MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 3. november 2007

Efter lidt lørdags praktiske pligter var det tid for dagens træning :yahoo: Det er bare sjovere at træne, når jeg har god tid :smile:

Startede med det sjoveste først - eller det prøver jeg i hvert fald overbevise mig selv om :4whistling:

Skulder-rehab-program

Blev krydret med

5 sæt á 6 rep ab wheel :smile:

17 dage tilbage :4thumbup:

Så skulle pulsen lidt op inden styrketræning. Derfor tog jeg

Cross trainer 15 min.

Squat

6 * 61 kg

6 * 61 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

Så var der en anden, der gerne ville bruge squat-stativet, så jeg gik ud på gulvet og lavede min dødløft

Stiff legged dead lift

8 * 51 kg (sådan lidt opvarmningssæt og dog lidt tungere end jeg plejer :blush:)

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 81 kg

squat stativ stadig optaget....

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * BW

20 skridt * BW

20 skridt * BW

20 skridt * BW Squat-stativ stadig optaget

20 skridt * BW Squat-stativ stadig optaget

20 skridt * BW Squat-stativ stadig optaget :dry:

Leg curl

10 * 50 kg

8 * 52.5 kg

8 * 55 kg

6 * 57.5 kg

Så gik jeg hen til squat-stativet og sagde, at nu kunne han godt tage og smutte videre, for jeg skulle lave good mornings :mad:

Eller det vil sige, det havde jeg gjort, hvis ikke han lige var blevet færdig :tongue:

Good mornings

8 * 31 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

De var hårde - jeg plejer at lave dem tidligere i træningen, men nu var jeg blevet godt brændt af i lænden

Så var det blevet tid til lidt mave

Lying leg raise

10 * 6 kg

10 * 6 kg

9 * 6 kg

7 * 6 kg

10

ind i mellem sættene udstrækning af især ben og ryg

Hav en dejlig lørdag aften MOL'ere :4winkkiss:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så gik jeg hen til squat-stativet og sagde, at nu kunne han godt tage og smutte videre, for jeg skulle lave good mornings :mad:

Eller det vil sige, det havde jeg gjort, hvis ikke han lige var blevet færdig :tongue:

haha, næsten a girl with an attitude!

Link to comment
Share on other sites

Det er helt i orden med maskinen. Nu fik jeg jo set et nyt center og prøvet en ny øvelse :smile:

EDIT: Btw - Det er boksesalen der er nedenunder, ikke? Der hvor der er en boksering inde?

Hvis du ikke kan komme til stativerne skal du bare komme ind i Adelgade. Der er vi så disco, at der ikke er mange der bruger det :laugh: I dag var squat-stativet dog også optaget i et stykke tid. Jeg fandt ud af, at det var en gut, der var ved at lave dagens crossfit WOD. Jeg anbefalede ham lige at kigge forbi HardCore, for det vil sikkert også være noget for ham. Det tror jeg han gør :smile:

Nu startede jeg jo først med styrketræning i Fdk, så jeg ved faktisk ikke hvordan det var i sats, men alt i alt er jeg i hvertfald også glad for skiftet :bigsmile:

Det vil være super med en træningsmakker til skulder-rehab-program, så du siger bare til :tongue:

Nå, jeg fik kigget efter, og den maskine jeg havde i tankerne, var åbenbart en arm extension maskine eller noget i den stil. Så du må desværre lede videre :wink:

Hmm måske jeg skulle daffe forbi Adelgade en af dagene, hvis der ikke er så meget run på squatstativet :4thumbup: Har aldrig trænet i det center, men har hørt OK om det.

Og mth. det skulder-rehab program, så tror jeg liiiiiige at jeg vil se hvor meget styrke du ender op med at få ud af det, før jeg selv kaster mig ud i det HAHA!

Link to comment
Share on other sites

Hmm måske jeg skulle daffe forbi Adelgade en af dagene, hvis der ikke er så meget run på squatstativet :4thumbup: Har aldrig trænet i det center, men har hørt OK om det.
Jeg fortryder allerede, at jeg røbede det. Nu bliver der nok forfærdelig run på det center :laugh:
Og mth. det skulder-rehab program, så tror jeg liiiiiige at jeg vil se hvor meget styrke du ender op med at få ud af det, før jeg selv kaster mig ud i det HAHA!
Jeg kunne ellers godt bruge en til at råbe lidt af mig, når jeg ikke gider tage de sidste 400 reps "Kom så, Marianne - kun 400 mere, 399 mere, 398 mere....."

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. november 2007

Tidligt op til en smuk efterårsmorgen :sun: for at komme til cycling-bjerg-event i Adelgade. Event’et består i, at der var sat projector op, hvorpå der blev vist billeder af opkørslen af to bjerge, Col du Gallibier og Alpe D’huez. Hele turen varede 1 time og 16 min, så man må sige vi holdt et rimeligt tempo :4thumbup: Jeg tror dog, jeg blev sat undervejs og sad derefter i grupetto’en og kæmpede bare for at komme indenfor tidsgrænsen, hvilket også kan ses af de forholdsvis ærgerlige pulsdata :blush:

Gårsdagens træning af ben kunne stadig mærkes. Det er jo lidt af en trade-off jeg må acceptere når nu jeg har opprioriteret styrketræningen. Det koster lidt på cycling-oplevelserne :smile:

SNF var med og jeg havde lidt ondt af hende undervejs, for der var rigtig meget enkelt-takt, men hun så ud til at være godt kørende :bigsmile: Enkelt-takten passede nu mig fint.

Pulsdata :heartpump:

Max 175

Gns 158

Musikken var forrygende – indeholdende en del DJ Tiësto :wub: Det passer bare fantastisk godt til cycling. Pga. Tiësto’s koncert i næste weekend er der ekstra meget af hans musik på cycling -timerne i den kommende uge og næste lørdag to cycling -timer udelukkende med hans musik – en time med den gamle musik og en time med musik fra det nye album. Der bliver jeg nok nødt til at komme forbi igen :smile:

Jeg skulle jo (heldigvis.... :dry:) også igennem dagens omgang af skulder-rehab-program. Jeg fik startet lidt på det inden cycling-timen og fik det gjort færdigt bagefter.

16 dage igen :4thumbup:

Dagens adspredelse mellem øvelserne var leg på swiss-ball. Det var faktisk ret sjovt :smile: Jeg startede med at komme op og stå på alle 4 (hænder og knæ) på en forholdsvis stor og blød bold, men efterhånden som jeg fik prøvet mere og mere kom jeg op og stå på knæ og oprejst overkrop. Tror jeg holdt balancen 30+ sek og efterhånden skiftede jeg også boldene, så de blev lidt mindre og hårdere pumpet. Jeg ved ikke hvor meget træning, der er i den slags balance-øvelser, men da jeg i forvejen havde ret trætte ben og mave/lænd også var lidt DOMS’et efter de sidste dages træning, kunne jeg tydeligt mærke, at jeg brugte mange forskellige muskler til at holde balancen. Der er dog et stykke vej til jeg står og squatter på bold :laugh: men jeg kan godt finde på at bruge mere tid på det en anden gang :wink:

Happy training - Marianne :music:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
SNF var med og jeg havde lidt ondt af hende undervejs, for der var rigtig meget enkelt-takt, men hun så ud til at være godt kørende :bigsmile: Enkelt-takten passede nu mig fint.

:smile: Jeg overlevede, men var rimelig instillet på at en bakkeevent ville indeholde meget enkelttakt :wink: Men nogle gange skal man gøre det man er dårligst til. :blink: Det bilder jeg mig i hvert fald ind :innocent:

Musikken var forrygende – indeholdende en del DJ Tiësto :wub: Det passer bare fantastisk godt til cycling. Pga. Tiësto’s koncert i næste weekend er der ekstra meget af hans musik på cycling -timerne i den kommende uge og næste lørdag to cycling -timer udelukkende med hans musik – en time med den gamle musik og en time med musik fra det nye album. Der bliver jeg nok nødt til at komme forbi igen :smile:

hmhm ved ikke lige hvad for noget af musikken det var. :blink: Men savnede lidt rock musik :w00t:

Super aften til dig Marianne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:laugh: Ja, man kunne jo også sige, at det var super-ærgeligt at jeg ikke fik chance for at vise min yderst skarpe og charmerende attitude, da han lige var færdig med stativet :tongue:

... men selvfølgelig heldigt for ham :wink:

En pige med slag i :wub: tror du ikke han følte sig intimideret af at du kan benbøje og dødløfte mere end ham? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5. November 2007

Cycling i Adelgade. Lækker time – lidt udholdenhedspræget, masser af stående angreb :gal: og totalt lækker musik :wub: Nogle gange rammer man bare en rytme, hvor man bliver i tvivl om, om det er ens egen puls man hører eller rytmen i musikken. Min puls er dog som regel hurtigere end musikken :blush: Jeg prøvede at holde lidt igen på energien, for det skulle egentlig være hviledag for benene i dag :4whistling:

Pulsdata :heartpump:

Max 171

Gns 154

Og endelig var det blevet tid til mit skulder-rehab-program :4flex: Og alle ved jo, at træning med elastikker giver spændstige muskler og hvem vil ikke gerne have det? Hva' hva' hva'???? Det musikalske krydderi var i dag The chemical brothers og Røyksopp :music: Det er noget der holder :wub:

Kun 15 dage igen :4thumbup:

I mellem sæt blev der udført

Ab roll

8 reps

8 reps

8 reps

8 reps

8 reps

8 reps

Så var det lige tid til lidt sjov på bold :laugh: Måske jeg lige skulle forbi sådan et bold-hold for at få lidt inspiration til, hvad man egentlig kan med den :unsure:

Resten af træningen dedikeret til projekt Mave-af-Granit

Lying leg raise med håndvægt

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Sjovt - jeg kunne mærke DOMS helt omme fra lats, da jeg lavede øvelsen. Og det er helt fra i fredags :laugh:

Og så lige lidt udstræk til aller aller sidst og så var det over 'n out :smile:

- Marianne :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. november 2007

Alt for sen træning i Fields blev det til i dag og det blev derfor også lidt hurtig træning, da jeg egentlig havde mest lyst til at komme hjem.

Skulder-rehab-program

I stedet for tre sæt af alle øvelser blev det skåret ned til to - undtagen triceps push ups, hvor jeg også lige måtte have det tredie sæt med :wub: Jeg ved godt, det er en glidebane, men i dag orkede jeg bare ikke mere :smile:

14 dage igen :4thumbup: (kun to uger :smile:)

Kun meget kort leg på swiss ball - og ellers ikke andet mave-gøgl pga. extreme DOMS i dag :blush:

Der skulle jo også være tid til en lidt styrketræning. Jeg kiggede efter den eftersøgte pullover-maskine, men fandt igen kun pull down, hvor man trækker med hænderne :dry: Det skulle dog ikke afholde mig for at prøve den - selvfølgelig med fokus på ikke at trække for meget med biceps :wink:

Lever Front Pulldown

10 * 42.5 kg

10 * 42.5 kg

10 * 42.5 kg

Lever seated row

8 * 40 kg

8 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

Jeg kunne ikke finde seated cable row, så det blev i maskine i stedet :dry:

Lever Horisontal Calf

10 * 85 kg

10 * 85 kg

10 * 95 kg

Wauw... Man kan tage mange kilo i den her maskine :w00t:

Dødløft

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Cardio: PW hen til bil, der var parkeret i den helt anden ende, da jeg ikke lige vidste hvor Fdk lå derude :laugh:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7. november 2007

Havde rigtig travl arbejdsdag i dag, men træningen var bare rigtig god i dag. Jeg kunne heldigvis holde fokus og glemme arbejdet de timer :smile:

Det er ved at blive en ret god rytme, hvor jeg starter min træning med mit skulder program. Det er stadig ikke vildt spændende, men jeg nyder alligevel den tid, hvor jeg hører noget godt musik og sætter mig selv op til min efterfølgende træning :smile: Jeg har så også brugt en del tid på at finde ud af, hvordan jeg skulle "belønne" mig selv for at udholde skuldertræningen :laugh: Ja, jeg har brug for sådan en gulerod :wink: Jeg havde derfor bestemt, at jeg skulle have et nyt work out-outfit.... Det blev så købt i dag, så nu må jeg bare ikke droppe træningen i de sidste dage :4whistling:

Skulder-rehab-program

13 dage igen :4thumbup:

Dagens adspredelse mellem alle elastikøvelserne var - igen - ab roll

8

9

10

10

10

8

8

Så skulle der lige lidt sved på panden...

Cross trainer 10 min :smile:

Squat

6 * 61 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 76 kg

YYyyyiiiiihaaaa :superman:

Good mornings

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

Stiff legged Dead lift

8 * 71 kg

8 * 81 kg

8 * 81 kg

BB Walking lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Så måtte jeg lige spørge en gut om han ville tage vægtstangen ned, for jeg var seriøst i tvivl om, om jeg kunne løfte den over hovedet, men det ville han heldigvis gerne :blush: De der walking lunges er så f**king hårde og mine lår svulmer op. Da jeg var færdig kunne jeg næsten ikke se mine fødder for mine lår. Lårene er dog heldigvis blevet lidt mindre igen nu :laugh:

Leg curl

10 * 50 kg

8 * 52.5 kg

8 * 55 kg

6 * 60 kg

De sidste par reps var vist ikke helt strikte - men det er de næste gang :devil:

Til allersidst lige lidt for nederste del af maven :smile:

Lying leg raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

8 * 7 kg

Jeg havde bestemt, at jeg i dag skulle presse mig selv ud af comfort-zone. Jeg fik øget vægten et par steder, men generelt kan jeg vist sige, at jeg presser mig selv hver gang. Der er bare ikke særlig meget mere at give :superman:

- Marianne :4george:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7. november 2007

Jeg kan snart ikke finde på flere variationer over sætningen "jeg startede med skulder-rehab-træning". Men det gjorde jeg altså også i dag :tongue:Tricky hjalp mig igennem :smile: Dagens abdominale krydderi var

Twisting crunch

10 * 10 kg (h+V)

10 * 10 kg (h+V)

10 * 10 kg (h+V)

10 * 10 kg (h+V)

10 * 10 kg (h+V)

Jeg er begyndt at supersætte elastik-øvelserne, så der bliver færre pauser og jeg bruger nu "kun" 40 min på det :dry: men det betyder også, at jeg faktisk kan holde intensiteten rimelig høj, så det føles lidt mere som træning.

Der skulle dog også lige lidt mere sved på panden, så jeg tog lige en rotur

Concept2

500 m, 2:02 min

500 m, 1:46.1 min

Første heat var opvarmning, andet heat gav jeg gas. Ikke på noget tidspunkt var jeg under en hastighed på 1:41min/500m og jeg kan helt sikkert sige, at det bliver svært at forbedre den tid ret meget :blush: meeeen det kan selvfølgelig være det hjælper, hvis jeg ikke har trænet ben dagen før, så der er lidt mere spark i dem :wink:

Dødløft

5 * 51 kg

5 * 61 kg

5 * 61 kg

5 * 66 kg

5 * 71 kg

Den fortjener da vist en :devil:

Sumo dødløft

6 * 51 kg

7 * 51 kg

8 * 51 kg

Ny øvelse, som lige skulle prøves. Det føles okay, så den kommer nok med på programmet :smile:

Seated Cable row

10 * 32.5 kg

10 * 35 kg

8 * 37.5 kg

8 * 40 kg

Smith standing Calf raise

10 * 45 kg

10 * 55 kg

10 * 55 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Så var der dømt rystende ben :tongue:

Lever rotary calf

10 * 45 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

Bestemt ikke den samme maskine som i Field's :wink:

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V) * 5 kg

10 * (H + V) * 10 kg

Yes - så kunne den mærkes

Havde egentlig også planlagt at tage noget BOBB row, men det må blive næste gang :blush: Fik bare sluttet af med lidt udstræk og sjov på bold. Da der var god plads ved boldene skulle jeg også lige prøve at tage push ups, hvor hver hånd er på hver sin bold. Det blev til 1 (èen) rep - og ikke særlig pæn stil :tongue:

- Marianne :spiderman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne!

Så ses vi måske i morgen til Tiësto :4thumbup:

Hey Amity

Nej, jeg skal ikke i parken. Jeg er ikke så vild med de meget store koncerter, så har egentlig fravalgt den. Problemet er nu bare, at jeg faktisk har fortrudt lidt :unsure: Måske jeg gør noget spontant i morgen og så skal jeg naturligvis nok kigge efter dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nåh, ok!

Du ved det måske, men der er udsolgt. Jeg var på Roskilde festival i juli og så ham! Det var bare så superfedt, så det skal jeg bare igen. Og nu med et par tøser som også kan lide ham, og ikke med min mand der står ved siden af og gir to tomler op i ren ironi :crazy: Eller han synes han er dygtig, han er bare ikke helt vild med musikken... Jeg tager, modsat af ham, bare helt af.... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tøser.. Kan kun være enige med jer. Tiësto er det ultimative spinning musik.. :4thumbup: Hvis jeg måtte bestemme, og det må jeg jo nogle gange, så må man køre til det hele tiden (så er det bare ikke alle, der gider være med på ens timer..... øv :blush: ), men der er bare ikke noget som et fedt T mix, der kan få pulsen helt op og ringe, sveden flyde og bare flyde flyde afsted..... :wub: Nå nu kan det ikke være anderledes....der skal køres Tiësto på min sidste time i scan.. :blink::devil:post-6917-1194600486.gif

Happy training spiderwoman... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, godt at høre jeg ikke er den eneste "uvidende". Må jo hellere komme i morgen og få lidt "opdragelse".

Ej, problemet er jo, at jeg sikkert godt kender musikken, er bare ikke så god til det der med at sætte navn på kunstneren :blush:

Det er heller ikke ret nemt, for mange af DJ'sene lyder meget ens... Paul Oakenfold, Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, DJ Steveboy, DJ Tiësto. Nej det er sgu ikke nemt candy.. :w00t: Men samlet set.....fede er de... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nåh, ok!

Du ved det måske, men der er udsolgt. Jeg var på Roskilde festival i juli og så ham! Det var bare så superfedt, så det skal jeg bare igen. Og nu med et par tøser som også kan lide ham, og ikke med min mand der står ved siden af og gir to tomler op i ren ironi :crazy: Eller han synes han er dygtig, han er bare ikke helt vild med musikken... Jeg tager, modsat af ham, bare helt af.... :w00t:

Ja, jeg ved godt at der er udsolgt, så jeg skal nok være lidt kreativ, hvis jeg forsøger mig :4whistling:

Og jeg får endnu mere lyst til at komme med, når du skriver sådan om det.... Under alle omstændigheder må du have rigtig godt fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke ret nemt, for mange af DJ'sene lyder meget ens... Paul Oakenfold, Paul Van Dyk, Armin Van Buuren, DJ Steveboy, DJ Tiësto. Nej det er sgu ikke nemt candy.. :w00t: Men samlet set.....fede er de... :wub:

Det har du nemlig helt ret i. Jeg har også bare kastet mig over Tiësto, fordi jeg blev introduceret til ham og så er det bare en genre jeg synes vældig godt om :wub: men godt med lidt nye navne når jeg skal have suppleret samlingen :wink:

Kan da lige give en anden anbefaling: Trentemøller - Chronicles :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det har du nemlig helt ret i. Jeg har også bare kastet mig over Tiësto, fordi jeg blev introduceret til ham og så er det bare en genre jeg synes vældig godt om :wub: men godt med lidt nye navne når jeg skal have suppleret samlingen :wink:

Kan da lige give en anden anbefaling: Trentemøller - Chronicles :wub:

Uj ja glemte Trentemøller. Er selv meget stor Armin Van Buuren faaaan.... lækker trance... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved godt at der er udsolgt, så jeg skal nok være lidt kreativ, hvis jeg forsøger mig :4whistling:

Og jeg får endnu mere lyst til at komme med, når du skriver sådan om det.... Under alle omstændigheder må du have rigtig godt fornøjelse :smile:

Mange tak! Du vil nok ikke angre hvis du kommer!!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share