Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Efter en mere eller mindre frivillig hviledag i går SKULLE jeg cykle i dag.

I erkendelse af, at varm mad giver mere power end bare rugbrødsmadder, havde jeg købt en god kalvekotelet, som jeg spiste til frokost.

Efter endt opvaske gik det afsted på stålhesten. Et foreløbigt mål var sat til 18 km. Dog endte det, efter megen knoklen, med en:

HALVMARATHON!

:w00t::superman::cooldance: :4band: :clap:

Lige om lidt går turen DOOOOOOWNTOOOOOWN!

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Ox!

Tænkte på... Tager du tid på dine ture? :smile:

- det kunne jo også være en motivationsfaktor at se om du bliver hurtigere over tid! :cool:

... Kom lidt af at jeg selv cyklede 5km på en stålhest indendørs igår, og jeg sejlede godt nok :tongue: (om det er fordi jeg havde knald på - 9½ min - eller fordi jeg har dårlig kondi skal jeg lade være usagt :innocent::laugh:)

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

Hey Ox!

Tænkte på... Tager du tid på dine ture? :smile:

- det kunne jo også være en motivationsfaktor at se om du bliver hurtigere over tid! :cool:

... Kom lidt af at jeg selv cyklede 5km på en stålhest indendørs igår, og jeg sejlede godt nok :tongue: (om det er fordi jeg havde knald på - 9½ min - eller fordi jeg har dårlig kondi skal jeg lade være usagt :innocent::laugh:)

Ja, jeg ved nogenlunde, hvor længe, x antal km skal tage. Men det er klart, at jeg ikke kan komme op på helt de samme hastigheder som folk, der har helt `normal´ funktion i benene. Ca. 10-11 min. til 5 km er nok ikke skudt helt ved siden af.

I går formiddags cyklede jeg 14 km, for at banke mine DOMS ud. Det gik udmærket.

Om eftermiddagen røg jeg i en gang fadbamzer. Jeg har jo ikke for meget tid til at have det sjovt, men engang imellem må der noget action til.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved nogenlunde, hvor længe, x antal km skal tage. Men det er klart, at jeg ikke kan komme op på helt de samme hastigheder som folk, der har helt `normal´ funktion i benene. Ca. 10-11 min. til 5 km er nok ikke skudt helt ved siden af.

I går formiddags cyklede jeg 14 km, for at banke mine DOMS ud. Det gik udmærket.

Om eftermiddagen røg jeg i en gang fadbamzer. Jeg har jo ikke for meget tid til at have det sjovt, men engang imellem må der noget action til.

Det er klart :smile: - var nu heller ikke i den retning jeg tænkte, var mere for at du kunne få nogle nye mål at gå efter :wink:

Nu du er begyndt at fyre halv-marathons af så ofte må det næste reelle mål være hel-marathons på det punkt (?) - og så kunne det være motiverende at have nogle del-mål (tids-mæssigt måske) at gå efter i mellemtiden.

Men 10-11 min er nu heller ikke helt skidt... Lyder som om du snildt kunne udkonkurrere mig over længere afstande :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er klart :smile: - var nu heller ikke i den retning jeg tænkte, var mere for at du kunne få nogle nye mål at gå efter :wink:

Nu du er begyndt at fyre halv-marathons af så ofte må det næste reelle mål være hel-marathons på det punkt (?) - og så kunne det være motiverende at have nogle del-mål (tids-mæssigt måske) at gå efter i mellemtiden.

Men 10-11 min er nu heller ikke helt skidt... Lyder som om du snildt kunne udkonkurrere mig over længere afstande :innocent:

En hel marathon vil være overordentligt krævende. I givet fald skulle jeg nok nærmest sætte en weekend af, så jeg havde én dag til kørsel, og så den følgende dag til at restituere.

Nå, men i går fik jeg da cyklet 12 km, for lige at brænde den gamle sprit ud af kroppen. Det var også for ikke at få 2 nul-dage i træk.

Om lidt smutter jeg til fys. Jeg håber dæleme ikke, at eftervirkningen bliver lige så slem såm sidste gang.

I morgen kommer mine forældre, men jeg håber at kunne få trænet lidt, når de er taget afsted igen.

God daw til MOL. :bigsmile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg fortalte Lena fys, at jeg var røget helt til tælling efter sidste tirsdags behandling. Ud fra symptomerne mente hun, at min krop havde frigivet så mange affaldsstoffer, at jeg havde fået en lille forgiftning. Det kan nærmest sammenlignes med det, der sker, når man drikker sig en pind i øret.

Så galt går det næppe i dag. Sidste gang ramte hun åbenbart et sted, som der ikke var blevet rørt ved i længere tid. Derfor den voldsomme reaktion.

Nu: Frokost, og derefter gulvvask!

Link to comment
Share on other sites

Der har været en del at se til i dag. Men hen under aften kom jeg da op på stålhesten.

14 km, blev det til. Det var udmærket. Der er nu under 50 km til, at stålhesten runder de 8000 km (dvs. 8000 på computeren. Det reelle tal er måske 300 km højere).

Weekenden nærmer sig jo. Så må vi se, hvad jeg skal lave. Det går jo nok ikke an at gå på druk. Det var jeg jo sidste weekend. Og nogen drukkenbolt er jeg ikke. Der var nok en periode i min ungdom, hvor jeg var god til at finde en undskyldning for at feste, men den tid er forbi.

På den måde har træningen jo nok reddet mig fra en del dumheder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte nøjes med 12 km i dag.

Pyyyh, hvor var stængerne tunge. :blink:

I morgen må de nok have lov at hvile.

Ellers går det helt ok, her i Oksens stald.

I skal lige have en sang, da det jo er fredag:

http://www.youtube.com/watch?v=B8ZQqxK3rYE

Og til jer piger, der læser denne log: It´s not an anti-woman song. It´s an anti-Delia song (citat: Johnny Cash).

Om lidt drøner jeg downtown, og når jeg er hjemme igen, er der fredagshygge.

Link to comment
Share on other sites

Efter en god hvile dag i går fik jeg startet relativt tidligt i dag.

16 km var mit foreløbig mål. Dog viste det sig, at alt kørte udmærket, og jeg endte på ikke mindre end 22 KM! :4thumbup: :superman:

Det var i det hele taget én af de bedste etaper længe, og jeg var nok så tæt på en spinner´s high, som jeg kan komme under de forhold, jeg har at træne under. Fortræffeligt.

Nu står den på en tur under bruseren, og derefter kender jeg én, der skal have ribbenssteg med sovs og katowler (som de sagde i et nu hedengangent satire-program på DR2). :4mewantfood:

I aften skal man jo huske at se `A history of violence´, med vor dygtige landsmand, Viggo Mortensen. Det er lige en film for Oksen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Glimrende dag ! :laugh:

Med 15 kilometers cykling kom jeg dertil, hvor stålhesten og jeg kan fejre 8000 km´s jubilæum!

:firebounce::smilerock::cheer: :4band:

I betragtning af den meget lange etape i går gik det fint. DOMS var der ikke det store af.

Jeg var lige nede i Jagt & Fiskerimagasinet, for at købe mig en Buck foldekniv. Den var sat ned fra 700 til 400, så det var jo en god handel.

Så skulle jeg også lige have en æske bønner. Det meste ammunition ligger hjemme hos mine forældre, men jeg vil nu lige have lidt i min `just in case´-pakke (en sådan bør man nemlig have, i disse tider).

Jeg havde foretrukket Federal Speed Chock, men dem havde de ikke. I stedet vendte jeg blikket mod Sverige, og investerede i en æske Gyttorp High Performance stålhagelpatroner (så heter dom nämligen på svenska, inte `stålhaglspatroner´, som på danska! :laugh: ). Gyttorp bruger gode komponenter, og Bofors krudt, og har desuden været på markedet i mange år, så deres produkter burde man kunne stole på. Jeg valgte 1´er hagl, ud fra den devise, at man godt kan skyde et lille dyr med store hagl, men det omvendte bør man afholde sig fra, om ikke andet, så for at begrænse risikoen for anskydninger.

Nu skal der soves. I morgen er der fys.

Link to comment
Share on other sites

MOL-venner! Brødre og søstre i fitness-kulturen!

I har støttet mig før, og nu må jeg igen bede om jeres støtte.

Min el-scooter lider af en elektrisk fejl, så jeg måtte ringe efter nogen, der kunne transportere mig hjem nede fra Storcenter Nord. Jeg kan godt køre lidt på den, men langture kan jeg ikke tillade mig at risikere.

Der er ikke andre end kommunens folk, der må reparere den, og de rammes af strejken, fra og med i morgen. Det kan derfor blive nogle hårde uger for mig. Jeg har min rollator, og den må jeg så bruge. Evt. må jeg begrænse cyklingen, og så gå det mere. Jeg kan næppe holde til begge dele, i ret stor udstrækning.

Hvis jeg var religiøs, ville jeg sige: Nu er det tid til at bede om styrke. Men da jeg er revolutionær, kan jeg kun sige: Nu er det tid til at kæmpe!

Uanset, om I kan støtte strejken eller ej, så håber jeg, at I kan og vil støtte mig. Og kan I ikke støtte mig som revolutionær, så beder jeg jer støtte mig som MOL-ven.

Det vil blive hårdt, og tiden kan blive lang.

Det var ikke lige det, jeg havde forventet at skulle opleve under strejken.

Men jeg har ikke selv valgt det.

Derfor `Vi, der er kommet fra dybet, brødre af kval uden mål, hærdes i kampen mod krybet, bliver som klinger af stål´.

Nu har jeg kun min gode fysik, min stærke vilje, og mine få venners støtte.

Men det er heller ikke så ringe endda.

Oksen skal nok komme ud på den anden side.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de 8000 km, Oksens stålhest :cheer::cheer::cheer:

Noget helt andet: Vedr. strejken, så kan du jo høre de ansvarshavende, om du kan kontakte et privat firma under strejken, hvis scooteren sætter ud igen. Det kan jo ikke passe, at du må holde dig inden døre i strejkeperioden...

Problemet er, at det er visitatorerne, der skal strejke, ogdu ved nok, at uden papirnusseri sker der ikke en dyt i kommunalt regi.

Men jeg klarer mig nok. Sålænge, jeg kan hente mine fødevarer, og passe min fys-behandling, er jeg ikke i nogen direkte fare.

Det er alle de sjove udenoms-ting, jeg må skære ned på.

I øvrigt har jeg lige været gået ned på statsbib, og tilbage igen, så jeg er allerede i gang med min powerwalk. :walking:

Link to comment
Share on other sites

Hej i loggen.

For lige at kommentere på en tråd fra OT: Der har været startet en tråd, der havde til formål at debattere mine historier osv. Dette har givet anledning til lidt blandede reaktioner, idet enkelte har kaldt mig lystløgner, mens andre har bakket mig op. Endelig har en del personer taget afstand fra tråden. Det gjaldt bl.a. moderator Arne, og derfor er tråden blevet lukket.

Jeg vil godt understrege, at jeg ikke har taget mig indholdet i nævnte tråd særligt nær. Som jeg også skrev, så valgte jeg bare at grine med. Når man har oplevet RIGTIG chikane, fra personer, som virkelig har ondt i sinde (hvad jeg ikke tror, at nogen på MOL har haft), så skal der en del mere til, før man gider hidse sig op.

Ja, jeg har en evne til at opleve noget overalt, selv om mit liv på mange måder er beskedent. Denne evne er jeg taknemmelig for. Hvad MOL angår, så har jeg ikke fået warn en eneste gang.

Jeg må dog erklære mig tilfreds med beslutningen om at lukke tråden. Hvis vi skulle til at drøfte hinandens hverdagsliv, kunne MOL snart blive flooded, og nogle ville nok tage kommentarerne tungere, end jeg har gjort.

Nu er det nævnt her, og så er der ingen grund til at køre den længere ud.

Nu skal der cykles.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Danf, du min trofaste støtte og inspiration, siden min første tid på MOL.

I dag har jeg gået en hel del, og derfor nøjes jeg nok med lidt håndvægttræning, og lader det så være godt for i dag.

I morgen skal jeg helt sikkert nok få cyklet igen. I disse dag må jeg bare prioritere således, at de ting, jeg SKAL (indkøb, fys osv.) kommer i første række. Overanstrengelse er en meget reel risiko, hvis jeg går alt for meget, og det kan tage MÅNEDER at komme over.

Så det er ikke noget, jeg kan tillade mig at tage for let på.

Nå, men moralen er fortsat høj. Jeg har hverken haft nedture eller hooligan-agtige raseri-anfald. Derfor har jeg også bestemt, at i disse dage må jernhård selvdisciplin præge min hverdag: Fornuftigt kost (dvs. ikke `glemme´ at spise, og heller ikke leve af junkfood), træning de dage, hvor jeg har energi til det, og ingen stærke drikke på hverdage. Jeg skal have energi til at være fysisk aktiv, og samtidig skal jeg kunne tænke klart.

Link to comment
Share on other sites

:smile: Rigtig god bededags-fri-ferie-agtig-slappe-af-solskins-dag okse...

:superman:

Og som du også selv pointerer i dine øverste indlæg, så er vi mange, der er tilhænger af dig og din log, og som 100% tror på sandheden i dine historier...

Kh Julie

Enig og god weekend herfra :superman:

kenn

Link to comment
Share on other sites

Enig og god weekend herfra :superman:

kenn

I lige måde, Kenn.

Det gør godt at mærke folks støtte.

Hvad kan jeg så fortælle i dag?

Tjaa, i går var jeg så heldig at finde et sæt nøgler til en Ford. Jeg bestemte mig for at lægge dem ind på lokalcentret, og det var en god beslutning, for det viste sig, at de sosu´er, som ikke var i strejke, rendte rundt og ledte efter det selvsamme sæt nøgler.

I dag skal jeg ikke gå nogen steder, så jeg må hellere få mig en cykel-etape, inden alt for længe.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det var lige i rette tid, at jeg kom i gang med at cykle. Når først solen rammer min altan, bliver der nemlig svedende varmt (for nu at citere en deltager i et kendt børne-program på DR1. :laugh: ).

Efter 9 km blev jeg forstyrret af telefonen. Det er én af de få ulemper ved hjemme-cykling. Men jeg kom da tilbage i sadlen.

Mine ben var åbenbart ikke blevet overanstrengt af den lange gåtur i går. Det var en positiv overraskelse. Min gå-form er åbenbart ikke så ringe endda.

Men resultatet af cykladsen blev en:

HALVMARATHON! :4thumbup: :superman:

Det var jo skønt.

Nu må jeg hellere se, om jeg kan få vasketid.

God fredag til MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg igen en stroppetur, ned i Storcenter Nord og hjem igen.

Det går nu fint. Det mærkes tydeligt, at gangtræningen hjælper. I det mindste kommer jeg i bedre form til den lange march, som er en del af 1.maj-halløjet på Tangkrogen. I øvrigt har jeg også indkøbt brændevin, til brug på selvsamme dag. Jeg skal nemlig have Harboe-cola med Rød Aalborg i. Så kan kapi-snuderne beholde alle deres fancy drinks. :laugh:

Nu vil jeg lave mig en portion af Danfanatikers livret (som næsten også er min livret). Hvis/når Julie læser nærværende indlæg, ved hun godt, hvilken ret, jeg hentyder til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for resten glemt at nævne, at jeg har snakket med min fys om at få iværksat noget målrettet træning af min rotator cuff. Min trænings-elastik, som jeg brugte til at træne min cuff med, har jeg slidt op. Jeg må nok have mig en ny (sådan én koster 25 kr, og det er nok værd at give ud, når det handler om at undgå yderligere skulderskader), men desuden er der muligvis chance for, at jeg kan bruge fys-klinikkens maskiner lidt. Det kan da kun gavne.

Det må vi se, på, når jeg igen bliver kørende.

I dag skal jeg ikke marchere nogen steder, så jeg må hellere få cyklet, inden solen rammer min altan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share