Jan D. part III.


Jan D.
 Share

Recommended Posts

  • Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her dagens før årets værste dag stod jeg op med en pæn del maveproblemer og rygsmerter (primært mellem skulderbladene). Jeg kan ikke lige spotte en logisk forklaring ang. rygsmerterne, men smerterne forsvandt næsten under fysisk aktivitet, så måske har bare sovet/siddet i en forkert stilling eller alderdommen kryber tættere på.

Træning mandag d. 10/10.

Løb/jogging: 3,85 km på 29½ min.

Cykeltransport: 4 km

Træning tirsdag d. 11/10.

Spinning: 55 min. (6 min. stående)

Pga. rygproblemer mv. blev svømningen tirsdag sprunget over. Det var sæsonens første spinningtime, så jeg var derfor meget fokuseret på at finde et passende startniveau, der ikke overbelastede sener og led, herunder specielt knæ og ankel. Jeg begrænsede derfor det stående arbejde til 6 min. Belastningen på pedalerne er dog lidt sværere at dosere her de første gange, da spinningformen tenderer til en lavere gennemsnitskadance/større belastning og pedalbelastningen mærkes anderledes end på raceren.

Knæene blev lidt utilfredse tilsidst, men jeg må lige vente 1 døgn mere med en vurdering af niveauet.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en årring er sat, men bortset fra den vanlige morgensamling med gaver og bespisning i kernefamilien bliver dagen uden den store feststemning.

Arbejdsdagen står nemlig på nedparkning inden kontorflytning (findes der noget kedeligere) så der bliver næppe tid til noget her og aftenen (uden tv til fodbolden) bliver nok noget tam med kun 2 familiemedlemmer hjemme. Jeg har dog truet løbeholdet med en omgang. Jeg regner dog også med at tage revanche ved senere lejligheder.

Overvejede til morgen at snuppe en gang svøm, men stod over så ryggen (der har det meget bedre) får 1 dag mere i ro.

Link to comment
Share on other sites

Har brug for en kort pause i pakkeriet, så her lidt kort om tilvænningen til spinningen.

Endnu engang om spinning

Der er stort set det samme problem hvert år jeg genoptager spinningen. Man skulle tror det bare var lige at overføre træningstilstanden fra raceren (hvad det måske også er for de fleste). For mig kræver det åbenbart en meget langtilvænningsperiode. En ting er det stående arbejde (som jeg vist har tæsket rundt i i mange indlæg). Noget andet er at knæene altid brokker sig lidt selv efter siddende arbejde på spinningcyklen.

Ganske vist kan der måske være et behov for at vænne sig til den anderledes belastning på pedalerne (det føles i hvert meget anderledes). Der er måske også en tendens til at jeg på spinningcyklen kører i et tungere tråd (end på racercyklen) og en periodevis lavere kadance. Men, men jeg kan stadig ikke helt forstå, hvorfor jeg trods forsigtigthed og nedsat pulsniveau får småproblemer med specielt knæene (nu har jeg ellers ikke haft alvorlige problemer med knæene i meget lang tid).

Hvad hulen er der galt? Måske kan mine knæ pga. nedslidning el. lign. ikke tåle for pludselige ændringer i belastningens form. Jeg synes ellers også jeg har prøvet at ændre på saddelindstillingen, men måske burde jeg opmåle min indstilling på racercyklen og forsøge at kopiere denne helt nøjagtigt til indstillingen på spinningcyklen.

Hvis der er nogle, der har andre forslag til løsningsmuligheder eller forklaringer skal de være velkomne

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for lykønskningerne.

Ja Hessel lidt fejring blev det da til her til aften sammen med min søn (som i øvrigt osse har fødselsdag idag) med en tv/spilleaften. Tidligere på aftenen havde jeg mine løbefælder ovre til fremvisning af cykelklubben til en øl/vand (og så havde de endda gaver med - flot). I morges var hele kernefamilien samlet med gaver og pandekager (uhm).

Jeg tror ikke lige, at dagen har fremmet mit vægttab, men det ser jeg nu lidt stort på (en gang imellem skal man da have lov til at flippe lidt ud med kalorier).

Træningsmæssigt blev dagen fejret med en tilbagevending til mit normale løbetempo (fodproblemer synes nu overstået), men ikke knæømheden fra spinningen.

Trænng onsdag d. 12/10.

Løb: 5,35 km 32:02 (lidt langsommere end tidligere, men det var nu også efter planen ikke at overdrive).

+ 1 km opvarmning.

Cykeltransport: 4,5 km

Link to comment
Share on other sites

Træning tors. d. 13/10.

Spinning og svømning blev igen sprunget over. I stedet blev det til en MTB-landevejstur. Gearskiftet brokkede sig, men nu er det vist også på høje tid cyklen får en grundig gennemgang og bliver gjort vinterklar. Tempoet var derfor i perioder noget lavt, men i andre perioder højt.

MTB 38 km ä 26,1 km/t + 6,5 km transport.

For kroppen igen ingen træning, men der har dog været et utal af kasseløft m.m. de sidste 2 dage.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Hej Jan,

først og fremmest et forsinket tillykke med fødselsdagen :bigsmile: .

Mht. dine problemer ved opstart af spinning, så tror jeg at et tungere tråd/ lavere kadence er et godt bud på årsagen, som du også selv er inde på. Kan du ikke de næste 2-3 gange bevidst prøve at køre lidt lettere end du normalt ville gøre, og så se om det gør en forskel?

Panda :cheer:

ps: Godt at have dig tilbage på MOL :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan,

først og fremmest et forsinket tillykke med fødselsdagen :bigsmile: .

Mht. dine problemer ved opstart af spinning, så tror jeg at et tungere tråd/ lavere kadence er et godt bud på årsagen, som du også selv er inde på. Kan du ikke de næste 2-3 gange bevidst prøve at køre lidt lettere end du normalt ville gøre, og så se om det gør en forskel?

Panda :cheer:

ps: Godt at have dig tilbage på MOL :smile:

Tak for din hilsen og dit forslag, som jeg vil følge. Jeg tror også det kan være her problemet ligger. Det er bare irriterende at "fedte den af" de første spinningtimer uden at intensiteten bliver særlig høj, men jeg må nok finde mig i at blive betragtet som en slapsvans, de første timer (så kan jeg måske tage revanche senere på vinteren).

Jeg prøver igen med spinning tirsdag i næste uge. Går det godt snupper jeg også 1 time torsdag ellers bliver det kun 1 time pr. uge indtil benene har vænnet sig til den lidt anderledes cykelform.

Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag d. 15/10.

Efter hviledag fredag blev det full-body styrketræning lørdag eftermiddag. Det var kun 2 gang til styrketræning så jeg tager rimeligt let på øvelserne indtil videre (jeg vil sgu et' hav' nye overbelastninger med benene og jeg er lidt ops på ryggen jf. tidligere)

Ben 3 sæt ä 8 rep.:

- Hip Extension: 30-50-50

- Stående Hofteløft: 20-20-20

- Leg raises: 30-30-30

- Knæ Extension: 30-30-30

- Knæ flexsion: 30-30-30

- Benpres: 70-100-100

- Ben samle: 35-35-35

- Elastik ankel: op, ned, begge sider og ben (dvs. 4 øvelser i alt)

- Balancebræt: 3 min.

Arme/krop 3 sæt ä 8 rep.:

- Mavebøj: 3 sæt lige - 2 sæt skrå

- Ryg-skrå: uden vægt

- Pec. Deck 30-30-30

- Sid. maskine dips 50-50-50 kg

- Maskintræk straight back 30-40-40

- One Arm Triceps Extension 7-7-7

- Maskinpush straight forward 50-50-50

- Maskin biceps: 15-20-20

- Rear Pulldown 30-30-30

- Håndledsvip: 15-15-15

Det tog ca. 1.20 t. at komme igennem programmet

Træning søndag d. 16/10.

Benene var lidt tunge (nok efter styrketræningen), ruten lidt mere kuperet end forrige søndag og vinden mest aktiv (3-4 m/s NØ) på det tidspunkt jeg kørte (eftermiddag). (Til gengæld var det betydeligt varmere end formiddagen). Det blev derfor til et knap så højt et tempo.

Racer: 71 km ä 28,4 km/t + 9 km

Link to comment
Share on other sites

Revideret program oktober.

Programplanlægningen og overholdelsen heraf har haltet meget her i starten af Oktober, hvilket der må og skal rettes op på. :devil: Der er også kommet flere erfaringer til som gør det nødvendigt med en ændret planlægning. Da oktober er en overgangsmåned kan jeg lige så godt opridse de sidste 2 ugers reviderede program frem for et standardprogram.

Spinning bliver kun 1 time. Tilsvarende bliver træningen for overkroppen reduceret til mere realistiske 2 gange (1 gang svøm + 1 gang styrke). Cykeltræningen skal reduceres yderligere lidt. I starten bliver der kun 1 gang styrketræn. for benene. Begrundelsen er, at der er brug for en længere og langsommere indkøring af de nye motionsformer. Hvis benene er ok bliver det til et testløb d. 30/10 (sidste større løb på 5 km i hovedstaden i år). Med de mange træningsformer bliver der mange træningspas - til gengæld skal intensiteten holdes nede.

Uge 42: (17-23/10).

Mandag: Jogging ca. ½ time (let)

Tirsdag: Landevej-racer 1 t. (let/mellem - formiddag)+Spinning 55 min. (let - eftermiddag)

Onsdag: Svømning ca. 800 m (mellem - formiddag) + Løb ca. 40 min. (mellem - eftermiddag)

Torsdag: Landevej-racer ca. 1½ t.

Fredag: Styrke ca. 1.20 t. (ben+krop)

Lørdag: Hviledag

Søndag: Landevej-racer ca. 2½ t.

Uge 43: (24-30/10).

Mandag: Jogging ca. ½ time (let)

Tirsdag: Landevej-racer 1 t. (let/mellem - formiddag)+Spinning 55 min. (let - eftermiddag)

Onsdag: Svømning ca. 800 m (mellem - formiddag) + Løb ca. 20-25 min. (mellem - eftermiddag)

Torsdag: Landevej-racer ca. 2½ t.

Fredag: Styrke ca. 1 time (primært overkrop)

Lørdag: Let restitutionscykling ca. ½ tme.

Søndag: Sparta-løb, hvis benene er til det.

Og så skulle programmet gerne holdes. :bottom:

Herefter starten cykelklubbens træningsprogram (der vil derfor ske større ændringer).

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 17/10:

Jogging (let): ca. 3,2 km

Træning tirsdag d. 18/10:

- Landevej (racer) 28 km ä 29,75 km/t + 0,5 km

- Spinning II 54 min. (15 min. stående)

Jeg snuppede raceren og spinningen kort efter hinanden. Hoftestrækkeren var fra start ret øm (formentlig efter styrke-racer kombinationen i weekenden og tildels manglende restitution de sidste dage præget af allergireaktioner). Intensiteten den første time blev alligevel middel (vejret var fint og med begrænset vind - mmmmmen alt for mange røde stoplys og vejarbejde). Hvis jeg ikke var forberedt på den slags ville jeg være blevet kørt ned af en højresvingende bilist - som burde have været med i Danmarks værste bilister).

I spinningtimen holdt jeg belastningen lidt lavere end i sidste uge (og en del lavere end racerturen). Samtidig fik jeg sat sadlen lidt længere fremme. Resultatet var en time uden de store problemer selv om jeg kunne mærke, at jeg endnu ikke er parat til fuldt stående program.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan

Nu har jeg (måske/sandsynligvis) ikke fulgt helt med i timen mht dine skader/skavanker (:innocent::blush: ) , men er det noget du nogensinde er blevet undersøgt/behandlet for ?

/Vivs

ps uuuuuhhhh dårlige billister OG cyklister ... der findes ikke værre :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan

Nu har jeg (måske/sandsynligvis) ikke fulgt helt med i timen mht dine skader/skavanker (:innocent::blush: ) , men er det noget du nogensinde er blevet undersøgt/behandlet for ?

/Vivs

ps uuuuuhhhh dårlige billister OG cyklister ... der findes ikke værre :nonono:

Jeg har lige tilladt mig et par dages pause fra loggen. :sleeping:

Knæ

Jeg har vist været lidt inde på det i en af de tidligere logge, men anyway det tåler sikkert godt gentagelse. Mine knæproblemer strækker sig helt tilbage til de gode gamle løbedage, hvor stopurets tider gik meget langsommere og tyngdekraften ikke var så kraftig som nu om dage.

Da jeg var på toppen (eller måske på vej mod toppen) af min form blev jeg virvlet ind i en serie af følgeskader, der egentlig startede med negleproblemer på storetåen. Stædig har jeg nok altid været så løbes skulle der. Derfor blev skoen klippet op fortil, hvilket også gik udmærket i en lang periode, men i let nedslidte sko. Ved skift til vinterunderlag (mest asfalt) fik jeg derfor ømheden under trædesålen under hælen. Jeg burde nok have sat træningen ned, men valgte at fortsætte med ekstra stødabsorberende indlæg under hælen. Hvilket så igen ændrede fodens position til en lidt større bøjning i ankelleddet. Om andre faktorer spillede ind ved jeg ikke helt, men starten af vintertræningen udløste en knæskade med smerter og imflammation fortil i knæleddet. Det blev til en længere pause fra løb på 2 år med anden træning.

På Riget's idrætsklinik fik jeg desværre aldrig en præcis dianose og har siden klaret mig med en mere varieret træning, da ikke har givet mig de samme problemer med knæene, som jeg nu let får ved for meget løb. Man skal måske også lige huske på at skaden er 19 år gammel, hvor der ikke fandtes de samme muligheder som der gør idag. Jeg har dog heller ikke senere haft lyst til at få en kikkertundersøgelse eller åbnet knæet, da motion for det mest går ok bare jeg ikke overdriver og går gradvist frem (tiden er jo ikke længere til de store rekorder).

Konkret er problemet dog relateret til smerter ved/bag knæskallen, hvis der opstår problemer. Mit eget gæt er derfor at problemerne primært skyldes brusknedslidning, der giver problemer ved friktion imellem knæskal og knæled. Fx. kan jeg ikke ligge på knæ i længere tid uden at der opstår smerter. Cykling giver som regel sjældent problemer, så selve knæledddets funktion fejler som sådan nok ikke noget. Dog er det vigtigt at belastningen ikke overstiger styrke i knæstrækkeren som ind imellem kan være lidt følsom.

Andrer skavanker

Når jeg p.t. henviser til problemer med hoftestrækkeren skyldes det en nyere skade fra forvinteren 2004 som jeg har døjet med igennem hele året, men efterhånden har det meget bedre. På det sidste har der så været lidt achillescene og lægproblemer, som formentligt nu er nogenlunde overstået (da jeg ikke mærker meget til det).

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 19/10.

Løb: 5,35 km (+ 1,5 km opvarmning) 28:45

Efter en normalt udlæg blev tempoet sat kraftigt op til sidst med 5 min. pr. km de sidste 2,35 km.

Det er lige i overkanten (mener knæene), så det er ikke realistisk af løbe hurtigere end 5½ min. pr. km med den nuværende vægt og den forholdsvis begrænsede løbetræning. Tempoforbedringer må derfor vente til hvis vægten falder (potentielt skulle jeg jo kunne forbedre næsten 1 min. pr. km blot ved tab af overvægten).

Svømningen har jeg endeligt droppet (tror jeg), da jeg ikke kan tage mig sammen til at bruge så lang tid til så kort en træning.

Træning torsdag d. 20/20.

Jeg valgte at bytte om på torsdag og fredag både p.g.a. vejret, familiebesøg og lidt knæproblemer.

Styrketræning: 1 t. 4 min.

10 øvelser for overkroppen

Mave+lænd

Ben- og vristtræning ekskl. knæøvelser

Jeg kommer evt. med en mere udtømmende liste over øvelserne senere.

Træning fredag d. 21/10.

Landevejstræning (racer): 67,5 km ä 30,9 km/t - jævn vind + 18 km bykørsel.

Ruten var i starten ret flad (Strandvejen). Benene havde det ok og tempoet var fint. Så nu er der en velfortjent hviledag lørdag.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Efter at have luret under overfladen brød forkølelsen igennem mandag aften med flere geyserudbrud, megen træthed, hovedpine m.m. Jeg har derfor efterfølgende været på standby. Regner med at genoptage hverdagen fra onsdag aften.

Træning mandag d. 24/10.:

Jogging/løb: 3,85 km ä ca. 7½ min. pr. km + 1,6 km løb (lidt hurtigere).

Link to comment
Share on other sites

Efter at have ligget brak det ½ af onsdagen gik det meget bedre sidst på eftermiddagen. Med risiko for at gå for tidligt igang deltog jeg i løbetræningen og en smule cykling på en af centerets kondicykler. Lidt mat i sokkerne var jeg, men her til aften går det faktisk ret godt (utroligt hvor hurtigt imunforsvaret nogle gang får genoprettet balancen).

Træning onsdag d. 26/10.

Løb 5,35 km omkring 5½ min. pr. km + 0,95 km opvarmning.

Kondicykel: 45 min. (540 kcal, power mellem 160-225 watts) + 10 min. opvarmning.

Starten af cyklingen gik ok på den rigtige side af 200 watts, men på sidste halvdel af denne var der ikke ret meget power i benene. At det var første tur på kondicyklen (i lang tid) er en delforklaring, men langt fra hele forklaringen. Der var ganske enkelt ikke den sædvanlige power i benene.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Det er efterhånden nogle dage siden loggen er opdateret, hvilket nok skyldes en kombination af den stædige forkølelse og ret dybsindige overvejelser vedr. det fremtidige træningsmål og trænerjobs.

Træning torsdag d. 27. okt.:

Landevej (racer) morgen: 28 km ä ca. 29,3-4 (skønnet efter manglende opmåling lidt af vejen).

Igen knep det med power i benene selv om jeg pressede mig en del. Andre undskyldninger er det kolde vejr og et lysshow af røde trafiklys.

Efter lidt transport i løbet af dagen (16 km) havde jeg sat spinning på programmet (idet jeg jo ikke fik spinnet tirsdag p.g.a. sygdom).

Spinning II SATS, Brønshøj: 53 min. (19 min. stående).

Yes, jeg er nu oppe på at kunne gennemføre fuldt spinningprogram. Ellers en udmærket time, som passede til mit aktuelle behov dvs. simpelt men råt, alt stående i enkelttakt. Jeg havde placeret mig forrest, hvilket indbar jeg jeg denne gang kunne høre instruktionerne (hvilket jo er en klar fordel). Det negative er at så mange cykler er ikke fungerende, så jeg håber rygtet taler sandt, at der kommer nye cykler. Nå det gik nu, da holdet langt fra er overbooket. Med fare for at virke amatøragtig ift. superklæbehjerner som Arne med korrekt noteringssprog her et forsøg på programgengivelse.

- Opvarmning: 8½ min. incl. 3x20 sek. stående

- 3 x 5 min. serie (1 min. sid. mellem - 1 min. stå. enkelttakt - 1 min. sid. mellem - 2 min. stå. enkelttakt)

- Tilsvarende pyramide sid.+stående (1+1) - (1+2) - (1+3) - (1+2) - (1+1) ialt 14 min.

- Herefter mellemtakt siddende med vist nok 6 hurtige spurter (tror nok det var 30 sek.)

Det viste sig efterfølgende at kombinationen k.cykel + løb + racer + spinning på godt 1 døgn var hård kost for mine skinneben, som har haft let imflammation efterfølgende.

Formålet med kombinationen var osse en hård kompensation for sygdomspause m.m. (sidste hårde træning var fredag i sidste uge, så det var vigtigt med noget spidsbelastning). Samtidig skulle benene gerne nå at være friske til Spartas løb søndag. Derfor blev træningen tilrettelagt kva sygdommen som en 2 takts belastning onsdag/torsdag + søndag.

Manglende træning fredag-lørdag:

Den hårde træning (set ift. sygdommen) gav lidt bagslag ift. helbredet med lidt træthed de næste dage. Resultatet blev derfor nærmest ingen træning i disse dage. Selv styrketræningen for overdelen orkede jeg ikke at gennemføre. Det blev dog til 13 km transport på cyklen.

Træning søndag d. 30. okt.:

Løb Spartas marathon-start op 5 km

Det var ikke med særlig optimisme jeg tog lidt forsinket afsted til Spartas marathon start op (5 km). Mærket af forkølelse, begrænset nattesøvn af samme grund, lidt knæsmerter (ligget/siddet forkert), bankede hoved i en dør inden løbet.

Jeg mødes en del forsinket med et par af moseløberne (måtte løbe lidt ned til startstedet). Da vi løber i forskelligt tempo skulle vi starte hver sin vej, idet Sparta for at sprede løberne (vist omkring 1.100 løbere bare på 5 km, dertil kommer 10 km & 15 km-løberne) havde startretning fra idrætshuset både forbi parken/øster Alle og via Østerbrogade (start inddelt efter fartholdere). Jeg nåede efter lidt overvejelse lige at placere mig baggerst i gruppen med 5:00-fart. Lidt vovet da mit plan ellers var at forsøge at holde 5:30-fart. Begrundelse for valget var nok mest at jeg regnede med at mange andre også oversatsede i opstillingen for at få bedre tid.

Jeg var nok ca. ½ min. om at nå over startstregen (det var første gruppe i Parken/Øster Alle-retningen). På grund af spredningen i starten forsvandt fartholderne på 5:00 hurtigt fremad. Jeg søgte lidt frem, da mange foranliggende løb en smule langsommere. Efter knap 1 km havde jeg god føling med fartholderne igen, så var det bare at forsøge at holde kontakten, hvlket trods hårdhed gik. Tempoet hos fartholderne var en del hurtigere end det burde have været, så efter 2,5 km lå de på linie med 4:30-fartholderne (som ikke havde løbet hurtigt nok), som dog her løb fra. Jeg turde ikke andet end at holde positionen, men begyndte efter 3,5 km at spekulere på at gå forbi fartholderne, men på grund af mine tidligere benproblemer ventede jeg til lidt efter 4 km (frygtede også jeg ikke kunne holde forceringen). Det lykkedes at holde et let forceret tempo ind i mål selv om jeg følte mig helt færdig.

I mit første løb i dette årtusind blev jeg derfor klokket for 23:16, hvilket var langt over forventning. En tid jeg er ganske godt tilfreds med taget vægt, alder og begrænsede løbetræning i betragtning (dem der ikke tror på overføringsværdi fra cykling til løb kan bare stille op). At det er langt fra de personlige rekorder er så en anden snak, men dem har jeg forlængst afskrevet at nå.

Cykeltræning:

Efter en kortere pause og spisning tog jeg ud på lidt let MTB-træning i fladt terræn.

MTB-cykling Stier/vej: 35 km ä 24,5 km/t. Ruten var med vilje flad (efter løb...), men hovedparten af vejen på jord/grusstier, så lidt puls gav det da.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

/Vivs

ps uuuuuhhhh dårlige billister OG cyklister ... der findes ikke værre :nonono:

:wacko: :4ranting: :mad:

Det kan godt være der er lige så mange dårlige cyklister som bilister, men hvis der opstår skader er det på cyklisterne. Derfor bør det medføre et større ansvar at køre bil, hvor man sidder forholdsvis sikkert.

Desværre måtte jeg idag en tur i asfalten pga. en bilist, der drejede ind venstre over min cykelsti. Udsynet var spærret af parkede biler, så jeg var totalt uforberedt da det var en meget lille gårdindkørsel.

Da jeg kun havde fingeren på forbremsen blev det en refleks opbremsning, hvor jeg desværre ikke helt kunne holde korpus på cyklen med røg ned på venstre knæ og albue (hvorfor altid venstre ben, som netop er det svage ben). Jeg undgik til gengæld at komme i nærkontakt med bilen.

Heldigvis er der vist kun tale om et slag mod knæet og en hudafskabning på albuen. Skaden på cyklen er vist begrænset til en gearjustering (håber jeg - havde ellers lige fået nye kranse, kasette og kæde). Bilisten kunne "selvfølgelig" ikke forstå det var hans skyld (sådan er kulturen desværre - en ting er at dumme sig, men at indrømme egne fejl er ikke det man gør i trafikken).

Uheldet medfører nok desværre at spinningen ikke bliver i eftermiddag og bentræning må udskydes. Øv, øv, øv. :sneaky2:

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share