Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I aften cyklede jeg 13 km, inden jeg drønede ned i byen.

Kulden lagde dog en dæmper på de fleste gå-i-byen folk, men nede ved Mackie´s lavede et par skidefulde starutter ballade.

Den ene var så tilpas beskænket, at han knapt kunne stå, men alligevel var han åbenbart i bokse-humør.

Han bakkede dog hurtigt ned, da Mickey Lee slap sine skotske Braveheart-gener løs, og tog et solidt tag i vingebenet på ham.

Vi ses i morgen. Nu skal jeg smage på lidt humle fra Fur bryghus.

Link to comment
Share on other sites

Jules, jeg ved, at du kun vil det bedste for mig, og jeg har forståelse for, at du er ret positiv mht. kærlighed lige nu.

Det er såmænd ikke kvinderne, der er noget galt med.

Men sandheden er jo, at ingen kan holde mig ud i mere end et par timer af gangen.

Og mht. at ændre mening, så skal jeg nok være principfast nok til at holde fast ved den beslutning, jeg tog for et par år siden: NEVER again! Dette står ved magt, om det så skal koste mig livet.

Nærværende indlæg er på ingen måde ment som et udfald mod dig, Jules, eller mod andre her på MOL. Det er blot en konstatering af tingenes tilstand. Jeg må bare se at fylde mit liv med andre ting.

Jamen okse dog :cool:

Selvfølgelig er der nogen der kan holde dig ud mere end et par timer :wink: skal nu ikke lyde som en anden Dr. Phil men når det rigtige er der er du ikke et øjeblik i tvivl om at det er det rigtige og svigter det igen var det bare ikke det rigtige :blink: men se i Julles log og du vil se hvad det drejer sig om, forventning glæde og kroppen der bobler og solen skinner selvom det vælter ned med regn :laugh: men selvfølgelig har du en mening og det er da også ok. Håber du bliver klogere og møder hende der slår benene væk under dig og du sliper den :nonono: holdning at du under ingen omstændigheder vil om det så skal koste dig livet :wink:

God Lørdag min ven :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Jamen okse dog :cool:

Selvfølgelig er der nogen der kan holde dig ud mere end et par timer :wink: skal nu ikke lyde som en anden Dr. Phil men når det rigtige er der er du ikke et øjeblik i tvivl om at det er det rigtige og svigter det igen var det bare ikke det rigtige :blink: men se i Julles log og du vil se hvad det drejer sig om, forventning glæde og kroppen der bobler og solen skinner selvom det vælter ned med regn :laugh: men selvfølgelig har du en mening og det er da også ok. Håber du bliver klogere og møder hende der slår benene væk under dig og du sliper den :nonono: holdning at du under ingen omstændigheder vil om det så skal koste dig livet :wink:

God Lørdag min ven :superman:

Kenn

Ja, den slags ting skal vi naturligvis ikke skændes om, britone. Og jeg ved, at du siger det i en god mening.

Og det er klart, at jeg under Julie det godt, for hun er blandt mine mest trofaste MOL-venner. Hvad angår mig selv, kan jeg bare ikke tro på den slags ting mere.

Jeg ville nok heller ikke være sjov at komme sammen med, for når jeg har været på arbejde, trænet, gjort lidt rent, og måske lavet lidt freelance arbejde, så er mad og søvn det eneste, jeg har energi til at spekulere på.

Link to comment
Share on other sites

Pyyh, jeg har knoklet med at gøre rent i dag!

Men nu er det meste da klaret.

I aftes fik jeg sendt en etape af min oversættelse til dem, der skal have materialet. Nu mangler der 5 små poker-anmeldelser, så er jobbet klaret, og pengene ruller ind! :4thumbup:

Trænings-mæssigt blev det kun til håndvægt-træning i går.

I aften skal jeg nok få cyklet lidt.

Mit humør svinger lidt for tiden. Bevares, jeg er da glad for at have weekend, men faktisk går det bedst i hverdagene, hvor der sker noget. Weekenderne kan godt blive lange. Til tider er jeg fristet til at tage en bytur, men jeg har svoret på, at jeg ikke skal på den galej her i 2007, og nu har jeg holdt ud så længe. Jeg ville blive syg af skam, hvis jeg skulle svigte det løfte nu.

Nå, men det hjælper nok lidt, når det oversættelse er af vejen. Jeg har haft lidt for meget at lave her på det sidste.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er de løfter så vigtige for dig :smile:? Gør da hvad du føler for? Hvad vil en bytur - hvis du har lyst til det - dog skade?

Mvh Paven aka Kalkunen

Svært at forklare. Som du sikkert har opdaget, lægger jeg meget vægt på principper. På et eller andet plan handler det vel også om en frygt for, at jeg igen skal blive sådan, som jeg var for 10 år siden, hvis jeg først slipper hæmningerne. Jeg ved godt, at jeg skulle kunne styre det, men jeg har mange indre dæmoner at slås med.

Link to comment
Share on other sites

Svært at forklare. Som du sikkert har opdaget, lægger jeg meget vægt på principper. På et eller andet plan handler det vel også om en frygt for, at jeg igen skal blive sådan, som jeg var for 10 år siden, hvis jeg først slipper hæmningerne. Jeg ved godt, at jeg skulle kunne styre det, men jeg har mange indre dæmoner at slås med.

Jeg er også selv principfast, men man skal vælge sine kampe med omhu. Men jeg kender dig ikke, så hvis du vurderer, det er for farligt at tage et smut i byen, så skal jeg jo ikke kunne modsige dig.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også selv principfast, men man skal vælge sine kampe med omhu. Men jeg kender dig ikke, så hvis du vurderer, det er for farligt at tage et smut i byen, så skal jeg jo ikke kunne modsige dig.

:smile:

Tak, paven/kalkun :smile:. Jeg kender jo heller ikke dig, men jeg har på fornemmelsen, at du er god nok.

Arbejdet gik stille og roligt i dag. Salesman J var tilbage fra ferie, så kaffemaskinen kom hurtigt på overarbejde. Han fortalte en masse om sine ture med sit teambuilding-firma. Ja, hvad den gut dog kan overkomme. Tsk tsk!

Jeg solgte da lidt, men der var ikke vildt meget tryk på.

I morgen har jeg jo fri, og så skal der oversættes!

Nu ser jeg lige, om jeg kan klare 12 km, inden Jack Bauer går på skærmen!

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 13 km i går, selv om det holdt en anelse hårdt.

Næste gang, jeg sætter mig på stålhesten, kommer den over de 6000 km. Weeeee!

Nu skal jeg lige have lidt lunch, og så kaster jeg mig over min oversætter-opgave. I øvrigt var jeg lige forbi uni, for at kigge efter nye opslag angående mulige opgaver. Der var en fyr, der søgte hjælp til noget grammatik. Men jeg tror, jeg vil lade andre tjene den håndfuld basse-ører. Jeg trænger til igen at få lidt tid til mig selv. Og økonomisk er jeg ikke så hårdt trængt, at jeg behøver presse hårdt på for hver eneste lille opgave.

Nææ, når jeg nu snart har den store opgave færdig, så må der gerne gå en måneds tid, inden der igen dukker noget freelance op.

Det er ikke sikkert, at jeg får cyklet i dag. Vi må se, hvad der bliver tid og kræfter til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nøjedes med håndvægte og grippers i går, men fik til gengæld lige ordnet en hel del oversættelse.

Ude i firmaet hørte jeg, her forleden, at vores klassiske rygsæk kommer i en ny farve, som hedder Ox Red. Den er vist desværre ikke opkaldt efter mig, selv om jeg er en rød okse! :laugh::laugh::tongue:

Nå, men i dag må jeg se, om jeg kan tage en lille cykeltur efter fyraften.

God dag til boardet!

Link to comment
Share on other sites

Det var en hektisk, men god dag.

Ude i firmaet gik det fint i dag. Jeg brugte det meste af tiden ude i pakke-rummet, imens kontordame M passede telefonen. Kun, når der blev ringet op på begge linier samtidig, tog jeg telefonen. Men salget kørte da ok.

Min nye Kodiak Parka var ankommet fra lageret. Så nu kan Kong Vinter da få lidt modstand, hvis han skulle vove at vise sit sne-klædte fjæs. Det betød så også, at jeg måtte ned til hæveautomaten, her efter fyraften, for jakken skal jo betales. Og jeg KAN ikke lide at skylde nogen noget, om det så er penge eller tæsk :laugh:

Til aftensmad købte jeg en lille :4pizza: , da jeg ikke gad skrælle kartofler.

Her til aften skulle der så cykles, og jeg klarede 15 km, i helt ok stil. Dermed er cyklen kommet op over de 6000 km. Tillykke, gode stålhest (og også tillykke til mig, fordi jeg har brugt den så flittigt, både i glædelige og sørgelige tider).

I morges fik jeg oversat lidt. Hvis jeg tager et nap i morgen og på fredag, så er opgaven færdig. :4thumbup:. Klienten siger godt nok, at jeg ikke behøver skynde mig. da ham, der skal lægge teksten ud på deres hjemmeside, arbejder langsommere, end jeg gør. Men jeg vil nu gerne have en weekend, hvor jeg er fri for alt det knokleri.

Det gør ikke så meget, hvis det bliver en rolig weekend, for jeg har en mega stor bog, som jeg er ved at læse.

Nu er tiden inde til at tage fuld tælling i slumre-kassen :sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

I dag kan det godt være, at jeg lader være med at cykle. Jeg VIL have den oversætter-opgave færdig. Gider den ikke mere. Men med lidt hiv og sving bliver den færdig senest i morgen.

Så må jeg tage en rolig weekend, med træning, rengøring og læsning.

Hvis der bliver meget regn i weekenden, gider jeg ikke drøne rundt nede i byen.

Men i det mindste er humøret nogenlunde ok for tiden. Det skal blive rart med lidt mere ro på den. Men omvendt ved jeg jo også godt, at det ikke varer længe, før jeg begynder at længes efter nye opgaver.

Nu kalder jobbet.

Have a MOL day! :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg knoklet på arbejdet, og så knoklet videre med opgaven herhjemme. Derfor blev træningen kun til lidt rotationer for min skulder.

Men nu er opgaven afsendt til kunden. :bowdown::4signme::beerchug::firebounce::beer: :4band: , og ikke mindst en masse :clap::clap::clap:

Nu sover jeg så meget, jeg kan nå, og i morgen kl. 13.30 begynder weeeekenden!

Fåååårk, jeg er træt som et alderdomshjem!

Link to comment
Share on other sites

Herlig dag i dag! :superman:

Såvel el jefe som salesman J var på landevejen, så vi var kun kontordame M, og så Ox, tilbage på kontoret i Risskov.

Der var, ganske som forventet, kommet en kassefuld varer tilbage fra skrædderen. Så alle de varer fik jeg pakket, så Pakke-Trans kunne afhente dem.

Da det var gjort, og jeg havde ordnet det dertil hørende papir-arbejde, sad jeg og puslede med nogle stocklists (lister over, hvad der ligger på Fjällrävens lager), indtil jeg havde fri.

Hjem og gøre lidt rent, glo lidt Matador (ja, det er nærmest blevet et dagligt ritual for mig), og så op på cyklen. Det blev til 15 km. Intensiteten var nogenlunde tilfredsstillende, og jeg følte et fint flow.

I denne weekend skal jeg læse, se film, høre en del firehjulstrækker-musik (som britone siger), og så ellers slappe af. Nååå, nej, træne skal jeg da også! :4thumbup:

Mu går turen downtown (trods det lidt ustabile vejr), og derefter er der en bid brød og en lille spandfuld humle :beer:

God weekend fra den glade Okse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredelig tur ned i byen i aftes. Det små-regnede, men temperaturen var fin, og jeg fik en god posefuld flasker.

Jeg har trænet lidt med grippers i dag. Det ærgrer mig lidt, at jeg ikke har noget rigtig seriøst at træne grip strength med. Ikke fordi jeg går rundt og tror, at jeg er Clay Edgin (ham, der bukker stegepander sammen, og lukket COC 4, uden vildt meget besvær), men mine nuværende grippers bliver snart alt for nemme (kun den hårdeste kan endnu give mig en smule udfordring, og det endda kun ved mange reps).

Der var engang en læge, der ikke mente, at jeg nogen sinde ville få bare nogenlunde styrke i hænderne. Ved en senere lejlighed fik jeg heldigvis chancen for at give ham et sådant håndtryk, at han ændrede mening. :laugh:

Nå, måske når jeg en dag så vidt som til de letteste COC. I så fald vil jeg være stolt.

Nu vil jeg drikke noget løbesod, og læse en hel masse i en herlig bog. Om et par timer cykler jeg så, og derefter går turen downtown, på udkig efter flasker og gang i gaden.

Link to comment
Share on other sites

I går knep det med motivationen til cykling.

Men det var jo så derfor, at Vorherre gav mig den viljestyrke, jeg har.

Så det blev til 14 km.

Jeg hørte også fra dem, jeg har lavet oversættelse for. De var godt tilfredse med mit arbejde, og det var deres russiske samarbejdspartnere også. Da sank jeg godt nok lige en klump!

Ja, måske har jeg set for mange film, men hvem hulen er det, der arrangerer poker-turneringer i Rusland? :pimp: :rocketwhore::gun2:

Nå, men russerne er vel trods alt ikke `banditski´ allesammen, og til syvende og sidst er det ikke dem, jeg arbejder for.

Nu må jeg afsted på arbejde.

C U at MOL

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, lidt weird dag i dag.

Jeg havde et lille showdown med min chef. Ikke noget dødsens alvorligt, men en mindre episode, hvor jeg var helt 112 sikker på, at han gjorde mig uret. Og dette valgte jeg at fortælle ham. Gudskelov lykkedes det mig at lade være med at hæve stemmen, for så havde han jo haft det at bruge imod mig. Men det endte da også med, at han måtte give mig ret.

Han må hjertens gerne rette på mig i de (til tider mange) situationer, hvor det er berettiget. Men han skal ikke hakke på mig i en situation, hvor jeg ved, at jeg ikke har handlet ukorrekt.

Men den slags episoder må vel næsten uvægerligt forekomme, af og til. Jeg var bare nødt til at få lukket op for posen. Alternativet havde været at sætte det ind på bankbogen (som Stig Tøfting siger), og så kunne det før eller siden ende med, at jeg kom til at sige noget, som ingen kunne være tjent med.

Mht. træning bliver det næppe det vilde i dag. Jeg er træt. Ikke så meget pga. ovennævnte episode, men mere fordi jeg har styrtet meget rundt i dag.

En smule håndvægt-træning, og lidt rotationer for skulderen, må vist være nok.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, lidt weird dag i dag.

Jeg havde et lille showdown med min chef. Ikke noget dødsens alvorligt, men en mindre episode, hvor jeg var helt 112 sikker på, at han gjorde mig uret. Og dette valgte jeg at fortælle ham. Gudskelov lykkedes det mig at lade være med at hæve stemmen, for så havde han jo haft det at bruge imod mig. Men det endte da også med, at han måtte give mig ret.

Han må hjertens gerne rette på mig i de (til tider mange) situationer, hvor det er berettiget. Men han skal ikke hakke på mig i en situation, hvor jeg ved, at jeg ikke har handlet ukorrekt.

Men den slags episoder må vel næsten uvægerligt forekomme, af og til. Jeg var bare nødt til at få lukket op for posen. Alternativet havde været at sætte det ind på bankbogen (som Stig Tøfting siger), og så kunne det før eller siden ende med, at jeg kom til at sige noget, som ingen kunne være tjent med.

Mht. træning bliver det næppe det vilde i dag. Jeg er træt. Ikke så meget pga. ovennævnte episode, men mere fordi jeg har styrtet meget rundt i dag.

En smule håndvægt-træning, og lidt rotationer for skulderen, må vist være nok.

Hej Martin.

Ganske forståeligt at du er træt, med alt det cyklads mm du har på programmet.

Godt at læse, at du stadig er godt kørende, og i stand til at sætte el jefe på plads :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak, MH.

Mht. el jefe, så er han jo god nok. Han forløb sig bare lidt i en stresset situation, og det var lige den dag, hvor jeg ikke var oplagt til at lade det passere uden yderligere kommentarer. Derfor forklarede jeg ham, stille og roligt, situationen, sådan som jeg, helt indiskutabelt vidste, at den var (det handlede om noget helt faktuelt). Og det tror jeg, et eller andet sted, at han respekterede mig for. Han har jo selv travlt med at fortælle, at man skal kunne sige næsten alt muligt til hinanden.

I dag skulle jeg jo til fys, så jeg måtte op på stålhesten, før jeg skulle derned. Først 15 km. 16. 17. Lad mig bare tage 18. Nej, når man er nået til 18, så kan man dæleme også tage 20!

Så det blev til 20 km.

Derefter ned til fys.

I eftermiddag var både net og kabel-tv nede, så jeg gloede noget Matador på dvd, og ind imellem vaskede jeg lidt tøj.

Nu er dagens energi ved at være brugt. Det er godt, at jeg først skal møde kl. 11 i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, det var en dag med slid & slæb!

Men det gik nu ok ude i firmaet. Jeg fik pakket en masse ting i kasser, og selv om kontordame M kaldte det `en forpulet lortedag´ (det havde hun sine egne grunde til at sige, blandt andet fordi en kunde svinede hende ret groft, og fordi Pakke-Trans kludrede i det), så havde jeg det ok.

Efter den megen rende rundt/slæben på kasser var jeg godt brugt, da jeg kom hjem. Ja, lagerarbejde (hvilket man godt kan kalde det, selv om vort egentlige lager ligger i Holland) er hårdt.

Men jeg fik da cyklet 12 km, da jeg endelig var hjemme igen.

Derefter fik jeg sat lidt brød på bordet, og jeg må sige, at jeg åd, som kun en lagerarbejder kan æde! :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: . En enkelt øl røg der også ned. Al den aktivitet havde givet mig en appetit som en bamsebjørn.

Nu tror jeg nok, at Oksen lusker ind i stalden :sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

I går skete der ikke så meget ude på jobbet. Telefonerne var generelt ret tavse. Men jeg fik da pakket et par kasser.

Jeg er lidt nervøs mht. at det med jobbet snart skal evalueres. Man ved jo aldrig, om de gider beholde mig. Men i hvert fald har jeg passet, hvad jeg skulle. Og hvis de tager en ny ind, skal de jo begynde helt fra scratch, med den oplæring, som de allerede har ofret på mig.

Nå, men de første 2-3 uger kommer der næppe noget nyt i den sag.

Pga. nerver havde jeg det en anelse svært i aftes. Men kan man ikke regne med andre, så kan man altid regne med gode gamle Dolph. Med lidt hjælp fra ham fik jeg cyklet 12 km. AAAAARRRRGGHHH!

I dag nøjees jeg nok med styrketræning. Jeg vil helst restituere (cykel-mæssigt) på en hverdag. Det er næsten spild af god fritid at bruge weekenden til det.

Nu vil jeg snart ud og se, om dåååmme Pakke-Trans endelig har fået hentet den kasse nede hos skrædderen, så jeg kan komme til at sende varer ud til kunderne.

God MOL-dag og -weekend :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share