MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Hej Marianne :flowers:

Rigtig flot dødløft. :1356: Bruger du ikke straps? Det kan i hvert fald afhjælpe problemet med træthed i hænderne. :smile:

- Pia (Bambi)

Mange tak :smile:

Nej, jeg har ikke brugt straps endnu, for det har jo ikke været så tungt igen :blush: men det kan da godt være, jeg skal til at gøre det, så det ikke bliver grebet der er begrænsende.

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22. november 2007

Pheew – lang dag på jobbet, men jeg fik da en del fra hånden :smile:

Heldigvis var det i dag blevet tid til noget tung træning - jeg var ved at blive helt rastløs på min hviledag i går :4jumpy:

cooltext71795284di1.gif

Startede blødt ud med

Concept2, 1000 m, 4:10 min

Squat

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 76 kg

I dag uden tudepude :wink: Det var sådan set ok. Jeg skal bare sørge for at lægge stangen der, hvor der faktisk er lidt masse :devil:

Good mornings

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 51 kg

Stiff legged dead lift

8 * 71 kg

8 * 81 kg

8 * 81 kg

Jeg holdt med overhåndsgreb i de to første sæt og mixed greb i sidste sæt. Så var jeg ikke ved at tabe stangen som sidste gang, men den er stadig tung.... men nem :spiderman:

Seated Leg Curl

10 * 55 kg

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

8 * 62.5 kg

Walking lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Det er helt vildt så forpustet jeg bliver af det her :devil::laugh::wub:

Tid til lidt skulder-halløj blandet med

Ab roll

5 sæt * 8 reps

Push ups

3 sæt * 10 reps

Lateral flexion

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Udstrækning og så hjem og spise ratatouille med kyllingfillet. Det bliver man stor og stærk af :4mewantfood:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 23. november 2007

Jeg har godt nok haft DOMS i både ben, balder og mave i dag. Det plejer jeg ellers ikke være så plaget af, men egentlig meget rart at mærke igen :blush: Dagens træning startede ud med lidt skulder-tam-tam (udvalgte øvelser :4whistling:) Jeg kunne ikke nå så meget inden jeg skulle til

Spinning Øvet

Pulsdata :heartpump:

Max 175

Gns 156

Jeg glemte at stoppe pulsuret, da timen var færdig, så gennemsnitspulsen er i realiteten lidt højere. Der var en del stående tempo-kørsel i slutningen af timen og det der skulle mærkes i lårene gik direkte i mine DOMS'ede balder - av av av :biggrin:

Resten af centeret var i gang med disco-fredag-biceps-pecs-pump-træning, da jeg gik i omklædningen :laugh::wub:

Post-træning blev en cafétur med et par veninder og Candygirl. blev der snakket igennem - super-hyggeligt :beerchug:

- Marianne :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Laver du selv disse fine effekter på computeren og i så fald hvordan? :blush: Du kan sikkert slet ikke forstå hvorfor jeg spørger, for jeg er jo ikke sådan en der udsmykker min log. :4whistling: :4whistling: :innocent::laugh:

- Pia (Bambi)

Det gør jeg nemlig :laugh:

Jeg har brugt denne side her. Der er ikke vildt mange forskellige designs, men med farver og skrifttyper kan de alligevel varieres en del. Og der er sikkert mange andre lignende sider :smile:

Jeg glæder mig til at se din kreativitet folde sig ud :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Spinning Øvet

Pulsdata :heartpump:

Max 175

Gns 156

Jeg glemte at stoppe pulsuret, da timen var færdig, så gennemsnitspulsen er i realiteten lidt højere. Der var en del stående tempo-kørsel i slutningen af timen og det der skulle mærkes i lårene gik direkte i mine DOMS'ede balder - av av av :biggrin:

Resten af centeret var i gang med disco-fredag-biceps-pecs-pump-træning, da jeg gik i omklædningen :laugh::wub:

Post-træning blev en cafétur med et par veninder og Candygirl. blev der snakket igennem - super-hyggeligt :beerchug:

- Marianne :flowers:

Nu ved jeg jo tilfældigvis, at du har fået ny træningssoftware og der kan man altså nøjes med at vælge en del af træningen, og dermed kun se gns.pulsen for den valgte del. :4smartass:

Den valgte del er markeret med blåt, men kan "un-vælge" ved at højreklikke under den blå linie og derefter vælge den del at træning man vil have med (markøren skal være over den blå linie).

Og tak for træning + cafépas igår, godt du fik mig hevet med :bigsmile: Og godt liiige at have tid til at snakke om lidt mere end man kan nå i løbet af et normalt omklædningspas (sådan ét tager jo ikke særlig lang tid :innocent: )

Og kan du så komme på Facebook - selv min mor er der nu :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg jo tilfældigvis, at du har fået ny træningssoftware og der kan man altså nøjes med at vælge en del af træningen, og dermed kun se gns.pulsen for den valgte del. :4smartass:

Den valgte del er markeret med blåt, men kan "un-vælge" ved at højreklikke under den blå linie og derefter vælge den del at træning man vil have med (markøren skal være over den blå linie).

Tak for den fine forklaring - jeg har nok ikke brugt så meget tid på at sætte mig ind i det endnu :4whistling: Nu hedder det så

Pulsdata :heartpump:

Max 172

Gns 160 :4thumbup:

Og tak for træning + cafépas igår, godt du fik mig hevet med :bigsmile: Og godt liiige at have tid til at snakke om lidt mere end man kan nå i løbet af et normalt omklædningspas (sådan ét tager jo ikke særlig lang tid :innocent: )

Og kan du så komme på Facebook - selv min mor er der nu :4thumbup:

Nej, nu er jeg jo hurtigere end min egen skygge i et omklædningsrum, så der bliver ikke snakket meget :4whistling:

@Facebook - jeg lurer lige på det, for jeg vil da gerne se din mor... :unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak for den fine forklaring - jeg har nok ikke brugt så meget tid på at sætte mig ind i det endnu :4whistling: Nu hedder det så

@Facebook - jeg lurer lige på det, for jeg vil da gerne se din mor... :unsure::tongue:

Altid til tjeneste :innocent:

Ok, måske forkert smileyvalg :laugh: Men du ved hvad jeg mener, så jeg undlader, at uddbyde det yderligere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. november 2007

Startede træningen med skulder-udstræk og -elastik-gøgl :4thumbup: Ind i mellem øvelserne tog jeg

Weighted Lying leg raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

og lidt uden vægt for de skrå mave-muller.

Vertical Leg-Hip Raise

10

10

Jeg har ikke lavet den længe, da jeg synes det var lidt hårdt i skulderen, men i dag forsøgte jeg lige og det gik fint. Jeg synes, det er svært at ramme musklerne i nederste del af maven, men det gør den her :smile:

Deadlift

7 * 61 kg

7 * 71 kg

7 * 81 kg

2+6 * 86 kg

Jeg måtte lige skifte fra overhåndsgreb til mixed greb på sidste sæt, da jeg var ved at tabe stangen :blush:

Sumo deadlift

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 51 kg

Seated Cable row

10 * 35 kg

10 * 37.5 kg

8 * 40 kg

10 * 42.5 kg

Standing Calf raise i Smith

10 * 60

10 * 60

10 * 60

10 * 60

supersættet med

BB Bend over row

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Lever seated rotary calf

10 * 45 kg

10 * 47.5 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Udstræk af de ømme skanker :bigsmile: Bliver spændende at se om de er klar til spinning i morgen :unsure: Under alle omstændigheder bliver det nok ikke max intensitet fra min side :smile:

Alt i alt en rigtig god træning.

- Marianne - Og det er jo lørdag :wink:girl02cr1.gif

Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg nemlig :laugh:

Jeg har brugt denne side her. Der er ikke vildt mange forskellige designs, men med farver og skrifttyper kan de alligevel varieres en del. Og der er sikkert mange andre lignende sider :smile:

Jeg glæder mig til at se din kreativitet folde sig ud :bigsmile:

Hej igen Marianne. :smile:

Mange tak for linket. Jeg har allerede været ved at lege lidt med det, men hvis jeg skriver et lidt længere ord eller en sætning bestående af f.eks. 3 ord, så reduceret "billedet" når jeg uploader det her på siden. :unsure: Jeg gemmer mine billeder og skriftdesigns på photobucket.com, så laves det nemlig automatisk om til img-format. :smile: Hvordan gør du det, så størrelsen ikke reduceres? Nedskalere du det først på din pc og uploader det på photobucket bagefter?

Hilsen teknik- Pia. :wink::laugh:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej igen Marianne. :smile:

Mange tak for linket. Jeg har allerede været ved at lege lidt med det, men hvis jeg skriver et lidt længere ord eller en sætning bestående af f.eks. 3 ord, så reduceret "billedet" når jeg uploader det her på siden. :unsure: Jeg gemmer mine billeder og skriftdesigns på photobucket.com, så laves det nemlig automatisk om til img-format. :smile: Hvordan gør du det, så størrelsen ikke reduceres? Nedskalere du det først på din pc og uploader det på photobucket bagefter?

Hilsen teknik- Pia. :wink::laugh:

Hej - altid til tjeneste :smile:

Jeg fifler lidt med størrelsen, så det kommer til at passe :laugh: Nu er jeg jo ikke prof til at lave de her logo's, men enten reducerer jeg på websitet eller jeg gør det efter down load. På min egen comp plejer jeg at bruge programmet IrfanView til at tilpasse størrelsen. Jeg uploader til ImageShack.us inden jeg uploader på MOL. Jeg er ikke lige klar over, hvilket format det bliver til, men det virker :smile: Jeg mener at have læst, at grænsen for at billeder reduceres på MOL er 500 pixels i bredden. Det kan du chekke i stifinderen, hvis du vælger visningen 'detaljer' :smile: Håber det hjælper dig lidt (og at jeg ikke har eksponeret total uvidenhed for, hvordan man gør det smartest :tongue:)

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 25. november 2007

Morgenspinning i Adelgade efter aaaalt for lidt søvn (igen :dry:) Jeg er en :clown2: til at komme i seng i fornuftig tid :nonono: Det skal nu ikke være min undskyldning for ikke at køre hårdt - det var vist mere et spørgsmål om, at jeg i forvejen var temmelig træt i ben og lænd. Især den stående tempo kørsel går bedst, hvis man er frisk :wink: Heldigvis var det en udholdenhedstime, så det var ikke de helt store belastninger der skulle køres med. Jeg gik dog både lidt under og over udmeldingerne undervejs :blush:

Pulsdata :heartpump:

Max 168

Gns 155

Lidt skulderøvelser blev kørt før og efter timen.

Bagefter brunch på National museet med Candygirl, SNF og Arne :4mewantfood: :blahblah: Hyggeligt selskab med andre MOL-spinnere :smile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. november 2007

Mandagsspinning i Adelgade - Spinning Øvet.

Jeg kom lidt tidligt i centeret, så kunne starte på skulderøvelser inden timen og stødte der på SNF, der var ved at afslutte sin styrketræning :smile:

Min krop siger til mig, at den gerne vil have en hviledag snart, så styrketræningen blev droppet bagefter og jeg tror det bliver til en hviledag i morgen. Ser lige på dagsformen :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 168

Gns 152 :blush:

Det var sidste gang med novembers mandagsprogram. Jeg glæder mig til at prøve decembers, for det lyder godt :devil:

Efter timen fik jeg afsluttet skulder-udfordringen :4thumbup: og lavet lidt for maven

Weighted Crunches

10 * 10 kg (H+V+M)

10 * 10 kg (H+V+M)

10 * 10 kg (H+V+M)

Lying leg raise

10

10

10

Jeg fik forresten lige prøvet at lave dips i går - 3 stk blev det til :4jumpy: Der var helt sikkert til mere, men jeg er ikke sikker på, det er en øvelse, der er optimal for skulderen, så jeg holder lige spændingen lidt længere tid :smile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg kom lidt tidligt i centeret, så kunne starte på skulderøvelser inden timen og stødte der på SNF, der var ved at afslutte sin styrketræning :smile:

Hej Marianne :cool:

Hvor er jeg bare ærgeligpost-15167-1196107515.gif på dine vegne over at din skulder stadig driller dig :unhappy: .

Tålmodig er desværre et kodeord her :wink:

Og tillykke med dine dips :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 28. november 2007

Dagen startede lidt hektisk med besøg hos fysioterapeut for at få kigget på skulder igen. Vi var enige om, at den ikke er meget bedre end da jeg startede behandlingen. Han havde været herinde og kigge med i loggen og mente ikke det var en god idé at køre dødløft og rows, så de er nu også ude af styrketræningsprogrammet :unhappy: Det gjorde mig godt nok lidt modløs, for så er der da ikke mange øvelser tilbage :cry:

Der er jo ikke andet at gøre lige nu, end virkelig passe på at jeg ikke presser skulderen unødigt og håbe at den så snart bliver bedre. Derfor stod resten af det ambuterede styrketræningsprogram også for en mindre omstrukturering, så jeg ikke skulle stå med vægtstang på nakken og få et træk på forsiden af skulderen ved det.

Skulderøvelserne blev kørt igennem og varieret med

Ab roll

6s * 8 r

og så var det tid til styrketræning :bigsmile:

Front squat

6 * 31 kg

6 * 41 kg

6 * 51 kg

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

Det må være squat-variationen jeg kører lige nu. Jeg forsøgte mig både med krydsgreb og VL-greb. Det gjorde vildt ondt i håndleddene at lave VL-greb, så krydsgreb blev det :wink: og jeg fik også sporet mig nogenlunde ind på, hvilken vægt jeg kan starte ud på her. Jeg synes fokus ændres meget fra at være en styrkeøvelse for benene i Back-squat til at være en balance-øvelse i front-squat. Vægtstangen ligger overhovedet ikke lige så stabilt foran :dry: Måske det bliver bedre når jeg får øvet mig lidt mere på den.

Good morning

3 * 41 kg

Blev droppet, da det bare gjorde ondt i skulderen. I stedet forsøgte jeg med en vægtskive på brystet

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Kunne næsten ikke mærkes… så jeg gik videre til

Hyperextensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Den blev da sådan okay tung og fik godt fat i hele bagsiden :smile:

Leg curls

10 * 55 kg

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

6 * 60 kg

Seated leg press

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 90 kg

Lateral Flexion

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Helt igennem en ganske kedelig træning. Jeg ramte slet ikke den intensitet, jeg normalt kører med. Om det skyldtes det lidt trykkede humør eller at jeg kørte flere maskiner ved jeg ikke, men det skal gerne blive bedre næste gang :hands:

Til sidst udstrækning og balancekunster på bold :tongue:

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Heysa Marianne.. :cool:

Sku da nogle gode træningspas du får fyret af.. :superman: ved ikke hvorfor men havde en ide om at du var en lille spinningschik.. og så finder jeg en sej tøs der køre frontsquat dødløft osv.. :w00t::tongue:

Er du ligesom signe (SNF) der er billede sky, eller er det bare mig som ikke kan finde nogle af dig.. :wink:

Knus Nille

Link to comment
Share on other sites

Heysa Marianne.. :cool:

Sku da nogle gode træningspas du får fyret af.. :superman: ved ikke hvorfor men havde en ide om at du var en lille spinningschik.. og så finder jeg en sej tøs der køre frontsquat dødløft osv.. :w00t::tongue:

Er du ligesom signe (SNF) der er billede sky, eller er det bare mig som ikke kan finde nogle af dig.. :wink:

Knus Nille

Hej Nille :flowers:

Dejligt indlæg fra dig der :blush:

Når du ikke har opdaget, at det ikke kun er spinning det hele er det jo nok fordi du ikke har fulgt med i transformationen fra aerobic/spinning-chik til styrke/spinning-chik, som er sket indenfor de sidste 3 mdr :laugh::tongue: Tidligere var det tungeste jeg lavede pump-timer :wink:

Jeg er ikke helt ligeså sky som SNF. Der er et billede af mig i indlægget her, meeeennn.... det kunne da godt være man skulle lave et galleri :unsure: Stay tuned :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. november 2007

Jeg havde ikke taget træningstøj med på arbejde i dag, men da jeg kom hjem synes jeg valget mellem vasketøj eller træning var meget let.... Det blev til fordel for træning :laugh: Humøret er forøvrigt mærkbart bedre end i går :bigsmile:

Startede med lidt skulder-tam-tam krydret med

Ab roll

4s * 8 reps

Styrketræning :yahoo:

Et-benet Stiff legged dead lift med håndvægte

6 * 14 kg (H+V)

6 * 14 kg (H+V)

6 * 14 kg (H+V)

6 * 14 kg (H+V)

Jeg fatter stadig ikke, hvorfor den er så hård i forhold til almindelig BB SLDL, men det er jo bare nice :firebounce:

Standig Calf raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Seated Rotary Calf

10 * 45 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Leg Extensions

10 * 35 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

Wow - den fik godt nok fat i skinkerne - især Vastus Medialis (Internus) :4smartass:

Weighted Lying leg raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Udstræk for at få de lange og smidige muskler :wink:

Styrketræningen var igen lidt anderledes, men blev egentlig en ganske god Work out :cooldance:

- Marianne.

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share