Nå, men lad os nu se.

I dag kørte det ok, og jeg fik slæbt en del rundt på en masse kasser.

Det er rart at være hjemme igen. De har lovet uvejr, men det er da ikke kommet endnu. Hvis vejret ellers ser ud til at holde, så tager jeg en lille tur downtown i aften. Men hvis det begynder at hamre ned i lårtykke stråler, er det ikke besværet værd.

Nu smider jeg en lille pizza i ovnen (ja, dem spiser jeg lidt tit, men er blevet så vild med Ristorante fra Dr. Oetker! :4pizza::4pizza: ), og derefter gør jeg lidt rent, og straffer håndvægtene en smule.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Puuuha, for en regnvåd dag :unhappy:

Jeg har aldrig været decideret vinter-depri, men der er næppe tvivl om, at det mørke vejr påvirker energien.

Men det er da blevet til 18 km glimrende cykling. Og det var tilmed i mine nye Giordana-shorts.

Derudover har jeg læst, og gjort lidt rent. Jeg er ved at læse `Vi, de druknede´. Skøn bog. Jeg er jo af sømandsslægt, så den slags fortællinger sidder lige i skabet hos mig.

Nu tager jeg regntøjet på, og kører en lille tur. Hvis vejret er alt for balsyrigt, vender jeg hurtigt om igen. Og når jeg er hjemme, er det humle-tid!

God lørdag awten fra Oksen - Now with Giordana shorts! :smile:

Link to comment
Share on other sites

KÆFT, hvor det plask øsede i aftes! Dryppe, plaske, øse pøse!

Da jeg skulle op ad Nørrebrogade, på vejen hjem, var cykelstien en rivende flod , der nede omkring, hvor Equinox ligger. Jeg tog mig selv i at sidde og nynne `Sejle op ad åen´ (hvilket var en meget passende sang), imens el-scooteren stampede sig igennem vandmasserne :laugh:

Men flasker fandt jeg da. I løbet af denne weekend har jeg fundet omkring 80 (firs!) styks. Det kan mærkes på dagligvare-budgettet. Der blev i hvert fald til et godt stykke kød til i aften :4mewantfood:

I dag fylder min bedstemor 90 år. Jeg er dog ikke taget hjem, for hun vil ikke rigtig holde nogen fest, og så syntes mine forældre ikke, at det kunne betale sig at hente mig hjem (jeg har svært ved at rejse med tog). Jeg har dog ringet og lykønsket den gamle. Mine forældre havde fået lokket lidt kylling, fritter og citronvand i hende. Hun har såmænd også godt af at få lidt kcal. ned, for hun får alt for lidt at leve af, sådan til daglig. Men plejehjems-maden er nu heller ikke nem at få ret meget energi af.

Ellers har jeg siddet og skrevet lidt med britone, som altid er flink til at yde moralsk opbakning til mig, både mht. træning, og mht. job. Tak for det, britone. Det er såmænd ikke, fordi jeg har nedtur for tiden, men lidt opbakning kan vi alle trænge til.

Nu sætter jeg lidt Matador på dvd´en, og så multi-tasker jeg lidt med en smule rengøring.

Link to comment
Share on other sites

Ellers har jeg siddet og skrevet lidt med britone, som altid er flink til at yde moralsk opbakning til mig, både mht. træning, og mht. job. Tak for det, britone. Det er såmænd ikke, fordi jeg har nedtur for tiden, men lidt opbakning kan vi alle trænge til.

:smile: altid velkommen min ven, og selv tak bare vent til jeg sender dig lidt af det jeg til tider går og tygger på :laugh:

God aften

Kenn

Link to comment
Share on other sites

:smile: altid velkommen min ven, og selv tak bare vent til jeg sender dig lidt af det jeg til tider går og tygger på :laugh:

God aften

Kenn

Tjaa, de problemsstillinger, du arbejder med til daglig, er jeg næppe kompetent til at klare.

Men det siger sig selv, at jeg gerne støtter dig i de situationer, hvor jeg kan.

Men det tvivler du forhåbentlig ikke på.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, de problemsstillinger, du arbejder med til daglig, er jeg næppe kompetent til at klare.

Men det siger sig selv, at jeg gerne støtter dig i de situationer, hvor jeg kan.

Men det tvivler du forhåbentlig ikke på.

Ser du sommetider er det nu rart at spørge en anden for at få belyst sagen for andre vinkler end lige den man selv synes er den rigtige.

for tænk hvis man tog fejl :blink: det gælder faktisk de fleste spørgsmål der dukker op i hverdagen :wink:

Kompetent :innocent:

Spørg en smed om han kan lave dig en spade og du kan hente den næste dag.

Spørg så en ingenør om han kan lave dig en spade og du kan få tegningerne et 1/2 år efter.

Er ret sikker på din hjælp når behovet dukker op min ven :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Ja, så blev det igen min ugentlige fridag.

Jeg har været til fys, og mine forældre har været på besøg. Sidstnævnte omstændighed gav sig udslag i lidt for meget god mad. Men det går jo nok.

Fys-behandlingen gik fint, selv om Karinas evige :blahblah::blahblah::blahblah: om hendes mand og alle hans penge er en smule trættende. Det rager mig sådan set temmelig langsomt, om han har en Audi TT og et Rolex-ur.

Nå, men hun er en udmærket fys, og derfor vender jeg det døve øre til.

I dag må træningen nok blive ved håndvægte og grippers. Benern´ må have lidt hvile nu og da. Og så må jeg vidst tidligt i seng. Jeg tror, jeg har opbygget et søvn-underskud.

Link to comment
Share on other sites

Fys-behandlingen i går trættede mig en del. Men jeg fik da trænet med håndvægte, grippers og elastik (for min rotator cuff).

I dag skal der nok blive cyklet nowet. :superman:

Men først skal jeg på arbejde. Hvis ellers Pakke-Trans har fået fingeren ud, er der sikkert kommet en kassefuld varer fra skrædderen. I så fald bliver der en del at pakke. Men hellere det end at hænge i telefonen dagen lang.

Nu kan jeg lige nå lidt morgen-træning med håndvægtene!

God daw til MOL :smile:

Link to comment
Share on other sites

FUUUUUCK, hvor jeg fik styret min lyst mht. at slæbe kasser!

I alt var det over 20 kasser, varierende fra helt små, som man kan gå med i én hånd, og op til omkring 10 kg.

Men mange afsendte kasser (med reparerede varer) betyder mange glade kunder.

El jefe er på Island, og salesman J er på landevejen det meste af tiden. Så kontordame M og jeg holder skansen efter bedste evne.

Trods en del træthed efter dagens slæb blev det til 16 km cykling her i aften. Og flow´et var faktisk overraskende godt, alt taget i betragtning. Gårsdagens cykelpause har sikkert gjort gavn.

Nu tager jeg lidt mad, og snart kalder sengen.

Godnat fra en træt og glad Okse.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Og mon Oksen har drømt om kasser i nat? :tongue:

Du gir den da godt nok gas på jobbet, og på stålhesten.

Jeg har vist snarere drømt om kolde guldbajere, Rød Trøjborg, god mad, og hvad en hårdtarbejdende mand nu eller drømmer om :4drunk: :slut::boobs: . Haha! :laugh:

I dag var der ikke så mange kasser, men mere tlf-snak og papirarbejde. I morgen kommer der kasser igen, men næppe så mange som sidst.

Jeg måtte desværre lade et kæmpe salg gå min næse forbi, da jeg ikke kunne skaffe de temmelig mange rygsække, som kunden ville købe. DET var nowet øv!

Men ellers gik det fint.

Nu er det mad-tid, og så må vi se, om der er kræfter til lidt cyklads. Nogen lang etape bliver det dog ikke.

Her i weekenden tror jeg nok, jeg skal have købt et par Harboe i fare-klasse 3. Jeg knokler jo for pengene, og jeg har råd til at nyde livet lidt. Især fordi de fornøjelser, jeg foretrækker, er ret beskedne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 12 km. Det var en anelse hårdt, men jeg fik det gjort.

Aldrig, aldrig, aldrig må ugidelighed og ligegyldighed vinde. Hvis jeg først giver op, vil det være den ultimative sejr for den jantelovs-mentalitet, som hele mit liv har været en kamp imod.

Der var dem, der sagde, at jeg ikke ville kunne bo alene. Men jeg har nu boet alene i 10 år. Jeg kunne nævne flere eksempler, men det er der sådan set ingen grund til. Der var også mange, der sagde, at jeg ikke ville kunne motivere mig til at cykle. Inden for min egen omgangskreds har jeg dog fået lukket munden på de fleste sådanne jantelovs-agitatorer, simpelthen fordi det mest vægtige argument i verden er, at jeg jo GØR det, de sagde, at jeg ikke kunne! At det så nogen gange er hadet, der er min drivkraft, det skal jeg ikke nægte.

Nå, det skulle jeg lige have luft for. Og den slags ting kan en log også bruges til.

Nu vasker jeg lige op, og så tørner jeg ind :sleeping::sleeping:

I morgen er det jo fredag, og det er skøøøøønt! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Udmærket dag i dag.

I firmaet var det nogenlunde roligt. Der var et moderat antal kasser at ordne, og salesman J var i sit es, så vi fik en masse snak om våben, biler, ATV´er og en masse andre drengerøvs-ting, imens kontordame M rystede overbærende på hovedet :nonono:

Over middag tog salesman J ud på kunde-besøg, og kontordame M sagde, at jeg gerne måtte gå tidligt hjem. Det gjorde jeg nu ikke, for en halv time før min fyraften tog telefonerne til at kime, så jeg var nødt til at blive der tiden ud.

Nå, pyt. Det gik jo alligevel.

Dagens cykling blev til 16 km, til trods for at efterårssolen opvarmede mit lille cykelrum ganske kraftigt. Men med masser af H2O lykkedes det at få en anstændig etape ud af det.

Jeg har lige fået netmusik.dk til at virke. Det er faktisk udmærket. Jeg har siddet og hørt `Den gamle motorvej´, med Troels Trier. Det er en ganske skæg sangtekst, som minder mig om en af mine gamle homies (som tit sang den, når han fik lidt humlesaft). Men ham kan I få en historie eller to om en anden gang.

Nu går turen snart downtown.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

I går nøjedes jeg med håndvægte, pga. at jeg røg i lidt bøvl nede i byen. Hvad dette bøvl gik ud på, skal jeg ikke nævne her, hvor man ikke ved, hvem der læser med.

Men jeg kan berolige eventuelle bekymrede personer med, at det var i småtings-afdelingen, og at jeg ikke kom noget til. Men jeg fik da lige adrenalin-pumpen op i overdrive. :tongue: .

Om aftenen var jeg nede i byen igen, og denne gang havde jeg truffet forskellige forholdsregler (som ej heller skal udspecificeres her). Om aftenen var alt dog roligt.

Nå, never mind. Et par kolde Harboe i fare-klasse 3 beroligede nerverne. Jeg har trods alt oplevet det, der var værre, selv om det er ved at være nogle år siden.

I dag står den på rengøring og cykling, og i aften skal jeg se `Shooter´ på dvd.

Og så holder Oksen sig i øvrigt hjemme i sin fredelige stald i dag. Skal der bokses :4boxing: :4boxing: i dag , må andre gøre det. I´m getting too old for that bullshit. :nonono::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Martin

Tænkte jeg lige vil se ind i din log, nu du havde besøgt min :bigsmile:

I går nøjedes jeg med håndvægte, pga. at jeg røg i lidt bøvl nede i byen. Hvad dette bøvl gik ud på, skal jeg ikke nævne her, hvor man ikke ved, hvem der læser med.

:ninja: Jeg har læst mig i andre log bøger at man ikke må have hemmeligheder, og i øvrigt bliver man jo lidt nysggerig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede 17 km i dag. Det var glimrende.

Ellers har jeg bare hvilet ud i dag. Jeg har ikke gidet så meget. Jeg kunne godt have kørt en tur ned i byen, men nogle gange får jeg bare nok af al den kørsel. Jeg var, som nævnt, downtown to gange i går, og i morgen skal jeg køre til/fra jobbet, og så ned i kiosken og aflevere den film, jeg skal se om en times tid.

Nu snupper jeg en post-workout drik, og så et bad.

Link to comment
Share on other sites

Øv, der er gået et hjulleje på min scooter. Og guderne må vide, hvor det er gået hen!

Nå, jeg må have ringet til reparatøren i morgen. Formentlig kan det hurtigt klares.

Den slags slitage må jo uvægerligt forekomme. Når det SKULLE være, så er det da fint, at det bliver på en fridag. Om jeg så kommer til fys i morgen, er endnu uvist. Jeg KUNNE godt gå derned, men ikke, hvis jeg skal være hjemme og vente på reparatøren.

Nu må jeg se at få cyklet, inden der kommer Jack Bauer. Jeg kom nemlig til at spise en basse i dag, i selskab med en gruppe dyrepassere fra Aa Zoo. Vi fik bl.a udvekslet minder om deres nu afdøde orangutang, Charlie, som jeg var meget betaget af, da jeg var barn. En ganske hygsom snak med de flinke nordjyder. Om de købte nogle af vores ting, ved jeg ikke.

Anygay, den der basse skal jo knokles aw!

Vi ses på MOL

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik jeg bestilt reparation af min el-scooter.

Nu må guderne vide, hvornår, jeg hører fra reparatøren.

Falck Hjælpemiddelservice plejer at være flinke og effektive, men det er papirnusserne, det er galt med. :nonono::nonono:

Gudskelov, at jeg har fri i dag. Så må vi se, om jeg i det hele taget kan komme på arbejde i morgen.

Upz: Jeg fik da cyklet 15 km i går. Det må vi have med.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share