Center hjemme


Jonas
 Share

Recommended Posts

Kunne jeg ikke få nogle gode billeder af alle de ting ham smeden skal lave. For jeg ved f. eks ikke hvordan et dip og chinstativ ser ud.

Hvad skal jeg ellers sige til ham smeden der skal lave det?

Er der ikke også noget med hvilket type metal det skal laves i og hvor tykt det lige skal være der og alt sådan noget?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg lavede en gang nogle tegninger af et squat rack til Cheat-freak. Det skulle dog laves i træ, men du kan sikkert bruge konstruktions metoden til noget.

Billederne ligger her:

http://users.cybercity.dk/~cfs23012/

Det er bare hurtige tegninger, faktisk kun skitser. Men de giver en ide om hvordan det KUNNE konstrueres. Det er bare et forslag, som kan lave for meget billige penge, hvis det skal være i træ.

Her er den tekst jeg sendte med i emailen til Cheat-freak:

"De to store røde stolper er dem der bærer det hele, så derfor skal de være rimelig massive, f.eks. 10x10 cm. (en fire fire som det hedder på tømmersprog) De andre lægter skal være på ca. 5x5 cm, eller hvad du nu kan få nede i den lokale tømmerhandel. Jeg har ikke sat nogen mål på tegning, da det er op til dig. De grønne stykker som er vandrette eller horisontale er ca. 50 cm. I længden, men det er også bare noget jeg slyngede ud i luften, det bestemmer du som sagt selv. Når du laver stativet, laver du det så det er lidt for lavt til dig, og så kan du øge højde ved at ligge 3 lange stykker træ under de lange kanter, så kan du selv finde den perfekte højde.

Der er sat en ”bagstopper” på i toppen af de store stolper, så du kan gå rimelig hurtigt ind i stativet med en tung vægt, og så støde på bagstopperne, så er du sikker på at vægten ligger hvor den skal. Når først du står med en møg tung vægt, så vil du gerne kunne komme af med den så hurtigt som muligt! Trust me! Nu har jeg lavet stolper skrå i toppen, det behøves du ikke, du kan også godt save et firkantet hul ned i træet, som passer til stangens tykkelse. Det kan du selv rode lidt med, men bare det er noget som kan holde stangen godt fast, så den ikke triller nogle vegne."

Link to comment
Share on other sites

Hvad synes i jeg skal sige til ham smeden så jeg er sikker på at jeg for noget godt noget? Hvilken slags metal skal han f. eks bruge?

Hvis det ikker er muligt at få nogle tegninger af alle de ting han skal lave til mig. Kunne jeg så ikke få nogle gode billeder af det?

Kunne han evt ikke og lave nogle skiver til mig?

Link to comment
Share on other sites

Sil har prøvet. Har fundet lidt jeg har sagt til ham smeden og har også snakket med ham, men nu ved jeg det ikke helt, men jeg kunne forstille mig at f. eks et Squat stativ, Curl stativ, dip stativ eller chin stativ. Kunne laves på flere forskellige måder, og nu når jeg smider så mange penge i det vil jeg helst have at det er 100% det rigtige jeg for fat i. For man har jo ikke så fryglig mange penge i min alder hvis i forstår

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tager du ikke lige et kig på www.dba.dk? folk ææælsker at købe motionsudstyr og når de så efter nogle måneder finder ud af at de ikke gider bruge det, kan man næsten få det for at tage det. Så skal du bare have dit kvalitetsbevidste blik og din sunde fornuft fremme når du ska vælge. Men ellers; du vil møde større velvilje hvis du selv fremlægger dine egne forslag, så man kan se at du har tænkt over det og ikke bare forventer at "de kloge hoveder" giver dig svarene.

Link to comment
Share on other sites

Med curl-staiv mener i så sådan en her http://www.pro-fitness.com/Curl_Bar_Stand.JPG

For kan ikke helt se hvad jeg skal bruge den til. Kan jeg ikke ligeså godt ligge det på gulvet eller hvad?

Jeg skal jo have sendt ham smeden en mail med nogle links til en masse billeder så han kan se hvordan jeg vil have det, men hvilken billeder skal jeg sende med?

Skulle jeg f. eks skrive at jeg gerne vil have et Squat stativ som jeg også kunne bruge til bænkpress. Den skulle se sådan ca sådan her ud http://users.cybercity.dk/~cfs23012/ men der hvor stangen skal ligge vil jeg gerne have en fordybning, så stangen ikke trillede, eller bare en lille hældning. Jeg vil også meget gerne have at den skal kunne hæves og sænkes nu når jeg både skal bruge den til Squat stativ og bænkpress.

Jeg vil også gerne have et dip stativ og chin stativ ligesom de her: http://www.motion-online.dk/oehttp://www.m...chinup_wide.gif

Er der mulighed som at man måske kunne lave dem i et stativ så det bliver billigere og fylder mindre?

Okay det var så et lille eks på hvad jeg måske vil skrive til ham. Har i noget i vil rette?

Ellers ved jeg ikke rigtig, men han snakkede også om at han måske kunne lave nogle skiver til mig. Er det noget i også synes jeg skal have ham til?

Jeg kom til at tænke på. Hvilke håndvægte er egentlig bedst. Skal det være sådan nogen man kan sætte flere skiver på eller skal det være sådan nogen hvor man ikke kan sætte mere vægt på? Ville da selv mene at det var billigst og bedst at have nogen man kunne sætte flere skiver på, men ham smeden har selv en masse hvor man ikke kan sætte mere vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at det for smeden er nemmest at lave en masse håndvægte med en vægt der ikke kan laves om på, men for dig er det ikke det der er bedst... Jeg tror måske du skal passe lidt på med at give ham for meget bøvl hvis du kan få det forholdsvis billigt, og du kan på kvicklys hjemmeside købe MEGET billige skiver, så hvis du får smeden til at lave stangen i en tykkelse så de kan bruges er det sikkert billigst og bedst for alle...

Umiddelbart kan jeg hverken se fordelen ved et curl stativ eller en curlstang, jeg synes det er unødvendigt, for jeg har aldrig i mit liv hørt om nogen der kunne curle mere end de kunne dødløfte... Det eneste problem der kan være ved ikke at bruge det er hvis man har en MEGET dårlig grebsstyrke, og gansk simpelt ikke kan holde fast på vægten, men så man jeg desværre meddele at man er lidt svag! Står du med xx kg er du altså ret svag hvis du ikke kan holde fast på det... Hvis det handler om dødløft på den gode side af 100 kg er det da iorden at man ikke kan holde stangen uden hjælpemidler, men til curls...!? Ehh... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror altså ikke jeg vil have ham smeden til at lave en stang eller nogle håndvægte. Det tror jeg der ville være bedre at købe, men så tror jeg at jeg blive prøve at finde et sæt med ca 50 gb, og så hvis jeg skulle få brug for mere engang kunne jeg nok godt få ham til at lave nogle skiver.

Efter hvad du siger Cheat-freak kom jeg også til at tænke på er der overhovedet nogen grund til at have Curl stativ, dip stativ, og chin stativ kan jeg ikke bare træne de samme muskler ligeså godt med en stang eller nogle håndvægte?

Link to comment
Share on other sites

Hmm... TJ sagde engang til mig at chins var en rigtig god rygøvelse, som ikke gav muskelvækst på helt samme måde som rows... Rows gav mere dybde, mens chins gav en flad og meget bred ryg... Så chins er en kanon øvelse som du ikke skal snyde dig selv for!

Dips... Du kan lave dips mellem stole med et par skiver i skødet, men jeg tror ærlig talt ikke der er nogen øvelse der kan konkurere med dips udover close grip bench press... Når du laver dips er det ikke bare dine triceps du træner, det er faktisk det meste af overkroppen, og brystet (pecs) er i hvert fald god smadrede efter et par gode sæt dips!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige sendt en mail til ham smeden der:

"Hej Peter.

Jeg skal jo have bestilt dig til, at lave Squat stativ, dip stativ, og chin stativ. Jeg ved ikke helt hvordan det skal laves, men jeg har nogle forslag til det, som jeg måske har fortalt dig.

Det Squat stativ der vil jeg jo gerne have lavet sådan at jeg også kan bruge den til bænkpress hvis det er muligt og godt nok? Jeg har tænkt på, at man kunne lave det Squat stativ ca sådan her http://users.cybercity.dk/~cfs23012/ men der hvor stangen skal ligge tror jeg gerne jeg vil have en fordybning, så stangen ikke triller, eller bare en lille hældning. Jeg vil også meget gerne have, at den skal kunne hæves og sænkes nu når jeg både skal bruge den til Squat stativ og bænkpress.

Jeg vil også gerne have et dip stativ og chin stativ ligesom de her ca: chin stativ: http://www.motion-online.dk/oev_biblio/chinup_wide.gif

Dip stativ: http://www.motion-online.dk/oev_biblio/dips2.gif

Er der mulighed for, at man måske kunne lave dem i et stativ så det bliver billigere og fylder mindre?

Det her er som sagt kun et forslag til hvordan du kunne lave det. Nu ved jeg godt du nok ikke rigtig kan vise mig et billede af hvordan du har tænkt dig det skal se ud, men kunne du så ikke prøve på, at give mig en god beskrivelse af hvordan du mener det skal se ud?"

Link to comment
Share on other sites

Nu vil ham smeden prøve at lave nogle tegninger af hvoran han vil lave Squat stativ, dip stativ, og chin stativ.

Men imens jeg venter på de tegninger kunne jeg jo prøve at finde ud af hvor jeg skulle købe de andre ting jeg mangler for at have et helt center. Det eneste jeg mangler er vel håndvægte, stang, bænk og nogen skiver ik? Men hvor kan jeg så købe noget rimelig godt billigt henne?

Link to comment
Share on other sites

Litopsi jeg kan se nogen steder hvor der er nogle der anbefalder hvad jeg skal købe, men ikke hvor jeg skal købe det. Jo du siger godt nok den blå avis, men synes ikke rigtig jeg kunne finde noget godt noget heroppe af hvor jeg bor

Link to comment
Share on other sites

nej jonas, jeg var nok alligevel lidt for hurtig, men det er bare fordi det ville være rigtigt rart at se hvis du selv kunne finde ud af at lave lidt opsøgende arbejde inden du kaster dig over den nemmeste løsning: at spørge andre. Det er nok ikke i denne tråd alligevel så, men et andet sted henvises der til at kvickly i tiden skulle have noget af det du efterlyser. Hvad angår kvalitet skal jeg ikke kunne sige noget. Hvad angår dba: postvæsnet og dsb plejer at bringe ud! ;) ellers har du nok en fridag hvor dig og din far kan finde en bil og hente det, selvom man måske skal køre 70 km for det.

Link to comment
Share on other sites

Okay jeg ved ikke om jeg måske skulle købe det ved http://www.bm-fitness.dk for synes det går hen og bliver lidt dyrt, men måske kan jeg få dem lidt ned i pris :)

Det jeg tænker på at købe der er http://www.bm-fitness.dk/P_Traningsbanke.html B-2001 skråbænk

http://www.bm-fitness.dk/P_Vagtudstyr.html og så skulle jeg msåke købe en VGT-50 vægt sæt da ham smeden jo sagde at han kunne lave nogle flere skiver til mig hvis jeg fik brug for det. Nu ved jeg det ikke helt, men jeg synes da det ser ud til at være et godt mærke, men det er måske lidt dyrt :(

Link to comment
Share on other sites

Den er da vist lidt for dyr den bænk der...

Prøv at kigge lidt på tingene her.

50 kg's vægtsæt - 499,95 kr

10 kg vægtskiver 99,95 kr

17 kg vægtskiver 129,95 kr

30 kg vægtskiver 199,95 kr

Jeg tvivler på at du nogensteder kan finde stænger og skiver så billigt, men jeg kan naturligvis ikke garentere for kvaliteten... Kvickly har i et brev fortalt at de ikke vil garentere at vægtstangen kan klare mere end 100 kg, men så vidt jeg husker er du vist omkring 15 år, og så er der nok lidt tid inden du passerer 100 kg i nogen øvelser... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nej tak Henning den tror jeg ikke jeg vil købe, men tak for tilbudet

Har jeg udtrykt mig forkert. ?

Det var ikke meningen, det skulle koste noget, heller ikke hvis det udnyttes komercielt.

Det er ment som et OPEN SOURCE produkt..

Link to comment
Share on other sites

Nej Henning det var bare mig der midforstod det, men tak for iden.

Cheat-freak nu ved jeg ikke helt om jeg tør at købe det der for hvis det er i sådan en ringe kvaligtet at jeg ikke har lyst at træne med det er det jo penge ud af vinduet, men har du det ikke selv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share