Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg fik klaret 18 km i dag. Det var sådan set udmærket gået. Det er en skam, at jeg ikke kan/tør køre på min el-scooter, for vejret er jo dejligt.

Men det skal jo nok passe, at hvis jeg tager en tur, så nægter den at køre videre, når jeg er længst væk hjemmefra. Nå, det må gå, som det kan. Gudskelov for min gode fysik, så jeg i det mindste kan få handlet ind, og passe min fys. Jeg skal ikke nægte, at det er en prøvelse. men det er en dejlig ting, at jeg endnu ikke er gået ned over det.

Link to comment
Share on other sites

Der kommer lige en rettelse til et af mine tidligere indlæg:

1. maj arrangementet afholdes i år ikke på Tangkrogen, men på Jydsk Væddeløbsbane.

Det var ikke lige den nyhed, jeg havde regnet med, for så bliver der nok længere at gå. Men omvendt: Når de regner med, at demo´en skal kunne nå derud på en halv time, så er distancen næppe overvældende. Det er begrænset, hvor langt, man kan flytte sådan en demo i løbet af en halv time.

Det går jo nok endda. I hvert fald kommer min gå-form i top, med alt det, jeg render rundt for tiden. I dag skal jeg dog ikke i Tøfex, men i Rema1000, og også på statsbib, hvis de får snøvlet mine bestilte bøger frem.

I dag bliver cyklingen nok ikke mere end 14-15 km. Men det vil også være ok. Der skal jo være kræfter til det hele.

Link to comment
Share on other sites

I dag bliver cyklingen nok ikke mere end 14-15 km.

Jo, det blev faktisk til en anelse mere. 16 km. Stængerne var lidt tunge, men ellers ok cykling.

Nu skal jeg lige have en bid brød, og så må jeg ned på Statsbib. Jeg skal også se, om jeg kan få klippet mit garn i dag. KongKent er et oplivende moment på MOL, og har også før støttet mig i svære perioder, men jeg vil ikke forsøge at overgå ham i hårlængde! :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er vandringsmand Oksen tilbage fra sin tur. :walking:

Det mærkes tydeligt, at jeg får lettere og lettere ved at holde ud til at gå. Men sveder gør jeg! Pyyyyramiderne!

Nå, men min fys kunne ikke mærke nogen øgede spændinger i mine muskler, så det var ok.

Og så havde vi lige det med cyklingen oppe at vende, for himlen må vide hvilken gang. Det viste sig, at min fys havde fået en cykel forærende, for et års tid siden, men at hun havde brugt den under 5 gange i alt!

`Det er mærkeligt, at man har det sådan (altså, at `man´ ikke kan tage sig sammen til at cykle)!, sagde hun.

Jeg nøjedes med at give hende ret. At give hende et foredrag om at tage sig sammen ville næppe gavne hverken hende eller mig. :nonono: . Men helt ærligt: Jeg synes nu nok, at et velfungerende voksent menneske burde besidde mere rygrad end som så.

Jeg ville gerne piske lidt trænings-moral ind i de danske sofa-kartofler, men i sagens natur må jeg nøjes med at holde mig selv til ilden, og hvis det så kan inspirere et par stykker, så er det jo kun fint. Men mod manglende motivation ville selv den navnkundige kaptajn Jespersen kæmpe forgæves.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

16 km cykling, plus ca. 1 kilometers walking. I morgen er der lang gåtur igen.

Nå, men det går nu helt fint.

Jeg skal også lige nævne, at jeg, i aftes, fik brugt både håndvægte og grippers. Så der sker da lidt, hvad træning angår. Et eller andet sted har jeg også en fornemmelse af, at jeg har tabt mig lidt. Jeg har ikke nogen vægt, men mine bukser siger mig, at jeg er blevet en anelse slankere.

Nyt om strejken:

KL´s forhandler, Mads Lebech, som allerede har fået tilnavnet Skidt-Mads, rasler med lockout-sablen. En lockout skal varsles 4 uger, før den træder i kraft. Såfremt, der virkelig kommer en lockout, vil et regerings-indgreb næppe kunne undgåes.

Der vil antageligt foreligge yderligere oplysninger på fredag.

Hos mig er moralen i hvert fald høj, selv om jeg savner min el-scooter.

Nu vil jeg læse lidt, og have mig en god kop kaf´! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en cykel-etape i dag:

Hele 22 Km :4thumbup: :superman:

Det var en anelse hårdt, men det gik da. Uha, hvor sådan noget kan drive sveden frem.

I går nøjedes jeg med gangtræning, og en smule træning med håndvægte.

Med strejken er situationen den, at der ikke kommer lockout lige med det første. Dermed er der ikke så meget nyt under solen.

I aften kommer der `De Skrigende Halse´, og den bør alle, der besidder en smule humor, se eller gense. Og det er INDISKUTABEEEELT!, som Dolph ville have sagt :laugh:. Død ved kølle til dem, der ikke elsker den film!

Link to comment
Share on other sites

Sikke en cykel-etape i dag:

Hele 22 Km :4thumbup: :superman:

Det var en anelse hårdt, men det gik da. Uha, hvor sådan noget kan drive sveden frem.

I går nøjedes jeg med gangtræning, og en smule træning med håndvægte.

Med strejken er situationen den, at der ikke kommer lockout lige med det første. Dermed er der ikke så meget nyt under solen.

I aften kommer der `De Skrigende Halse´, og den bør alle, der besidder en smule humor, se eller gense. Og det er INDISKUTABEEEELT!, som Dolph ville have sagt :laugh:. Død ved kølle til dem, der ikke elsker den film!

Jeg havde aldrik lagt mærke til at den film kommer i aften, hvis ikke du havde gjort opmærksom på det, Okse.

Viva Djarnis-drengen, og alle de andre Drengene :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I aften kommer der `De Skrigende Halse´, og den bør alle, der besidder en smule humor, se eller gense. Og det er INDISKUTABEEEELT!, som Dolph ville have sagt :laugh:. Død ved kølle til dem, der ikke elsker den film!

Først og fremmest tillykke med den lækre cykeletape.. Well done. Du udretter virkelig nogle superseje ting i din log.... :4thumbup:

Dernæst....hvad er der galt med Annie og Erik goes to Hollywood.... ? :blink:

Deeeeeeet gaaaaaaaz :laugh:

Jeg vil såmænd blot lige ønske dig en dejlig solskins (forhåbentlig) weekend i det østjyske.....

De bedste hilsner fra fan nr. 1.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med den lækre cykeletape.. Well done. Du udretter virkelig nogle superseje ting i din log.... :4thumbup:

Dernæst....hvad er der galt med Annie og Erik goes to Hollywood.... ? :blink:

Deeeeeeet gaaaaaaaz :laugh:

Jeg vil såmænd blot lige ønske dig en dejlig solskins (forhåbentlig) weekend i det østjyske.....

De bedste hilsner fra fan nr. 1.

:superman:

Mange tak, Julie.

Du er en Danfantastisk MOL-vense at have.

Jeg havde aldrik lagt mærke til at den film kommer i aften, hvis ikke du havde gjort opmærksom på det, Okse.

Viva Djarnis-drengen, og alle de andre Drengene :tongue:

Ja, det er en super duper film. Jeg kunne ikke helt huske slutningen. Det er ret cool, at den er sort/hvid, lige indtil Ronni-drengen dør. Derefter er der farver på i de sidste minutter af filmen.

Hende doktor-damen er i øvrigt bare FOR langt ude! :crazy:

Heldigvis har mine forældre optaget filmen.

I dag nøjes jeg med gangtræning, og lidt styrke. På dage med meget walking, må cyklingen have lov at hvile. I morgen skal der hjules afsted igen.

God lørdag aften til MOL.

Link to comment
Share on other sites

I dag var stængerne lidt tunge. Det tog tid at finde fokus på cyklingen.

Men med hiv & sving nåede jeg da op på 16 km. Det lader jeg det så være godt med.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers skal tage mig til. Jeg kunne godt tage ned og drikke et par fadbamzer, men det vil måske være lidt rigeligt, i betragtning af, at der også er 1. maj i den kommende uge.

Desværre lover de en smule regn på 1. maj, men det går jo nok. I hvert fald lader jeg mig ikke standse.

Link to comment
Share on other sites

Her forleden kom der mail fra min forhenværende engelsk-elev. Hun syntes, at det var `en ærgerlig afslutning´, det havde haft (og det kan jeg for så vidt ikke være uenig i), og jeg skulle endelig sige til, hvis der var noget, hun kunne gøre for mig.

Ja, det er da pænt af hende, men jeg ved ikke, hvad hun mener at kunne gøre for mig. Hun skal sgu hverken gøre rent eller købe ind for mig. Det klarer jeg fint, selv om jeg i øjeblikket mangler mit køretøj (og det ved hun så ikke noget om).

Jeg har lyst til bare at sige, at hun ikke skal bruge sin ungdom på en halvgammel bandit som mig. Men omvendt skal jeg heller ikke være alt for slem til at støde folk fra mig. Nu ser jeg tiden an, og hvis hun kontakter mig igen, kan hun evt. komme på besøg, hvis hun da vil, så vi kan finde ud af, hvad det egentlig er, hun vil. Formentlig vil hun bare være venner, men det er omtrent lige så svært for mig, som hvis hun havde villet mere end det. Det er sørgeligt at sige det, men jeg har efterhånden meget svært ved at tro, at der er nogen, der har rent mel i posen.

Problemet er jo, at hun faktisk ER meget sød. Hvis hun havde været en led bitch, havde det været lettere, bare at cutte forbindelsen.

Nyt om strejken: Lockout-våbnet er fremme igen. Det mest sandsynlige er, at man gradvist vil iværksætte lockout af flere og flere fagområder. Fra KL´s side vil jeg tro, at tanken er den, at enten må FOA give sig, eller også må regeringen gribe ind. Et er sikkert: Det er pokker til situation, også fordi dagplejerne nu er med i strejken. Og så må folk blive hjemme fra arbejde, hvis der ikke er andre, der kan/vil passe deres unger.

I går var jeg meget tæt på at tage på druk, men jeg lod være, også fordi 1. maj er lige om hjørnet. Jeg tror ikke, at jeg nogensinde bliver alkoholiker. Så var jeg blevet det for længe siden. Det sagde min psykolog også. Men det gælder om at jeg skal holde mig fra druk i de situationer, hvor der er lidt/meget modgang. Ellers løber mit temperament bare af med mig, og det har de uheldigste følger, ikke mindst for mig selv. På 1. maj skal jeg naturligvis have det, jeg kan drikke. Men det er så også én af årets største festdage for mig.

Nu kan jeg lige så godt tage en cykeltur.

Det er rart at have loggen, også når den, som nu, bruges i en slags terapeutisk øjemed.

God MOL-dag! :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag: March-tur, ned til fys-klinikken og retur. Det går fint med at vandre rundt, men jeg ser frem til, at strejken får en ende, så jeg kan få repareret min kværn.

Det giver vildt meget vasketøj, når jeg skal gå så meget, for jeg sveder vildt, og må derfor skifte undertøj.

Dagens `synd´ var to stykker rugbrød med kogt, saltet flæsk, ledsaget af en øl og to små snapse. Engang imellem kan jeg godt lide sådan noget oldschool mad. Til gengæld lod jeg være med at købe en cacaomælk i Tøfex. Cacaomælk var én af de første ting, jeg gik næsten helt væk fra, da jeg skulle tabe mig. Det samme gjaldt for sukkersødet sodavand.

Men jeg kan tydeligt mærke, at den megen aktivitet kræver mad og drikke. Hvis jeg f.eks forsøger at cykle en lang etape, uden at have spist ordentligt, så er det sikkert og vist, at efter 10-12 km rammer jeg `muren´.

I aften lod jeg det så være godt med lidt gripper-træning, og et enkelt sæt med håndvægtene.

Jeg MÅ altså tage mig sammen til at skaffe nogle ordentlige grippers!

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede dagen med lidt Crüsli fra en gratis prøve-pakke, som jeg havde fået i Tøfex. Smagen var nærmest som chocolate chip cookies. Det er jo ikke en smag, der skræmmer mig væk, men morgenmad vil jeg nu ikke kalde det. Nærmest en form for slik.

Der er ikke meget at sige til, at børn bliver sukker-junkies, hvis forældrene lader dem fylde sig med den slags produkter, fordi reklamerne siger, at det er sundt.

Nææ, til daglig holder jeg mig til mine havregryn. Det er bedre, både for sundheden og for pengepungen.

Derefter var det op på cyklen. Cykle, cykle, cykle. Puste, stønne, svede. pyyyyh!

Og resultatet?

THE OX PROUDLY ANNOUNCES: 22 KM!

:superman: :4thumbup: :w00t:

Nu går der så et par dage, før jeg cykler igen, for i morgen er det 1. maj (med laaaang demo), og dagen efter er jeg uden tvivl træt og tømmermands-plaget.

Link to comment
Share on other sites

1. maj er oprunden! :4thumbup:

Jeg var tidligt oppe, og skal lige ordne en kogevask, inden det bryder løs med fest og øls.

Vejret er jo ikke det fedeste, men det går jo nok.

Svend Auken skal være hovedtaler i år. Jeg vil nu også hellere høre på ham end på Helle Thorning.

Nå, men jeg skal til at gøre mig klar.

ALLERTA ANTI-FASCISTA! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det gik, men det var, i mere end én forstand, lige til øllet.

Jeg startede jo på rådhuspladsen, hvor der blev hørt et par taler, snakket med gamle kammerater, og tanket op til den forestående demo. En enkelt provokatør (som, efter hans udtalelser at dømme, holdt med de gule fagforeninger), spillede op til dans, og måtte mandsopdækkes og eskorteres væk af 3 gutter. Nogen egentlig kamp kom det dog ikke til. Fyren mistede stridslysten, da overmagten blev for stor.

Dernæst var der en lang, lang march, ud til Jydsk Væddeløbsbane, der dog snarere burde have heddet Øsjydsk Mudderpøl. Bevar mig vel, for et grissefy! :crazy:

Det er vist kun Roskilde Festival, der kan præstere et værre søle. Der var lagt flis og halm ud, men det forslog alt for lidt. Det var ikke noget, min rollator brød sig om. Men undvære den kunne jeg jo ikke. Og nu var jeg der jo, så jeg kæmpede mig igennem på bedste beskub.

Forsyninger osv. måtte føres frem med ATV´er. Det var de eneste køretøjer, der kunne kæmpe sig igennem den lerede blanding af mudder og halm.

Alt bøvlet havde dog én væsentlig fordel: ALDRIG har jeg oplevet, at så mange mennesker tilbød deres hjælp, og roste mig for, at jeg var mødt op, trods de vanskelige forhold. Og man skulle da være en underlig kanut, hvis kunne se det fede i, at en masse søde sygeplejersker (som der jo var en del af, pga. deres stejke) siger, at man er helt vildt sej. De var nu meget nice, mange af dem. :wub::wub:

Her til morgen var jeg godt bagstiv, men nu er det i aftagende. Nu skal jeg bare hvile ud, så jeg i morgen er klar til at træne igen.

Status: Det var ok, at jeg kom med, men hvis det igen skal gennemføres under de forhold, så må jeg nok overveje at takke nej. Selv jeg har trods alt grænser.

Link to comment
Share on other sites

Så kom der gang i cykladsen igen! 15 kilometer, og det gik egentlig i ganske fin stil, alt taget i betragtning. Egentlig utroligt, at jeg oplever så stor forskel på `gå-træthed´ og `cykel-træthed´.

Ellers er tiden gået med lidt oversættelse, og med at gøre rent efter alt mudder-pludderet! Puuuuha!

Nå, men om et stykke tid er det glemt. Og til syvende og sidst havde jeg jo en fed dag. Revolutionær stemning, sprut og søde sygeplejersker kan dog trods mildne de fleste strabadser. :laugh:

I hvert fald får jeg én på opleveren. Som jeg altid siger: Når bare man forstår at lægge mærke til ting, så oplever man noget hele tiden.

I morgen skal der købes ind, oversættes og vaskes gulv. Lidt træning må vi se, om det også kan blive til.

Link to comment
Share on other sites

I dag var det ca. 3 km walking, og så lidt med håndvægte.

Cykling er der ganske enkelt ikke energi til på de dage, hvor jeg går meget.

Men i morgen er der gulvvask og cykling, så da skal jeg også nok få rørt mig.

Jeg har vist fået lidt myoser i nakken af at knokle rundt i mudderet forleden. Det er godt, at jeg skal til fys på tirsdag.

I næste uge vil mine forældre campere nær Århus, og så tager jeg nok på rekreation ude hos dem et par dage. Jeg må tilstå, at det er tiltrængt.

Men jeg skal nu nok klare mig.

Link to comment
Share on other sites

16 kilometers udmærket cykling i dag.

Desværre har jeg fået en smule ondt i halsen, men det kan et par Hexokain jo nok lindre på.

Dagens gode nyhed er, at i morges indgik FOA og KL et forlig, så der er håb om, at jeg snart kan få kigget på min el-scooter. Foreløbig er jeg forsigtigt optimistisk.

Nu skal jeg i bad.

Link to comment
Share on other sites

Folks, jeg er sgu nødt til at tage på rekreation nogle dage.

Jeg er rendt ind i en lille forkølelse. Sandsynligvis spiller det en rolle, at jeg har været hårdt presset her på det sidste, idet jeg jo både har gået og cyklet.

Feber har jeg dog ikke, så det er næppe helt galt. jeg synes bare ikke, at jeg vil cykle, så sveden hagler, sålænge kroppen slås med den forkølelse. Så jeg lader træningen hvile lidt, og kommer stærkt igen, når jeg igen er helt frisk.

Good luck til alle.

Link to comment
Share on other sites

Tak, MH.

Det har hjulpet på halsen og den løbende næse, men jeg hoster stadig noget.

Fordi jeg havde meget astma som barn, mærker jeg det altid på lungerne, når jeg bliver forkølet. Bronkitis er det dog gudskelov ikke. De symptomer tager jeg næppe fejl af, hvis de viser sig.

Feber har jeg stort set ikke. Højest et par streger i overkanten.

I går brugte jeg mine grippers, og lavede lidt rotationer for min skulder.

I dag tager jeg ud i mine forældres campingvogn, og får lidt hvile og god mad.

Formentlig er jeg tilbage på cyklen umiddelbart efter pinse.

Link to comment
Share on other sites

Det gjorde godt attilbringe et par dage i naturskønne omgivelser, med en bog i den ene hånd, og en dåsebajer i den anden.

Småfuglenes pippen, fasankokkens skogren. Skøøønt.

Helbreddet er i god bedring: Nul feber, bedre vejrtrækning, og generelt bedre velbefindende. Dog hoster jeg stadig en smule. Jeg var heldig, at det ikke satte sig til bronkitis. Der var/er slim nok til det.

Nu fortsætter jeg med min nebulisator 3-4 dage, og så må vi se, hvad der sker (en nebulisator er et lille apparat, som, vha. trykluft fra en lille kompressor, forstøver en medicinsk væske, som man så indånder). Den har altid haft god effekt på mig.

I morgen formiddag forventer jeg at tage en LILLE prøvetur på cyklen, selv om det nok kun bliver til 6-7 km den første dag. Jeg skal ikke risikere at drive det for hårdt, inden jeg igen er helt på toppen.

Men kommer igen, DET gør jeg!

Link to comment
Share on other sites

I dag gik det noget bedre.

Med hiv og sving fik jeg cyklet 16 km. Det kan der vist ikke klages på.

I morgen er der walking, og en hårdt tiltrængt omgang fys. Onsdag må jeg så se at få ringet til visitatoren, angående reparation af min el-scooter. Min største frygt er, at reparatøren ikke vil kunne finde den fejl, i det fejlen tilsyneladende ikke er konstant.

Men vi må se, hvad der sker.

24/5 holder mine forældre indvielse af deres nye, maritimt inspirerede, terrasse. Den er også blevet vildt flot: Der er et skibsrat, en klokke, nogle tun-kroge og andre søfarts-ting på væggene, og bordet er lavet af et rorblad fra en kutter.

Der bliver en mega fest!

Ved samme lejlighed regner jeg med, at min far låner mig sit kreditkort, så jeg kan bestille et par seriøse grippers. Der skal sgu ske noget, hvad grebstræning angår.

Nu laver jeg noget mad. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share