overhånds dødløft battle


devito
 Share

Recommended Posts

Ubehageligt så stærke i er i overhåndsdødløft. Notere lige mine 170kg så i kan føle jer endnu stærkere :4thumbup:

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

205 kg Francis

205 kg Simoh

200 kg Strongman2006

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

170kg Onkel Troels

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

HALVE dødløft

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg har faktisk små tykke fingre. hehe.. Men har altid kørt en del grebs-lal ved siden af (til tider da i hvert fald). TIl gengæld er jeg sørgelig til COC's :cry:

Fik filmet simohs, men ikke mit.. (manden kunne ikke finde ud af at optage film :dry: )

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

2. I Sumo er overhåndsgreb lettere da man ikke på samme vis kan få fart på fra bunden som i konv dødløft. og fordi man kan "støtte" vægten imod lårene hvis man hamrer hoften igennem tideligt nok..

Så "rider" stangen op med lårene hvilket fører til lettere greb.

Jeg har ingen referencer. Kun generelle betragtninger/emeperi at støtte mig til.

En sidste kommentar: Kortere ROM betyder ikke nødvendigvis lettere løft eller hurtigere løft. Biomekanikken for den enekelte og styrke forhold for den enekelte i de mest udsatte muskelgrupper er også afgørende for om en stil er bedre end den anden. Ellers ville alle løftere løfte Sumo med maksimal bredde i standen.

Dette er ikke tilfældet!

Sumo er heller ikke nødvendigvis hurtigere pga. den kortere ROM, da det er et mere teknikkrævende løft. Langsommere = færre fejl teknisk set.

Svar til nr 2 Det er rent faktisk en bagdel at stangen kører op ad lårene i sumo da dette kan øge rotationen i stangen.

Gode overvejelser til sidst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Svar til nr 2 Det er rent faktisk en bagdel at stangen kører op ad lårene i sumo da dette kan øge rotationen i stangen.

Gode overvejelser til sidst :smile:

men du holder altså stadig fat i, at tiden er det eneste af betydning?

Jeg kan ikke få det du skriver til at hænge sammen, når man dødløfter skal man jo netop køre stangen op ad lårene :blink: men jeg er nu ikke enig med dig i, at det er en ulempe for sumo, PTpoul mener fx at det er en fordel, så mon ikke der er flere ting der spiller ind.

Men jeg synes nu, at der er lidt sjovt, at du sviner mig til, fordi jeg ikke kan bevise mine påstande, kun forholde mig til, at det er sådan, når du selv slynger sådan et postulat ud.

Du skal ikke være så hellig Klaus, når du ikke er bedre selv. Jeg skriver, at det er en fordel at køre sumo, da man har en kortere vandring der, og du skriver, at der er en ulempe at køre sumo. Jeg kan ikke se forskellen. Du kan støtte dig til din egen erfaring, men jeg kan ikke!!!?? :blink: du er ude på dybt vand. Jeg kaster lige en badering :laugh::tongue:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

men du holder altså stadig fat i, at tiden er det eneste af betydning?

Jeg kan ikke få det du skriver til at hænge sammen, når man dødløfter skal man jo netop køre stangen op ad lårene :blink: men jeg er nu ikke enig med dig i, at det er en ulempe for sumo, PTpoul mener fx at det er en fordel, så mon ikke der er flere ting der spiller ind.

Men jeg synes nu, at der er lidt sjovt, at du sviner mig til, fordi jeg ikke kan bevise mine påstande, kun forholde mig til, at det er sådan, når du selv slynger sådan et postulat ud.

Du skal ikke være så hellig Klaus, når du ikke er bedre selv. Jeg skriver, at det er en fordel at køre sumo, da man har en kortere vandring der, og du skriver, at der er en ulempe at køre sumo. Jeg kan ikke se forskellen. Du kan støtte dig til din egen erfaring, men jeg kan ikke!!!?? :blink: du er ude på dybt vand. Jeg kaster lige en badering :laugh::tongue:

Hør her faber. Gider ikke det her pis mere, hvis du tror du har ret, så tro du det. Gider simpelthen ikke spilde mere tid på dig, har haft mere fornuftige samtale med brandstive kunder kl 6 om morgenen, end jeg har haft med dig.

Link to comment
Share on other sites

Hør her faber. Gider ikke det her pis mere, hvis du tror du har ret, så tro du det. Gider simpelthen ikke spilde mere tid på dig, har haft mere fornuftige samtale med brandstive kunder kl 6 om morgenen, end jeg har haft med dig.

Tag det nu ikke så tungt, jeg gør dig bare opmærksom på, at du ikke selv følger de retningslinier, som du ønsker andre skal følge.

Men fred med det, sådan ender det jo hver gang. Du har det med at se dig sur på mig, men det vil nu klæde dig, hvis du kun forholdte dig til det skrevne.

Link to comment
Share on other sites

EFter dagens kast med Dariusz Slowik (hjemmeside www.dario2004.com), (PR 64,56m i diskos) blev det til lidt action vægtrummet. Han viste os en øvelse som han ville have med i guiness rekord bog. Øvelsen går ud på at man holder en 20kg's vægtskive med en hånd, kaster den op i luften så den drejer en halv omgang griber den igen. Se det er grebstyrke :tongue: jeg førsøgte mig på 15kg og 20kg eleiko træningsskiver (GUL & SORT).

Har i andre fede grebsøvelser, så smid dem endelig ind, jeg får mere og mere lyst til at få nogle øvelser at sammenligne med...

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

205 kg Francis

205 kg Simoh

200 kg Strongman2006

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

170kg Onkel Troels

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

---------------------------------------------------------------------------------------------

Plate flip

15kg

9 rep - devito (25.05.06)

20kg

3 rep - devito (25.05.06)

Link to comment
Share on other sites

Han viste os en øvelse som han ville have med i guiness rekord bog. Øvelsen går ud på at man holder en 20kg's vægtskive med en hånd, kaster den op i luften så den drejer en halv omgang griber den igen. Se det er grebstyrke jeg førsøgte mig på 15kg og 20kg eleiko træningsskiver (GUL & SORT).

Plate Flipping. Jep, det er sgu en sjov øvelse. Det var Guarden der i sin tid viste mig dem. Jeg kan også kun lige klare 20erne. 25erne er sgu for tunge for mine små naller, men Kenneth Jay nakker dem vidst nemt :devil:

Link to comment
Share on other sites

>> Puma

Idéen er at hvis man hamrer hoften igennem tideligt nok laver man en "qartersquat" til sidst hvor armene kun skal glide en smule op med støtte fra lårene.

Det er forhåbentlig vis armene og ikke stangen der er imod lårene i dette tilfælde :smile:

Teknikken bruger finnerne i stor stil.

>> Klaus: Mine anatomiske fiorudsætninger for en pæn dødløft er begrænsede med en ganske volsdsom kyfose thoracalt. Morbus Scheuermann kaldes det vidst. men jeg gør mit bedste for at styrke muskulaturen, for at kompensere for mit fysiske udgangspunkt.

Men skal åbenbart gøre mere. Tak for den heads up :smile:

Regner med at maxxe konv i dragt snart... SÅ skal du se århundredets grimmeste dødløft :laugh:

Du vil grine, græde og få mareridt efterfølgende :wink:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

EFter dagens kast med Dariusz Slowik (hjemmeside www.dario2004.com), (PR 64,56m i diskos) blev det til lidt action vægtrummet. Han viste os en øvelse som han ville have med i guiness rekord bog. Øvelsen går ud på at man holder en 20kg's vægtskive med en hånd, kaster den op i luften så den drejer en halv omgang griber den igen. Se det er grebstyrke :tongue: jeg førsøgte mig på 15kg og 20kg eleiko træningsskiver (GUL & SORT).

Oh.. kender jeg alt for godt. Kan jeg kun liige klare en 20'er i :blush:

Til miss hauge, du tager bare en skive i hånden (pinchgripper den) og så kaster du den let oppe i luften så den vender en halv omgang. Og så griber du den på samme måde på vej ned af... Hvis du kører den efter frivend eller andre øvelser hvor du har brugt låsegreb, er det lige til at få tårer i øjnene af.. :laugh: River pænt meget i huden på tommelfingeren. Gg

Link to comment
Share on other sites

lige lidt OT;

Ham Dariusz skulle i øvrigt have været stuntman på X-men 3 (han var dog ikke sikker på hvilken scene de bruger, skulle være noget hvor de er to man der vælter ned ad en bjerg)

hvorfor jeg straks spurgte ham han så Rebecca Romijn der spiller Mystique.

Det havde han så, that lucky bastard. Jeg vil sgu også være stuntman på en film hvor en dame som hende her vimser rundt i kun bodypaint :tongue4:

post-1926-1148579054.gif

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

lige lidt OT;

Ham Dariusz skulle i øvrigt have været stuntman på X-men 3 (han var dog ikke sikker på hvilken scene de bruger, skulle være noget hvor de er to man der vælter ned ad en bjerg)

hvorfor jeg straks spurgte ham han så Rebecca Romijn der spiller Mystique.

Det havde han så, that lucky bastard. Jeg vil sgu også være stuntman på en film hvor en dame som hende her vimser rundt i kun bodypaint :tongue4:

Daaamn, hun er ellers lækker mand... :w00t: Han er da ikke dansker, er han??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sku også väre med, ved godt at mine sölle 165kg ikke räkker langt men med bare syv måneders tränings erfaring så synes jeg sku selv det er ok. Det plateflip sjov bliver jeg nöd til at tjekke til näste träning

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

205 kg Francis

205 kg Simoh

200 kg Strongman2006

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

170kg Onkel Troels

165kg Garrish (tränings erfaring 7 mdr)

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

---------------------------------------------------------------------------------------------

Plate flip

15kg

9 rep - devito (25.05.06)

20kg

3 rep - devito (25.05.06)

Link to comment
Share on other sites

Dødløft OH BATTLE (Ingen udstyr, ingen låsegreb, ingen straps) "mel" tilladt...

Konv.

205 kg Francis

205 kg Simoh

200 kg Strongman2006

200 kg KlausJensen

190 kg Rommel (Ikke trænet i 3 uger!!)

190kg Tind

187,5kg devito(d. 22.05.06)

185kg Søren W

170kg Onkel Troels

165kg Garrish (tränings erfaring 7 mdr)

150 kg ANGEL (KVINDE!!!!!!)

145 kg Bash

SUMO

---------------------------------------------------------------------------------------------

Plate flip

15kg

9 rep - devito (25.05.06)

20kg

3 rep - devito (25.05.06)

Link to comment
Share on other sites

Det der plate flip, hvad er kravet til skiven? Der hvor jeg træner, har vi flere forskellige slags 20 kg-skiver.

Jeg tror nok at man plejer at bruge en eleiko-gummiskive.. :smile: Altså en af dem der er stort set plane, og ikke en skive med en "inddrejning" og et nav inde ved hullet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at man plejer at bruge en eleiko-gummiskive.. :smile: Altså en af dem der er stort set plane, og ikke en skive med en "inddrejning" og et nav inde ved hullet..

Okey, tak, jeg er lidt på udkig efter nogle alternative øvelser til træning af greb mhp. farmerswalk. Jeg vil lige prøve den i morgen, men synes umiddelbart, at det lyder lidt svært :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg liiige hijacker denne tråd en smule: Er der en ikke alt for indviklet måde, hvorpå man kan træne sin grebsstyrke (ikke nødvendigvis evnen til at klemme hårdt sammen, som man gør med en gripper, men evnen til at holde FAST i noget, selv om det er tungt)? Det nytter jo for lidt, at man kan løfte en tung ting, hvis man så taber den, så den smadrer ens fod, og fortsætter helt ned til kinøjserne. :cool:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share