Jan D. part III.


Jan D.
 Share

Recommended Posts

Træningsdata:

Mandag d. 31. okt.:

Cykeltransport mtb: 13,5 km

Tirsdag d. 1. nov.:

Landevej-racer (morgen): 28 km ä 28 km/t (jævn vind, ca. 10 grader).

Cykeltransport mtb: 6,5 km (+uheld)

Onsdag d. 2. nov.:

Cykeltransport mtb: ialt 14,5 km

Jogging: 2,2 km i let tempo

Gymnastik: Jeg var vel selv fysisk aktiv ca. 20 min. af gymnastiktiden resten var ren instruktionstid

Torsdag d. 3. nov. (morgen):

Spinning II, Brønshøj: 54 min. fuldt program primært med fokus på korte arbejdsperioder inden skift. Jeg er derfor ikke i stand til at gengive timen.

Cykeltransport: 9 km mtb.

Bemærkninger vedr. træningen:

Eftervikninger af uheldet: Der er primært tale om et slag ved venstre knæskalskant indvendigt. En del ømhed ved berøring og fysisk aktivering, som dog er aftagende. Da spinningen vist er gået ok går jeg ud fra jeg nu kan træne normalt igen.

Start vintertræningsperiode: Efter overgangsperioden i oktober skulle jeg nu gradvis gå over til et vintertræningsprogram (ugeskema dog endnu ikke fastlagt).

I oktober har fokus i cyklingen primært været gennem stady-state-kørsel (primært på racer, da mtb'en periodevist har været under forskelligt vinterklargøring). Fra november starter første del af vinterperioden. Her vil hovedvægten blive lagt på gradvist mængdeopbygning med begrænset intensitet. Vedligeholdelsen af konditionen og den intensive del af træningen vil gradvist primært blive varetaget af flere spinningtimer. Den udendørs træning omlægges til MTB.

Målet er minimum 1 gang styrketræning pr. uge suppleret med en smule gymnastik. Løbetræningen vil i første omfang blive vedligeholdt på det nuværende niveau mandag og onsdag, men der vil delvist indgå lidt løb i mtb-træningen søndage og gymnastikken onsdage.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Jan,

- surt med dit uheld, må være en chokerende oplevelse :mad:

Så vidt jeg husker er der meget få cykler i SATS Brønshøj, kan du huske hvor mange de har?

Tak for programmet til IIer timen, altid sjovt at se hvordan der køres andre steder :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan,

- surt med dit uheld, må være en chokerende oplevelse :mad:

Så vidt jeg husker er der meget få cykler i SATS Brønshøj, kan du huske hvor mange de har?

Tak for programmet til IIer timen, altid sjovt at se hvordan der køres andre steder :4thumbup:

Nu er det jo ikke første gang jeg har ligget på asfalten, men det er hamrende irriterede ikke at kunne træne fuldt program (også selv om det kun er et par dage) og have diverse bøvl med at rette op på cyklen bagefter.

Med hensyn til cykler er Brønshøj et lille center, men der kommer til gengæld heller ikke så mange på holdene (dagens morgenhold kun 4), så der plejer at være reservedele og cykler nok. Der er vel noget ala 20 cykler (et skud må hellere tælle efter næste gang). Mit centervalgt er p.t. nok lidt en mellemtid mellem det overkommeligt m.h.t. transporttid og et lille center i min nuværende kravlegårdsperiode her i starten. Og så er slåskamp om cykler og pladser nok heller ikke lige mig. Jeg tror dog jeg tager lidt mere omkring snart når der bliver koblet lidt flere spinningtimer på. Hvem ved måske kommer jeg også snart forbi parken eller andre center med MOL'ere og hilser på.

Link to comment
Share on other sites

Helbredet døjer stadig med forkølelsen, men nu også med allergien. Jeg føler mig derfor langt fra ovenpå i øjeblikket. Håber en weekend kan give mulighed for at komme lidt ovenpå.

Træning torsdag d. 3/11 (eftermiddag/aften):

En blanding af cykeltransport og træning: 13 km racer + 43 km mtb.

Dvs. der med morgentræningen er cyklet et sted omkring 3½ time torsdag (incl. spinning).

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Fredag blev til en fridag og lørdag har alene stået på styrketræning. Jeg er efterhånden irriteret om den meget omskiftelige træning, der de sidste uger har kørt efter improviseret dag-dag planlægning (når man ser bort fra de få faste holdepunkter - løb, gymnastik).

Det venstre knæ skal fortsat behandles forsigtigt, men er mest øm ved tryk. Vægttab har der ikke været noget af i nu 3 måneder, så nu skal der ske noget fra næste uge eller sidder fedtet helt fast.

Træning lørdag d. 5 nov.:

Styrketræning: 1 t. 30 min. + 12 min hjemme. 26 øvelser ä 3 sæt pr. øvelse ä 8 rep.

- Maskintræk straight back 30-40-45

- Bænkpres: 30-40-50

- Sid. maskine dips 50-60-60

- Maskin biceps: 20-25-25

- Stå. Leg raises: 50-50-50

- Stående Hofteløft: 20-20-25

- Hip Extension: 50-60-70

- Stå. knæ fleksion: 30-35-40

- Lat Pulldown: 40-50-50

- Rear Pulldown: 30-40-40

- Pec. Deck: 30-35-35

- One Arm Triceps Extension: 8-8-8

- Benpres: 80-100-130

- Stå. Leg raises: 50-50-50

- Knæ Extension: 25-30-35

- Ben samle: 35-40-40

- Håndledsvip: 15-15-15

- Biceps (håndvægte): 2x12-2x12-2x12

- En-arms dumbbell-rowing 16-16-16

- Laterals (håndvægte): 2x8-2x8-2x8

- Frontsquat: 10-20-20

- Vippebræt 3 min.

- Ryg skrå: +5 kg

- Maskinpush straight forward 50-60-60

- Vrist: op, ned, begge sider og ben (statistik modstand)

- Mavelig. overkropløft lige+skrå

Øvelserne er her gengivet i den udførte rækkefølge organiseret med 4 øvelser med 3 sæt skiftevis overkrop og ben. Jeg havde beregnet for lidt tid (centerlukning), så den sidste del blev noget sammensat og de allersidste øvelser måtte udføres hjemme. Ift. mine første styrketræningspas havde jeg generelt skruet belastningen lidt op. Jeg er dog stadig meget forsigtig med knæ, hofte og ankel.

Selv om det her på MOL er sammenlignet lette vægte kan jeg da konstatere, at der i centrene findes andre hankønsvæsener der ikke har mere power.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag d. 6/11:

MTB-skovtræning: ca. 2:20+40 min (bruttotid dvs. incl. mange små pauser).

Skovløb: ca. 1,6 km

Sæsonens første klubtræning i skoven på mtb-stier mv. (eller rettere mudderhuller for det var dagens mest typiske underlag). Med skovtræningen giver det ingen mening at forsøge opmåling af km eller hastighed. Cykelcomputer er yt og ikke til nogen gavn. Man risikere snarere, at det dyre isenkram lynhurtigt bliver ødelagt. I det hele tager gælder princippet "keep it simple" hvad angår cyklen (ikke for meget unødvendigt udstyr).

I dagens tur indgik et sted omkring 1,6 km løb (tog mig af nogle drenge, der fik en skånerute, så det blev ikke til så meget).

Efter træningen blev det til en lille ekstratur + knap 3 timers effektiv havearbejde (rimeligt intensivt). Jeg er derfor noget træt her til aften.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Man skal vist passe meget på med ikke at lade MOLs beboere blive en reference - hverken i træningslisterne eller billeder.

Rart at høre! Nu er mit mål jo heller ikke store muskler, men alligevel en overvejelse med gør sig inden man offentliggør ens styrketræningsdata.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er her mandag morgen en del depri.... Det virker ikke som om der er den forventede fremgang med knæet efter styrtet, så jeg frygter efterhånden at det har karakter af en langvarig skade på senetilhæftningen.

Konkret er det området øverst ved knæskallen og ved siden af denne på den indvendige side af benet. Værst ved senetilhæftningen imellem sene og lårmuskel. Området er ømt ved berøring, morgenstivhed og stivhed i senen ved hvile. Let ømhed ved træningsstart, som dog ikke virker generende for selve træningen eller kraftudførelsen. Der er ikke tegn på specielt mere ømhed efter træning.

Sidstnævnte reaktionsmønster har hidtil fået mig til at tror det bare var et spørgsmål om tid inden ømhed og irritation ville forsvinde. Der er imidlertid nu gået 6 døgn siden faldet, så slageffekten burde nu have fortaget sig om ikke fuld så næsten da. Spørgsmål er så om træningen alligevel på en eller anden måde kva friktion eller belastning medvirker til at holde liv i noget imflammation/ømhed.

Jeg er nok nu nød til at tage problemet seriøst, men er lidt i tvivl om handlemulighederne. Måske skal jeg endnu engang konsultere min læge (selv om han nok snart er træt af mine sportsskader - nå ja det er nu mere et trafikuheld denne gang). Overvejer p.t. fokus på strækøvelser, antiimflammatorisk behandling, varmebehandling i hvileperioder m.m. Hvad angår træningen er spørgsmålet om det vil have nogen effekt med henholdsvis nedsat træningsmængde og/el. intensitetsbelastning.

Det er ellers hamrende ærgerligt, hvis træningen nu igen skal sættes på stand by, da jeg ellers inden denne log startede var inde i en fornuftig udvikling og håbede lidt at denne vinter skulle være uden skader og med mulighed for at køre strækt til sommer efter en god lang grundig optræning i vinterperioden. :mad::mad::mad:

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Rigtigt ærgerligt med den skade - men 6 dage er altså ikke ret længe, lidt mere tålmodighed, mon ikke det bliver bedre snart?

Du kunne måske give benene lidt ro nogle dage mere, og fokusere lidt på styrketræningen?

Enig med Gregers i at man skal passe på at bruge og sammenligne sin indsats og resultater med alle på MOL - der er trods alt mange super seriøse BB, BFere og SLere her og man føler sig totalt ude-af-form sammenlignet med de fleste herinde.

Se igennem fingre med det - som du selv skrev, kig omkring i centeret - der er jo ikke mange af den kaliber, og i sidste ende skal man jo kigge på eens egen udvikling :tongue:

God bedring med knæet. Lyder som noget væskesamling pga slaget, og det burde fortage sig efter 10-12 dage (uden at jeg skal gøre mig til ekspert i knæskader iøvrigt).

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg er her mandag morgen en del depri.... Det virker ikke som om der er den forventede fremgang med knæet efter styrtet, så jeg frygter efterhånden at det har karakter af en langvarig skade på senetilhæftningen.

:mad::mad::crybaby: aj, Jan for hulan... :mad::mad:

Jeg synes det lyder lidt henad lidt BEN-træningspause for dig, og hvis du fortsat har problemer, så lægen :poking: ..hellere en gang for meget... Det lyder skutte rart med de symptomer...

Mht dine vægte i styrk: op i r... hvad de andre mener/tænker - der er vel ingen givne retningslinier og regler for hvormeget mænd eller kvinder for den sags skyld kan løfte af vægte, for at være en del af MOL-samfundet ?

God bedring :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

>>Spock: Godt at høre man ikke behøver at løfte lige så meget som jer andre for at blive taget seriøst. Jeg forsøger også at fokusere på min egen udvikling og ikke andres selv om jeg sikkert har en del at lære omkring styrkeløft. Det virker ikke umiddelbart som om der er nogen form for væskeansamling, men blot ømhed (ikke hævelse). Jeg tror jeg følger dit råd om at se tiden lidt an endnu og samtidig undgå de mest belastende anstrengelser for knæleddet.

>>Vivsen: Ja, jeg synes også lidt loggen er ved at udvikle sig til en jammerlog

:laugh: . Venter lige lidt med at holde længere pause et par dage endnu (øh bortset fra at jeg nu har planlagte 1½ døgn uden træning). Er det ikke blevet bedre mod ugens slutning snupper jeg en tid hos lægen. Når alt kommer til alt er det formentligt ikke helt galt, så længe jeg næsten ikke har smerter under træning.

Jeg har nu bemærket at træningen KAN have haft en vis indflydelse på helingsforløbet. Ved mandagsspinningen havde jeg noget ømhed i det omtalte område på BEGGE ben, hvilket kunne tyde på en belastningssammenhæng (med mindre det skyldes jeg har kompenseret med det andet ben, hvilket jeg utvivlsomt også har). De værste syndere i denne forbindelse er nok styrketræningen (benpres, squat'en, Knæ Extension), stående spinningintervaller, havearbejdet (mange halve squat), samt det faktum at skovtræningen søndag blev kørt på den store klinge foran (venter på udskiftning af den mellemste nedslidte krans) og i det hele taget den megen træning/arbejde søndag. Havearbejdet er heldigvis stort set slut for i år. Kransen bliver da forhåbentligt skiftet inden næste weekend. Spinningen skulle jeg helst holde fast i, så det tilbagestående spørgsmål er mest doseringen af næste styrketræning.

Foreløbig er der træningspause til onsdag, så må jeg se om der er sket en bedring.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering træning uge 44

MTB: ca. 6,6 t.

Racer: ca. 1,5 t.

Spinning: 0,9 t.

Total cykling: 9 t.

Løb/jogging: 3,8 km (skal sammenholdes med forrige uge for at kunne vurderes)

Gymnastik: 20 min.

Styrketræning: 1,65 t.

Grandtotal: ca. 11,5 t.

Jeg må nok indrømme det ikke har været en let uge. Problemet er lidt det kokser lidt rundt planlængningsmæssigt p.g.a. de mange afbræk i træningen. Det ville været rart og lettere at styre med en fast plan for træningen.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 7. nov.

Jogging: 5 km i langsomt tempo

Spinning: 51 min. Spinning II. Vesterbro

Cykeltransport: 22,5 km

Sidste uge har været en hård uge (måske for hård). Planen var lidt mandagstræning og så træningsfri tirsdag. Da jeg gerne skulle op på 2 spinningtimer var jeg ikke meget for at skrotte spinningen mandag selv om der ikke var meget power tilbage i benene. Jeg skulle derfor overtale mig selv til at køre helt til Vesterbro (der er ikke mange sene tider, der passer med mit løB).

Undervejs i timen efter de første stående mellemtakt (som er hårdt næsten uanset belastning for en sværvægter som mig) og midt i en optrapningspyramide af stående enkelttakt var jeg med mine trætte ben tæt på opgive at følge programmet. Da jeg samtidig kunne mærke lidt fra knæregionen fokuserede jeg 100% om at holde stabiliteten i den stående cykling (da det jo er yderbelastninger der evt. er de farlige). På en eller anden måde lykkedes det mig at gennemføre denne del. Sidste del af timen bestod bl.a. til nogle stående korte intervaller i dobbelttakt, men det anså jeg trods alt for farligt, så disse blev i enkelttakt. Tror også stående dobbelttakt er bandlyst i mit program lang tid fremover.

Jeg tror kun vi var 5-6 deltagere i det store lokale, så der var ikke meget stemning på holdet, hvor folk sad spredt (og indrømmet jeg havde nok heller ikke overskud denne dag til at bidrage til noget). Den positive oplevelse var de nye cykler, som er klart bedre end de gamle. Jeg har jo ikke været så meget rundt endnu denne vinter, så jeg er ikke klar over i hvor mange SATS-centre der er foretaget udskiftning.

Hjemturen blev i snegletempo, så der er helt sikkert brug for pause nu. :sleeping::sleeping:

Som sagt nu flere gange har de sidste 3 dages program været lige i overkanten, så der skal files lidt at til næste weekend+mandag.

Link to comment
Share on other sites

Jan, at der er tale om en sportsskade skal ikke give dig dårlig samvittighed mht. dine lægebesøg, - tværtimod! Efter min mening er der en tendens i Danmark der favorisere borgere med en usund livsstil. Ja, der er næsten ikke grænser for, hvilke behandlingsmuligheder der er for rygere, overvægtige med diverse komplikationer, inaktive osv. Dermed ikke ment at de syge i Danmark ikke skal behandles, men generelt nedprioriteres, ja jeg vil gå så vidt om at sige negligere, sunde aktive mennesker der, helt naturligt, af og til løber ind i skader. Der er vidst ingen tvivl om at, det set fra et økonomisk synspunkt, godt kan "betale" sig at de danske borgere er aktive.

Det skal ikke være samvittigheden som bestemmer om du skal gå til læge! Gå til læge med god samvittighed. Aktive mennesker med en sund livsstil forebygger sydom og spare samfundet for en masse penge!

God bedring! :smile:

Hessel

Link to comment
Share on other sites

I et par dage har fokus næsten udelukkende været på familien (mor, søskende, børn m.m.) med fælles samvær om den sørgelige begivenhed (som dog ikke kom uventet) og om de praktiske arrangementer i den forbindelse. Hverdagen er nu ved at være tilbage selv om der naturligt vil være en del mere fokus på familien den kommende tid.

>>Gregers TF. Tak for din moralske støtte. Der er nok for de fleste først bagefter man rigtigt kan forholde sig til nære dødsfald (uanset man har været klar over, hvor det ville ende), og at det er vigtigt man giver sig selv lov til at tænke og tale begivenheden igennem (og sætter det maskuline superhero-syndrom på stand by i en periode).

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag d. 9. nov.:

Jeg har i et vist omfang holdt træningen ved lige de sidste dage. Da jeg ved fra tidligere erfaring, at ikke alle udenforstående forstår denne prioritering vil jeg lige indskyde en bemærkning om dette. For mig er træningen en fast uundværelig del af hverdagen. Samtidig har jeg meget gode erfaring med træning som både afstresningsmiddel og til bearbejdning af alsens problemer/problemløsning. Derfor er fortsat træning altid næsten topprioritet i spidsbelastningssituationer.

Landevej (racer): 28 km ä 28,1 km/t.

Løb (sent aften): 5,35 km ä 4:57 pr. km + 1 km opvarmning

Desværre fik jeg på de sidste 50 m af løbeturen en mindre forstrækning af læggen. Der var ingen konkret anledning præcist i skadesøjeblikket, som var på stabilt underlag. Jeg kan godt bagefter se tempoet har været for højt (ift. mit mål 5:30 til træning) og skyldes manglende kontrol, da jeg løb uden at tidsfornemmelse næsten hele turen og næsten glemte tid og sted.

Træning torsdag d. 10. nov.:

MTB-landevej: 51 km ä 26,7 km/t + 6 km

Ved midtfodsbelastning påvirkes læggen ret begrænset, så det var det klare træningsvalg med lægproblemer (dvs. al kørsel foregik siddende). På cyklen kunne jeg bedre tillade mig at give den lidt gas (som jeg har brug for p.t.). På sidste del af turen faldt intensiteten dog noget til under 27 km/t, men det er for mig også rimeligt pænt i de kolde vejr.

PS. I.f.t. skader har det til gengæld vist sig at knæproblemerne efter styrtet er op klar retur og at der vist ikke er grund til at bekymre sig for meget om den resterende ømhed.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 11/11:

Cykeltransport mtb: 13,5 km

Jeg havde ikke den store lyst til at styrketræne lørdag så det blev ved snakken.

Træning søndag d. 13/11:

MTB-skovtræning (klub): 2:05 t. (bruttotid ekskl. løb og lang pause) + 40 min. ekstra landevej

Løb: ca. 2,7 km i meget bakket skovterræn (mest let løB)

Cykelbutikken havde desværre først fået den savnede mellemste krans hjem sent fredag, så skovbakkerne skulle forceres på den store klinge foran, hvilket ind imellem gav nogle voldsomt høje gear (samt en del steder jeg bare ikke kunne køre op) og langsom kadance (måske svarende til 1/4-1/2 takt i spinning). Det har dog ikke medført nogle form for benproblemer efterfølgende. Læggen tillod løbet, men der var tegn på hurtig træthed og spænding i lægmusklen. I det hele taget virker lægmusklerne noget stramme, så jeg har tænkt mig at føre en styrke, stræk- og varmebehandlingskampagne for at bedre læggen og forhåbentligt forebygge yderligere skader.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering træning uge 45:

Endnu engang må jeg konstatere at planlægningen ikke holdt. Nu må der gerne snart komme nogle uger med standardprogram og uden skader/afbrydelser el. cykelproblemer. Spinning er atter landet på kun 1 time og ugen har været uden styrketræning.

MTB: ca. 6,4 t.

Racer: ca. 1,0 t.

Spinning: 0,85 t.

Total cykling: ca. 8,25 t.

Løb/jogging: 14 km

Gymnastik: (ingen)

Styrketræning: (ingen)

Grandtotal: ca. 9,75 t.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er under en del pres pga. en fortsat stime af problemer, der forsøger at spænde ben for træningen og mit efterhånden sparsomme psykiske overskud - både enkelte træningsrelaterede ting, men mest af alt cykelproblemer og andre problemer.

Jeg tror ikke det er fornuftigt med en lang og deltaljeret klagesang, da jeg sikkert allerede i denne elendighedslog formentligt har skræmt de fleste væk. Derfor dette korte resume. P.t. handler det i denne uge om: En serie af punkteringer der fortsatte efter skift af dæk, slange og kontrol af følgebåndet (forstå det hvem der vil), body'en på baghjulet har med kuldens indtog givet op (der er nu sjældent greb mere). Det er usikkert om jeg når at få den skiftet inden søndagstræningen (skal skaffes og skiftes) eller ingen skovtræning. Onsdag stak jeg øjet ind i en gren i mørket. I lighed med sidste uge var der ømhed og nogle problemer efter weekend/mandagstræningen, samt en forkert bevægelse under gymnastikken. Da jeg på hjemturen fra et af mine besøg ang. begravelsen lidt åndsfraværende kun stemplede 2 zoner (som jeg normalt kun har brug for) stod DSB selvfølgelig også parat præcis på den delstrækning udenfor de to zoner, så her røg 500 dask (det er kun kvinder og ældre, der ind imellem slipper for bøder efter en løftet pegefinger). Kort ren sagt ren elendighed.

Samtidig er jeg pga. bisættelse og begravelse mv. kommet tæmmelig langt bagefter både på arbejdet og derhjemme. Jeg hænger derfor næsten hele døget i en klokkestreng.

Så skulle der vist ikke være flere læser tilbage af loggen.....

Jeg kan dog advare om at jeg under pres kan være meget indædt stædig, så jeg overgiver mig ikke frivilligt til sofaen eller sætter mig til at flæbe dagen lang.

Link to comment
Share on other sites

Efter nu at have fået lidt afløb for frustationerne her en træningsopdatering.

Træning mandag d. 14. nov.:

Let løb: 4 km

Spinning II - Vesterbro: 53 min.

Cykeltransport: 31 km mtb

Læggen spændte lidt, men løbet gik ellers ok. Spinningen bestod efter opvarmning (og jagt på en tilstrækkelig lang saddelpind) af 3 serier.

- 5x3 min. (1 min. siddende mellemtakt + 2 min. stående enkelttakt)

- 3x5 min. (stigende belastning mellemtakt de første 4 min + 1 min. stående enkelttakt)

- 5x1½ min. (henholdsvis siddende (2 g.)/stående (3 g.): 1 min. enkelttakt + 30 sek. mellemtakt.

På 2. serie satte jeg startbelastningen lidt for høj, så der var ikke så meget overskud i 3. serie, som ellers var den hårderest med den stående mellemtakt og højeste belastningsangivelse.

træning onsdag d. 16. nov.:

MTB-landevej (morgen): 24 km på 1 time.

Løb: 5,2 km ä nok 6 min. pr. km + 0,9 km

Gymnastik: egen træningstid nok samlet 25 min.

Cykeltransport: 13,5 km mtb

Læggen klarede løbet uden problemer, men det var så her jeg lige skulle prøve at stikke en pind i øjet. Under instruktion af cirkeltræningsserie lavede jeg en lidt forkert bevægelse, der her givet en vis ømhed nederst på lårmuskelen på ydersiden.

I øvrigt er det måske modsat hvad andre måske tror ret krævende at være træner for gymnastikken alene med 10 drenge. Man skal både holde dem i ro og orden (så de ikke pludselig finder på inpulsive aktiviteter), få dem til at holde mund ved instruktion og koncentrere sig om denne, give instruktion, vise øvelser, korrigere deres udførelse, holde et program og tænke fremad/evt. improvisere næste øvelser, hente redskaber frem etc. Alt sammen nærmest samtidigt.

Træning torsdag d. 17 nov. - formiddag:

MTB-landevej: 16,5 km

Cykeltransport: 6,5 km racer

Det var så her MTB'en endeligt opgav træningen.

Link to comment
Share on other sites

Frustrationer? - det havde jeg da ikke lagt mærke til :laugh:

Hvis jeg lige må fejlcitere en vis tidligere landstræner, så skal der en hel del til at vælte et sjællandsk bøgetræ!

Udmærket fejlcitering (med ændringen er det vel også mere passende). Ja, der ryger lidt grene og blade af og til, men stammen står fast.

For det nu ikke skal blive for nemt har jeg genoptaget krigen mod fedtdemonerne efter 3½ mdr. med begrænsede op- og nedture. Ugens status er indtil videre:

Vægt: 100-100-100-98-98,5

Kritisk indtag: 2 stk. wienerbrød, 1 cola, 1 øl og 1 stor pose slik.

1 pose slik på 5 dage er en meget stor restriktion for mig, så jeg render rundt og fantaserer om slik dagen lang istedet for så meget andet.

:nonono::nono::4pizza::beer::4banned::icecream: :4mewantfood: :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share