så er vi igang!


britone
 Share

Recommended Posts

Supercool at køre med Ipod. Det har jeg jo ikke fået sat mig ind i endnu, men når min bacheloropgave er afleveret skal der laves det FEDESTE musik så vi kan fyre den af til MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

- og glæder mig til MOLtræf, blir :bigsmile:

Hej MH

Jeg er bare spændt på at se om det er muligt at mikse imellem flere ipods...når man sidder og kører timen som instruktør... har efterhånden brugt rigtig meget tid på at finde ud af hvordan man kan lave de forskellige bibloteker så de passer til timen...så når du er klar til at prøve vil jeg da gerne hjælpe dig :smile:

Ha en dejlig week-end :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 684
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Søndagens træning

Spinning timen der normalt skulle være kørt kl.11 blev idag rykket til kl.13 og det kunne ses på de fremmødte kørere..der kom kun 1 men Grethe som jeg har kørt med før vare bare så glad får at jeg gad køre med hende alene..for som hun sagde jeg har aldrig fået ene undervisning så det skal du have tak for..jeg har fået fat i et nyt mix som kører uden stop i 75 min med et beat der ikke kommer under 140 på noget tidspunk :devil: det er noget der kan trække tænder ud og få syrene i benene til at gå amok.så det var en rigtig god time og faktisk var det s... hyggeligt at køre med kun en på holdet for hun svedte og knoklede som en gal..og da vi havde kørt en time sagde jeg at jeg håbede opvarmningen havde virket og hun nu var varm for så startede vi dagens program efter en kort pause på 2 min..hun så bare sjov ud i ansigtet da hun sagde til mig jeg skulle have været ude at træne bagefter..men det er faktisk ligemeget nu for sofaen kalder vist :wink: så jeg kan snart ikke mere...tak for en rigtig god og fed time

jeg melder mig på din torsdag time med det samme :superman:

under det meste at timen lå min puls på 93% af maks :devil: så der blev gået til den..

Ha en dejlig aften MOLer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Morgens Træning kl.6,00

Kørte en time hvor min trænings partner var med og brugte det samme musik stykke som blev serveret i går..havde ikke taget et program med ind da jeg ville prøve at se om ikke jeg kunne fyre det af fra hovedet af..det gik faktisk over alt forventning..for det er nemt at se om folk kan klare at der bliver lagt nogle hårdere pas ind imellem..og begynder de at se hårdt ramt ud er det bare at ændre pyramiden så de får en chance for at komme ned at sidde..idag kørte jeg timen..65 min. uden pauser dog blev der gentagne gange sagt at der skulle drikkes noget for sveden haglede af den stakkels mand..i bund og grund en rigtig fed time som bliver fyret af på torsdag også da min første faste time finder sted..og så skal jeg da ikke glemme at min ipod bare gør det væsenligt nemmere at styre musikken og så er det lidt fedt at kan give en tid tilbage og så stopper musikken :cool: ..mit mål med hensyn til vægttab er nået :superman: ..så nu går jeg efter min fedt %..og går det som det har gået indtil nu er jeg på en måned gået fra 21,6 til 18% mit mål er omkring 10 så det bliver lidt spændende at se hvornår mit mål er nået der også :innocent::superman:

Ha en dejlig dag MOLer :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med de timer du har kørt... man får jo mere og mere styr på det, og lidt mere overblik for hver gang man kører. :smile:

Mht Ipod'en, så deler jeg slet ikke jeres begejstring :smile:

Forstå mig ret - en mp3 afspiller er helt fin om man lige har et musikstykke man gerne vil spille spontant.. .det er glimrende.

Men da man ikke har mulighed for at beatmixe, går lidt af det fede jo væk???

Hvordan har I så tænkt jer at mixe musikken?

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med de timer du har kørt... man får jo mere og mere styr på det, og lidt mere overblik for hver gang man kører. :smile:

Mht Ipod'en, så deler jeg slet ikke jeres begejstring :smile:

Forstå mig ret - en mp3 afspiller er helt fin om man lige har et musikstykke man gerne vil spille spontant.. .det er glimrende.

Men da man ikke har mulighed for at beatmixe, går lidt af det fede jo væk???

Hvordan har I så tænkt jer at mixe musikken?

Er kun lige startet med et par spæde forsøg med MixMeister, så en evt Ipod er langt ude i fremtiden. Men skal jo se hvilke muligheder der findes, ikke? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med de timer du har kørt... man får jo mere og mere styr på det, og lidt mere overblik for hver gang man kører. :smile:

Mht Ipod'en, så deler jeg slet ikke jeres begejstring :smile:

Forstå mig ret - en mp3 afspiller er helt fin om man lige har et musikstykke man gerne vil spille spontant.. .det er glimrende.

Men da man ikke har mulighed for at beatmixe, går lidt af det fede jo væk???

Hvordan har I så tænkt jer at mixe musikken?

Hej Spock

Som jeg har skrevet lidt før i min log har jeg 3 ipods til formålet..og i morgen skulle jeg gerne modtage en mikserpult med med 4 kanaler og trådløst headset..dertil kommer at de nummere jeg har lagt på min ipods er lange beats som kører fra 25 min til 85 min og det er faktisk mere end jeg kan lægge på en enkelt cd..og så er der jo lige det at jeg kan bruge min ipod når jeg fortæller mine kører hvad vi skal og slipper for at lade dem stå op uden musik at køre til..og ikke at glemme har jeg mulighed for at gøre næste nummer klart og trykke i midten og så er vi kørt..jeg synes det er vildt fedt og bare nemt..håber en dag at vi kører sammen evt.til et mol træf så skal jeg vise dig hvad jeg mener :superman:.. Har lige fået en mail fra..Jimmy Trolle der fortæller at han er ovenpå og klar til at tage den sidste tørn den 18 Marst..fedtttttt :superman:

forsøger lige at lægge et billede op af det anlæg jeg har købt i metro Dantax med hele molevitten til 3899 eks.moms så musikken er hjemme til et træf :smile:

Tak for dit besøg og kom snart igen :superman:

post-9573-1141062591_thumb.jpg

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Er kun lige startet med et par spæde forsøg med MixMeister, så en evt Ipod er langt ude i fremtiden. Men skal jo se hvilke muligheder der findes, ikke? :bigsmile:

Det kan jeg kun give dig ret i...for i sidste ende er det jo hvad man selv synes der gør det nemmere :superman: lurere i din nye log spændene læsning :superman:

Ha en dejlig aften

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak, og i lige måde du, sikket engagement du kører med

Kan faktisk ikke fordrage at gøre ting halvt :innocent: så når man er igang skal det ikke være fordi man ikke har gjort hvad man kunne :wink: du er i SATS ik. kan du så ikke hjælpe mig med at få et prøve medlemskab...ved godt jeg skal betale for det og det er selvfølgelig ok..kunne godt tænke mig at prøve at køre med nogle af jeres instruktører..og selvfølgelig også dig :superman: for det lyder sku spændende den måde i kører på :wink:

Tak for dit svar :superman:

Link to comment
Share on other sites

Morgens Træning med Thomas ved roret

En rigtig fed omgang morgen spin..der blev ændret lidt da han ville køre lange siddepas med lav kadance igen..faktisk samme time som han kørte sidste onsdag..det passer bare ikke til at køre kl.6 om morgen når folk er lidt små trætte :wink: så hans time blev opbygget på følgende måde...

5 Sek. Siddende

1 Min Stående

10 sek. Sidende

2 Min Stående

15 Sek. Siddende

4 Min. Stående

20 Sek. Sidende

8 Min. Stående

30 Sek Siddende

10 Min. Stående

1 Min Siddende

15 Min Stående eller siddende vælg selv :devil: 96% af maks puls ringer her Fedt :4thumbup: stod selvfølgelig op :superman:

Den Hurtige vil regne ud at vi ud af 55 min. har stået op i 40 Minutter :devil: skiftende imellem enkelt mellem og dobbelt takt og der gik ikke langt tid før mine ben fik en følelse af at være trækstænger der bare gik op og ned :innocent: lukkede øjnene og kunne mærke mine fingere begyndte og svede og med et var jeg et med styret..og så gik det bare der ud af :wub:

Fik Mit Trådløse Headset igår og udover det vejer et ton er det vildt fedt..smider et billede i min log en af dagene

Fed Fed time

Ha en dejlig dag MOLer :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godtnok vildt at du vil have en mixer osv - respekt for det.

Men det betyder vel så at :

1. du kan ikke beat-mixe?

2. du er afhængig af lange musiksekvenser med samme bpm og stemning?

3. du kan ikke køre ordentligt med på timen, fordi du skal rode med udstyret hele tiden?

Eller er der noget jeg har misforstået?

Klart at folk ikke skal køre stående uden musik mens der skiftes tracks/cdere m.v. - pointen er vel at man har een CD mixet som passer til timen. Det er op til instruktøren at få formidlet programmet uden at skulle standse musik m.v. alt for meget (skrue ned er helt ok).. programmet kan jo formidles i forb. med opvarmningen (i grove træk) eller på andre passende tidspunkter (synes iøvrigt at det er noget af det sværeste.. hvordan fortæller man på en god måde hvad programmet går ud på? )

Mvh Spock

MetteHelena>> MixMeister er da shit!! :devil: - det er for lækkert et program! Bruger det også hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

1. du kan ikke beat-mixe?

2. du er afhængig af lange musiksekvenser med samme bpm og stemning?

3. du kan ikke køre ordentligt med på timen, fordi du skal rode med udstyret hele tiden?

Eller er der noget jeg har misforstået?

Hey Spock :superman:

Svarer dig i rækkefølge.

1 jo jeg kan godt ændre beatet ved at køre ned og op i tempo hader :devil: dog at folk gør det da Barry White skal lyde som Barry White og ikke en lille dreng med stemmen i overgang :nonono:

2 Da jeg har 3 ipods sat op ved jeg lige nøjagtig hvornår jeg skifter mit nummer og kan lade den ene stå klar til jeg ønsker at lade den tag over :wink:

3 Udstyret står placeret på gulvet og mine ipods er sat op så jeg har dem lige ved hånden..samtidigt har jeg brugt endog rigtig meget langt tid på at finde mix der varer fra 30 min til 1 1/2 time med nogle forskelige beat så jeg kan få musikken til at passe til stående siddende og ikke mindst tung belastning den ene ipods er sat op til kun at skulle kunne levere musik til afslutning og udstrækning..

Sidst men ikke mindst sparer jeg en masse tid på at lægge mine sange på cder og en masse plads i tasken men intet er godt uden der er noget der er knapt så godt..og det er at gearet vejet et tons og jeg er som sagt kun i nybegynder fasen med dette her..men tro mig ved i morgen om det er et hit eller shit men ipods er bare fedt at bruge på sin time...for det er nemt og så er der vel omkring 10 000 sange at vælge imellem. men du hører nærmere når det er afprøvet og testet men jeg er ret sikker på det bliver et hit..dog er jeg lidt bekymeret for om jeg kan holde ud af mit trådløse headset sidder med en bøjle bag på hovedet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Beatmixing

:bigsmile:

Kort fortalt:

Beatmixing er en teknik hvor man mixer to tracks sammen.

Hvis de to tracks (sange) har forskellige beat hastigheder, dvs forskellig BPM, fungerer beatmixing ved at den ene track (den hurtige) gravist gøres langsommere, mens den anden track (den langsomme) gøres hurtigere - i overgangen.

Beatmixing er teknikken hvor den proces foregår "seamless", således at lytteren oplever en flydende overgang, hvor basgangene "passer", dvs. bass beatet passer ind i hinanden, selvom de to tracks altså oprindeligt havde forskellige hastigheder.

Det er på den måde du laver "lækre" mix-overgange mellem numre...

Beat mixing må ikke forveksles med "gammeldaws" mixing hvor du bare fader det ene track over i det andet, uden hensyntagen til rpm og basgang..

Det er årsagen til at jeg ikke er vild med "manuel" mixing, fordi du aldrig kan lave beatmixing - det skal der et computerprogram til at gøre for dig.. (medmindre du har specielle mixere og er professionel DJ - men det gør man ikke i en spinningtime)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Beatmixing

:bigsmile:

Kort fortalt:

Beatmixing er en teknik hvor man mixer to tracks sammen.

Hvis de to tracks (sange) har forskellige beat hastigheder, dvs forskellig BPM, fungerer beatmixing ved at den ene track (den hurtige) gravist gøres langsommere, mens den anden track (den langsomme) gøres hurtigere - i overgangen.

Beatmixing er teknikken hvor den proces foregår "seamless", således at lytteren oplever en flydende overgang, hvor basgangene "passer", dvs. bass beatet passer ind i hinanden, selvom de to tracks altså oprindeligt havde forskellige hastigheder.

Det er på den måde du laver "lækre" mix-overgange mellem numre...

Beat mixing må ikke forveksles med "gammeldaws" mixing hvor du bare fader det ene track over i det andet, uden hensyntagen til rpm og basgang..

Det er årsagen til at jeg ikke er vild med "manuel" mixing, fordi du aldrig kan lave beatmixing - det skal der et computerprogram til at gøre for dig.. (medmindre du har specielle mixere og er professionel DJ - men det gør man ikke i en spinningtime)

Blb bla bla og det er det MixMeister gør, men det er da ueeeeeeeeeeendeligt umuligt at finde ud af.... :innocent: Men smart det er det. Send noget over til os Fætter Spock :wub:

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Beatmixing

:bigsmile:

Kort fortalt:

Beatmixing er en teknik hvor man mixer to tracks sammen.

Hvis de to tracks (sange) har forskellige beat hastigheder, dvs forskellig BPM, fungerer beatmixing ved at den ene track (den hurtige) gravist gøres langsommere, mens den anden track (den langsomme) gøres hurtigere - i overgangen.

Beatmixing er teknikken hvor den proces foregår "seamless", således at lytteren oplever en flydende overgang, hvor basgangene "passer", dvs. bass beatet passer ind i hinanden, selvom de to tracks altså oprindeligt havde forskellige hastigheder.

Det er på den måde du laver "lækre" mix-overgange mellem numre...

Beat mixing må ikke forveksles med "gammeldaws" mixing hvor du bare fader det ene track over i det andet, uden hensyntagen til rpm og basgang..

Det er årsagen til at jeg ikke er vild med "manuel" mixing, fordi du aldrig kan lave beatmixing - det skal der et computerprogram til at gøre for dig.. (medmindre du har specielle mixere og er professionel DJ - men det gør man ikke i en spinningtime)

Hey Spock

jeg ville aldrig selv begive mig ud i sådan et projekt..for det første fordi jeg ikke ville kunne gøre det perfekt og slet ikke på en instruktørtime da min fornemeste opgave der ville være at min kørere skulle have den ultimative oplevelse af at være mødt op til spinning..og ikke et shov der med stor sandsynlighed ville ende med et teknisk flop..men som jeg skrev før er det slet ikke noget problem da jeg har valgt musikken og i øjeblikket er det mix hvor folk der har meget mere forstand på at få det til at lyde rigtigt har været på spil..for eks. kan jeg nævne Body Work som har lagt 10 sange på en skive som kører i de forskelige beat og ikke har pause imellem nummerne..men ønsker du at starte fra et bestemt nummer af kan du også gøre det..så det bliver det største beatmix jeg roder mig ud i øjeblikket..

Tak for forklaringen :superman:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Hey Spock

jeg ville aldrig selv begive mig ud i sådan et projekt..for det første fordi jeg ikke ville kunne gøre det perfekt og slet ikke på en instruktørtime da min fornemeste opgave der ville være at min kørere skulle have den ultimative oplevelse af at være mødt op til spinning..og ikke et shov der med stor sandsynlighed ville ende med et teknisk flop..men som jeg skrev før er det slet ikke noget problem da jeg har valgt musikken og i øjeblikket er det mix hvor folk der har meget mere forstand på at få det til at lyde rigtigt har været på spil..for eks. kan jeg nævne Body Work som har lagt 10 sange på en skive som kører i de forskelige beat og ikke har pause imellem nummerne..men ønsker du at starte fra et bestemt nummer af kan du også gøre det..så det bliver det største beatmix jeg roder mig ud i øjeblikket..

Tak for forklaringen :superman:

Damn hvorfor skal det være så teknisk det hele.. Hvorfor ikke bare gøre det simpelt ...og sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Damn hvorfor skal det være så teknisk det hele.. Hvorfor ikke bare gøre det simpelt ...og sjovt.

en ting der er vigtigt for mig er at lave en udfordning..for når den lykkes er det bare helt vildt :cool: og samtidigt er det fedt at gøre noget som ikke alle lige ville finde på..men hvem ved måske skal jeg i kælderen og finde min gamle kasette walkman frem igen :laugh: men du har ret det skal selvfølgelig ikke tage overhånd..men synes du virkelig det er teknisk at man inden timen har opstillet lysshov..røgkanon..mikserpult..4000 gamle lp plader osv.:tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

årrrrrrrrh i er godt nok blevet nørdet herinde i dag

hva hva hva :poking:

:rofl2:

Jeg elsker at se hvor meget i brænder for denne sport helt ned til mindste detalje i musikken og udstyr til at mixe osv med. Hvor er i bare for seje.

:superman:

ja selvom det ikke er alle der finder lige sejt :rofl2::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Første faste torsdags timer blev overstået. :blink:

Det er langt tid siden jeg har været så nervøs for om mine evner slog til som instruktør..nåede lige inde for døren og ind i spinnings lokalet der stod Thomas og vendte rundt på hælene og gik ud uden at værdige mig et blik..synes det var lidt plat men satte mit gear og gik ud for at skifte tøj. der stod Thomas ude og et eller andet sted synes jeg at det ville være på plads at få at vide hvad den latterlige opførsel lige gik ud på..så jeg spurgte ham om han havde et problem for så synes jeg da han skulle komme frem med det..så kom der en lang historie om at jeg havde sagt jeg ville have hans torsdags timer :blink: og hvorfor jeg ikke lige kunne have taget en andens :nonono: okay det var nu ikke lige sådan det hang sammen jeg blev spurgt gentagne gange af ledelsen om ikke jeg ville have torsdags timerne da Thomas var afløser og ikke skulle have dem fast..latterligt og slet ikke inden for de rammer spinning skal høre ind under...nemlig at det skal være sjovt..kom dog videre og undrede mig stadig over hans latterlige og barnlige opførsel..og synes faktisk han skal gå rette sted med sin brøde..kom dog ind og fik indstillet instruktør cyklen og sat mit gear op..der var mødt 22 op så der var sku mange at sidde foran og holde øje med. fyrede timen af og synes selv jeg klarede det ok..dog kom en ældre gut hen og fortalte mig at han synes musikken var ALT for høj :devil: så skrub dog væk fra højtalleren..men sagde at det måtte jeg huske på til næste gang..flere synes dog det havde været en fed time..på anden timen blev der 6 tilbage og 2 nye kom ind..startede blødt op med at få varmen igen og brugte en del tid på at få folk op og klar til at komme op at stå og så kørte det bare derudaf en hang over styret og var bare færdig pudsigt nok fortalte han mig at det ville være fedt med noget hårdt rock så ville han da give sig 100% :w00t: så tænkte jeg ja det ku se flot ud du lå på gulvet næste gang..Maria og grethe samt de andre takkede for en god træning bagefter..dog sad Thomas under første time og snakkede med sin sidemand og det synes jeg fandeme ikke man gør :devil: så skrub ud og sker det igen stopper musikken og programmet her for så kan alle da høre hvad han har at sige :nonono: men borset fra de små episoder var det helt ok og fuldt ud tilfredstillende :4thumbup:

forbrændte 2345 Kcal på de 2 timer. og mine ben brænder sku lidt nu..skal dog på den igen i morgen tidlig som instruktør kl.6 :wub:

vejede mig lige inden jeg startede mine timer og vejer idag 70.3 kg og min fedt% er 16 :superman: vildt fedt og snart er jeg ved mit mål :superman:

Ha en god aften MOLer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med debut'en som "fast instruktør" :smile:

Det var dog en irriterende opførsel af ham den tidligere instruktør.

Hvis han er så utilfreds, forstår jeg ikke han gider deltage?

Det med at folk snakker i timen, det er virkeligt irriterende. Ikke bare for dig,

men også for de andre der kører med. Stop det så hurtigt du kan, så får du også

gode anmærkninger af de andre medkørere.

Ved ikke om der findes en god metode til at få folk til at holde mund, men

een metode er som du skriver: sluk lyden hurtigt mens de snakker.. så finder

de ud af at man er opmærksom, og alle kan høre deres snak.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med debut'en som "fast instruktør" :smile:

Det var dog en irriterende opførsel af ham den tidligere instruktør.

Hvis han er så utilfreds, forstår jeg ikke han gider deltage?

Det med at folk snakker i timen, det er virkeligt irriterende. Ikke bare for dig,

men også for de andre der kører med. Stop det så hurtigt du kan, så får du også

gode anmærkninger af de andre medkørere.

Ved ikke om der findes en god metode til at få folk til at holde mund, men

een metode er som du skriver: sluk lyden hurtigt mens de snakker.. så finder

de ud af at man er opmærksom, og alle kan høre deres snak.

Hej Spock :4thumbup:

Tak og tro mig det sker ikke igen uden at det bliver stoppet øjeblikkelig.. for det er bare så meget mangel på respekt både over for mig og som du skriver alle de andre kørere..

Ha en dejlig aften :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share