Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg da i det mindste PWNED de der 14-kilos DBs i skulderpres.

Det kunne jo heller ikke passe, at det sidste kg skulle ødelægge det for mig.

I rowing maskinen var jeg oppe på 70 kg. Det kunne sagtens gå an.

Cable curls kører jeg fortsat lidt let, af hensyn til mit håndled. Men det går da.

Så havde vi lige fået `A boy named Sue´ (http://www.youtube.com/watch?v=M89c3hWx3RQ) på anlægget i Ny Helse & Motion. og lige der, hvor Johnny Cash siger `I busted a chair right across his teeth, and we crashed through the wall and into the street´, lyder der et BRRRRØØØØØØØL, efterfulgt af det velkendte BUM, fra en tung vægt, der ryger i gulvet (tung dødløft). Perfekt lydkulisse til lige netop den passage i sangen! Jeg var vist den eneste, der tænkte over det. Men kæft, hvor jeg syntes, det var cool!

Link to comment
Share on other sites

I går var det nær glippet.

Jeg havde sat mig til at læse lidt, efter at have spist aftensmad, vasket op osv. (af et hankønsvæsen at være er jeg ret flittig til IKKE at lade en opvask stå), og så var klokken pludselig 21, alt imens jeg regnede med, at den var 20! WTF?

SÅ blev jeg gal, og sprang rasende op på stålhesten, og fik givet den 12 km. Det var jo langt bedre end slet intet. Jeg KA ikke lide at have mere end en enkelt nul-dag ad gangen (og der skal helst være en del træningsdage imellem nul-dagene).

I dag skal jeg til fys, så derfor er jeg nødt til at lade træningen hvile. Forhåbentlig er jeg at finde i Ny Helse i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Tjuhej for en herlig gang cardiiiiiio!

Etapen startede ellers lidt tungt, men endte dog på ganske imponerende 23 km.

Det er nu rart, at det fortsat kan lade sig gøre at klare den slags længere etaper.

Evt. tager jeg en rengøringsdag herhjemme i morgen. Eller også ender jeg i jernhulen. Time will tell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hvert fald tættere end nogen sinde på at lukke min COC 2. Faktisk har jeg, ved mit hidtil mest vellykkede forsøg, været i tvivl om, hvorvidt den var lukket. Men i ærlighedens navn vil jeg ikke påberåbe mig et close, før jeg med sikkerhed konstaterer, at det foreligger. Nobody likes a cheat.

I går var jeg oppe på 6 reps @70 kg i pecdec. Det kan vi roligt kalde en lille PR. Den var tung, men ikke overmenneskeligt tung.

Mit håndled er i orden igen, at cable curls kører helt ok.

I dag må jeg nok holde hviledag. Er meget bombet, bl.a. pga. den åndssvage sommertid.

Skærtorsdag og langfredag er Ny Helse & `Hormon´ lukket, så da bliver det nok noget med cyklads.

ER du gal, jeg er sulten i dag! Det skyldes sikkert også min fucked up døgnrytme.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ja, folks, jeg vil jo gerne skrive lidt mere i min log. På det sidste har det imidlertid ligget lidt tungt, ikke pga. manglende træning, men fordi jeg simpelt hen har manglet noget godt at skrive.

Der har været små-problemer, men lige i øjeblikket går det ok. Økonomisk kunne det næppe gå bedre. Det er langtfra alt, men det betyder en del. Det må enhver indrømme. Nok lever jeg billigt, men min træning har også betydet et øget prot-indtag, som jo skal finansieres. Jeg vil i øvrigt gå tilbage til at snuppe en protshake nu og da. Ikke dagligt, for det giver en del luft i maven, men bare

fras tid til anden.

I formiddags var jeg i Ny Helse & Motion. Der var ikke mange til stede. En del har nok ligget hjemme med tømmerdrenge.

TG Low Row:

3x10@70

Pecdec:

2x10@60

10@65

Leg extensions:

10@70

2x10@75

Leg curls:

3x10@35

DB skulderpres:

3x10@14

Cable curls efter behag @25 kg, samt et par sæt @30 (kun med højre)

Abd. crunch maskine efter behag @35.

Triceps pushdowns @20/25 kg.

Det var vist nogenlunde det.

På vej hjem købte jeg noget kyllingefilet. Der var tilbud på Dr. Oetker pizzaer, men jeg modstod fristelsen. Kylling er mere BB.

Pyyyh, jeg er ved at være træt nu.

Der har ikke været meget fis og ballade her i påskeferien. Jeg har passet mig selv og min træning.

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse

Alle dine cykelture, er det noget der foregår på en motionscykel hjemme, eller triller du enormt meget rundt i Århus og omegn? :smile:

Det er på kondicykel. Til transport har jeg min el-scooter. Jeg kan ikke holde balancen på en alm. cykel. Og ja, det er en anelse ærgerligt, at jeg ikke kan cykle rundt omkring. Men hvis jeg skulle have en handicap-racer, så ville den koste en formue, da de ofte laves specielt til hver enkelt køber. Og som trafikken er her i byen, så er cykling ved høj hastighed heller ikke noget, jeg har den store lyst til.

Omvendt har kondicyklen så de fordele, at den kan anvendes, lige når jeg har tid, og uafhængigt af vejr og trafik/terræn.

Link to comment
Share on other sites

Proteinshakes er langfra nødvendige. :smile:

Følgende er også en mulighed:

havregryn.jpg

Hr. K

Havregryn får jeg også. Tilmed samme mærke, som der er vist på det billede.

Æg? Tjaa, jeg kan godt lide æg, men jeg har holdt indtaget lidt nede pga. kolesterolet. Og det ville være lidt for trist, hvis man skulle lade være med at spise æggeblommerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu nok, det bliver temmelig LOL på tirsdag, når min boss skal udfylde en erklæring om, hvor meget fravær, jeg har haft, siden jeg startede i mit job.

Vi får sgu aldrig skrankepaverne til at tro på, at jeg mødte op, selv de dage, hvor jeg havde fået lov til at holde fri pga. defekt elevator. :laugh::laugh: . Så den i visse kredse meget udbredte opfattelse af at fleksjobbere har meget fravær, passer i hvert fald ikke på undertegnede.

Og mht. hvilke arbejdsopgaver, jeg har udført, så har jeg allerede en længere liste klar, underskrevet af min boss. Vist har jeg intet imod evalueringen (som i øvrigt er lovpligtig), men hverken jeg eller min boss forventer, at det bliver andet end en formalitet.

Nå, men jeg vil i gang med at lave noget, så kedsomheden ikke lammer mig helt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens cyklads gik overraskende godt: Ikke mindre end 23 km, med lige omkring 24 km/t i snit. :4thumbup:

På trods af, at jeg altid bedømmer mig selv meget strengt, må jeg sige, at det var en fin etape.

Jeg har også leget lidt med COC´er, og med leverage bar. Der blev sat et halvt kilo ekstra på min hjemmelavede leverage bar, og det gik helt fint. Faktisk tror jeg, at mange, der har nedsat funktion i arme/hænder, kunne have gavn af enten en leverage bar eller et andet instrument, baseret på samme princip. Hvis man kunne opfinde noget, der var egnet til personer, der ikke magter at styre en rigtig leverage bar, så kunne jeg faktisk godt forestille mig, at det ville være avendeligt til træning for handicappede. Må prøve at spørge min fys, om noget sådant allerede findes.

I morgen ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal lave. Men jeg ender jo nok i jernhulen.

I hvert fald har jeg ingen ulykker lavet i påsken. Jeg er heller ikke så slem til at lave ulykker, som jeg engang var.

Link to comment
Share on other sites

Da mine underarme er blevet overraskende DOMS´ede efter gårsdagens levering, tog jeg ikke ned i Ny Helse i dag. Jeg cykler lidt i aften, hvis jeg magter det.

I øvrigt har jeg fået en idé: Hvis jeg køber en familie-pizza (100 kr), kan jeg få den bragt ud. Så æder jeg det, jeg kan, og gemmer så resten til dagen efter, hvor jeg kan varme det i mikro´en på instituttet. :4mewantfood:

Goodbye, fesne og dyre Nobel-kantine! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Benern´ var som bly, men jeg klarede 12 km, under kraftig sveden og endnu kraftigere brug af ukvemsord. :laugh:

Det vigtigste er, at jeg ikke faldt for fristelsen til at tage en nul-dag. Det ærgrer mig altid, når det sker. Sålænge, jeg har de fysiske evner, har jeg også en vis forpligtelse.

Nu må jeg hellere tørne ind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal snart igen ud at købe et par nye bluser.

Skuldre og pecs vokser, og mine gamle bluser/trøjer kommer til at stramme. Min mor driller mig med, at det er bitch tits. :laugh: . I så fald er det nogle hårde nogle af slagsen. Og de er hverken skabt af AAS eller af silikone. Selv om jeg hader at bruge penge, må jeg vel tage de ekstra udgifter til tøj med. Før i tiden kunne en god sweatshirt jo bruges, til den bogstaveligt talt var SLIDT op.

I dag kørte jeg i øvrigt et godt sæt pecdec @70 kg, så det er vel ikke så sært, at mine pecs responderer ganske godt. Og det er ikke kun mig selv, der siger det. Det hører jeg også fra nogle af de ældre bodybuildingsmænd.

Jeg kørte desuden lidt skrå bænk i dag, med 12-kilos DBs. Kunne nok godt have taget 13 kg, hvis jeg lige havde tænkt over det. Evt.vil jeg droppe chest press maskinen (men dog bibeholde pecdec, for den er både god og sjov), til fordel for skrå bænk. Helt væk fra maskinerne kommer jeg ikke, men det går dog den rette vej.

Nu vil jeg lige stege en engelsk bøf. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

I går:

12 km på kondicyklen, samt lidt COC og levering. Især sidstnævnte er dæleme cool. Hvorfor om jeg ikke i tanke om det noget før? (Svar: fordi jeg i nogle år har fokuseret på cykling, og ikke holdt øje med, hvad strongman-træningsmændene lavede). Noget andet er, at den slags ting vel dyrkes i så snævre kredse, at de fleste alm. mennesker aldrig kommer til at kende til det.

Men så er det jo godt, at jeg ikke er helt almindelig.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er jeg igen ved at komme efter de lidt tungere vægte!

I dag var jeg oppe på 80 kg i leg extensions. Helt ærligt, og uden at skulle være en hater: Det undrer mig, at jeg så tit ser langt større gutter end mig selv kæmpe med eksempelvis 65 kg. Men det kan naturligvis være, at de ikke prioriterer bentræningen så højt. Og dem, der virkelig prioriterer bentræningen, vil jo nok hellere squatte. Det ville jeg sikkert også selv, hvis jeg havde balancen til det.

I low row maskinen var jeg oppe på 75 kg. Også det var ganske habilt, idet jeg i hvert fald ikke selv vejer over 75.

Pecdec: Tjaaa, jeg kan liiiige klare 70 kg. Ville gerne tage 75, men det er endnu ikke helt realistisk. Ikke desto mindre er pecs et af mine gode områder.

Cable curls var også habile i dag, og jeg var lige oppe og lege med de 35 kg. Må stadig passe på mit håndled (hvilket minder mig om, at jeg ikke må glemme at træne levering i morgen).

Forleden var jeg ude at kigge på nyt kluns, men fik desværre ikke købt noget. Jeg har et dybt problematisk forhold til det der med tøj; jeg har faktisk ikke nogen decideret tøjstil, al den stund, at jeg har svært ved at sige, om jeg synes, at noget tøj er pænt eller ej. Et er imidlertid sikkert: Jeg bliver ikke ved med at kunne klare mig med det tøj, jeg har, hverken til træning eller til arbejde. I træningscentret er folk ligeglade, om man går i et par gamle træningsbukser eller noget dyrt noget. Det er en anden snak i FitnessWorld. :laugh:

På jobbet er der ingen decideret dresscode. Bruger som regel jeans og en sweatshirt (dog uden hætte, da jeg hverken skal ligne en autonom eller det, der er værre). Men da meget af mit tøj er +5 år gammelt, så skal der snart ske noget på den front.

Vi tager lige et par sange:

Tilbage i 90´erne var jeg ude at køre limo i Prag, sammen med 3 bros og et par damer. Så fik vi lige sat en pr0n-film på videoen, ovenstående sang på anlægget, og så frem med krystal-karaflen med whisky. :superman:

Er du vimmer, vi var flyvende i lang tid bagefter! :laugh:

Denne her(ligeledes med Dr. Hook), kan jeg også godt lide:

Link to comment
Share on other sites

Fin hjemme-træning i dag:

En halvmarathon på cyklen, og så en god gang brug af leverage bar. Jeg har øget vægten til 3 kg, inklusive låse-skruen. Sådan noget er sgu sværere ed folk går og tror. Jeg forstå udmærket, at det kan være halvfarligt, hvor man bruger en langskaftet sledgehammer, og måske ikke er stærk nok til at styre den.

Men first things first! I hvert fald kan jeg takke MOL for, at jeg fandt på det med leverage bar. Det var sådan set therealstud´s log, der sporede mig ind på det, selv om han ikke foreslog mig det direkte.

Men jeg må vel hellere tørne ind. Får en del at se til i morgen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går var det en nogenlunde standard træning i Ny Helse. jeg var lidt træt pga. arbejde, hvilket folk også kunne se på mig. Dog lykkedes det at tage 75 kg i rowing-maskinen.

Håndleddet klarede fint de 30 kg i cable curls. Det er det, jeg før har sagt: Leverage bar´en VIRKER mod håndleds-bøvl!

Jeg fik også lige gratuleret Allan Fuglsang med hans flotte resultat (sølv) ved VM i bænk (masters) i Orlando, Florida. Anton Kraft fik vist i øvrigt også sølv i sin vægtklasse.

I dag tror jeg nok, jeg må tage en hviledag. Har meget andet at lave. Evt tager jeg lidt levering og COC træning.

Link to comment
Share on other sites

jeg sys altså uanset hvad, at det er synd at du bedømmer dig ud fra andre.. vi har alle forskellige forudsætninger...

jeg har en bekendt, som lever usundt, er 147cm høj og vejer ca 60kg, men hun kan bare løbe stærkt... 10km på 45min.. jeg kommer aldrig til at løbe så hurtigt, selvom jeg træner 3gange så meget som hende og er i en bedre all round form end hende...

så fuck da om du blir kæmpe mega stor, så længe du har fremgang.. jeg sys helt personligt at det er meget federe at være stærk end stor.. jeg sys sgu du fortjener en masse respekt.. hvis bare jeg havde din viljestyrke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share