Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det kneb lidt med at komme op på stålhesten i dag. Men det skulle jo gå, og det gjorde det. Faktisk fik jeg kørt en:

HALVMARATHON! :superman: :4thumbup:

Desuden fik jeg også lidt gangtræning i dag. Så jo, det funker helt ok.

Hold kæft, hvor bliver det rart at blive kørende igen. Men jeg er en smule stolt over, at det sidste par måneders bøvl ikke har knækket mig, hverken fysisk eller mentalt. Jeg har godt nok også kunnet mærke, at jeg har været nødt til at spise en hel del, for at have nergi til det hele.

Nu snupper jeg en enkelt lillebitte Highland Park (elsker den whisky. Den STINKER af tjære), og så tørner jeg ind.

Link to comment
Share on other sites

:walking: Vandre, vandre, vandre afsted. :walking:

Jeg må tilstå, at jeg er ved at være godt træt af alt det vandren omkring. Men i denne uge kommer min kværn forhåbentligt hjem igen, og i repareret stand.

Sankthansbål kommer jeg jo desværre ikke til i aften. Men vejret er nu heller ikke det fedeste. Derhjemme kommer de nok til at savne mig og min Zippo. Den plejer at gøre god gavn, når det blæser. En Zippo bør man(d) nemlig have, også selv om man ikke ryger, hvilket jeg jo ikke gør. Jeg render heller ikke rundt med den i lommen hele tiden, men tager den bare med, hvis der skal være bål, fyrværkeri, grill-fest eller andre sjove ting, som kræver antændelse. :laugh:

Nu skal jeg have mad, og så må jeg se, om stængerne lige kan klare 12 km. Mere bliver det næppe til. Men jeg vil nødigt springe helt over, da det jo er cykel-fri dag (fys-dag) i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, hvor er jeg træt!

Tirsdagen er altid hård, pga. fys.

Jeg håber så inderligt på, at jeg snart bliver kørende igen, så jeg kan blive fri for at gå rundt. Min rollator er også ved at blive noget slidt. Den var jo godt brugt i forvejen, og det sidste par måneder har sat sine præg på den. Men når først jeg bliver kørende igen, kommer jeg jo heller ikke til at bruge den ret meget.

I går cyklede jeg de lovede 12 km. I dag skal jeg bare hvile ud.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at holde moralen oppe. Bare jeg dog for syv sytten snart hører nyt angående mit køretøj.

Det er lidt ligesom at glæde sig til jul: Jo tættere, man kommer på det, jo sværere bliver det at være tålmodig. Jeg frygter lidt, at det alligevel ikke bliver i denne uge, at jeg får mit køretøj hjem.

Men jeg må jo holde ud, ganske enkelt fordi det er det eneste, der er at gøre.

Formentlig får jeg cyklet en tur i aften. Under ingen omstændigheder må jeg falde af på den.

Link to comment
Share on other sites

Med cyklingen kører det helt ok I går blev det til 16 km, og i dag en halvmarathon!

Ellers er der ikke meget nyt. Måske skriver jeg lidt mere senere.

UPDATE: Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Hip hurra! El-scooteren kommer hjem inden kl. 16.

Weekenden er reddet!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da en tur på min nyreparerede kværn.

Er du gal, hvor jeg nød det! Jeg cruisede byen rundt, med et kæmpe smil på fjæset. :bigsmile:

Man kan godt mærke, at den trækker noget bedre igennem nu, hvor der er skiftet kul. Den knirkende bagaksel er ligeledes blevet repareret.

Aldeles glimrende! :4thumbup:

Nu smutter jeg lige ned i Tøfex, og så må vi se, om der kan blive tid til lidt cyklads senere på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da en tur på min nyreparerede kværn.

Er du gal, hvor jeg nød det! Jeg cruisede byen rundt, med et kæmpe smil på fjæset. :bigsmile:

Man kan godt mærke, at den trækker noget bedre igennem nu, hvor der er skiftet kul. Den knirkende bagaksel er ligeledes blevet repareret.

Aldeles glimrende! :4thumbup:

Nu smutter jeg lige ned i Tøfex, og så må vi se, om der kan blive tid til lidt cyklads senere på dagen.

Lækkert at du, endelig, har fået kværnen tilbage :tongue:

Nu mangler vi bare noget mindre vådt vejr i landet...

Link to comment
Share on other sites

Lækkert at du, endelig, har fået kværnen tilbage :tongue:

Nu mangler vi bare noget mindre vådt vejr i landet...

Ja, det har været en lidt hård tid, MH. Men med træning, viljestyrke og god MOL-support lykkedes det.

Tak til alle, der har støttet, og fortsat støtter mig.

Så nåede jeg lige at komme til ildebrand i dag. Henne ved lokalcentret var en gammel VW Golf blevet futtet aw. Det osede grimt, og der blev ikke meget tilbage af kareten, selv om brandvæsnet gjorde det, der skulle og kunne gøres.

Synd for den, der nu har mistet sin bil.

Mht. cyklingen, så havde jeg lidt DOMS efter gårsdagens halvmarathon. Men jeg endte på 17 km, så det kan vel ikke siges at være helt ringe.

Nu: DOOOOOWNTOOOOOWN! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var HÅRDT at cykle i dag.

Med hiv og sving nåede jeg dog op på 15 km.

I morgen må der nok en hviledag til. Men det er også ok.

I går fik jeg ikke smidt en sang ind, som jeg jo plejer at gøre i weekenden.

I dag bliver det en irsk sang, som jeg faktisk ikke selv kendte, før jeg fandt på den Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=26OC215p718...feature=related

Og i tilfælde af, at nogen ikke ved, hvad en Armalite er, så kan de få en idé om det her:

http://world.guns.ru/assault/as18-e.htm

God lørdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til én dag, hvor jeg festede, og én dag, hvor jeg hvilede ud.

Dog klarede jeg mig uden at få slemme tømmermænd. Jeg holdt mig til fadbamser og en enkelt porter. Whiskyflasken lod jeg stå. Men jeg havde en fed dag, som jeg afsluttede med en god bøf. Det er jo ikke tit, at jeg tager en bytur. Men jeg tror ikke, det vil være gavnligt for mig, helt at lade være. Og sålænge jeg hverken bliver fuldesyg eller rasende, så er skaden vel også begrænset.

Anygay: I dag var det op på stålhesten igen. Cykelshortsene var nyvaskede, og intensiteten var ok.

Derfor kan jeg også notere en:

HALVMARATHON! :4thumbup:

Nu skal der laves mad.

Link to comment
Share on other sites

Trods en smule træthed i stængerne i dag fik jeg cyklet 17 km.

Det gjaldt jo om at få det overstået, inden solen ramte min altan.

I morgen er mine forældre her, så jeg ved ikke, om jeg når at cykle i morgen.

Nu må jeg have noget frokost, og så ud at nyde det gode vejr. Er du gal, hvor er det dejligt at være mobil igen! Men jeg kan da ikke nægte, at jeg er stolt over, at jeg klarede mig så godt gennem strejken. Det var én af de situationer, hvor det kom mig til gode, at jeg ikke er vant til at kræve særlig meget af livet. Til daglig burde jeg nok af og til sætte kravene lidt højere.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Pilla.

Jeg kan også godt betro dig, at det til tider er svært at motivere sig selv. Men så får jeg i det mindste anvendt min aggression til noget, der ikke er destruktivt.

I dag troede jeg ikke, at jeg kunne cykle. Men mine forældre blev her ikke så længe, så jeg kunne godt nå en lille tur, inden solen for alvor begyndte at ophede min lejlighed.

Jeg endte på 15 km, og det synes jeg var ok, alt taget i betragtning.

Vi var lige ude i IKEA, fordi jeg skulle se på et nyt computerbord, men jeg fik ikke set på andet end :slut::slut: . Dem var der nemlig langt flere af, end der var brugbare computerborde. Så jeg købte ikke andet end en :icecream: i IKEA. I stedet reparerede min far mit gamle computerbord, og så kigger jeg ind til Dyne-Larsen en dag. Han er formentlig mere velassorteret, hvad computerborde angår.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde lige skrevet et langt indlæg, og så gak forbindelsen sig en tur! :mad:

Men i hvert fald blev det til 17 km på stålhesten i dag.

I morgen holder jeg nok hviledag. Jeg har haft en lille ansats til saddelsår, og det er jeg nødt til at tage seriøst. Det skyldes jo nok, at cykelshortsene trænger til vask.

Turen downtown i aften skal nok blive cool. Vejret er jo skønt. I hvert fald har der været flasker nok at finde det sidste par dage.

Måske skriver jeg lidt mere senere.

Vi skal da for resten også have en sang, da det jo er fredag.

Nogle husker nok Lonnie Donnegan´s `My old man´s a dustman´, eller den danske version: `En skraldemand ta´r skraldet, før :devil: han står op´.

Her er sangen udsat for irsk humor af den grovkornede slags. Jeg skal understrege, at det for mig KUN er humor:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Er du vild, hvor er der gang i den i aften!

Folk kan sgu ikke tåle det her gode vejr.

Hele midtbyen koger, og strissen styrter rundt for at prøve at forhindre en `krig´ i at bryde ud.

Jeg havde dæleme foretrukket en demo, for der ved man, hvem der kæmper mod hvem, og folk hjælper hinanden. Det andet her er kraftedeme for syret. Nå, men jeg klarede mig da igennem uden at komme noget til.

Og ja, jeg mærker adrenalinen piske gennem kroppen.

Men det betyder ikke, at jeg ikke hellere ville have fred.

Nu tørner jeg snart ind, og det bliver til tonerne af denne her:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nødt til at lade min r.. få ro et par dage. Det huer mig bestemt ikke, men jeg er nødt til at tage det der saddelsår alvorligt.

Så må jeg jo bruge håndvægtene lidt i mellemtiden.

Foreløbig lader jeg være med at cykle i dag og i morgen. Det bliver træls at skulle undvære de cykelture, som jeg jo er så glad for, men hvis ikke det sidste skal blive værre end det første, så må det desværre være sådan.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOL-folk!

Jeg har spekuleret på, at det er på tide at få sat noget afveksling ind i min træning. Jeg har derfor været nede i Fitnessworld, for at studere mulighederne for styrketræning.

Naturligvis opgiver jeg ikke cyklingen. Det kender de fleste af jer også mig for godt til at tro. Men det er klart, at skal jeg styrketræne 2-3 gange om ugen, så kan jeg ikke cykle så meget som hidtil. Men omvendt skal jeg så heller ikke tabe mig mere. Så kommer jeg bare til at ligne et fugleskræmsel, i stedet for en okse.

Mit saddelsår er i bedring. I morgen tager jeg nok 10 km, for lige at teste, om det går an at cykle lidt igen. Det håber jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOL-folk!

Jeg har spekuleret på, at det er på tide at få sat noget afveksling ind i min træning. Jeg har derfor været nede i Fitnessworld, for at studere mulighederne for styrketræning.

Naturligvis opgiver jeg ikke cyklingen. Det kender de fleste af jer også mig for godt til at tro. Men det er klart, at skal jeg styrketræne 2-3 gange om ugen, så kan jeg ikke cykle så meget som hidtil. Men omvendt skal jeg så heller ikke tabe mig mere. Så kommer jeg bare til at ligne et fugleskræmsel, i stedet for en okse.

Mit saddelsår er i bedring. I morgen tager jeg nok 10 km, for lige at teste, om det går an at cykle lidt igen. Det håber jeg.

FitnessWorld :nonono:

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det godt, Jules.

:laugh:

Der er bare lidt langt ned til dit forhenværende andet hjem, Ækinågs Scandinavian Center.

Ganske rart at høre fra dig, i øvrigt.

:laugh: Ville bare lige spytte i kassen og sige hej til dig gamle dreng. Det er ved at være alt for længe siden...

Ja ja jeg ved godt, at der er langt derned fra dig af, så du er tilgivet... :superman::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share