Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det er ALTID papirnusserne den er gal med. Kender det alt for godt. :innocent:

Godt at se at der stadig er gang i the good old okse..... :devil::devil:

Rigtig god dag til dig kære ven.

Tak, kære Danf.

Rart at se, at du stadig kigger indenfor i min log nu og da.

Nå, men nu har jeg tæsket lortet fuldt af WD40. Det hjælper på symptomerne, indtil jeg forhåbentlig kan få nogen til at tage sig af ondets rod.

Kl. 11.40 skal jeg til fys, og jeg tager afsted. Så må reparatøren ringe igen, hvis han ikke træffer mig hjemme. Verden kan jo ikke helt gå i stå pga. det.

Heldigvis kan jeg godt køre. Problemet skal bare klares, inden vinteren sætter ind. Hvis bare de kanutter gad fatte, at det bliver dyrere i sidste ende, hvis de udsætter reparationen. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Efter en hård omgang fys-behandling, har jeg simpelthen ikke haft energi til at cykle i dag. Jeg hviler benern´, så jeg kan give den en god skalle i morgen.

Håndvægte og grippers er dog blevet straffet, og jeg har også slæbt rundt på en del vasketøj.

Mht. scooter-reparationen er det status quo. Jeg aner ikke en dyt om, hvad der sker, og må derfor have fat i dem igen i morgen.

Det har været en lidt træls dag, men jeg har også lov at tage en lille nedtur nu og da. Når bare jeg ikke ryger helt derned, hvor jeg overvejer at æde en ladning hagl. Men så galt har det da gudskelov ikke været i dag.

I morgen kommer der en ny dag, fuld af ny energi.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så blev sorg da endelig til glæde vendt! :4thumbup:

Reparatøren var hurtigt på pletten, og bankede et helt nyt forhjul på min el-scooter. Dvs. at jeg fik et nyt dæk med i handlen. Som sædvanlig god stil. Når først bureaukratiet er overstået, skal det andet sgu hurtigt komme til at virke.

Nu kan jeg så også nå at komme på arbejde i dag.

Og i aften skal der cykles. Ingen tvivl om den ting!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var jo en ganske ok dag.

Det var nok godt, at jeg ikke tog chancen, og kørte til Risskov, inden min el-scooter var repareret. Kuglejet var godt smadret, og havde vist allerede holdt længere, end man turde håbe. Godt, at det er ordnet. Så kan jeg også få lidt kørsel, når det bliver weekend. Jeg tilstår gerne, at jeg lever for at komme ned i byen i weekenden, og opleve stemningen.

I aften har jeg cyklet 16 km. Det var jo udmærket.

På jobbet var der ikke meget action i dag. Nogle få kasser, og en del administrativt. Fredag bliver nok ugens hårdeste dag, rent fysisk, da det er den dag, hvor der er flest kasser.

Vi ses her på MOL :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kalder endnu en arbejdsdag.

Jeg må jo nok have regntøj med, for vejrudsigten er ikke den fedeste.

I weekenden skulle det derimod blive godt vejr. Så må jeg jo se, hvad jeg skal lave. Hvis jeg kender mig selv ret, kommer jeg nok til at længes efter at opleve et eller andet. :laugh:

Jeg skal også se, om jeg kan nå at købe ind i dag, så jeg er fri for det i morgen, hvor jeg jo gerne vil en tur downtown.

Nu tager jeg lige et hurtigt sæt med håndvægtene, og så er det aaaaaaafsteeeed!

God daw til MOL :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Og du kommer nok ikke til at nøjes med at længes, sådan som du forstår at være hvor tingene sker :tongue:

Ja, du har nok ret, du kære MH.

For ca. 3 år siden bestemte jeg mig til, at jeg ville stoppe med aktivt at opsøge de steder, hvor der var meget action (og i de tilfælde, hvor jeg har gjort en undtagelse fra denne beslutning, er resultatet blevet derefter). Men nogen gange er det, som om det er begivenhederne, der opsøger mig. Og min noget specielle humor hjælper mig med at bearbejde hændelserne.

Men omvendt skal jeg heller ikke have ret mange rolige weekender, før det begynder at rykke i mig for igen at opleve lidt gang i den. Det er vel nærmest at sammenligne med en sømand, der prøver at gå i land.

Nå, men egentlig har jeg det jo godt, og jeg klarer mig jo nok. Jeg har jo, trods alt, haft mulighed for at begå mine værste dumheder, da jeg var yngre, sådan at jeg i dag har erfaringen.

Anyways: Jeg vil lige drøne ned i Tøfex, så det er overstået inden i morgen.

I aften tager jeg nok 12-14 km på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 13 km i går.

I dag var der rimeligt stille på jobbet. Pakke-Trans kom ikke med vores kasse med reparerede ting. Det var jo nowet lååååårt, som vores randrusianske kontordame siger! :laugh:

Nå, pyt. Det hele render vel næppe nogen steder.

I dag har jeg cyklet 15 km. Det går nogenlunde med cyklingen, alt taget i betragtning.

Styrketræningen får jeg også gjort lidt ved. Men man ønsker jo altid, at man kunne gøre mere.

Nu vasker jeg lige op, og så går det downtown.

Og kan du SÅÅÅÅ holde dig fra ballade i denne weekend, okse!!! :4ranting: (jeg skælder lige mig selv ud, så andre er fri for at gøre det :tongue: ).

Når jeg er hjemme igen, vanker der et stykke god medister og et par Harboe klasse 3 (som blev til overs fra sidste weekend).

Alle gode ønsker til MOLboerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter den seneste tids gode cykling har jeg valgt at hvile benern´ i dag. De føles noget DOMS´ede, og jeg må, for alt i verden, ikke overbelaste dem. Hvis det sker, kan der gå uger, før jeg kommer på toppen igen (Been there, tried that. Det var dog ikke ved cykling, men ved at marchere. Jeg havde så voldsomme smerter, og nedsat bevægelighed, at jeg frygtede, at der var sket varig skade).

Hellere hvile ud i dag, og så tage 15+ km i morgen, end at lave et halvhjertet resultat i aften, og så være totalt down i morgen.

Håndvægtene har jeg lavet nogle gode sæt med i dag. Det giver jo også styrke at slæbe rundt på kasserne ude på jobbet.

I morgen skal jeg vaske gulv. Det giver faktisk også motion.

Nu går turen downtown!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde håbet at kunne cykle en lille etape i dag, men det er desværre udelukket.

Efter den meget lange tur i går, og en hel dags renden rundt på jobbet, samt en lille indkøbstur bagefter, er der ganske enkelt ikke energi til mere.

Jeg er nødt til at lytte til min krop. Ellers bliver konsekvenserne voldsomme. Ingen kan være alle vegne, og jeg må jo heller ikke helt glemme, at jeg før har været i behandling for stress-relateret angst. Så vidt må det ALDRIG komme igen!

I stedet satser jeg på morgen-cykling i morgen, inden jeg skal til fys. Karina fys spørger jo til min cykling HVER eneste gang. Og i morgen skal hun få noget at falde i svime over!

Et er sikkert: Hvis hun bare én gang siger, at hun tror, jeg lyver om min træning, så beder jeg om at få en anden fys.

På jobbet gik det fint. Jeg solgte for temmelig mange stakater, og da salesman J og jeg var alene på skansen, blev der også pjattet en del.

Nå, men nu vasker jeg op, og så lægger jeg mig snart. Jeg er dødtræt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse.

Tak for hilsnen i min logbog. I søndags sad jeg og bladrede igennem JydePotten, da jeg har været så letsindig at lade mig overtale til et weekendabonnement i et halvt års tid, så nu kommer de liberales foretrukne sprøjte ind af døren hver fredag, lørdag og søndag. Søndagsavisen er spækket med jobannoncer, og jeg studsede over en lille notits forfattet på engelsk. Det var et lille firma i Herning der søgte translatører, og jeg tænkte med det samme på dig, da det er engelsk-dansk de søger til.

Adressen er: SprogOgData. Det var måske et kik værd. Du har jo, så vidt jeg husker, før gjort dig i lidt freelanceoversættelser. Der står i jobannoncen, at man skal kontakte Erik A. Nielsen i firmaet, og han har mail ean@sprogog... .dk Der er også telefonnummer, billeder, profil osv. på hjemmesiden.

Ikke sikkert det er noget du kan bruge til noget, men tænkte jeg lige ville smide det videre, nu jeg alligevel havde tænkt på det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAA! :4thumbup: :superman::devil:

Så fik Oksen dæleme en HALVMARATHON!

Det er første gang i MEEEEGET lang tid!

Men hvor er det dog skønt at opleve, at jeg kan endnu.

Nu tager jeg lige et bad, og så vasker jeg gulvet.

God søndag til MOL.

Selvfølgelig kan du endnu. Udover i benene, sidder kræfterne mellem ørerne :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak, MH. Du er en god støtte.

Nu har jeg lige cyklet 18 km. Det gik fint nok. Jeg vil jo gerne have det overstået, før jeg skal til fys.

Konge: Tak, fordi du henledte min opmærksomhed på det firma. Det giver dig et par goodwill-point i min bog. :4thumbup: Lige nu er det dog ikke aktuelt for mig at søge job. Såfremt Fjällräven vælger at beholde mig (hvad jeg tror, at de gør), skal jeg nok få det godt, både økonomisk og mht. arbejdsmiljø.

Så kan jeg altid tage lidt freelance, hvor jeg nu kan finde det.

Desuden tror jeg, at det er statsaut. translatører, de søger. Og det er jeg desværre ikke (selv om det nok var det, jeg skulle have valgt at blive). Men jeg vil naturligvis tjekke det ud.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg burde jo have vidst, at jeg ikke kunne sove i 10½ time, selv om jeg var dødtræt!

Men så fik jeg da tid til morgen-cyklads. 14 km. Det kunne være ok at banke 4-5 km mere aw i aften, men hvis der ikke er tid/energi til det, er det også fint nok.

Nu er der omklædning og madpakke-smøring, før arbejdet kalder!

Have a MOL day! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg burde jo have vidst, at jeg ikke kunne sove i 10½ time, selv om jeg var dødtræt!

Men så fik jeg da tid til morgen-cyklads. 14 km. Det kunne være ok at banke 4-5 km mere aw i aften, men hvis der ikke er tid/energi til det, er det også fint nok.

Nu er der omklædning og madpakke-smøring, før arbejdet kalder!

Have a MOL day! :smile:

Yo okse... Du napper lige en morgen tam tam cykling på 14 km mens vi andre 'dødelige' hælder til en omgang morgen kaffe istedet for. DU ER SEEEJ. :devil:

God jobbedag til dig..

Danf :cool: still in action... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Yo okse... Du napper lige en morgen tam tam cykling på 14 km mens vi andre 'dødelige' hælder til en omgang morgen kaffe istedet for. DU ER SEEEJ. :devil:

God jobbedag til dig..

Danf :cool: still in action... :w00t:

Hej, Danf, min gode MOL-ven og støtte. Rart at høre fra dig.

Ja, så er Oksen hjemme fra sit job. Om en uge skal der være evaluering. El jefe lader til at være positivt stemt for at beholde mig. I starten havde han været i tvivl, fordi jeg var meget nervøs, men det går langt, langt bedre nu.

Så jeg tror på, at jeg får lov at blive.

Jeg tager nok lidt håndvægt-træning efter aftensmaden. Mere cykling bliver det nok ikke til. Men morgen-cyklingen var ellers god.

Aftenens højdepunkt bliver DER Untergang på DR2

Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede 15 km her til morgen! :clap:

Nu kalder jobbet, og derefter skal jeg en tur i Tøfex.

I morgen må jeg nok lade cykladsen hvile, for jeg har vaskedag, og der er en bunke af tøj. Det værste er, at med vores nu vaske-system kan tøjet risikere at blive mere beskidt af at blive vasket. Varmemester Gert har længe ligget i `krig´ med leverandøren, og nu er boligforeningen ved at forsøge at gøre noget.

Vi ses :smile:

Link to comment
Share on other sites

`Du ser ud, som om du bare taber dig og taber dig´, lød det fra T, min gamle homie, da jeg mødte ham nede i Tøfex. Det ville jeg jo også hellere høre end det modsatte.

Nå, men på jobbet gik det glimrende. Jeg fik pakket en masse kasser, og ryddet noget op ude i pakke-rummet. Salget overlod jeg stort set til el jefe og salesman J.

I morgen er el jefe og jeg alene på skansen. Og så er det jo også EF-dag (Endelig Fredag). Jubiiii!

I aften skal jeg bare koxe lidt ud, have et bad, og så tidligt til køjs.

Link to comment
Share on other sites

Røvkedelig dag på jobbet.

El jefe og jeg var jo alene, og der var stort set INGEN action på telefonerne, og pakker var der heller ikke mange af.

Men nu er det da weekend. Vejret er herligt, men det bliver nok koldt i aften, så jeg må have termobukser og min gamle, BZ-agtige hættetrøje på. Ak ja. Jeg synes stadig, jeg kan fornemme lugten af tåregas ved den. Men det er vist indbildning.

Jeg har nu fået vasket en gevaldig stak tøj, og snart går turen downtown. Meget apropos det at tage downtown: I øjeblikket kribler det i mig, for igen at opleve noget gang i gaden. Jeg ved, at jeg må styre mig, men jeg mærker også, at der ikke skal meget til, før jeg flipper ud igen.

`The beast in me is caged by thin and fragile bars´, som Johnny Cash skrev. Og han, om nogen, kendte til det at kæmpe med indre dæmoner.

Der er dem, der siger, at personer med rabiate holdninger bliver slebet lidt af i kanten, når de bliver ældre. Ja, det er måske sandt, i den forstand, at jeg er blevet bedre til at styre mig. Men passionen er semper ardens.

Nu tager jeg lidt håndvægt-træning. Benern´ får lov at hvile i dag, da jeg ikke vil bruge weekendens megen fritid til at restituere. Når jeg endelig har tid til gode etaper, skal det også være sådan, at jeg er klar til det.

Her i weekenden skal jeg have gjort noget ved mit lange garn. Det kan ikke nytte, at jeg kommer til at ligne en hippie :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kedet mig lidt i dag, men det er nu gået ok. Jeg har fået gjort lidt rent osv.

Flaske-indsamlingen er det gået lidt sløjt med, desværre.

Nå, men i aften havde jeg lidt travlt, så jeg måtte give den mega meget gaaazzz for at få cyklet. Jeg landede på 16 km. Det var fint nok.

Jeg hørte lige om en syyyyyyg halloween-joke: En mand ringer op til et udvalgt offer (som regel en enlig kvinde). Han siger ikke noget, og kvinden ligger røret på. Manden ringer op igen, og spørger: Tør du lægge på igen? Kvinden lægger på. Manden ringer op igen, og siger: Det skulle du aldrig have gjort!!!

Og så kører kvindens fantasi jo derudaf. Vi har jo alle set diverse teenage-gysere.

Sygt, sygt, sygt, at nogen kan finde på sådan noget bullshit.

Jeg har også selv haft telefon-terror engang. Jeg tror ikke, det var en nazi, for der var ingen nazi-slagord eller lignende i det, han sagde. Mit bedste gæt er, at det bare var en maniac, der havde set mit navn på avisernes debat-sider.

Men jeg fik nu skovlen under ham: Så snart, jeg hørte, at det var ham, tog jeg en engelsk grammatikbog, og den blev jeg ved og ved med at læse op af, så han ikke kunne få et ord indført. Han lagde hurtigt på, og jeg har aldrig hørt fra ham siden! :laugh:

Nu er det heldigvis længe siden. Og her, hvor jeg bor nu, er det svært at komme i nærheden af mig, uden at jeg opdager det. Jeg har, en enkelt gang, måtte afvise en person på dørtelefonen, fordi han ikke kunne redegøre for, hvad han skulle inde i bygningen. Og andre beboere har desværre oplevet det samme.

Nå, man skal ikke få noia på! men der sker sq godt nok mange syrede ting nutildags.

Pænt godnat!

Link to comment
Share on other sites

Humøret er nede i dag :unhappy:

Jeg skal jo evalueres på jobbet i denne uge. De fyrer mig garanteret. Det er jeg så godt som sikker på, selv om jeg først kan forvente at få vished på onsdag.

Jeg må indrømme, at jeg bliver rasende, hvis det sker. Ikke fordi de fyrer mig, men fordi de ikke tidligere har ladet mig forstå, hvilken vej, det gik. Så skulle de have sagt det for en måned siden, for ingen skal bilde mig ind, at de ændrer mening, hverken til den ene eller den anden side, i løbet af et par dage.

Måske skulle jeg bare selv have sagt stop. Men man vil jo nødig være den, der giver op i utide. Nå, men jeg fornemmer i hvert fald, at kontordame M er på min side, og det er først og fremmest hende, jeg skal hjælpe, så hendes ord burde veje rimeligt tungt. Og til syvende og sidst har jeg gjort store fremskridt, bare i løbet af den sidste måned.

Desværre har jeg ikke haft fokus til at cykle i dag. Meget af tiden er gået med rengøring. Håndvægtene har jeg dog fået brugt.

Nå, i morgen er der endnu en dag.

Tak til alle MOLboer, som støtter mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share