Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I dag skal jeg lige have lidt galde ud.

Sorry, guys. I ved godt, at det ikke er jer, jeg er sur på.

Nu har min fys dæleme fået den idé, at jeg skal søge kørsels-ordning!!!

Over my dead body! Når bare jeg får lavet min crosser igen, så kan den nemt dække mit nuværende kørselsbehov. `Jamen, når det regner...!´ Ja, so F###ing what? Tror sådan en strigle måske, at gamle Ox er bange for en smule regn???? Think again!

Jeg har ikke noget problem med at bede det offentlige om hjælp til de ting, der er absolut vitale, for at jeg kan opretholde liv og helbred, på så normal en måde som muligt. Men jeg sætter sgu en ære i, ikke at bede om en skid mere end det! Fordi man er handicappet, kan man stadig godt have en smule stolthed.

Og i øvrigt er den slags ting slet ikke hendes opgave.

Nå, det skulle jeg lige have luft for!

Dagens motion bliver næppe til andet end gåturen til / fys og retur, da jeg har lidt travlt.

I morgen cykles der igen.

Link to comment
Share on other sites

Udmærket cykling i dag! :bigsmile:

I starten var det ikke lige til at finde fokus, men efter ca. 5 km var den der, og så gik det støt og godt. Jeg var tidligt i gang, og temperaturen var til at klare.

Dagens resultat blev 17 km. Der er nu under 50 km tilbage, inden stålhesten runder de 8500 km på computeren. Det er ikke, fordi tallet spiller en afgørende rolle, men det er et bevis på, at jeg har ydet noget, og at min cykel ikke blev købt forgæves.

Desuden er det også rart at have nogle store tal at smide i hovedet på folk, der kommer med den der åndssvage replik om at `ingen kan motivere sig til at træne hjemme´. Jo, når man har trænet, på den ene eller den anden måde, hele sit liv, så kan man!

Jeg læste i går (i JP), at der er kommet en ret kontroversiel bog, hvori der argumenteres for, at træning er noget, vi har fundet på, fordi industrialiseringen har fjernet alt det manuelle arbejde, og at folk, der træner, ikke bliver fysisk og mentalt sunde, men derimod har øget risiko for at ende som stofmisbrugere og lign.!

Ja, den med, at det manuelle arbejde er blevet stærkt begrænset, kan jeg følge. Men en sammenhæng mellem træning og øget risiko for druk/stofmisbrug? Nej, den køber jeg ikke. Jeg kan kun tale for mig selv, og denne log vidner da om, at jeg, utallige gange, har sagt til mig selv: Nej, jeg gider ikke på druk, for jeg vil gerne kunne cykle i morgen´. Eller `Nu har jeg lige cyklet en halvmarathon, så nu skal jeg ikke fylde mig med tomme kalorier fra øl´.

Ja, jeg kan godt lide øl, men træningen har, uden tvivl, været en begræsende faktor for mit forbrug.

Jeg har ikke læst den omtalte bog (kun den korte anmeldelse), men foreløbig er den i fare for at blive dømt til død ved kølle.

Men det er måske noget, MZ kunne se nærmere på, hvis han da synes, at det er relevant nok? (altså ikke, om bogen skal dø ved kølle, men om den indeholder stof til en MOL-artikel).

Nu: Lunch! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Morgen-cykling var udelukket i dag, da jeg havde travlt med noget andet.

Derfor havde jeg egentlig frygtet, at det ikke ville blive til træning i dag.

Men hen under aften trodsede jeg den 35 grader varme luft på altanen, og fik banket de obligate 12 km cykling af.

Det må så være nok for i dag. I øvrigt siger de jo, at der er et vejrskifte på vej. Det er lidt synd for mine forældre, for de skal på camping lige på det tidspunkt, hvor regnen menes at sætte ind. men det er jo betingelserne.

I morgen bliver der forhåbentlig dels morgen-cykling, og dels en travetur.

Link to comment
Share on other sites

Bevar mig, for en svedende varm dag!

Men jeg fik da en gåtur ud af det.

Der er ikke noget at sige til, at der skal noget fodder til, når jeg både cykler, går, og ellers passer alt muligt herhjemme.

Her skal I få et par eksempler på `Bakersfield Sound´. Det er, efter min mening, mere dybfølt, end meget af det, der produceres i Nashville i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=RVSeKnTzg6U

http://www.youtube.com/watch?v=w49kODK02Bw

Og så en mere klassisk sang:

Jeg kan huske, dengang den video kom frem. ALLE i redneck-miljøet skulle liiige prøve at slamme bourbon-flasken ned i bordet, sådan, som man ser Waylon gøre. :laugh: . Det blev lidt af en trend.

Link to comment
Share on other sites

Nå, hvad skal jeg så lave i dag?

Jeg kan jo altid tage en tur på cyklen!

I aften kommer én af mine yndlingsfilm på TV2: `Hooligans´, eller, som den rigtigt hedder `Green Street Hooligans´. Jeg har den på dvd, men jeg vil ikke udelukke, at jeg ser den i aften alligevel. Det er god og barsk underholdning. Dog måske lidt urealistisk, at Matt har så let ved at blive optaget i West Hams `firm´.

I øvrigt tror jeg også, at jeg vil drøne mit hår af i dag. Jeg gider ikke have det til at blive for langt. Min 90-årige bedstemor, som ellers siger, at hun ikke kan se en skid, bemærker altid, når jeg er blevet klippet. Så NOGET kan hun da se! :laugh:

Der er stadig folk, som synes, at det er sært/provokerende, når man er helt korthåret. Men det er jo, fordi de ikke ved bedre. Selv ville jeg være mere led ved at have langt hår (no offense til KongKent og andre langhårede gutter). Bevares, som yngre var jeg da ikke ligefrem ked af at give hippierne (som der var en del af, både blandt lærere og blandt studerende, dengang jeg gik på HF) en hjerne-knipser. I dag er det mest, fordi det er nemt og billigt at være maskin-klippet.

Jeg overvejer at tage ned på Tir Na Nog i morgen. De har været så uforskammede at lave et tilbud, der lyder på Carlsberg fadbamser til 20 kr! Tænk, at de vil være bekendt at friste mig sådan! :laugh:

Nå, vi må se, hvad der sker.

God lørdag til MOL! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kæft, hvor har jeg dog haft en vild appetit, her på det sidste! Det har været totalt frådern, for nu at bruge et efterhånden noget fortærsket slang-udtryk.

Så hjalp det endda noget, at jeg fik virkelig solid kost i går. I virkeligheden får jeg nok varm mad for sjældent. Rugbrød forslår nok for lidt i det lange løb, når jeg både skal cykle og gå.

I dag er det rengørings-dag. Cykel-benene får lov at hvile, efter den lange tur i går. Egentlig havde jeg håbet på at tage en tur ned i byen i dag, men det sker nok ikke.

C U!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været lidt nede i dag.

Det er noget forbandet noget, at jeg altid skal kæmpe sådan med mig selv. Èn stemme inden i mig sagde: Nu tager du ned i byen, og får et par fadbamzer. Èn anden sagde: Nej, lav noget fornuftigt. Ordentlige folk går ikke i byen.

I dag var det den sidstnævnte overbevisning, der vandt. Jeg kastede mig over rengøringen i stedet for. Næste gang går det måske anderledes.

Guderne må vide, hvorfor jeg altid skal kæmpe sådan med mig selv. Det er ikke udelukkende nærighed (selv om det ganske givet spiller en rolle). Mine forældre har aldrig været strenge mht. at jeg ikke måtte gå i byen (måske fordi jeg i mange år ikke var til at drive ud af huset, og det derfor ikke var aktuelt at begrænse mig i den retning), men selv gik de ikke meget ud, og det har jo nok påvirket mig.

Egentlig er det jo frygteligt, at jeg, i en alder af 30 år, skal føle mig for gammel til at tage en lille bytur. Men det er nok svært at gøre noget ved.

Nå, men der kommer jo andre og bedre dage.

Link to comment
Share on other sites

I mine øjne skaber du fiktive problemer for dig selv. Hvis det kan være et problem for dig, om du skal tage i byen eller ej, så skal du være glad for, der ikke er mere alvorlige ting, der trykker.

Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor du ikke bare tager i byen og mødes med gamle venner til et par fadøl. Det er næppe en bytur i ny og næ. der smadrer din flittige træning, bøffel :smile:.

God vind med det!

Link to comment
Share on other sites

I mine øjne skaber du fiktive problemer for dig selv. Hvis det kan være et problem for dig, om du skal tage i byen eller ej, så skal du være glad for, der ikke er mere alvorlige ting, der trykker.

Jeg forstår til stadighed ikke, hvorfor du ikke bare tager i byen og mødes med gamle venner til et par fadøl. Det er næppe en bytur i ny og næ. der smadrer din flittige træning, bøffel :smile:.

God vind med det!

Du har naturligvis ret i, at problemerne findes inde i mig selv. Og selvfølgelig er jeg glad for, at jeg ikke f.eks. har kræft. Problemet er nok, at jeg stiller for store krav til mig selv. Og at jeg er meget hård ved mig selv, når disse krav ikke opfyldes.

Det er måske bagsiden af det at være enebarn. Man er alene om at leve op til forventningerne, og fordi man gerne vil gøre alting så godt, kommer man til at kræve (for) meget af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Efter en bølge-dal kommer der gudskelov en bølge-top! :smile:

Kære MOL-venner, det er en stor dag.

For the first time in history: The Ox proudly announces:

30 (TREDIVE) KILOMETER! :4thumbup: :superman::devil:

Aldrig nogen sinde før har jeg været højere oppe end 27 km, og det er endda meget længe siden.

I dag følte jeg, at både motivationen og de fysiske kræfter var der, så den fik en gang gaaaaaaas! :devil:

Efterde 21 km holdt jeg en kort pause, hvor jeg lynhurtigt kylede to stykker rugbrød i skuffen. Jeg kunne godt have brugt lidt Dextrosol, men det havde jeg ikke, så jeg holdt den gående med nogle sukkerknalder, imens jeg trampede mig igennem de sidste 9 km.

Pyyyyyh!

Endorfinen banker stadig gennem min krop! Det kunne ikke have været federe, om jeg så lige havde vundet tour´en.

Det er vist godt, at det alligevel er cykel-fri dag i morgen, for jeg må nok påregne DOMS from Hell.

Men det gav humøret et tiltrængt boost.

Tak, guys. I couldn´t have done it without you!

Link to comment
Share on other sites

Tak, MH. :bigsmile:

Det var også hårdt. Men nu har jeg da noget at fortælle min fys i morgen, selv om hun nok ikke tror på mig.

I skal nok ikke forvente, at etaper på 30 km bliver hverdagskost lige med det samme. Men det er rart, at man stadig kan gøre fremskridt. Så er det også nemmere at holde motivationen.

Link to comment
Share on other sites

I aften må jeg nok regne med at blive træt. Jeg havde en grim myose i venstre skulder, og den kom lige under behandling. AAAAAAAAAVVVVV! :devil:

Så jeg fik besked på at drikke en hulens masse vand, og så ellers undlade anden fysisk aktivitet end gåturen hjem.

I øvrigt trænger jeg også til mad, så jeg må nok hellere spise noget. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag får jeg besøg af mine forældre. Heldigvis kommer de først til frokost, så jeh kunne nå at få overstået cyklingen inde.

Altså op kl. 6.15, spise morgenmad, og så i gang.

Lidt træthed var der jo naturligvis. Fys-behandlingen fra i går sidder stadig i mine skuldre. Men jeg fik ret hurtigt fundet fokus, og resultatet blev en:

HALVMARATHON! :4thumbup:

Herligt, herligt!

Skønt, at det kører så glimrende! :bigsmile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, jeg er en træt okse!

Mine forældre var her jo i dag, og vi havde det ganske hyggeligt, med en lille tur til Bilka, hvor jeg gav en softice :icecream: . Det havde ingen af os smagt i årevis. I min barndom var det mest noget, man fik et par gange i løbet af en sommer, og ellers fik man det nogen gange, når man var ved at komme sig efter at have været syg. Når jeg, som barn, var indlagt med astma, var det altid en glædens dag, når min far skulle ned til Ib (en nu afdød kiosk-mand, som var berømt for sin softice) og hente en softice til mig.

Ak ja, det var dengang.

I dag blev jo også dagen, hvor vi igen fik regnvejr at se. Det er nok ikke mange milimeter, der er kommet, men det gavner da altid noget.

Jeg kiggede lidt på et 32´´ fladskærms-TV ude i Bilka. Men ærligt talt, jeg tror ikke, at jeg gider købe et. Min gamle kukkasse har egentlig et glimrende billede, og kan nok holde lidt endnu. Og egentlig glor jeg ikke meget fjerner. Mest, hvis der kommer en film eller en interessant doku.

Faktisk er der ikke så mange materielle ting, jeg ønsker mig. Våben er jo stort set min eneste dyre interesse. Og så til dels country-musikken.

Nå ja, så har jeg også arbejdet lidt i dag. Og da jeg som nævnt var tidligt oppe, så er det vel ikke så sært, at jeg er træt.

Vi ses her på det skønne MOL. :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Der er stadig folk, som synes, at det er sært/provokerende, når man er helt korthåret.

Hvad der er endnu mere sært, at det ud fra min erfaring oftest er de venstreorienterede, der føler et behov for at kommentere på ens korte hår.

Der synes ligeledes at være en tendens til at hårlængde og profession går hånd i hånd, ifølge visse individer. :tongue:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hvad der er endnu mere sært, at det ud fra min erfaring oftest er de venstreorienterede, der føler et behov for at kommentere på ens korte hår.

Der synes ligeledes at være en tendens til at hårlængde og profession går hånd i hånd, ifølge visse individer. :tongue:

'Pyt

Ja, og der findes slet ikke nogen, der kalder sig redskins eller SHARPs (Skinheads Against Racial Predjudice), vel? :laugh:

Jo, gu´ gør der så. Faktisk findes der også sorte skins.

De højre-ekstreme, som er kortklippede/glatragede, er BONEHEADS, og det er noget ganske andet. Men ok, det kan måske ikke forlanges, at den almindelige middelklasse-dansker skal sætte sig ind i den slags ting.

Nå, i dag skal Irland stemme om Lissabon-traktaten. Det kan godt gå hen og blive en gyser. Nej-siden har haft vind i sejlene her på det sidste.

Nu tager jeg en KORT cykeltur, og så skal jeg på statsbib.

Link to comment
Share on other sites

Den `korte´ tur endte med at blive på 18 km!

Dvs. at 3 cykel-dage tilsammen har givet 69 km (30, 21 og 18 km). Det kan ikke forventes at være ret meget bedre. :smile:

Nu smutter jeg ned på statsbib, og bagefter er der frokost, som bl.a. kommer til at bestå af gode rester fra i går! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så er strejken SLUUUUUUUUUUUUUT!

For under en halv time siden nåede man frem til et forlig.

Så nu kan jeg da se fem til at få lavet min el-scooter (selv om der nok bliver tryk på i starten).

JUBIIIIIIII! :w00t:

Og så har Irland jo stemt NEJ! Det kan dårligt blive bedre. Så må jeg have lidt `Whiskey in the jar´ i aften.

Fredags-sangene, som jeg jo plejer at poste her i loggen, må nødvendigvis være irske:

http://www.youtube.com/watch?v=GLYiVxN0sLY...feature=related

God bless Ireland. The home of the poet, the druid and the WARRIOR!

Nu tager jeg lige 12-14 km på cyklen, og så skal der sprit til!

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage.

Jeg havde lige brug for en lille log-pause (som dog langtfra har været en træningspause). Vi kan jo alle trænge til en log-pause i de situationer, hvor vi ikke føler, at det er særligt givende at logge alt muligt.

Jeg kan ikke lige huske alle de etaper, jeg har haft, men i går cyklede jeg hele 22 KM. :4thumbup:

I dag skal jeg også nok få cyklet. Morgen-cykling var jeg bare ikke lige i hopla til.

Da jeg ikke har vildt meget at lave i dag, tror jeg nok, at jeg vil læse i `supertraining´. Man risikerer jo ikke andet end at blive klogere. :laugh:

I øvrigt er det generelt min erfaring, at der næsten ikke findes en bog, der er så simpel, at man ikke kan lære noget af den. Der sælges mange bøger for tiden, men jeg har lidt det indtryk, at det måske er et begrænset klientel, der køber dem.

Selv er jeg dog en flittig gæst på statsbib. De fleste bøger har jeg ikke nødvendigvis noget ønske om at eje. Undtagelserne er så opslagsværker, samt enkelte romaner, som er så gode, at jeg gerne vil læse dem flere gange.

En kommentar til den politiske situation for tiden: Truslerne mod Regionsrådets formand, Bent Hansen, har været meget omtalt i medierne. Naturligvis må man ikke true folk, og naturligvis skal politikere ikke lade sig kujonere, men jeg er enig med politiet i, at den omtalte mail (som kan læses på nyhederne.tv2.dk) ikke indeholder konkrete trusler af strafbar karakter. Selv har jeg modtaget nogle, der var meget værre (og som blev anmeldt. Det skal her siges, at politiet tog det ganske seriøst).

Når dette er sagt, så deler jeg mange borgeres bekymring over placeringen af det nye `Super-sygehus´. Der ER langt fra Thyborøn til Gødstrup ved Herning, hvis der opstår en livstruende situation.

Link to comment
Share on other sites

Så blev min el-scooter sendt til reparation. Jeg kan vente den hjem igen i løbet af næste uge. Der var to ret alvorlige fejl ved den, så det var godt, at den kom afsted.

Har jeg lært noget i den periode, hvor jeg har måttet gå rundt? Tjaa, i hvert fald har jeg fået brudt den afhængighed, man let kommer ind i, når man har sådan et køretøj. Og rent fysisk har jeg da i hvert fald ikke manglet motion.

Men de SJOVE ting bliver der flere af, når jeg igen bliver kørende.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 18 km i går, samt 16 km i dag.

I dag kunne intensiteten godt have været bedre, men det gik da.

Og så blev det fredag igen

Her er ikke vildt meget at fortælle, men en sang skal vi have. Og jeg tror, det skal være med den kære Arly, som jo kan opleves på SCC festivalen i Silkeborg til august:

Jeg er til stede, imens dette klip bliver optaget, men man ser mig ikke.

Og så en tribute til Johnny Cash:

http://www.youtube.com/watch?v=1kijlnOAHQo...feature=related

De nordmænd kan andet, end at futte deres egne stavkirker aw. :laugh: . De KAN faktisk også godt synge country, som der er lidt cojones i.

Nu: Frokost, og så ned i Tøfex.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share