Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

post-9807-1224627307_thumb.jpg

Torsdag 16OKT @ Nandrupsvej

Lidt rugbytræning. Nappede noget der ligner 10-12, 30m sprint.

Fredag 17OKT2008 @ Tietgen, medium:

Benbøj bagpå:

2x5x20kg

5x62,5-72,5-82,5kg-92,5kg

3x105kg

2x82,5kg - burde ha' haft 8x82,5kg som back-off men var helt ristet i stængerne.

Inc. DB press:

10x10kg

5x14-18kg

2x0x20kg

2x5x18kg

Pendlay Rows (med stropper):

5x40-52,5kg

3x5x57,5kg

Face Pulls:

15x25-35-25kg ... settet med 35kg var forfærdeligt dårlige

ss

OH Shrugs:

15x20-30-30

Curls

5x20-30kg

1x35kg

4x37,5kg

2x37,5kg

Link to comment
Share on other sites

post-9807-1224627415.gif

Tirsdag 21OKT2008

Havde skudt mandagens træning til tirsdag, fordi jeg var på nattevagt i weekenden og ikke følte mig helt frisk.

Benbøj bagpå:

10x20kg

5x65-75-85kg

5x95kg

5x105kg <<< 5xBW

Inc. DB press:

5x12-14-18kg

2x0x20kg

3x5x18kg

Det var da alligevel forfærdeligt at jeg slet ikke kan få de 20kg op. Måske jeg skulle skifte til BB for at få 'stretch reflex' med.. GAY!

Face Pulls

2x15x25kg + 15x30kg

Pendlay rows: (uden stropper)

5x40-50kg

3x5x57,5kg

De sidste gentagelser skulle have lidt hjælp fra hoften på vej op.

OH Shrugs

10x20-25-30kg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mandag d. 10. november @ Thor, eftermiddag:

Highlights: Træk 1x55kg, frivend 1x75kg

Kunne godt mærke jeg havde kørt tunge squats om morgenen. De 50kg træk var tunge på vej ud af hullet :)

Tirdag d. 11. november @ Tietgen, morgen:

4RM test CGBP

BB curls

Inc. DB curls

Onsdag d. 12 november @ Tietgen, morgen:

Bulgarian split squat: 4x4x40kg

Onsdag er normal 'light' i Bill Starrs 5x5 og jeg besluttede for noget tid siden, at ændre det til noget unilateralt. I mandags til træning, fik jeg på puklen for at rejse mig forkert fra stød udfaldet. Bulgarian split squat er i den rigtige retning, men jeg tror at lunges med stangen foran er bedre.

Inc. DB BP

Pull downs

Torsdag d. 13. november @ Thor, middag:

Træk op til 1x65kg

Tæt på min gamle PR på 70kg. De 65kg snittede håret på toppen af hovedet, men den var der. Tror såmænd jeg er ved at have noget der minder om en fornuftig bane...

Frivend + stød-hiv

Stød bag nakke. Kiksede 50kg ca. en milliard gange.

Lavede back extensions inden træning. Fuck jeg var spændt op i lænden da jeg gik i gang :)

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. @ Thor

Træk: Op til 70kg

Tangering af min gamle PR før skaden. Masser af drøn på 2. hivet, men jeg er dårlig til at komme ned under den.

Benbøj: Op til 3x115kg

Anden rep var en anelse højere end de andre. De var generelt tunge. Godt at der var folk der råbte lidt af mig.

Fredag d. 21. @ Tietgen

Lidt morgen disko. Skal i byen i aften + jeg gad ikke i går + 3. træning den her uge.

Pull downs: 4x3x85kg Missede vist sidste rep

Inc. DB. BP: 3x5x22kg

Nemme

Tate Press: 3xwhateverx12kg

Kinøjser rows: 3x5x28kg

Face pulls: 3x10x35kg

BB curls, meh. Brændt af efter pull downs.

Inc. DB. curls: 6'ere med 12kg/14kg. Langsom eccentrisk.

Standing crunch: Mange. Op til 55kg

Hyper ext. ss. OHS shrugs.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. @ Tietgen

Puh ha. Var stadig mærket efter en lang weekend med 2x julefrokost og dårlig søvn.

Benbøj: 5x115kg

De var balls-to-the-wall og det var kun med nødt og næppe jeg fik dem. Kan faktisk ikke huske de sidste 3 reps :) Teknikken var ikke perfekt - dårligt opspænd så jeg krumede lidt i ryggen.

Torsdag d. 27. @ Thor

Ristet lænd = lånte Krebsens bælte.

Benbøj: 3x117,5kg

Bænk:

Gik efter 1x85kg, men kiksede 2 gange på 80kg. Ved ikke om det var styrker der ikke var der, eller dårligt opspænd pga. lænden.

Frivend:

Op til 1x80kg som sad lidt foran, men ellers god. Kiksede 85kg 1 eller 2 gange.

Træk hiv:

3x3x75kg, 2x2x80kg, 2x1x85kg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror det mest spændende der er sket siden sidst er 2x120kg i benbøj bagpå (balls to the wall) og 3x100kg i benbøj foran med mere i tanken.

Jeg føler mig ret smadret for tiden så jeg vil prøve at holde et par dage fri fra tung træning og forhåbentligt nå 5x120kg i benbøj bagpå mens vi stadig skriver 2008.

Derudover er det meget tydeligt (for mig i det mindste) at jeg er begyndt at træne mere overkrop. DB inc. bænkpres har klart givet en større hylde hvor stangen kan ligge.

Uh uh, jeg kan næsten tage en chin-up. Humerus var over parallelt sidst jeg prøvede.

n608192568_551744_5527.jpg

... og han kiiiiiiggede på kuglerne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag 30DEC2008 @ Thor

Benbøj:

1x125kg <<< PR (+5kg)

1½x120kg

Jeg tog 3x120kg på kollegiet for noget tid siden. Jeg tror skiverne/stangen på kollegiet er noget ukalibreret lort.

Træk:

1x75kg <<< PR (+5kg) Yeah motherfucker!

0x77,5kg

Stød:

Tror jeg fik 1 på 75kg. Vendene gik OK, men jeg havde ikke 'pop' nok i beneren' til stødene.

Regner med at tage lidt bænk + rows + guns i eftermiddag på kollegiet, for liiiige at være PÅÅÅÅMPED i aften :D

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Mandag 05JAN09 @ Tietgen AM

Stem: Kom vist op på 2-3x45kg

Bænk (3 reps med 70kg) ss V-handle cable rows (8 reps med 105kg) ss Cable crunch (8 reps med 45kg) x 4-5 runder

Sjippede både før og efter. Det kørte virkeligt godt. Indtil jeg smadrede mit sjippetov. Meh!

Mandag 05JAN09 @ Thor PM

20x back ext. + 10x knees-to-elbows + 500m C2

Stem: 2x5x40 + 2x5x45kg + 1x2x50kg grind

Dødløft (konventionel, 'pæne', Do-Wins): 2x1x140kg + 2x1x150kg (tangering af PR) + 1x1x160kg <<< PR (+10kg)

Lidt blandede squats. Løb lidt ud i sandet.

Opadstød: 4x20-25-30-40kg Lykkedes meget godt. Kiksede 80kg, men den var der næsten :P

100 KB swings (16kg), skiftede hånd hver 10. rep.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 06JAN2009 @ Tietgen

Dødløft og stem 'dynamic effort' + GUNS!

DL singles, 15x1x100kg (62,5%)

Note: Det er en gøglerstand som ikke vejer 20kg, så jeg ved ikke præcist hvor meget der var på. Der var modstand hele vejen op, men de kunne sagtens have været tungere. Sætter mere vægt på, næste gang.

Stem 7x3x35kg (~70%)

Meget smal bænk: Tungeste var vist 8x50kg

Pull downs + curls (2x10x27,5kg) + cable crunch + side bends.

Link to comment
Share on other sites

lol massiv awesome mayhem

Torsdag 08JAN2009 @ Thor

20x back ext. + 500m C2 (1:36@lvl10)

Træk:

3x1x70kg. Vil op på 6 singles.

Frivend:

Puh ha. Havde vidst 2 grimme på 80kg. Det er altså gået hen og blev noget meh!

Dødløft:

TJ Single Cyklus uge 1: 15x1x110kg

Stem:

Havde 50kg rimeligt nemt. Kiksede 55kg

Pantera/Cowboys from Hell + Metallica/Death Magnetic + Slayer/Reign in Blood.

Link to comment
Share on other sites

Bulullul lul

Torsdag 15JAN2009 @ Thor

20x back ext. + 500m C2 (1:37:08) + 10x frog kicks.

Frivend fra kasser (lige under knæet):

En helvedes masse. Fik vist en grim 80'er.

Frivend:

Fik 2 pæne på 80kg (yay) og en grim på 85kg (tangering af pre-factura-clavicularis PR).

DL:

10x1x120kg

Lidt besværlige. Havde smadret venstre hånd godt og grundigt på frivend.

Benøj foran:

2x5x80kg + 2x80kg

Rystetur

Stem:

4x3x45kg

Seated rows: Whatever.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 17JAN2009 @ Thor

20x hyper ext. + 10x KTE (+ lidt statisk) + 500m C2 (~1:42)

Zombie squat:

5*20 5*40 5*60 2*80kg

Ville have haft nogle flere med 80, men begyndte at besvime/ryste

Benbøj foran:

3*80kg

Rystetur igen

Benbøj bagpå:

3*80 3*100 3*110 3*120kg Sidste set var vist en nem PR

High suspended Good Morning:

5*40 3*50 3*60 3*70 3*80kg

Fin øvelse. Minder lidt om kampen i klyngen (rugby) efter 'engagement'.

Dødløft:

1*60-80-100-120kg

5*1*140kg

De første 2 var med 'bredt' greb (lillefinger på ringen), sidste 3 var med stropper og normalt greb.

CGBP:

5*20-40-50-60kg

3*70kg

Kunne mærke noget knas i skulderen.

KB clean and press: 1x48kg

Ville lige se om jeg kunne klare begge på 24kg, hvilket overraskede mig lidt. Vil i gang med lidt KB 'conditioning'.

Link to comment
Share on other sites

awesomeawesomeawesome

MAN 19JAN2009 @ Thor:

20x hyper ext. + 500m C2 (dårlig tid)

Træk:

Gik efter 4x2x65kg. Det blev det ikke helt til, men tror da jeg fik 8 med 65kg

Opadstød: Whatever

Stød:

Op til 1x75kg

Benbøj:

4x3x110kg

Kan det virkeligt passe jeg ikke lavede andet? Det tog kraftedeme lang tid....

Link to comment
Share on other sites

I det mindste roede du alle 500m formoder jeg. :tongue:

Og i øvrigt lækkert med træk og dødsløft PR ser jeg (kun et par uger forsinket). :4thumbup:

Skal du stille op i noget VL?

Smartass :sneaky2: Bruger roningen som opvarmning (har smadret mit sjippetov). Går ikke all out, men burde kunne ramme under 1.35s ret nemt. Et 'standard' rugby conditioning mål er 4x500m (2 minutters pause) hvor man skal under 1.40 per runde i gennemsnit.

Dødløft PR er faktisk lidt sjov. Min log er ikke særlig detaljeret, men det er MEGET lang tid siden jeg dødløftede sidst. Jeg har smidt +10kg på DL'en, bare ved at squatte. Den var langsom fra gulvet. Regner med at prøve nyt max inden alt for længe, fordi:

Jeg stiller op til begyndermesterskaber til april, og begynder at fokusere træning mod det i uge 6. Er ikke sikker på hvordan jegl strukturerer det. Overvejer umiddelbart at skifte mellem 3 ugers blokke, hvor jeg fokuserer hhv. på løftene og styrke.

Jeg så du trak 86kg den anden dag. Tillykke med det. Har kroppen det ok igen?

Link to comment
Share on other sites

Smartass :sneaky2: Bruger roningen som opvarmning (har smadret mit sjippetov). Går ikke all out, men burde kunne ramme under 1.35s ret nemt. Et 'standard' rugby conditioning mål er 4x500m (2 minutters pause) hvor man skal under 1.40 per runde i gennemsnit.

Dødløft PR er faktisk lidt sjov. Min log er ikke særlig detaljeret, men det er MEGET lang tid siden jeg dødløftede sidst. Jeg har smidt +10kg på DL'en, bare ved at squatte. Den var langsom fra gulvet. Regner med at prøve nyt max inden alt for længe, fordi:

Jeg stiller op til begyndermesterskaber til april, og begynder at fokusere træning mod det i uge 6. Er ikke sikker på hvordan jegl strukturerer det. Overvejer umiddelbart at skifte mellem 3 ugers blokke, hvor jeg fokuserer hhv. på løftene og styrke.

Jeg så du trak 86kg den anden dag. Tillykke med det. Har kroppen det ok igen?

:laugh: Du må da indrømme dine C2-debut(er) var en kende halvhjertede eller hvad vi nu skal kalde dem.

1:35 er da i øvrigt en fin tid (det havde været PR for mig indtil for nylig :wink:) - så deeeet.

"Burde kunne" - vil det sige du ikke har prøvet endnu?

2 minutters pause er også gavmildt - kørte den lige før nytår med 30sek pause - tider var så også omkring 1:43 i snit. :devil: Efter 2 min pause er man jo nærmest frisk igen.

Og jow tak ang trækket. Det var selvfølgelig en lille PR, men enormt fedt at finde ud af jeg er på cirka samme niveau styrkemæssigt.

Om kroppen har det ok? Altså post-VL-dagene? Den kan træne uden problemer i hvert fald. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Du må da indrømme dine C2-debut(er) var en kende halvhjertede eller hvad vi nu skal kalde dem.

1:35 er da i øvrigt en fin tid (det havde været PR for mig indtil for nylig :wink:) - så deeeet.

"Burde kunne" - vil det sige du ikke har prøvet endnu?

2 minutters pause er også gavmildt - kørte den lige før nytår med 30sek pause - tider var så også omkring 1:43 i snit. :devil: Efter 2 min pause er man jo nærmest frisk igen.

Og jow tak ang trækket. Det var selvfølgelig en lille PR, men enormt fedt at finde ud af jeg er på cirka samme niveau styrkemæssigt.

Om kroppen har det ok? Altså post-VL-dagene? Den kan træne uden problemer i hvert fald. :smile:

Ja, jeg skulle nok lige lære ikke at ligge for hårdt ud. Kan godt være 1.35 er lige ambitiøst nok, men synes da jeg har været dernede omkring.

Jeg synes ikke 2 minutter er særlig lang tid (men jeg er jo heller ikke Crossfitter). Det har ikke lykkedes mig at gennemføre de 4x500m endnu, men jeg bruger heller ikke romaskinen som 'rigtig' træning.

Så forresten også dit stød. Du har til meget mere i vendet - du fanger den ihvertfald højt. Opadstøddet kunne nok diskuteres om den var gået til konkurrence, men stadigvæk en solid væk. Jeg nappede 75 i dag, som desværre nok er mit maks for tiden. Jeg tror hovedsageligt jeg mangler tilvænning til 'tunge' opadstød - jeg har hørt mange lette for at få teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Så forresten også dit stød. Du har til meget mere i vendet - du fanger den ihvertfald højt. Opadstøddet kunne nok diskuteres om den var gået til konkurrence, men stadigvæk en solid væk. Jeg nappede 75 i dag, som desværre nok er mit maks for tiden. Jeg tror hovedsageligt jeg mangler tilvænning til 'tunge' opadstød - jeg har hørt mange lette for at få teknikken.

Det at komme under vægten var slet ikke problemet i det løft, så jeg må lettere pinligt indrømme at det jo var piberne der manglede saft til at trykke den op fra hullet.

Der er allerede en tysker som har dømt mit opadstød ude :blink::laugh: og ja, der er en smule pres i den, men det kan jeg helt sikkert få rettet til næste gang.

Kiggede lige på den igen - og ja, jeg griber den sgu godt nok højt. De to forsøg på 110 ser cirka lige sådan ud, så mit hiv er rigelig stærkt ift benbøjen pt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal godt nok bladre længe for at finde min log.

Onsdag 21JAN2009 @ Tietgen

Benbøj DE: 8x2x85kg

Nemme. Måske endda lidt for nemme.

Stem DE: 7x3x45kg

Måske lidt for tunge.

Noget mere... Lats måske?

Fredag 23JAN2009 @ Tietgen

Prøvede at squatte i flade sko, med stangen længere nede på ryggen. Det var lidt svært at finde ud af at gøre det rigtigt men de gik OK.

Back squat, low bar:

1x100-110-120-130-137,5kg

Hvilket nødvendigvis alt sammen er PR, men 130 og 137,5kg er det tungeste jeg til dato har haft på ryggen (udover din mor forståes). De er ikke ligeså dybe som mine alm. squats og de rammer baglår/glutes mere.

Lidt lunge-gøgl.

Inverted rows: 3x4-5-6 stykker.

Bænk (ingen hjælp fra benene), op til 1x85kg hvilket vist er "uden ben PR".

Pull down abs: 4x8x35kg

Teh burn.

Det at komme under vægten var slet ikke problemet i det løft, så jeg må lettere pinligt indrømme at det jo var piberne der manglede saft til at trykke den op fra hullet.

Der er allerede en tysker som har dømt mit opadstød ude :blink::laugh: og ja, der er en smule pres i den, men det kan jeg helt sikkert få rettet til næste gang.

Kiggede lige på den igen - og ja, jeg griber den sgu godt nok højt. De to forsøg på 110 ser cirka lige sådan ud, så mit hiv er rigelig stærkt ift benbøjen pt. :bigsmile:

Du smoker den næste gang! BOOM!

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share