Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det er noget lort!

Jeg er SÅ sikker på, at onsdag bliver min sidste dag på jobbet.

Ak, hvad skal det dog ende med! :unhappy::unhappy::unhappy:

Men jeg kommer ikke til at gå stille derfra. Det må jeg sgu tilstå. At de måske ikke kan bruge mig, det er sådan set fair nok. Men så burde de have givet udtryk for det noget før, i stedet for at lade som ingenting.

Egentlig er det heller ikke pænt gjort at holde mig hen i uvished i en hel uge. Men hvis jeg ikke selv havde gjort opmærksom på, at der skulle evalueres, var det nok slet ikke blevet gjort. Nææ, de er vist gået ind i det projekt, uden rigtig at vide, hvad det gik ud på. Det har jeg også tænkt mig at sige, hvis det kommer dertil, hvor jeg ikke har mere at tabe.

Himlen skal vide, at jeg har gjort, hvad jeg kunne. Og tit er jeg blevet et kvarters tid over tiden, når der var tryk på. Derfor er der heller ikke noget med at blive til 1/11, hvis de alligevel vil af med mig. Så er det en ordentlig salut, og så farvel og ingen tak.

Nå, nu vil jeg lade mine frustrationer gå ud over stålhesten. Den er sateme mere trofast end mange mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget lort!

Jeg er SÅ sikker på, at onsdag bliver min sidste dag på jobbet.

Nå, nu vil jeg lade mine frustrationer gå ud over stålhesten. Den er sateme mere trofast end mange mennesker.

Hallo mester :blink:

Nu må du tage dig lidt sammen, du ter dig jo som en kælling :tongue: Hvis det virkeligt er så usikkert er det da bedre at komme videre. men jeg tror nu det er dig der har et problem med at tro på at de er glade for at have dig :wink: for jeg er ret sikker på at du havde fået det at vide hvis ikke det gik. så helt ærligt du, luk posen igen med alle dine dårlige karma og tro lidt på dig selv :smile: og tag problemet når det kommer. og skulle det ske at de ikke kunne bruge dig så finder du nok noget andet. UDEN at du har lavet en scene når der bliver sagt farvel. for selvfølgelig gør du ikke det :wink: hvis jeg skulle af med en i min virksomhed havde jeg sagt det til ham og tro mig det havde de da også til dig :wink: Mar(tina) PUUUU HAAAAA :laugh::superman:

Jeg tror på dig så gør det lige selv hva :wink:

God aften tøs

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Jo, du kan SATEME tro, de skal få ikke bare en scene, men hele Det Kgl. Teater! :devil: JUST WATCH ME!

Britone, du ved, at jeg har stor sympati for dig. Men lige nu er din humor lige en tand for sjællandsk for mig. Sorry.

Nå, men jeg fik cyklet 17 km . Det var jo ok.

Jeg burde spise noget, men jeg har ingen appetit.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jo, du kan SATEME tro, de skal få ikke bare en scene, men hele Det Kgl. Teater! :devil: JUST WATCH ME!

Britone, du ved, at jeg har stor sympati for dig. Men lige nu er din humor lige en tand for sjællandsk for mig. Sorry.

Nå, men jeg fik cyklet 17 km . Det var jo ok.

Jeg burde spise noget, men jeg har ingen appetit.

:laugh::blush:

Jeg havde håber du kunne se stregen af ironi i mit indlæg, for det jeg mente og mener er at jeg ikke er i tvivl om at du er en god og stabil arbejdskraft :wink: din log

oser af at du er glad for at være der og de også virker glade for dig, desværre mangler du bare den sikkerhed der gør at du ikke falder i hullet der hedder manglende

selvtillid. og selvfølgelig skal man kunne komme med kritik af ens chef for han er chef ikke gud og slaveriet er som sagt ophævet. når det er sagt synes jeg du skal spørge

løbende hvordan de synes det går og der er ikke noget i vejen for at du spørger dem idag så du ikke skal gå og have det sådan. derfor skrev jeg sådan som jeg gjorde og

ville aldrig håne eller på anden måde latterligøre dig. er da opdraget til at være en gentlemand når nu perioden er der :cool: her kribler det så for at skrive mar() men skal selvfølgelig nok lade være :smile: men spørg Mette Helena og du vil få at vide det er svært at finde nogle der på et fleksjob brænder så meget for sagen som du gør og din trussel med at de skal få de røvhuller fortæller jo netop at du er meget glad for at være dig og har gjort hvad du kunne :superman: og selvfølgelig bliver skuffet hvis ikke de opfører sig ordentlig. ellers må du til at oversætte hjemmesider. goddag og held og lykke med projektet :4thumbup: er ret sikker på at de er glade for at have dig.

Kenn

BWT. skriver det i loggen da jeg mener dit svar kræver en forklaring :wink: mar()

Link to comment
Share on other sites

:laugh::blush:

Jeg havde håber du kunne se stregen af ironi i mit indlæg, for det jeg mente og mener er at jeg ikke er i tvivl om at du er en god og stabil arbejdskraft :wink: din log

oser af at du er glad for at være der og de også virker glade for dig, desværre mangler du bare den sikkerhed der gør at du ikke falder i hullet der hedder manglende

selvtillid. og selvfølgelig skal man kunne komme med kritik af ens chef for han er chef ikke gud og slaveriet er som sagt ophævet. når det er sagt synes jeg du skal spørge

løbende hvordan de synes det går og der er ikke noget i vejen for at du spørger dem idag så du ikke skal gå og have det sådan. derfor skrev jeg sådan som jeg gjorde og

ville aldrig håne eller på anden måde latterligøre dig. er da opdraget til at være en gentlemand når nu perioden er der :cool: her kribler det så for at skrive mar() men skal selvfølgelig nok lade være :smile: men spørg Mette Helena og du vil få at vide det er svært at finde nogle der på et fleksjob brænder så meget for sagen som du gør og din trussel med at de skal få de røvhuller fortæller jo netop at du er meget glad for at være dig og har gjort hvad du kunne :superman: og selvfølgelig bliver skuffet hvis ikke de opfører sig ordentlig. ellers må du til at oversætte hjemmesider. goddag og held og lykke med projektet :4thumbup: er ret sikker på at de er glade for at have dig.

Kenn

BWT. skriver det i loggen da jeg mener dit svar kræver en forklaring :wink: mar()

Lad os ikke spekulere mere på det, britone. Du har forklaret dig så udmærket, og jeg beklager, at jeg forløb mig lidt.

Du ved godt, at det ikke er dig, jeg har noget imod. Jeg havde bare ikke overskud til humor i aftes. Jeg har fortsat stor sympati for dig, og vil gerne hjælpe dig i de situationer, hvor jeg kan.

Nu fik jeg da cyklet 12 km her til formiddag. Om en lille times tid er der fys, og derefter indkøb.

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse :bigsmile:

Som daglig læser, vil jeg også lige give mit besyv med - håber det er okay :smile:

Vil sige at jeg er lidt på linie med Britone her (af hvad man kan læse sig til i loggen ihvertfald).

Lyder som om du knokler på, er glad for det - og at der da er en del at lave selvom du er der (altså at du ikke bare sidder stille).

Kan selvfølgeligt ikke se hvordan 'miljøet' er, men virker da ikke som om du er spildplads :wink:

Mon ikke du bare er for skeptisk..?

Men god dag :smile:

- Daniel

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse :bigsmile:

Som daglig læser, vil jeg også lige give mit besyv med - håber det er okay :smile:

Vil sige at jeg er lidt på linie med Britone her (af hvad man kan læse sig til i loggen ihvertfald).

Lyder som om du knokler på, er glad for det - og at der da er en del at lave selvom du er der (altså at du ikke bare sidder stille).

Kan selvfølgeligt ikke se hvordan 'miljøet' er, men virker da ikke som om du er spildplads :wink:

Mon ikke du bare er for skeptisk..?

Men god dag :smile:

- Daniel

Tak, A_R.

Jeg er glad for din støtte. Lige nu føler jeg mig syg, men jeg ved naturligvis godt, at det er nerver.

Jeg overvejer at leje et par film. Noget må jeg tage mig til, for at få spekulationerne lidt på afstand.

Link to comment
Share on other sites

Okse altså :bigsmile:

Nu skal du bare have vished i morgen så du kan få noget ro, men Britone har nu helt ret: Det er de færreste arbejdsgivere som ikke ville sætte pris på så stor en ressource som du er. Engageret og ivrig til at lære nyt, så lur mig om ikke du i morgen får at vide, at du skal blive?

Glæder mig til at høre nyt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okse altså :bigsmile:

Nu skal du bare have vished i morgen så du kan få noget ro, men Britone har nu helt ret: Det er de færreste arbejdsgivere som ikke ville sætte pris på så stor en ressource som du er. Engageret og ivrig til at lære nyt, så lur mig om ikke du i morgen får at vide, at du skal blive?

Glæder mig til at høre nyt :smile:

Tak, også til dig, MH.

Jeg er taknemmelig overfor alle dem, der støtter mig her i loggen.

Ja, nu må jeg have vished.

Jeg skal, endnu engang, beklage, hvis jeg har virket negativ overfor nogen af dem, der har skrevet her i loggen. Jeg vil igen pointere, at jeg IKKE nærer negative følelser overfor nogen af jer! Min humoristiske sans har bare været slået fra i et stykke tid.

Nu vil jeg glo lidt fjerner, og så snupper jeg et par Panodiler, og går i seng.

Vi ses, og endnu engang tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal, endnu engang, beklage, hvis jeg har virket negativ overfor nogen af dem, der har skrevet her i loggen. Jeg vil igen pointere, at jeg IKKE nærer negative følelser overfor nogen af jer! Min humoristiske sans har bare været slået fra i et stykke tid.

Nu vil jeg glo lidt fjerner, og så snupper jeg et par Panodiler, og går i seng.

Vi ses, og endnu engang tak!

Så rolig nu Mar() :smile:

Jeg er sikker på vi alle udemærket ved hvor svært det er så ingen undskyldning min ven, vi føler alle med dig :wink: men jeg glæder mig til at høre de fortæller at de er glade for dig :superman:

og tro mig så skal du fandeme :devil: få min humor at mærke BITCH :tongue::laugh:

har lige hørt lidt 4 hjulstrækker musik Friends in low places med garth b super nummer :superman:

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Så rolig nu Mar() :smile:

Jeg er sikker på vi alle udemærket ved hvor svært det er så ingen undskyldning min ven, vi føler alle med dig :wink: men jeg glæder mig til at høre de fortæller at de er glade for dig :superman:

og tro mig så skal du fandeme :devil: få min humor at mærke BITCH :tongue::laugh:

har lige hørt lidt 4 hjulstrækker musik Friends in low places med garth b super nummer :superman:

Kenn

Ja, det er et fint nummer. Du skulle opleve, når 2000 skidefulde rednecks skråler med på det `forbudte´ 3. vers. Så kan man næsten lugte adrenalinet i luften!

`Two Pina Coladas´er også et OK nummer. Men ellers er jeg ikke den store fan af Garth.

Ja, så er det i dag, at jeg gerne skal have vished.

Uanset, hvad der måtte ske, er jeg glad for jeres støtte.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kære venner.

Jeg kommer desværre ikke til at blive på min nuværende arbejdsplads.

Årsagen er, at de skal have en fuldtids-ansat sælger i stedet for.

De var MEGET glade for mig, og vil give mig gode anbefalinger. Den nuværende ordning vil evt. blive forlænget en måned eller to, og så må vi se, hvad der sker (de ville jo heller ikke foreslå en forlængelse, hvis de ikke vidste, at mit arbejde var ok).

Jeg skal ned på AF i morgen, så vi kan finde en løsning.

Men i hvert fald er jeg glad for, at jeg fik ros for min indsats.

Og heldigvis går det jo godt i DK, og der er andre firmaer, der mangler folk.

Link to comment
Share on other sites

Så var det jo ikke så slemt, vel. Sorger er der nok af, pas på med at tage dem på forskud :smile:. De har været galde for dig, men vil gerne have en sælger på fuldt tid. Det er jo en ærlig sag. Og det lyder som om, at begge parter har fået noget ud af dit ophold.

Er der ikke muligheder for jobs indenfor dit uddanneslesområde? (oversætter, ikke?)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var jo lidt træls, venner.

Men det var en stor glæde, at jeg fik ros for mit arbejde, og for min evne til hurtigt at lære det, jeg skulle.

At få job i oversætterfirmaer er lidt svært. Omvendt er det en (fra mit synspunkt) positiv ting, at flere og flere virksomheder bruger engelsk som officielt koncern-sprog (og folk, der kan tysk, er der decideret mangel på).

Og jeg vil da også sige, at jeg har lært meget i løbet af de sidste 3 måneder.

Det mest sandsynlige, lige nu, er nok, at min periode hos fjällräven forlænges, indtil der evt. dukker en fuldtids sælger op. Og det kan godt tage et par måneder, mener el jefe. Og så dukker der vel noget andet op. Heldigvis kører dansk erhvervsliv ikke ligefrem i laveste gear lige nu.

Nu vil jeg hente noget mad og en dvd-film, og så kokse lidt ud.

I morgen skal der nok blive trænet igen. Det er i hvert fald noget, jeg bliver ved med.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOLboer!

Jeg er ikke stukket af til Langtbortistan, eller noget i den retning. :tongue:

I går cyklede jeg 12 km, mest fordi tristhed og ugidelighed ikke måtte vinde.

Samtalen på AF var ellers ok.

Jeg får 2 måneders forlængelse på min nuværende arbejdsplads, med den klausul, at jeg kan stoppe øjeblikkeligt, hvis der viser sig noget mere permanent.

Jeg er nemlig ikke den type, der helst vil gå ledig, hvis der er arbejde at få.

Nu er det snart weekend.

Efter jobbet er der rengøring, træning, og aftentur, efterfulgt af et pat ølz.

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse :superman:

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive og dog :nonono: de må da være godt åndsvage ikke at gøre brug af dine evner, men du skal nok få et andet :wink: for du er jo stabil og ikke mindst sætter du en ære i at passe dine ting :smile:

Ha nu en dejlig weekend og Take Care :cool:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak, Kenn.

Du er en ven af folket.

Ja, der skal nok dukke noget op. På AF sagde de også, at der ikke var mange, der havde så stort et ønske om at arbejde.

Kontordame M var da også lykkelig for, at jeg tog imod de 2 måneders forlængelse. Ellers ville hendes arbejdsbyrde vokse eksplosivt, fra det ene øjeblik til det andet.

Nå, men i går cyklede jeg 16 km, i ganske god stil, inden jeg kørte downtown, og kom hjem med en pæn posefuld flasker.

Når man tager de sidste måneders begivenheder i betragtning, så synes jeg, at jeg har fortjent at gøre noget for mig selv. Så i næste uge vil jeg til at kigge på nogle ting, som jeg har ønsket mig længe.

Nu skal jeg have frokost, og glo lidt Matador, imens vaskemaskinen plasker rundt med mit tøj.

Link to comment
Share on other sites

I går gentog jeg fredagens success med de 16 km på stålhesten.

I dag har jeg nøjedes med håndvægte, da jeg ikke var særlig motiveret for at cykle. Jeg vil have det sådan, at jeg kan tage en fridag nu og da. Især fordi jeg cykler de fleste dage om ugen.

I morgen får jeg med garanti cyklet igen (nu har jeg jo forpligtet mig ved at skrive det :laugh: ).

Ellers er dagen gået med lidt chat, gulvvask og tøjvask.

Stille og rolig søndag.

Nu vil jeg i bad, og så se End of Days.

Link to comment
Share on other sites

Lyn-update!

Jeg har styrtet rundt hele dagen. Først job, så indkøb, så opvask, så træning, og nu skal jeg så til at have lidt mad (førnævnte opvask var dels fra i går, dels fra morgenmaden).

Anyways: Jeg fik cyklet 15 km, i pænt tempo. Dejligt!

Nu skal jeg have en gang kalkun i karry, og med masser af hvidløg. Så skal der nok komme fuuuut i det hele. Må hellere sikre mig, at jeg har koldt vand nok! :laugh

Link to comment
Share on other sites

Morgen-cyklads! :4thumbup: :superman:

Efter at have indtaget yoghurt med bananskiver og havregryn (jeg ELSKER denne morgenmads-kombination :4mewantfood: ), et par stykker brød og en lille stempelkandefuld kaffe, sprang jeg på stålhesten, som blev straffet med 16 km, i godt tempo.

Kl. 11.40 skal jeg til fys, og så kører jeg en tur downtown bagefter. Jeg skal kigge på nogle ting, og så tager jeg nok en let frokost på Sunset Boulevard eller et andet sted.

Husk at se DR2 tema om marathon-løb i aften.

God daw til MOL! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uuuuh, jeg var træt i går, efter cykling, fys og renden rundt nede i byen.

Jeg fik kigget en del på forskellige gokkejern, men blev ikke så meget klogere.

Fordele ved Mossberg pump:

Prisbilligt våben

Pålidelig konstruktion (Har bestået USMC´s 3000 round buckshot test)

Fiber stock, som tåler meget, og kræver et minimum af vedligeholdelse.

Hvis man (himlen forbyde, at det skulle ske for mig), skal bruge den mod en bad guy, så virker den karakteristiske `klik-klik´-lyd som et kraftigt psykologisk signal: DON`T F... MESS WITH ME!

(Denne sidste omstændighed nævner jeg udelukkende for at komme omkring ALLE aspekter ved våbnet)

Ulemper:

Meget let (=stærk rekyle)

Sikringen sidder et uvant sted

Man skal repetere for hvert skud.

Remington semi-auto:

Svag rekyle pga gastryk-ladning

Gammel, anerkendt producent af semi-auto

Ingen repetering mellem skuddene.

Træskæfte, som ser bedre ud.

Ulemper:

Prisen er som 2 Mossy´er

Mere kompliceret mekanisk konstruktion. Kan have problemer med lette ladninger.

Kræver lidt mere vedligeholdelse.

Remington 870 pump:

For mange funktionsfejl i forhold til prisen.

Nå, men jeg skal `skinne mig´, så vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik kigget en del på forskellige gokkejern, men blev ikke så meget klogere.

:blink: Ja undskyld jeg troede du havde sådan en :tongue: har da kun hørt om en der manglede en Gokkesok :tongue::laugh:

Godt at se du passer din træning :superman:

God aften.

Kenn

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

:blink: Ja undskyld jeg troede du havde sådan en :tongue: har da kun hørt om en der manglede en Gokkesok :tongue::laugh:

Godt at se du passer din træning :superman:

God aften.

Kenn

KAN du kun tænke på noget, der har relation til kunststykker???

:laugh:

Anyways, jeg har knoklet som en vild på jobbet i dag. Jeg må se, om det kan blive til lidt cyklads, når jeg har fået en MASSE mad!

Link to comment
Share on other sites

I aftes fik jeg banket 12 km aw.

Det var mest af pligt, men 12 km er 12 km.

I dag kan det godt være, at jeg nøjes med håndvægte, da jeg skal på indkøb efter fyraften. Om fredagen gider jeg nemlig ikke købe der. Da vil jeg nemlig hellere downtown.

Det er jo også i morgen, at der falder sne! (altså den slags på flasker) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share