Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg fik en udmærket omgang træning i Ny Helse & Motion i dag.

Stats var/er omtrent som de plejer at være, bortset fra i leg extensions, hvor jeg var oppe og pumpe 85 kg. Det er vist ikke så sært, at jeg vokser ud af mine bukser. Med lidt øvelse når jeg rigtig højt op. men vi har jo også oversize weight stacks på samtlige maskiner, fordi vi er så leee´e allesammen. :laugh:

Klientellet var det samme, som det næsten altid er sidst på mandag eftermiddag. Det er også derfor, at jeg holder af at træne på det tidspunkt.

Årets festival-beretning kommer, når jeg får tid til at skrive den.

Link to comment
Share on other sites

Det var en anelse hårdt at få sparket gang i cykladsen. Men jeg lovede mig selv 15 km, og pressede den til 17.

Intesiteten var måske ikke i top, men det er rart at få noget cardiiiiio ind over, så der ikke går totalt jern-pump i den. Selv om jeg nyder følelsen af at blive stærkere. Jeg styrketræner ikke for at få store muskler. Jeg træner for at blive stærk! Jeg gider godt se BB-konkurrencer, hvis de en sjælden gang er på TV, men jeg kan bedre lide stærkmands-halløj. Meget apropos, så fik jeg lige lejlighed til at hilse på én af min fars bekendte, der engang vandt titlen `Nordsøens Stærkeste Mand´ (konkurrence for bore-bisser). Han var dog meget beskeden, når han snakkede om sine præstationer.

Nu skal jeg have en gang stegt flæsk med persillesmør. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Gider ikke logge vildt meget for tiden.

Men jeg træner mere, end jeg logger.

I denne uge er det mindst 3, og evt. 4 sessions i jernhulen. De to er allerede klaret.

Jeg har bestilt et VISA/Dankort, som skal bruges til indkøb af grippers, og evt. også protpulver, hvis jeg igen kommer til at føle behov for det.

Jeg har vaklet lidt mellem de ægte COC grippers og så HG´erne. Jeg tror nok, det ender med de ægte COC´er, selv om de er noget dyrere. Skal nok komme så vidt som til Nr. 2. 3´eren kommer jeg nok ikke til at kunne klare.

I aften cykler jeg nok ca. 12 km.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vaklet lidt mellem de ægte COC grippers og så HG´erne. … Skal nok komme så vidt som til Nr. 2. 3´eren kommer jeg nok ikke til at kunne klare.

Hvorfor tror du, at du "nok ikke", kommer til at kunne lukke nr. 3? Som du selv har været inde på, går det rigtig godt med træningen, nogle har endda troet at du indtog forbudte stoffer. Med den fysik du har i dag, går der sikkert ikke længe før du kan lukke nr 3. Måske kan du endda allerede lukke den på nuværende tidspunkt?

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror du, at du "nok ikke", kommer til at kunne lukke nr. 3? Som du selv har været inde på, går det rigtig godt med træningen, nogle har endda troet at du indtog forbudte stoffer. Med den fysik du har i dag, går der sikkert ikke længe før du kan lukke nr 3. Måske kan du endda allerede lukke den på nuværende tidspunkt?

Rooooolex nu, min gode AGV!

Springet mellem COC 1 og 3 er enormt. At jeg skulle kunne lukke den nu, er vist utænkeligt. Og HVIS jeg kommer til at magte 3´eren, så kan jeg vist roligt kalde mig DK´s stærkeste spastiker, i hvert fald mht. greb. Der er en del spastikere, som ikke har så megt grebsstyrke, at de kan holde en bajerflaske i hånden. Min ex drak derfor altid sine (alt for mange) bajere med sugerør.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror du, at du "nok ikke", kommer til at kunne lukke nr. 3? Som du selv har været inde på, går det rigtig godt med træningen, nogle har endda troet at du indtog forbudte stoffer. Med den fysik du har i dag, går der sikkert ikke længe før du kan lukke nr 3. Måske kan du endda allerede lukke den på nuværende tidspunkt?

Jeg bliver nødt til at spørge - har du nogensinde prøvet at bruge en COC?

Og HVIS jeg kommer til at magte 3´eren, så kan jeg vist roligt kalde mig DK´s stærkeste spastiker, i hvert fald mht. greb. Der er en del spastikere, som ikke har så megt grebsstyrke, at de kan holde en bajerflaske i hånden. Min ex drak derfor altid sine (alt for mange) bajere med sugerør.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg lave en log?, Ved sq ik

Nu må du godt nok snart beslutte dig, mester. :wink:

Vil også blot kommentere at for mange vil 2'eren være et rigelig højt mål, og hvis det så lykkes 2½'eren.

Selvom du snakker alt for meget om hvad du ikke kan så er der ingen grund til at være total urealistisk (hvilket der så vist heller ikke er nogen risiko for :wink:). Der er trods alt kun 200 mennesker der har certifikat på at de har lukket 3'eren, heraf mindre end 20 de sidste 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror du, at du "nok ikke", kommer til at kunne lukke nr. 3? Som du selv har været inde på, går det rigtig godt med træningen, nogle har endda troet at du indtog forbudte stoffer. Med den fysik du har i dag, går der sikkert ikke længe før du kan lukke nr 3. Måske kan du endda allerede lukke den på nuværende tidspunkt?

wat

Link to comment
Share on other sites

Så fik denne log lige en ny overskrift! :4thumbup:

Folk, I ved at jeg er glad for jeres input, men som MaxP siger, så lad os forsøge at holde det på et rimeligt seriøst niveau. Der er LANGT op til en COC 3! Kunne jeg bare komme til at blive rimeligt habil med en 2´er, så ville jeg være stolt.

Det er rart at have weekend. I aften skal det gøre godt at kokse lidt ud.

Link to comment
Share on other sites

Der er LANGT op til en COC 3! Kunne jeg bare komme til at blive rimeligt habil med en 2´er, så ville jeg være stolt.

Fair nok, ved ikke hvor svære de er. Tænke bare, at den fremgang du har haft med bodybuildingen måtte kunne overføres til COC´s. Men det kan selvfølgelig godt være, at der skal decideret grebstræning til, før man bliver god til COC´s. Desuden er det så vidt jeg har forstået ren bodybuilding træningen du dyrker, og minimalt træningen for styrke, greb osv. Derfor har du nok ret i, at det er en god ide at køre lidt med 1’eren lige i starten for derefter at gå over til 2’eren.

Link to comment
Share on other sites

Fair nok, ved ikke hvor svære de er. Tænke bare, at den fremgang du har haft med bodybuildingen måtte kunne overføres til COC´s. Men det kan selvfølgelig godt være, at der skal decideret grebstræning til, før man bliver god til COC´s. Desuden er det så vidt jeg har forstået ren bodybuilding træningen du dyrker, og minimalt træningen for styrke, greb osv. Derfor har du nok ret i, at det er en god ide at køre lidt med 1'eren lige i starten for derefter at gå over til 2'eren.

Hehe, nej med sådan en kommentar er det altså ret tydeligt du ikke kender CoC'erne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kunne lukke en 3´er i første forsøg, ville jeg nærmest være en verdenssensation. I hvert fald ville der være belæg for at få nogle af DK´s stærkeste gutter til at komme og overvære det. At jeg kunne lukke en 1´er i første forsøg var habilt nok endda (omend langtfra uhørt). Der har været eksempler på, at både meget erfarne BB´ere og store smede ikke kunne lukke 2´eren.

Jeg skal nok nå et godt stykke vej mht. grebsstyrke. Men at sige, at jeg ender på niveau med semi-pro stærkmænd ville være være udtryk for en arrogance uden sidestykke.

I går: 12 km på kondicyklen.

I dag fik jeg en god gang pump i Ny Helse. Skriver noget mere i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gerne vil satse på en habil cykel-dag i morgen, har jeg i dag nøjedes med at lege med håndvægte. Ud over alm. DB curls blev det til wrist-curls, og rent forsøgsmæssigt, One arm triceps extensions. Sidstnævnte gik glimrende, så det skal der arbejdes mere med. Så kan brugen af arm extension maskinen evt. udfases gradvist.

Jeg finder det mere optimalt at tage en god cykeltur i morgen, og så lade det være godt med 3 gange full-body styrketræning i denne uge, end at presse en fjerde gang ind i morgen, på bekostning af cyklingen. Så undgår jeg at komme til at gå på kompromis med restitueringen. Og tidsplanen for næste uge kommer til at passe med, at der bliver plads til fys-behandling. Og motivationsmæssigt er det godt, hvis cyklingen til tider kan blive lidt mere end bare vedligeholdelse.

Jeg har indarbejdet noget isometrisk træning for venstre hånd i min dagligdag: Når jeg kører på min el-scooter, og der er fri bane forude osv., `knuser´ jeg simpelthen det venstre håndtag (med højre skal jeg betjene gas-regulatoren, men det er også min venstre hånd, der trænger mest til træning), på samme måde, som man kan gøre med en vægtstang. Ja, det gælder om at hitte på. De fleste af mine gamle grippers er i øvrigt røget ud, i forventning om snarlig askaffelse af COC´er.

Jeg sidder lige og læser om Derek Poundstone ( I Flex Magazine). Han er godt nok massiv. Dog tænker jeg, at Pudzianowski måske har bedre pecs. Eller hvad? Anyway, så er det ret sejt at kunne reppe (15 gange på 90 sekunder) med den der `Giant DB´, som er 202 lbs tung, og har et meget tykt håndtag. Man løfter den med begge hæder op til skulderen, slipper med den ene hånd, og presser så håndvægten op i strakt arm. UBEHA´LIG! Poundstone kommer åbenbart fra en slægt af voldsomt store mænd. Genetik betyder vel meget. Pudzianowski´s far er ikke voldsomt stor, men han skulle være en habil vægtløfter.

Vi ses her i loggen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens cyklads blev den bedste i lang tid:

22 KM!

Det er særdeles fint. En smule DOMS må jo nok påregnes i morgen.

Nu er det igen spise-tid. Min appetit er til tider uhyrlig. :4mewantfood:. Man kan ikke sige at `Meat is back on the menu´, for det har ALDRIG været `off the menu´ her hos mig. Man burde samle nogle MOL-bros til en tur på Restaurant XL, der er kendt for mega steaks. Det kunne blive ret lolleren. De berygtede 2-kilos `The MIghty Quin´ steaks ville jeg dog holde mig fra. 1 kilo kunne til nød gå an.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hvem fanden kan også spise 2 kilo kød, det er jo grotesk. :w00t:

Det er der nogen, der godt kan. Listen tæller bl.a. wrestlere og football-spillere. Det siges, at en 11-årig knægt også har præsteret det. Hvis man klarer det på under en halv time, er bøffen gratis. Ellers koster den 649 kr.! Men I behøver ikke tænke på, om jeg gør forsøget. Det ligger mig fjernt at gøre spisning til en sportsgren. Dertil har jeg for stor respekt for maden.

Link to comment
Share on other sites

Så fik denne log lige en ny overskrift! :4thumbup:

Populist!

:superman:

Ta' dén, 'pyt" :tongue:

Du har sikkert hacket oksens profil i bar trods. :tongue: Jeg tror, jeg sender Lady Ga Ga's cd til din nevø, blot for at statuere et eksempel.

Okse, hvor er festivalskrønerne henne?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Er det hacking hvis man umiddelbart har adgang? :laugh:

Jeg quoter den lige, blot for at gøre Oksen paranoid.

jeg sladrer, hvis du retter i mit indlæg uden at indikere redigering

:tongue:

PS: Lady Gaga er fino. :wink: Du må sige til hvis du skal have adressen.

Skal det være med eller uden signatur?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg var oppe kl. 4.20 pga. søvnløshed. Det har man for at gå tidligt i seng! :devil:

Dagens træning:

Leg extensions:

3x10@80

Jeg er godt nok ganske habil i den øvelse, når jeg selv skal sige det.

Leg curl:

2x10@50

10@55

Benpres:

10@150

2x10@160

God ROM.

DB skulderpres:

3x12@13 kg.

Arm extesion maskine efter behag @40/45 kg.

Pectoral maskine (pecdec):

3x15@40

Jeg har kørt den lidt let pga. min lidt dårlige rotator cuff, men det går nu fint, så der kommer nok snart flere plates på.

Brystpres maskine:

3x15@45

10@50

Den kørte nu helt ok.

Wrist curls efter behag med en 9-kilos DB

Triceps extensions efter behag med en 4-kilos. Der skal nok snart komme mere vægt på.

Total abd. maskine efter behag @40/45, samt abd. crunch maskine @35.

Cable row:

3x10@80 (AAAAAAW, mine stakkels hænder! Husk handsker næste gang).

Jeg har desværre ikke rigtig haft overskud til at dedikere mig selv til bænken. Der har været for meget andet at se til. Det må der rettes op på engang.

I morgen er det fys-/og rengøringsdag, så da får jeg nok ikke trænet.

Dages visdomsord fra en tatoveret nydansker-gut i centret: `Min bror og jeg er medlem både her i Ny Helse og i FitnessWorld. Her træner vi tungt, og der ovre (i FW), kommer vi for at kigge på piger, og for at vise musklerne frem!

:laugh:

AIN`T THAT THE TRUTH!? :laugh:

NU: Oksekød, and plenty of it!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share