MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 19. februar 2011

Snatch grip Dead lift, on box (7 cm)

6 * 20 kg

6 * 20 kg

5 * 40 kg

6 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 65 kg

5 * 65 kg

Denne gang var det mig, der var på boxen og ikke vægtstangen. Derfor den lidt lavere vægt end sidst. Jeg var alene i hulen, så jeg kunne ikke få noget feedback, men tog noget video, for at se hvordan jeg holdt spændet og om jeg løftede numsen for hurtigt. "STANGEN SKAL SQUATTES OP!"

Pull Down, OH Wide grip

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

supersættet med

DB Rows, slow excentric

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Undervejs fik jeg besked om, at familien jeg har været hus- og hundepasser for i den sidste uge, ville være hjemme kl 18.30 og "det ville da være dejligt med aftensmad", så jeg afkortede træningen :smile: Ikke helt den planlagt volumen på rygtræningen, men det var nu vældig hyggeligt og de havde haft en god skiferie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 20. februar 2011

Jeg kom alt for sent ud af døren, så jeg var først i IK en time inden lukketid. Det betød fokus og korte pauser og jeg nåede alt det planlagte :smile:

DB Decline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 20 kg

6 * 27.5 kg

6 * 27.5 kg

6 * 27.5 kg

DB flat Press

15 * 24 kg

15 * 24 kg

microprogression

Leg Curl

6 * 10 kg

6 * 15 kg

6 * 18.75 kg

6 * 18.75 kg

6 * 18.75 kg

6 * 18.75 kg

18 * 11.25 kg

16 * 11.25 kg

15 * 11.25 kg

18 * 10 kg

2+2 sek

16 * 7.5 kg + 14 * 5 kg

20 * 7.5 kg + 10 * 5 kg

De sidste to sæt skulle have været 30 reps med samme vægt, men det er virkelig en dræber med de langsommme reps

Done!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. februar 2011

Squat

6 * 20 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 80 kg

6 * 90 kg

4 * 100 kg

4 * 100 kg

4 * 100 kg

15 * 80 kg

15 * 80 kg

8 * 80 kg

Yeirh :superman: Sidst jeg squattede 100 kg var jeg tanket op på kreatin. Det er jeg ikke nu og lige nu har jeg ikke engang trænet specielt målrettet efter det, så det var jeg meget tilfreds med. De var lidt tunge og på sidste rep med 100 kom jeg noget ud at hænge med den ene side, så JADANi måtte lige rette op :blush: Han var assistent - også da jeg ikke kunne få strammet bæltet ordentligt :laugh:

På første highrep-sæt synes jeg der var lidt smerte i det ene knæ, men på næste sæt mærkede jeg ikke noget. På sidste sæt synes jeg igen, der var lidt at mærke, så jeg stoppede der. Ingen grund til at presse citronen på det tidspunkt, hvor jeg sådan set havde taget de reps og sæt programmet foreskriver. Der er heldigvis intet at mærke nu :smile:

Jeg skulle jo forresten have lavet self-spot med safety baren, men det var ikke muligt i dag :smile:

DB Curls, alternating

8 * 15 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

DB Preacher Curl

10 * 14 kg

10 * 14 kg

10 * 14 kg

10 * 14 kg

bitte små skiver tapet på 12.5 kg-håndvægtene :smile:

Tunge ben på cykelturen hjem :bike: Skyldtes måske også, at der ikke er sååå meget luft i mine dæk, men det er der nu rettet op på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Stærke MarianneBB!

Tusind tak for detektivarbejdet. De havde ganske vist en trapbar i WT centeret på Vesterbro, men de var sådan nogle klaphatte at snakke med, at vi opgav det.

Det var ellers fornemt som du hjalp :bigsmile:

Hej Stærke Kauf

Ingen årsag - jeg trak jo bare på mit MOL-netværk :smile:

Jeg så jo, at du klarede dig fremragende, selv om du ikke havde prøvet den før :devil: Man kan selvfølgelig ikke vide, hvad det kunne have været blevet til, hvis du havde prøvet den før dagen for konkurrencen :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. februar 2011

Tricepsdag :4thumbup:

CG Bench Press

10 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

6 * 70 kg

4 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg*

4½ * 70 kg

*JADANi-spot... oooggg han løftede vist lidt på sidste rep :smile:

På sidste sæt failede jeg på 5. rep, så stangen kom kun ned - næsten op, men så ned igen :blush: Heldigvis havde jeg sikkerhedsbøjler på, så ingen fare. JADANi opdagede jeg lå "fanget" og kom i en vældig fart til min redning. Jeg kunne nu nok godt have vredet mig ud under stangen, hvis jeg havde været alene :laugh:

Push Down, inverted U-greb, rest-pause

10 * 20 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

Push Down, rope, slow reps, 2-2 sek

30 * 11.25 kg

30 * 11.25 kg

30 * 11.25 kg

30 * 11.25 kg

fin træning med gode venner.... igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. februar 2011

Tidlig træning mens VL'erne stadig var i gang, men det gik fint alligevel. Det er stort set kun et "problem" når man skal squatte og så løser det sige alligevel, når bare man viser lidt hensyn.

Snatch grip Dødløft på klods (7 cm)

8 * 20 kg

8 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

3 * 65 kg + 6 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

Jeg fik JADANi og TUNEN til at give lidt feed back på min teknik. Den var horrible i starten :nonono: Men da jeg tog lidt vægt af og byggede lidt op igen blev det bedre. Jeg tror jeg er ved at fatte det nu :smile:

Pull Down, narrow, parallel grip

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

Machine rows, WG, elbows out

8 * 50 kg

8 * 55 kg

6 * 55 kg

6 * 55 kg

7 * 55 kg

8 * 55 kg

DB Rows, hold igen på exc.fase

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26. februar 2011

DB Decline Press

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 20 kg

6 * 27.5 kg

6 * 27.5 kg

6 * 27.5 kg

6 * 27.5 kg

DB Flat press

14 * 25 kg

12 * 25 kg

Det giver ikke rigtig mening, at jeg tager 2½ kg af, og jeg så tager 6-8 flere reps :tongue: Jeg skal vist op på 30 kg i mine decline press'es, hvis de fortsat er på programmet næste gang.

Leg Curl, tungt og explosivt

8 * 10 kg

6 * 15 kg

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 20 kg

5 * 20 kg

Leg Curl, rytmiske reps

16 * 12 kg

17 * 12 kg

15 * 12 kg

15 * 12 kg

Leg Curl, slow reps (2-2)

30 * 7 kg

30 * 7 kg

Link to comment
Share on other sites

' date='27. February 2011 - 18:08 PM' timestamp='1298826534' post='1492454']

Miss M - I'm back! :w00t:

Det er for vildt at læse din log, du er bare en sejhedskvinde der kan løfte jern!!!

Glæder mig til at følge den på sidelinjen.

Fuld gas.

/PP

Hej Prinsesse :cheer:

Velkommen tilbage. Dejligt at se endnu en træningsafhængig pige i logsektionen og rundt omkring på boardet. Jeg har skam også været inde i din log og lure, hvad du nu finder på.

Der gaar helt Kjeld Erland i den med alle de smilier. Er det den megen endorfin, der paavirker humoeret i overstadig retning?

Ups hehe - det var jeg slet ikke opmærksom på, men jeg kan godt se, at det har været lidt ved at tage overhånd på det seneste. Jeg prøver lige at sætte ratio'en lidt ned igen.

Skal du ikke snart skrive noget i din log igen, ven?

Link to comment
Share on other sites

ikke opmærksom på, men jeg kan godt se, at det har været lidt ved at tage overhånd på det seneste. Jeg prøver lige at sætte ratio'en lidt ned igen.

Skal du ikke snart skrive noget i din log igen, ven?

Ja, det tager nemt overhaand. Taenk bare paa, hvad der skete for stakkels Kjeld. Akkeja, og saa paa en knallert. Og det var ikke en IKEA-reol saa vidt jeg er informeret.

Jo til det med log!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det tager nemt overhaand. Taenk bare paa, hvad der skete for stakkels Kjeld. Akkeja, og saa paa en knallert. Og det var ikke en IKEA-reol saa vidt jeg er informeret.

Jo til det med log!

Hvad skete der med Kjeld?? Vi var engang venner på FB, men så slettede han mig, og jeg har siden ikke kunne følge med i hans liv. (det en den Kjeld som engang har fanget en meget stor fisk).

Bare fordi jeg er begyndt at skrive i min, betyder det ikke, at du ikke skal skrive i din...

Kommer der ikke snart noget bodybuilding?

Hørt!!! Lad os få noget Marianne BB log, vi trænger :cool:

Link to comment
Share on other sites

' date='11. March 2011 - 11:33 AM' timestamp='1299839606' post='1495684']

Hvad skete der med Kjeld?? Vi var engang venner på FB, men så slettede han mig, og jeg har siden ikke kunne følge med i hans liv. (det en den Kjeld som engang har fanget en meget stor fisk).

Fisker Kjeld ja. Han troller stadig rundt herinde med nye profiler af og til.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Tak, søde venner, at I spørger til mig.

Jamen, der er bare ikke så meget BB! i mit liv lige nu.

Jeg har jo købt hus og overtog det d. 1. marts, så det har mest været sådan a la farmer walk med sandspartel, maling og vævklæber, opsætning af filt, maling af væg osv. Jeg er lidt presset på at blive færdig til på mandag, hvor jeg starter på arbejde igen.

Jeg havde et ynkeligt forsøg på BB! i mandags, hvor jeg fik lavet lidt decline DB press op til 30 kg, men jeg fik ondt i lænden af opspændet, så det meste af træningen blev bare udstræk og hygge.

I dag er jeg blevet færdig med at sætte filt op, så det skal fejres med en træning i eftermiddag. Jeg satser dog bare på lidt let, for ikke at gå helt i stå. Måske jeg får lavet noget, der kan logges.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tihi.

This is scary shit :freaked: haha - heldigvis ikke så meget her anden gang :laugh:

Fredag d. 11. marts 2011

Der blev jo trænet i fredags og der var faktisk lidt BB! Især da Johnny Bravo lige startede med at give mig en proteinbar hug002.gif

Det var åbenbart rygtedes i Cross fitt- og VL-miljøet, at jeg skulle træne, for der var FYLDT med dem, da vi dukkede op. Så kan det godt blive lidt varmt i kælderen... Nice

Pull Down

10 * 40 kg

10 * 50 kg

Snatch grip Død løft fra klods

6 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

BB curl

12 * 20 kg

12 * 30 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

12 * 35 kg

Push Down

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

12 * 30 kg

Jeg startede også lige på at sætte op til en gang Stiff legged dead lift, men endnu engang fik jeg lidt ondt i lænden. Stadig ikke noget alvorligt, men hænger nok sammen med at jeg arbejder herhjemme hele dagen med at sætte huset i stand og det giver nogle uvante stillinger. Desuden får jeg ikke strukket hoftebøjerne ud, når jeg ikke får trænet :blush:

Jeg skal VIRKELIG til at holde nogle kortere pauser. Ovenstående omgang tog alt for lang tid i forhold til den beskedne mængde worksets. Men det er jo også hyggeligt at snakke med de andre, når man ikke har set dem så meget på det sidste.

I går fik jeg malet hele stuen + køkken-alrum og var færdig lidt før kl 22. Jeg havde totalt DOMS i ryg og højre arm/skulder her til morgen. Lige da jeg vågnede var jeg faktisk nervøs for om jeg havde fået en overbelastningsskade i skulderen igen, men det er heldigvis forsvundet i løbet af dagen i dag - yay :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share