Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg klaret dagens gåtur, fys og indkøb.

Det har åbenbart lange udsigter med at få repareret el-scooteren, for visitatorerne strejker stadig. Jeg må jo slå mig igennem, som jeg kan.

Men heldigvis er jeg kommet i god gå-form. Og lidt arbejde har jeg da også, så jeg klarer mig nok.

Nu: Frokost! :4mewantfood:

(Ja, jeg ved godt, at jeg, lige for tiden, går en del op i mad og drikke, men det skyldes bl.a at jeg tydeligt kan mærke, at jeg får det værre fysisk og mentalt, hvis jeg `glemmer´ at spise).

Link to comment
Share on other sites

MAD er det bedste i verden :)

Det kan du såmænd have ret i. I hvert fald kan man ikke helt undvære mad. Derfor er det også lidt misvisende, når man af og til siger at den og den er afhængig af mad, når det, man mener, er at personen er mad-MISBRUGER. På sin vis er vi jo alle afhængige af at få mad. Hvis vi ikke får det, så er resultatet jo givet: Vi bliver svækkede, og ender med at dø!

Det faktum, at flere og flere lider af overvægt og de deraf følgende dårligdomme, er jo nok et tegn på, at vor vestlige civilisation ikke altid er helt så perfekt, som vi gerne vil have den til at være.

Tak for besøget i min log, i øvrigt. :smile:

I aftes kunne jeg ikke helt nære mig for at cykle, så jeg snuppede 12 km. Men så gik jeg også ud som et lys bagefter.

Dagens cykling kan jeg lige så godt få overstået nu, inden solen forvandler min altan til en bageovn.

Link to comment
Share on other sites

Til tjeneste:

c021.gif

Det er et stykke tid siden jeg har fået kigget herind. Men det lyder godt nok noget træls, at du er blevet "fanget i strejken". Lyder tilgengæld til at det går rigtigt godt med gangen, trods alt - så måske det alt i alt er lidt godt, at du får bevist det over for dig selv?!

Men håber da snart du bliver lidt mere mobil - og ren :wink:

Link to comment
Share on other sites

Til tjeneste:

c021.gif

Det er et stykke tid siden jeg har fået kigget herind. Men det lyder godt nok noget træls, at du er blevet "fanget i strejken". Lyder tilgengæld til at det går rigtigt godt med gangen, trods alt - så måske det alt i alt er lidt godt, at du får bevist det over for dig selv?!

Men håber da snart du bliver lidt mere mobil - og ren :wink:

Tak, smukke CG.

Ren er jeg blevet. Mht. at blive mobil, så er der folk, der har det værre end jeg: TV2 Østjylland har netop berettet om en 76-årig dame, som har problemer med sin kørestol. Den må ikke blive lavet under strejken. Og i modsætning til mig, så kan den gamle kone slet ikke forlade sin bopæl. Mad osv. får hun leveret, så hun er ikke i livsfare, men reelt er hun i husarrest.

Så galt er det gudskelov ikke med mig. Det værste er, at tiden bliver lang, fordi jeg ikke bare lige kan køre en tur i det gode vejr. Men jeg er dog ude hver dag. Jeg klarer mig nok. Men det er synd for dem, der er dårligere stillet.

Og ja, gangtræningen giver en del motion.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder lige og hører en sang med Björn Afzelius (fra dengang, han stadig var samfundskritisk. Da han først gik over til nosseløs pop, gad jeg ham ikke mere).

Denne her er dog både satirisk og ganske rammende, for Danmark såvel som for Sverige.

http://www.youtube.com/watch?v=Dl2NFyd6VVQ

Der er flere gode nyheder på den musikalske front. Til årets SCC festival kommer selveste Stonewall Jackson (altså sangeren, ikke den legendariske general af samme navn. :laugh: ). Han skal nok vide at levere den gode, gedigne firehjulstrækkermusik.

Desuden gentages sidste års mega-succes med European Highwaymen. Damn, de gutter er hele billet-prisen værd. Det må godt snart blive august.

Nå, men vi skal træne, skal vi!

I dag cyklede jeg 16 km. Det tog lidt tid at finde det rette fokus, men efter de første 3-4 km kørte det fint.

I går nøjedes jeg med at gå lidt. Nede ved Randersvej rendte jeg på T, som var vicevært der, hvor jeg boede før. Han er en herlig gut, som er super god til næsten alt cardio-betonet sport. Men han har så heller ikke lavet ret meget andet i en del år, al den stund, at han har læst idræt på uni. Ved styrketræning lider han derimod lidt under, at han er ret spinkelt bygget.

Men vi fik en hvert herlig omgang :blahblah: om det ene og det andet. Jeg må stadig høre for en episode ved en efterhånden legendarisk julefrokost for nogle år siden. Men den historie må jeg nok hellere vente til en anden gang med at fortælle på MOL. I virkeligheden var der nok mest tale om, at en lille fjer blev til 5 høns (eller rettere til en enkelt lysblond høne! :tongue: ).

Nu tror jeg, at jeg vil belave mig på at gå ned og købe lidt forsyninger.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg lidt træt i stængerne, nok fordi jeg både cyklede og gik en del i forgårs.

Måske var det en tand for risikabelt, men som den ildsjæl, jeg er, skulle jeg lige have 12 km i aftes. Det er muligt, at jeg burde have ladet være. Jeg troede, seriøst, at jeg skulle få et ildebefindende. Om det skyldes underskud af carbs, eller hvad, ved jeg ikke.

Men det gik da. Ja, det er ikke nemt at holde sig i ro, når man er hooked på træning.

Vi må se, hvad det kan blive til i dag. Det er lidt uvist endnu. Jeg skal nemlig også have vasket gulv. I næste uge drager jeg jo hjem til Lemvig. Der tager jeg nok håndvægte med. Men cykle kan jeg selvsagt ikke derhjemme.

I øvrigt pusler jeg stadig med tanken om at få noget mere styrke med ind over. Nu er jeg jo sluppet af med den overvægt, jeg engang havde, så måske behøver jeg ikke længere tænke helt så konsekvent i vægttab. Og jeg var jo nogenlunde god til styrketræning, dengang jeg dyrkede det seriøst.

Lige en sjov historie fra i går: Jeg gik ned i vores fælles have, for at drikke en kold pils, og læse lidt i Sven-Ole Thorsens selvbiografiske bog. En dreng og en pige på 6-7 år rendte rundt og legede. `Hvem er du?´, spurgte knægten. `Jeg hedder Martin´, svarede jeg smilende. Knægten: `Er du en filmstjerne?´ Jeg: Næææ, det kan man vist ikke sige, at jeg er (jeg har ganske vist været med i en dokumantarfilm engang, men at kalde mig en filmstjerne vil være for grov en tilsnigelse). Knægten: Det kunne jo godt være, at du var ham fra `Martin og Ketil!´

Der måtte jeg desværre skuffe ham! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag valgte jeg at lade cykladsen hvile.

I går var jeg lige ved at få det skidt, da jeg cyklede, og det tager jeg som et varsel om, at jeg ikke skal spænde buen alt for hårdt.

Jeg håber nemlig på en gevaldig omgang formiddags-cykling i morgen, og det kræver ligesom, at benene er veludhvilede. Hellere lidt færre cykel-dage, og så lidt længere etaper, end en masse halvhjertede forsøg.

Til gengæld har jeg sat ekstra vægt på håndvægtene, så jeg nu er oppe på 13 kg i curls. Det går ganske udmærket.

Det kan ikke nægtes, at jeg føler, at min lyst til styrketræning er stigende. Jeg er på ingen måde træt af cykling, men jeg har lyst til noget mere. Noget, der udvikler sig på en lidt anden måde. Også fordi jeg føler at have nået et af de mest basale mål med cyklingen: At komme af med overvægt, og opbygge en bæredygtig cardio-form. Naturligvis skal denne form holdes ved lige, og det bliver den jo også. Aber doch..

Når jeg igen bliver i stand til at køre på min el-scooter, vil jeg tjekke priser hos nogle forskellige centre. Måske sommerferien så kan blive brugt til at finde ud af, om seriøs styrketræning stadig har den appeal for mig, som det havde engang.

Når jeg tager hjem til de gamle, tager jeg håndvægte og gun med. Det er ikke sikkert, at der bliver tid til at komme ud og pløkke bønner aw, men jeg pusler lidt med nogle planer om en lille billedserie, hvor Oksen er iført Stetson-hat, lædervest, pistolbælte og pumpgun. Èn af mine bekendte har en truck, der så måske kan bruges som kulisse. Det kunne godt blive grineren.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, hvor blev der cyklet i dag.

Med hiv og sving blev det til en:

HALVMARATHON! :4thumbup:

Ellers rimeligt god cykling, med en pæn intensitet. Derefter gik jeg omgående i bad, og nu skal det gøre godt med lidt frokost. Senere skal jeg se, om jeg kan få vasketid. Desværre fik jeg jo svinet et par af mine bedste håndklæder til forleden.

Men den historie kan I få en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

14 km cykling i dag, foruden gåturen.

I morgen tager jeg så hjem til Lemvig. Jeg forventer at være tilbage i Århus mandag eller tirsdag. Det bliver rart med nogle dage, hvor jeg ikke skal gå og gå hele tiden. Det er lidt hårdt med alt det marcheren. Men gudskelov klarer jeg det da.

Ernæringsmæssigt gjorde jeg noget godt i dag: Jeg var SÅ vild efter at få en fransk hotdog eller en snegl og en halv liter Matilde, eller... eller... eller!

Hvad gjorde jeg?

Jeg gik hjem og tog en tallerken yoghurt med havregryn og bananskiver! :innocent:

Lidt stolt har man vel lov at være.

De næste dage bliver der jo nok lidt æderi, men heldigvis har jeg ikke vildt nemt ved at tage på mere. Det var langt værre, da jeg var på lykkepiller. Og jeg kommer jo hurtigt i form igen, når jeg er tilbage på stålhesten. Så hvis jeg ikke lige kommer så meget på MOL, så er det, fordi jeg er hos mine forældre.

Vi ses! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Her er Oksen med en kort update fra det westjyske: I dag har vejret været fint, omend vinden er lidt kold.

Men jeg nyder naturen herhjemme. Noget af de første, jeg så i min hjemby, var sæler, der lå og solede sig! ja, så mærker man altså, at det med naturen stadig spiller en stor rolle for én.

Jeg har trænet lidt med håndvægte i dag, og så har jeg bestilit to nye grippers (100 og 150 pund). Det bliver spændende at få dem,

Ellers går tiden hovedsageligt med at rydde op og gøre klar til lørdagens fest, der vil få Jokke og Maries fimsede forestilling i Møgeltønder til at ligne en skovtur! :laugh::laugh:

Nææ, giv mig en ramme Harboe Premium Pilsner fra Fleggaard, og så en sjat brændsels-vin sammesteds fra. Så kan de andre godt få lov at få deres foie gras og sure Cote du Bræk for sig selv! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Glimrende fest i går. :4thumbup:

Alle festdeltagere holdt skansen i ti timer, og vi sad udenfor hele tiden. Jeg fik en del bajere og snaps, men det lykkedes mig at holde inde liiige i rette tid, så der var ikke noget med tømmerdrenge i morges. Herligt! :smile:

I morgen er jeg tilbage i Århus, hvor jeg nok får en smule travlt.

Lidt cykling kan jeg dog nok luske ind i programmet, selv om det næppe bliver de lange etaper.

Men vedligeholdelse tæller jo også.

Mht. styrke, så går det ok. Min drøm er stadig at få mulighed for, samt tid/overskud til at træne i et center. Nu er jeg jo også dér, hvor jeg ikke længere behøver tænke i vægttab hele tiden. Hvad det angår, har MOL hjulpet mig meget. At jeg skulle blive cykel-freak, ville man jo have forsvoret.

Forhåbentlig kommer jeg til at cykle i overmorgen. I morgen bliver der nok ikke tid. Tirsdagens fys tillod jeg mig at afbestille. Jeg vil ikke bruge tid og energi på det, sålænge jeg har så mange andre jern i ilden.

Link to comment
Share on other sites

Så cykles der igen! :smile:

Jeg har lige drønet 12 km aw, for at bryde dødvandet. Det gik helt fint, skønt varmen var lidt slem. Det gjorde godt at få gang i benern´.

Morgendagens fys havde jeg jo meldt fra, men omstændighederne drejede situationen sådan, at jeg godt kunne melde det til igen. Det blev så bare lidt senere på dagen. Men det gør jo slet ikke noget.

Ellers var det et par skønne dage, derhjemme i det westjyske. Udover den meget vellykkede fest blev det til et par ture til havet, lidt skydning, og en masse alm. afslapning. I øvrigt var det ganske rart at konstatere, at jeg stadig kunne håndtere et luftgevær.

Nu skal det gøre godt gå glo lidt på Operation X og Station 2.

Link to comment
Share on other sites

Så skal der slagtes kværulanter (clairvoyanter) :laugh:

Og det skal jeg da love for, at der blev. Hehe!

Jeg er lidt ambivalent omkring den slags afsløringer, fordi de kan skade troværdigheden i forhold til psykisk forskning. Lidt ligesom da professor Preben Plum afslørede det falske medium fru Anna Meloni (og derved inspirerede til den hylende skægge revy-vise med omkvædet: `Det var mig og Meloni og Lazarus´). Bagefter sagde Preben Plum, at han faktisk havde fortrudt afsløringen, fordi det nu var blevet sværere at få folk til at tage spiritualistisk forskning seriøst.

Men om ikke andet, så er Spiegelhauer ganske underholdende.

Men jeg kan vel lige så godt tage en lille cykeltur. I eftermiddag skal jeg jo gå en del, så jeg må lade være med at drive cykladsen for hårdt. Men en kort tur skader næppe. Og det skal være inden det bliver for hedt.

Have yourselves a MOL day! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

15 gode kilometer, blev det til i formiddags.

Derefter gik jeg ned til fys-klinikken, og så over i Storcenter Nord, hvor jeg snuppede en halv liter Matilde (dog uden kage eller andet fast og usund føde til), før turen gik hjemad igen.

Nu har jeg heller ikke megen energi tilbage for i dag. Skal lige have vasket op, og så tror jeg nok, at jeg skal have et fodbad. Jeg kan ikke gå i sandaler og lign. og derfor bliver mine futter tit ret svedige.

Med lidt held cykler jeg igen i morgen formiddag.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg også gået lidt. Skulle hente et par bøger på statsbib. Det var Stig Tøfting-biografien `No Regrets´, og så Jens Henrik Jensens `Økseskibet´, der er lavet over en virkelig sag. Og den sag kan jeg i øvrigt godt huske. Faktisk husker jeg en del af de større kriminalsager, der har været i min tid.

Nu skal jeg lige vaske op. Ja, der er meget at se til, når man er en okse. Men i disse tider er det bedre at være en okse end at være en kylling.

Link to comment
Share on other sites

hehe..

glæd dig til no regrets... fik virkelig et andet syn på ham efter jeg læste den bog... (og det til noget bedre)... spændende læsning...

Det er ikke, fordi fodbold ellers er min kop te.

En spand fadøl sammen med de lokale Man U. supportere nu og da er vist, hvad det kan blive til for mit vedkommende. :laugh:

Men bogen skal da nok være ok underholdning.

Landskamp i aften gider jeg ikke se.

Dagens træning: 17 udmærkere km på cyklen. Det var lidt bedre end forventet. Stålhesten æder sig ind på de 8500 km.

I dag vil jeg ikke bruge energi på at rende rundt. Det bliver et bad, frokost, og så lidt skriveri.

Nu siger de jo, at DK er verdens førende løbe-nation. Hvordan man er kommet frem til den konklusion, melder historien imidlertid intet om, ud over, at Alt For Damernes kvindeløb er booket helt op.

Det leder så tilbage til et emne, som jeg tit har filosoferet over: Fitness-bølgen ruller, men overvægt og livsstilssygdomme plager stadig befolkningen. En forklaring på dette kan være, at vi stadig kæmper med den negative effekt fra den tid, hvor træning ikke var in.

En anden mulighed er, at samfundet er ved at blive delt op i dem, der træner, og dem, der ikke gør. Hvis det er tilfældet, så er det en bekymrende situation.

Men jeg kan jo kun feje for egen dør. Og det synes jeg bestemt også, at jeg gør.

Link to comment
Share on other sites

BONK! BANG! TRAMP!

Kl. 2.35 i nat lød der et herrens spektakel fra min overbos lejlighed. Jeg troede seriøst, at der var indbrud, og at nogle gangstere var ved at tømme hele opgangen. Heldigvis kan jeg høre, hvis nogen kommer ned med elevatoren, og står ud på min etage. For en sikkerheds skyld stod jeg op. Det ville kun tage et øjeblik at hive miss Mossberg ud af skabet, hvis nogen pludselig nærmede sig min dør.

Heldigvis gik larmen i sig selv, uden at der skete mere.

Men ubetænksomt er det i hvert fald at larme sådan, midt om natten, og når det ikke er weekend. Men det er nok den slags ting, der sker.

I dag nøjes jeg med en gåtur. Cykel-benene skal have lidt hvile, og jeg skal have lavet lidt skriveri.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så kom vort gode gamle MOL da til at virke igen!

18 kilometers cykling i dag, og 15 i går.

Det er vist ikke til at klage over, varmen taget i betragtning.

Mine forældre overvejer at udsætte deres sommerferie, da der er køligere i Spanien end herhjemme. Jeg skal nu ikke med til Spanien alligevel. Jeg måtte gerne komme med, men jeg har været der så mange gange, og egentlig vil jeg hellere træne. Og forhåbentlig kommer jeg også snart til at kunne køre på min el-scooter igen. Strejken ser ud til at nærme sig sin afslutning.

Nu skal jeg vist i bad, og så er der frikadeller, og derefter skriveri, inden dagen slutter med Operation X.

Det er såmænd ikke så ringe endda.

Vi skal lige have en sang:

Jeg kan huske, at nogen sang den, når vi var til punker-fest på Nørrebronx. Men faktisk har jeg først lige fundet ud af, hvor de stammer fra.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share