Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Tak for dit indlæg i loggen, Pyt. :smile:

Efter at have hvilet benern´ i går, og i stedet brugt håndvægte og grippers, gik det løs med cykladsen i dag.

Resultat: Ca. 22 km! :4thumbup:

Jeg skriver cirka, fordi der var lidt bøvl med cyklens computer. Den skal vist snart have nye batterier.

Men jeg fik da rørt mig noget, og det er jo det, der tæller.

God lørdag aften! :bigsmile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så fik cyklens computer nye `putterier´, som min kusine sagde, da hun var lille (hun kunne ikke sige `batterier´) :laugh:

I aftes tog jeg en lille tur, mest fordi det ikke skulle være elektronikken, der skulle bestemme, om jeg skulle cykle eller ej. Denne tur har jeg selvsagt ingen data for.

I aften skal det nok også blive til en tur, inden den jo så står på fys i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Ved hjælp af 12 kilometers cyklads i aftes fik jeg konstateret, at cyklens computer igen virkede, som den skulle. Den havde heller ikke `glemt´ den samlede total, som nu er lige omkring 7400 km, i løbet af de knapt to år, jeg har haft stålhesten. Dvs., den reelle total er højere, fordi der var en periode, hvor computeren ikke virkede.

Stængerne var lidt tunge, så det er nok godt det samme, at det er hviledag i dag, grundet fys.

Apropos fys: En dag bliver jeg altså :4ranting: . Jeg ved godt, at hun ikke kan huske alt om alle sine patienter, men når jeg, flere gange om måneden, skal fortælle hende, at jeg træner hjemme, og ikke i et center, så tyder det på, at hun ikke hører efter de ting, som jeg, på hendes egen forespørgsel, fortæller hende.

Foreløbig tåler jeg hende, fordi hun er fagligt dygtig, men det sker jo, at folk bliver udskiftet pga. `samarbejdsvanskeligheder´, og det kan, i yderste konsekvens, også ske for fysser.

Nå, schwamm darüber!

Nu vil jeg have en god kotelet. Som jeg også skrev til KongKent, så skal vi jo støtte slagterierne, og ikke bukke under for vegetarernes propaganda! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag kørte det fint.

Jeg fik sendt 2 jobansøgninger, fik købt ind, og i aften var jeg så på cyklen.

I starten var det lidt hårdt, men jeg holdt ud.

Efter 15 km holdt jeg en kort pause, for at få en banan og lidt saftevand.

Derefter gik det løs igen.

Derfor blev det en:

HALVMARATHON! :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ja, jeg fik ikke lavet update i går, men jeg fik da cyklet.

Det var en anelse hårdt, men jeg endte på 17 km. Udmærket gået.

Sikke det blæser i dag. Men jeg regner nu med at drøne en lille tur downtown, når dagens cykling er overstået.

I dag har jeg husket at lave isterninger, så jeg kan få en isafkølet drink, når jeg er hjemme fra fredags-turen. :laugh:

Og når man så har fået et par gode sjusser, kan det jo være, at man kommer til at synge med på denne her:

Det er nok min yndlingssang nummer 1, i hele verden.

En ganske rammende beskrivelse af, hvordan det kan være, når man nogen gange er anderledes end de fleste. Den har fuldt mig gennem godt og ondt, gennem mange år.

Min familie ved godt, at hvis der engang skulle ske mig noget, så skal denne sang følge mig på vej, når jeg drager afsted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 15 km i aftes, men er du gal, hvor var det hårdt.

Så i dag var det kun håndvægte og grippers.

I morgen, når benern´er restitueret, skal jeg nok få cyklet igen.

Dagens gode nyhed: I næste uge skal jeg lave en test-oversættelse, med henblik på at få nye opgaver fra et rigtigt oversætter-firma.

Det er ganske vist stadig freelance. Men når bare jeg har noget at lave. Total ledighed er bare ikke mig. Det kan trods alt også blive træls at stene til MOL hele tiden.

Jeg ved ikke, om jeg skal downtown i aften. Vejret er ikke for fedt.

Note to self: Husk at se `Signs´ i aften. Swing away, son!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I aftes var det lidt svært for mig at cykle, men jeg tog da 12 km.

Søndage er ikke så sjove for mig. Tiden kan nemt blive lang.

Men nu skulle der jo snart komme noget oversættelse (i hvert fald den der test).

Jeg må hellere snart få lavet et vasketøjs-pas igen. Egentlig er det også noget skidt, at jeg stort set ingen tøjstil har. Næsten alle mine jeans osv. er flere numre for store, fordi de var nye, dengang, jeg vejede 14-15 kg mere, end jeg gør i dag. Men problemet er, at jeg stort set ikke aner, hvad for noget tøj, jeg kan lide.

Som hardcore country-fan sværger jeg til Wrangler jeans, men de kan ikke bruges i alle sammenhænge.

En lille advarsel til MOL-vennerne: En storstrejke er ikke langt væk. Hamstring skal jeg ikke opfordre til, men det kan være klogt at hæve lidt kontanter, og have dem på lager, i tilfælde af SHTF (the Shit Hits the Fan). Det kan ende med, at Dankort ikke kan bruges.

Jeg følger situationen med lettere anspændt bekymring. Jeg vil, til det sidste, håbe på en forhandlings-løsning, men skal der være batalje, så skal gamle Ox hurtigt få gravet stridsøksen op.

http://www.youtube.com/watch?v=zaLBPfvmjmY

Link to comment
Share on other sites

Lille rettelse: Der bliver næppe bank-strejke, men derfor kan der stadig godt blive konflikt på andre områder.

Time will tell.

Men i hvert fald cyklede jeg godt igennem i dag. faktisk blev det til hele 18 km.

I morgen må jeg så holde pause, da jeg jo skal til fys.

Onsdag skulle den der test-oversættelse jo gerne dukke op.

Det glæder jeg mig til. Så må vi se, om jeg også kan få trænet lidt.

Link to comment
Share on other sites

God håndvægt-træning i dag.

Men det var også alt. Oversættelsen har simpelthen lagt beslag på for meget af min tid, så jeg har ikke kunne magte at cykle.

Men heldigvis er det gået hurtigt fremad med oversættelsen. Derfor skal der nok blive tid til cyklads i morgen. Og så får jeg endda afleveret oversættelse i god tid, inden deadline. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det trænings-dag igen.

Oversættelsen fik jeg afleveret kl. 11. Jeg har dermed haft teksterne i 25 timer, hvor jeg måtte have dem i 48 timer.

Så må vi håbe, at de kan bruge mig. jeg har i hvert fald gjort, hvad jeg kunne.

Men cykles skulle der også. Pyyh, det gjorde godt at få rørt sig lidt. Det blev til 16 sveddryppende kilometer.

I morgen kan det forventes, at cyklen runder de 7500 km.

Link to comment
Share on other sites

Cykle, cykle, cykle!

Bevar mig vel, hvor det gik.

Jeg måtte godt nok have en banan-smoothie, for at holde gejsten oppe, men til syvende og sidst blev det til endnu en:

HALVMARATHON!

:4jumpy::smilerock: :4band: :headphonedance::clap:

Mit held var, at jeg kom i dag tidligt på eftermiddagen, så der var tid til en lang etape.

Nu skal jeg lige have lidt at spise, og så må vi se, om der bliver en tur downtown i aften.

Vejret er jo lidt fugtigt, men det går vel nok. :bigsmile:

Herlig dag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Halvmarathon, og en runding af de 7500 km på hesten formoder jeg?

Kongratulationer fra den (igen) kommende jyde :bigsmile:

Tak skal du have, MH.

Ja, nu har den rundet de 7500 km. Gid den må holde til i hvert fald 3-4000 km mere.

I får lige et link til en fed sang, inden jeg drøner ned i byen:

Nogle gange skal der bare sådan en `Fuck the system´-sang til.

Kris ser i øvrigt ganske veltrænet ud, hans alder, og hans hårde livsstil, taget i betragtning.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Der var jo en del DOMS at spore i dag.

Men da stormen gjorde, at jeg ikke skulle downtown, kunne jeg lige så godt cykle.

Jeg satsede på 13 km, og endte på 16.

Dermed er jeg oppe på 53 km i løbet af 3 etaper, i løbet af 3 dage i træk. Det må siges at være ok.

Med gripper-træning går det også godt. Jeg MÅ altså snart tage mig sammen til at skaffe COC´er. De er bare lidt dyre.

Og så har jeg fået en ny oversætter-opgave. Det er jo fint.

See u!

Link to comment
Share on other sites

:lolabove:

Haha! God Okse-humor.

Tak for det, christianspoer (og for besøget i min log).

I øvrigt pænt af sjællænderne at lave et Okse-kvarter. Selv holder jeg mig dog foreløbig til Trøjborg.

I dag cyklede jeg tidligt. Jeg skal nemlig snart til fys, så det gik ikke an at udsætte cyklingen til i aften.

I dag gik det noget bedre end i går, og jeg kom op på 15 km. Det mærkes, at jeg er ved at finde min døgnrytme igen. Nu skal jeg bare vænne mig til igen at spise `normalt´. Havde fået en voldsom appetit, fordi jeg havde været noget ved siden af mig selv i et par dage.

Nå, men godt, at det gik, som det skulle.

Link to comment
Share on other sites

I dag var det så vaske-dag. Det havde jo ligget lidt brak, imens jeg knoklede med oversættelse. Så jeg fik lige vasket et godt læs tøj.

Sidst på eftermiddagen skulle der cykles. `Ikke mindre end 16 km!´, sagde jeg til mig selv.

Jeg nåede de 16. Kunne jeg strække den til 18? Jaaaa, det gik!

Tyve kilometer? Ja, ok. Arj, så ville det være for dumt, ikke at presse den op på en:

HALVMARATHON! :superman:

Derefter var der afslapning til Rejseholdet, med Charlotte Fich i rollen som den EKSTREMT hotte Ingrid Dahl! :wub::wub::wub:

Og dette er ikke skrevet i spøg. Jeg SYNES virkelig, at hun er seriøst lækker.

Vi ses i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det fredag.

Ikke så meget nyt under solen. Jeg var nede i Storcenter Nord, og løb på en gammel homie, J. Først lagde jeg ikke lige mærke til ham, men da jeg kiggede nærmere efter, genkendte jeg ham.

Craziest mofu you ever saw! :tongue:

Hvis nogen tror, at jeg nogen sinde har været ekstrem, så har de aldrig mødt J!

Men han var en frisk gut. Altid klar på en fest, og på lidt gang i gaden.

Så det kan jo nok være, at vi fik noget :blahblah: om dengang, vi lavede det og det, og dengang, der skete det og det til den og den fest, på det og det sted.

J´s kæreste, som var med, var ved at tabe både næse og mund over vores historier. :laugh:

Herligt, at nogle af gutterne fra dengang stadig husker mig.

Nu skal jeg lige have vasket op, og så tager jeg en KORT cykeltur, inden jeg kører downtown.

I weekenden skal jeg gøre rent, for på mandag kommer mine forældre.

Og så er der også noget oversættelse, som jeg skal se på.

Alt i alt kører det fint i dag. :bigsmile:

Hov, jeg glemte lige, at vi naturligvis skal have en sang, når det nu er fredag:

http://www.youtube.com/watch?v=59H4S-a8Wj4...feature=related

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så kommer der lige en update igen.

Fredag: 16 km på stålhesten, inden min sædvanlige fredags-tur downtown. Pænt god høst af flasker, men i øvrigt ikke noget at rapportere fra byen.

Lørdag: Cykel-pause, men til gengæld noget af det bedste håndvægt-træning i lang tid. Min gripper fik jeg da også bruge noget. Jeg bruger kun den hårdeste af dem nu.

Det SKAL altså snart være alvor med de COC´er! Men jeg havde jo sådan set ikke troet, at det nogen sinde kunne komme på tale.

Lige om et øjeblik springer jeg på cyklen igen. Det er nok bedst at få det overstået inden middag, for jeg har en del rengøring, der skal overstås, så her er pænt i morgen, når mine forældre kommer. Ikke fordi de ellers blander sig meget i min måde at leve på, men jeg er bare så meget perfektionist, at jeg gerne vil have, at det hele ser ordentligt ud.

I øvrigt har stålhesten haft to års jubilæum, her i starten af marts. Den har bestemt været sin pris værd (også fordi jeg fik en særdeles god deal på den, da det jo var en demo-model). Det er nok én af de bedste handler, jeg har gjort i mit liv. Sundhed kan jo ikke gøres op i penge, men jeg havde næppe tabt mig så meget, hvis jeg ikke havde haft mulighed for at træne næsten dagligt. Og trænet har jeg! Det ved enhver, der kender mig.

God dag til MOL.

Link to comment
Share on other sites

Det var en udmærket cykel-etape. Gårsdagens pause havde gjort gavn, og stængerne var dejligt lette.

Jeg havde sat mig et mål på 15 km, og endte med at presse den til 17.

Derefter gik det løs med rengøring: Gulvvask, tøjvask, ogvask, og hvad hulen ved jeg! Det er en glæde for mig, at jeg er i stand til at klare mig selv, men bevar mig vel, hvor tager det altså mange kræfter, nogle gange.

Nu skal jeg snart have mig en god rødspætte :4mewantfood: , og så skal jeg tidligt i seng.

Link to comment
Share on other sites

I går var mine forældre her, og naturligvis blev det til lidt for meget god mad.

Men i det mindste fik jeg da cyklet 14 km, og også brugt grippers og håndvægte noget, efter at de gamle var taget hjem.

I dag var der så fys. Det var nær gået i vasken, fordi min fys havde `druknet´ sin gamle Volvo, så hun ikke kunne nå frem til klinikken. Sekretæren gik derfor i gang med at undersæøge, om man havde andet disponibelt personale, som kunne tage over.

Inden det kom så vidt, havde min fys dog fået banket Volvoen i gang, så vi fik, med en lille forsinkelse, genneført behandlingen.

Nu: Frokost. Og det bliver en god én af slagsen, da der er flere delikate ting til overs fra i går. :4mewantfood:

I får lige en sang, selv om jeg kun plejer at levere sange om fredagen.

Det er med en noget ung Kenny Rogers (vistnok fra engang i 70´erne). Teksten er banal, men læg mærke til, hvordan, han får det kæmpestore publikum med. Det er DET, hele den kultur handler om!

http://www.youtube.com/watch?v=9koKbSZW0_8

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share