Rommel's log år 10386


Rommel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så vejer jeg mere end 10kg mere end dig fitnesschef! :laugh:

Ja, men som Sune er inde på, er du STÆRKERE? :cool:

Gode løft (taget i betragtning af, at de er udført af en stork)

Tak! :tongue:

Så ikke lige de 230, men også taget i betragtning af, at de bliver smidt helt i bund!

Der er ingen grund til at være nærig med dybden. Desuden var gennemsnitsalderen på dommerne lige omkring 180 år, så jeg var lidt nervøs for om de kunne se den var nede, hvis jeg ikke hamrede den i bund... :tongue:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er heldigt jeg nu har fritid nok til at hænge ud på T-nation og finde brugbare tidbits til dig :tongue::innocent:

When Good Exercises Go Bad

Q: Are there any exercises out there that are so stupid or dangerous you'd throw them out of your toolbox?

A: The dumbbell power clean!

This is the most useless exercise prescribed on the planet. In fact, anyone prescribing it should be charged with a felony. Basically, it's one of the best ways to get someone injured. Many ART practitioners have treated strength coaches who were foolish enough to self-prescribe it, along with athletes who were unlucky enough to have it prescribed to them.

There are multiple reasons why dumbbell power cleans are bad:

• The diameter of the dumbbell plate puts the implement ahead of the center of gravity, which increases the loading on the disks far greater than a barbell would.

• The muscles of the shoulder most likely to be strained by dumbbell power cleans are the teres minor and the infraspinatus. The strains are caused by the body trying to stabilize the dumbbells once they fall toward the shoulders at the last part of the catch.

• The catch part leads to rapid overstretching of the forearm muscles, leading to bastardized forms of golfer's elbow and tennis elbow.

Basically, dumbbell power cleans are like having a hammer in your toolbox with a flexible rubber handle! It's not a good tool.

The dumbbell power snatch is the same thing. Why expose the shoulder to something that could cause a lot of trauma when there are other exercises that are more effective and far safer? I know people in the industry who promote the one arm power snatch and in the same sentence tell me they're getting their shoulder operated on for the fifth time. Dude, maybe that's not very smart!

Another coach I know recommends leg extensions before squatting... and he's had 26 knee surgeries. Didn't he learn anything?

So, the worst exercises are the dumbbell power clean and the one arm dumbbell snatch. I don't know any successful top strength coaches who use those. A lot of these exercises are just gimmicks that don't contribute much except injuries.

(link)

Link to comment
Share on other sites

Det er heldigt jeg nu har fritid nok til at hænge ud på T-nation og finde brugbare tidbits til dig :tongue::innocent:

(link)

jeg er nu ikke enig i de betragtninger... Snakker vi to hånds udgaven er jeg mere enig men ikke helt. enhåndstræk og -vend har det gående for dem at:

-De er unilaterale = større aktivering af kropskernen

-De er lettere at lære end tohåndsudgaven. Dette er særligt vigtigt her i danmark hvor stort set ingen kan lave et frivend eller et råtræk

-De er destabiliserede relativt til tohåndsudgaverne = en vis skadesforebyggende effekt

Jeg er enig for så vidt at de er ringe at maxe i, men at kalde dem dem generelt dårlige er en fejl, imho.

Link to comment
Share on other sites

jeg er nu ikke enig i de betragtninger... Snakker vi to hånds udgaven er jeg mere enig men ikke helt. enhåndstræk og -vend har det gående for dem at:

-De er unilaterale = større aktivering af kropskernen

-De er lettere at lære end tohåndsudgaven. Dette er særligt vigtigt her i danmark hvor stort set ingen kan lave et frivend eller et råtræk

-De er destabiliserede relativt til tohåndsudgaverne = en vis skadesforebyggende effekt

Jeg er enig for så vidt at de er ringe at maxe i, men at kalde dem dem generelt dårlige er en fejl, imho.

Det er nok præcis pga denne pointe, jeg postede det netop i Lars' log :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bogs og IncogAnders >> Jeg maxer i selv de farligste øvelser. No guts, no glory! :tongue:

Lille opdate:

De fysiske prøver på PSK er vel overstået med et samlet 8 tal, så nu er det snart på tide at knække jern sammen med Bill Starr og Ronald MacDonald igen...Skal nok blive muntert! :wub:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Var det noget med, at din Bill Starr er påbegyndt? :4whistling:

Kan nemlig ikke se det i din log... :tongue:

Påbegyndt og påbegyndt...Jeg er i opstartsfasen! :tongue:

Træning i IK 27/8-07:

En del udstrækning af hofter og inderlår inden jeg gik i gang.

Squat:

5 x 50 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

5 x 100 kg

5 x 110 kg

5 x 120 kg

Udstræk mellem sæt. Det føltes lidt tungt efter den lange pause, men det skal nok komme igen.

Bænk:

5 x 50 kg

5 x 60 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

Dødløft:

5 x 80 kg

5 x 100 kg

5 x 120 kg

5 x 130 kg

4 x 150 kg

Pullups:

3 x 8 @ mig

Laterals:

3 x 10 @ 10 kg

Stille opstartstræning sammen med DocH, Bogs, Sune Samvittighed, Clark Kent og en bunke VL'ere. Godt at komme igang igen dog. Og så ellers hjem og blive fodret. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning 4/9-07 i TSK:

5quat:

5 x 90 kg

5 x 100 kg

5 x 110 kg

5 x 120 kg

5 x 130 kg

Burde finde en fys og så set på de hofter og inderlår...Ahh, well...

Bænk:

5 x 62,5 kg

5 x 67,5 kg

5 x 72,5 kg

5 x 77,5 kg

5 x 82,5 kg

8 x 72,5 kg

Dødløft:

5 x 80 kg

5 x 100 kg

5 x 120 kg

5 x 140 kg

5 x 152,5 kg

Curl med stang:

3 x 10 @ 40 kg

Alt er tungt, men jeg er da i gang igen.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er kommet igeng igen med vægttræningen. Nu vil vi også have faste updates på alle træningspas så vi kan være efter dig hvis du ikke laver nok døds øvelser og andet gøjl. Det skal jo være sjovt at træne :w00t:

Han trænede så sent som i dag med mig! Vi var store og stærke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg si'r det til de voksne, hvis I bliver ved med at drille. :tongue:

Trolle >> Jeg skal nok blive ved med at lave tossede ting. Har stadig ikke maxet i squatdødløft fx...hehe

Træning 6/9-07 i IK:

Frontsquat:

4 x 5 @ 82,5 kg

Ok..

Stem:

4 x 5 @ 52,5 kg

Frivend:

4 x 5 @ 85 kg

Francis row:

3 x 8 @ 70 kg

God øvelse.

En fin træning sammen med Jesper "Larry Bird" Thorhauge...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

EVO-Race 2007:

Fin lille tur. Løberiet var som ventet det værste, i det ruten var MAX bakket. Men alle diciplinerne gik som smurt - specielt stenløft, hvor rigtig mange af løbeålene kom til kort! :devil: . Dog er jeg ret sikker på at jeg kom til at løbe en km for meget...Hvor dumt er det lige? :laugh: Kom ind på 1.47, men det er vidst MED den ekstra runde, så mon ikke de fratrækker den. Fed fag med bl.a. JUNKER her fra siden.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hej Rommel din skabsløber, godt fightet i dag. Er sgu imponeret over den måde du kaster din kropsvægt rundt på. Åh abe åh abe i tovene.

Min lille logistikansvarlige fik taget et målfoto af dig, har prøvet at sætte det ind her, men der står, at det fylder for meget. Har ikke lige et program, der kan kryptere billedet, så send evt en pm med din mail, så sender jeg det der. (PM skulle igen være muligt)

Tak for i dag.

Junker

Link to comment
Share on other sites

EVO-Race 2007:

Fin lille tur. Løberiet var som ventet det værste, i det ruten var MAX bakket. Men alle diciplinerne gik som smurt - specielt stenløft, hvor rigtig mange af løbeålene kom til kort! :devil: . Dog er jeg ret sikker på at jeg kom til at løbe en km for meget...Hvor dumt er det lige? :laugh: Kom ind på 1.47, men det er vidst MED den ekstra runde, så mon ikke de fratrækker den. Fed fag med bl.a. JUNKER her fra siden.

Rommel

Fanme godt gået :devil:

EVO race er tought. Godt gået. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning i IK 27/9-07:

Frontsquat:

4 x 5 @ 107,5 kg

Hoppede med på Thorhauges singler i backsquat... :tongue:

Pushpress:

4 x 5 @ 70 kg

Frivend:

3 x 5 @ 90 kg

Fik en vildeste tilbagefalds-DOMS i underarmene!

CG bænkpres:

3 x 10 @ 60 kg

Max i spring til bord:

Nogle stykker til bordet.

Nogle stykker til bordet + en plade

Nogle stykker til bordet + 2 plader

Et halv miss til bordet + 3 plader (havde lige fat med hånden)

Det er en nederen øvelse at faile i! :4thumbup:

Så fik jeg da logget lidt....

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Træning i IK 27/9-07:

Frontsquat:

4 x 5 @ 107,5 kg

Hoppede med på Thorhauges singler i backsquat... :tongue:

Pushpress:

4 x 5 @ 70 kg

Frivend:

3 x 5 @ 90 kg

Fik en vildeste tilbagefalds-DOMS i underarmene!

CG bænkpres:

3 x 10 @ 60 kg

Max i spring til bord:

Nogle stykker til bordet.

Nogle stykker til bordet + en plade

Nogle stykker til bordet + 2 plader

Et halv miss til bordet + 3 plader (havde lige fat med hånden)

Det er en nederen øvelse at faile i! :4thumbup:

Så fik jeg da logget lidt....

Rommel

Det første er ikke pænt at gøre grin med! Jeg er i starten af en cyklus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det sidste er decideret untough!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share