MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Hvordan skal man også nogensinde lære det, med de navne, når instruktøreren ikke siger det undervejs

Burde være ligesom i busse: "Næste stop (sang) Trianglen (Trentemöller)"

Ville da gøre det hele lidt lettere :innocent:

Man kunne jo simpelthen spørge de instruktører, som man synes spiller noget godt musik :smile: Det var hvad jeg gjorde, selv om det kan være lidt svært at beskrive "den der sang, hvor det lyder sådan dunk dunk dunk doo doo Aaaahhhh doo doo " :laugh:

Du vil sikkert kunne sige "den der sang i anden pulsinterval efter 13:15 min, hvor vi skulle ligge mellem FYS 7½ og 8?" :tongue:

EDIT: Jeg har så faktisk prøvet at køre hos en instruktør, som lød som en dj fra en lokal-radio. Det fungerer altså ikke særlig godt :hmmm:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 9. november 2007

I morges var jeg til fysioterapeut for at få kontrolleret at det hele går den rigtige vej. Jeg har ikke samme ømhed i skulderen længere, men der er stadig lidt og jeg sover stadig ikke på den højre side. Jeg blev testet og vredet og skulle lave et par øvelser. Jeg er åbenbart et lidt kompliceret tilfælde :tongue: han var i hvert fald lidt i tvivl om, hvad næste trin skulle være. Overvejelserne gik bl.a. på om jeg skal have en shockwave-behandling. Jeg har søgt lidt på nettet for at se, hvad det går ud på, men kan ikke helt gennemskue hvor anerkendt en behandling det er. Hvis andre er interesserede, kan man læse lidt om det her. Jeg vil meget gerne høre om det, hvis der er nogen af jer læsere, der har erfaring med behandlingen :smile:

Jeg fik et par nye øvelser jeg skal lave og fik vist en ny måde at lave push ups. Han kaldte det push ups med plus. Det går ud på, at når man er i den position, hvor man har strakte arme skal man sprede skulderbladene og samle dem igen inden man går ned i den lave position igen.

Jeg skal mødes med fyssen igen om næsten 3 uger, så nedtællingen af mit skulder program stoppes nu :unhappy: Jeg har nok været lidt for fokuseret på, at han nævnte de 4 uger sidst jeg mødtes med ham. Han fik dog også nævnt undervejs, at jeg er stærk i den øvre ryg, så det var jo meget rart at høre :blush: Jeg ved selvfølgelig ikke om han er mere vant til at behandle pensionister :laugh:

Summa sumarum… Jeg fortsætter med skulderprogram et stykke tid endnu og glæder mig til jeg kan lave rigtige frivægtsøvelser for skulder, bryst og arme :dry:

Programmet skulle jo også gennemføres i dag, så endnu engang skulder-rehab-program :smile:

Nu fik jeg jo ikke lavet nogle rows i går og maven er lidt træt af at få tæsk hver gang, så det adspredende indslag blev til

Barbell Bent Over Row

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

Måske tog jeg faktisk et sæt mere – der gik lidt kludder i tællingen undervejs :4whistling: :blush: Det er første gang jeg kører øvelsen (siden min Pump-tid), så jeg skulle lige spore mig ind på, hvor meget jeg kunne løfte. Når øvelsen bliver en del af mit styrkeprogram, vil jeg nok tage lidt færre gentagelser og så øge vægten en smule. På den anden side blev de 6-7 sæt jeg tog i dag taget over 50 min, så det…:unsure: Jeg må nok prøve mig lidt mere frem næste gang.

Ellers var der en del mennesker i centeret. Der var i hvert fald trængsel i frivægtsområdet :wink: Jeg tror, der var en del, der skulle have pump på bryst og biceps – det er jo fredag :bigsmile: Det er så sødt hvad gutterne gør for de søde piger de skal ud og møde :wub:

God fredag MOL’ere

- Marianne :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 10. november 2007

Spinning-øvet i Adelgade. Tiësto-event, hvilket betød, at der kun blev spillet tiësto musik og på denne time kun fra det nye album :smile: Jeg tror, jeg har kørt til en del af det tidligere, og det er stadig god musik :wub:

Mit pulsur fik aldrig fat i mit pulssignal, så der er ikke nogle stats fra timen. Jeg kørte dog rimelig hårdt, men kunne tydeligt mærke torsdagens læg-træning (det kunne jeg faktisk allerede da jeg stod ud af sengen i morges :blush::laugh:)

Candygirl var med – dejligt at se hende igen :smile: Og vi fik da også snakket lidt bagefter – eller faktisk så meget at vi blev vældig kolde begge to :cold:

Efter et lille tøjskift var jeg klar til skulder-rehab-program, men det kørte bare ikke rigtig i dag. Jeg var træt i armen, så jeg lavede nogle få øvelser og stræk og valgte så at gå over til styrketræning.

Jeg havde besluttet at køre en let dag med fokus på teknik, men undervejs fik jeg lyst til at prøve nogle andre øvelser, så det blev til:

Back squat

6 * 31 kg

8 * 31 kg

8 * 51 kg

Suppersættet med

Front squat

6 * 31 kg

8 * 31 kg

4 * 51 kg :blush: ups

Jeg har ikke prøvet front squat tidligere og havde heller ikke lige fået læst på, hvordan den udføres. Synes da det er lidt tungt at holde vægtstangen der foran :unsure:

Et-benet squat

5 * (H+V) * 6 kg

5 * (H+V) * 6 kg

5 * (H+V) * 6 kg

Vægten var mest for balance. Jeg forsøgte mig med noget pistol-agtigt først, men jeg skal vist have lidt mere styr på den inden jeg gør det igen. I stedet blev det hvor den løftede fod føres bagud.

Et-benet stiff legged dead lift (DB i hver hånd)

5 * (H+V) * 14 kg

5 * (H+V) * 14 kg

5 * (H+V) * BW

5 * (H+V) * 7 kg

Argh… The burn :firebounce: Det var helt vildt som den brændte i lænden, så jeg måtte lige have et sæt uden vægt og et sæt med bare 7 kg og mellem hver sæt sidde og forsøge at strække lænden. Jeg forstår det ikke rigtigt, for jeg løfter da meget mere i BB-SLDL :unsure:

Leg press (maskine) et ben af gangen

5 * (H+V) * 40 kg

5 * (H+V) * 40 kg

5 * (H+V) * 40 kg

Leg curl (maskine) et ben af gangen

10 * (H+V) 30 kg

10 * (H+V) 32.5 kg

10 * (H+V) 32.5 kg

10 * (H+V) 35 kg

Det var egentlig meningen, at jeg ville tage det halve af den vægt jeg normalt kører med (50-60 kg) men nu blev det endnu engang bevist, at jeg ikke kan hovedregne mens jeg træner :laugh: Da det så i princippet måtte betyde, at jeg kunne tage 70 kg med begge ben skulle det jo lige prøves. Det var hårdt, men tog da et par reps :smile:

Til sidst lidt udstræk og mave-halløj, men ikke værd at skrive ned.

Det blev en ganske ustruktureret, ad hoc-præget træning, men det var nu også sjovt nok og det med at køre benene enkeltvis er vist en meget god idé en gang i mellem.

- Marianne :spiderman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 12. november 2007

Pyha, det var glat i morges. Jeg så en pige, der vist var kommet lidt til skade efter et sammenstød på cykelstien. Jeg selv måtte afværge et styrt ved næsten at gå i split :w00t: og det kan jeg altså ikke :wink:

Dagens træning startede med spinning i Adelgade, med Candygirl som hyggeligt selskab :smile: Programmet har vi kørt til før. I dag havde jeg superfriske ben og så var det som om det var et helt andet program, end sidst hvor jeg havde styrketrænet ben dagen før. Jeg kunne slet ikke holde pulsen nede og der var bare flydende flow :wub:

Pulsdata :heartpump:

Max 177

Gns 161

Centeret var totalt fyldt, så det var godt jeg kunne trække mig tilbage til et hjørne og hygge mig med mine frekin’ fuckin’ skulder-elastik-øvelser. Ja – i dag kedede de mig altså en hel del :dry:

Eeeendelig blev det tid til styrketræning :wub: Stadig totalt fyldt, så rækkefølgen blev lidt alternativ

Seated Cable row

10 * 32.5 kg

10 * 35 kg

10 * 37.5 kg

8 * 40 kg

Dead lift

5 * 61 kg

5 * 61 kg

5 * 66 kg

5 * 66 kg

5 * 66 kg

Sumo dead lift

5 * 51 kg

5 * 51 kg

5 * 61 kg

Bed godt :devil: Faktisk var jeg temmelig svimmel mellem sættene og måtte lige få vejret inden næste sæt :laugh:

Lateral flexion

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

DB row

8 * 22 kg (H+V)

8 * 22 kg (H+V)

8 * 22 kg (H+V)

Ny øvelse. Den var måske lidt for tung, men …. Det skal jo heller ikke være for nemt :wink:

Standing Calf raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Spændende om jeg skal have glæde af DOMS i fire dage igen. Jeg kunne stadig mærke at læggene var blevet trænet i torsdags :blush:

Til sidst lidt udstrækning, bad og så ud til en flad cykel… Argh…. Det passer bare ikke særlig godt, at jeg ikke har nogen cykel i morgen. Må udtænke mig en plan…

God valg-dag i morgen MOL’ere

- Marianne :4george:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 11. november 2007

Troppede op i Fdk - Falconer. Det blev til supersæt mellem

Spa * 3

Dampbad * 3

Sauna *3

Det hårdeste var at gå de to etager op fra kælderen til udgangen og turen ind mod byen, hvor jeg curlede en kop kaffe noget af vejen :tongue:

- Marianne.

Tænkte lige: Hvor har jeg været henne i dag, hvis Marinne har været på Falconer uglystupid2.gif

Men så læste jeg overskriften, det sku smart med sådan nogen :innocent:

Og selvom man har trænet, så kan det meget vel være det hårdeste at gå de to etager op... det er bare ikke menneskeligt, når man lige har trænet igennem + gennemført et hårdt omklædningspas :crazy: ...altså der er jo elevator, men det kan man sku da ikke bruge i et fitness center :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Tænkte lige: Hvor har jeg været henne i dag, hvis Marinne har været på Falconer uglystupid2.gif

Men så læste jeg overskriften, det sku smart med sådan nogen :innocent:

Og selvom man har trænet, så kan det meget vel være det hårdeste at gå de to etager op... det er bare ikke menneskeligt, når man lige har trænet igennem + gennemført et hårdt omklædningspas :crazy: ...altså der er jo elevator, men det kan man sku da ikke bruge i et fitness center :nonono:

Lige præcis :tongue: (Måske man kunne gentage en del af det på torsdag?)

Har den unge frøken været ude af døren igen her til aften? :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis :tongue: (Måske man kunne gentage en del af det på torsdag?)

Har den unge frøken været ude af døren igen her til aften? :4whistling:

Kunne man da eventuelt godt - min træningsaftale blev "desværre" aflyst, så svømmetøjet ligger stadig i tasken (hvis det var det, du hentydede til?)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. november 2007

Endnu engang et overfyldt center. Jeg forstår ikke, hvad der sker. Hvor kommer alle de mennesker fra? Er det fordi udendørssæsonen er ved at være ovre, at de myldrer ind og tager MIN plads? Heldigvis kan jeg bare lave mine skulderøvelser mens der er flest og så gå i gang med den rigtige træning når de begynder at smutte hjem :wink:

I mellem elastikøvelserne lavede jeg

Ab roll

8 sæt * 8 reps

Lidt sved på panden vha. 10 min cross trainer og

Concept2, 500 m, 1:47.1 min

Og så…… ta da daaaaa….. var det tid for:

cooltext71199037pd3.gif

Desværre var der en pige, der lige var gået i gang med squat-stativet. Men hun lavede jo også lunges med 2 * 5 kg på stangen :mad: men så kunne jeg jo lige få taget lidt mere for maven

Twisting crunches

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

:yahoo: Så var squat-stativet mit, men efter éet opvarmningssæt kommer der en, der gerne ville køre i mellem :dry: Det var nu meget hyggeligt for en gangs skyld :smile:

Squat

6 * 61 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 81 kg

:cheer: De sidste var nok ikke helt dybe nok, men de var også tunge :gal: Første gang med 81 kg squat :devil:

Good morning

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 51 kg

Ja, det var vist nok også første gang på 51 kg :devil:

Stiff legged Dead Lift

8 * 71 kg

8 * 81 kg

6 * 91 kg

6 * 71 kg

Jeg tror snart jeg skal til at notere PR’s. Det bliver sværere og sværere at sætte vægten op. Første gang på 91 kg :devil:

Men så måtte jeg også lige hen og ligge og for at strække lænden den anden vej :laugh:

Leg Curl

10 * 52.5 kg

8 * 55 kg

8 * 57.5 kg

6 * 62.5

Ups - også første gang på 62.5 kg :devil:

Walking lunges

20 skridt * 25 kg

20 skridt * 25 kg

20 skridt * 25 kg

20 skridt * 25 kg

20 skridt * BW

20 skridt * BW

Desværre var 30 kg stangen optaget :sneaky2:

Og så kunne jeg også lige tage lidt mere for maven, så jeg ikke behøver tænke på det i morgen

Weighted Lying leg raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Og så lidt udstrækning og leg på swiss ball. Jeg havde snakket med en gut mens jeg lavede skulderøvelser. Han stod på en swiss ball og lavede air-squats, så jeg fik lidt fifs til, hvordan man kommer op at stå på sådan en. Det er noget med at kravle op ved ribben i første omgang, så det forsøgte jeg. Jeg var dog temmelig ristet i mave og ben, så der var ikke så meget funktionalitet tilbage. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, hvis civilisationen bryder sammen og jeg får brug for at stå på en stor bold :unhappy:

Heldigvis var der medvind på cykelstien hjemad :tongue:

- Marianne.

Edit: Bare sådan lidt skrivefejl rettet :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og så…… ta da daaaaa….. var det tid for:

cooltext71199037pd3.gif

lolzors! BB!

Og så lidt udstrækning og leg på swiss ball. Jeg havde snakket med en gut mens jeg lavede skulderøvelser. Han stod på en swiss ball og lavede air-squats, så jeg fik lidt fifs til, hvordan man kommer op at stå på sådan en. Det er noget med at kravle op ved ribben i første omgang, så det forsøgte jeg. Jeg var dog temmelig ristet i mave og ben, så der var ikke så meget funktionalitet tilbage. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, hvis civilisationen bryder sammen og jeg får brug for at stå på en stor bold :unhappy:

ROFLLOLZORSCOPTERSKATEZORS!

Link to comment
Share on other sites

Og så lidt udstrækning og leg på swiss ball. Jeg havde snakket med en gut mens jeg lavede skulderøvelser. Han stod på en swiss ball og lavede air-squats, så jeg fik lidt fifs til, hvordan man kommer op at stå på sådan en. Det er noget med at kravle op ved ribben i første omgang, så det forsøgte jeg. Jeg var dog temmelig ristet i mave og ben, så der var ikke så meget funktionalitet tilbage. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, hvis civilisationen bryder sammen og jeg får brug for at stå på en stor bold :unhappy:

Massivt løftet, tøsen!! :4flex: :superman:

Jeg vil ikke råde dig til at tage fat i ribben første gang. Resultatet har jeg set nogle gange: Folk tror at de har balancen, giver slip på ribben og *SWOOOSHSMASK* Ansigtet eller albuerne tager fra i faldet fra ca. 2 m. højde.

Jeg vil råde dig til at finde balancen på knæene, derfra tage en fod fremad (lidt ala lunge), så to ben, så du sidder på hug i skovskiderstilling, finde balancen og derfra squatte den op. Så har du hele tiden en fornemmelse af hvor din krop er henne, fremfor at få en falsk tryghed vha. ribben.

Bare mine 5 cent til teknikken :smile:

Link to comment
Share on other sites

Massivt løftet, tøsen!! :4flex: :superman:

Jeg vil ikke råde dig til at tage fat i ribben første gang. Resultatet har jeg set nogle gange: Folk tror at de har balancen, giver slip på ribben og *SWOOOSHSMASK* Ansigtet eller albuerne tager fra i faldet fra ca. 2 m. højde.

Jeg vil råde dig til at finde balancen på knæene, derfra tage en fod fremad (lidt ala lunge), så to ben, så du sidder på hug i skovskiderstilling, finde balancen og derfra squatte den op. Så har du hele tiden en fornemmelse af hvor din krop er henne, fremfor at få en falsk tryghed vha. ribben.

Bare mine 5 cent til teknikken :smile:

Tak :blush:

Tak for tippet - det er bestemt værdsat :smile:

Det giver godt nok nogle grimme billeder på nethinden, med den beskrivelse af at skvatte ned af bolden. Og du har sikkert ret i, at det vil være ansigt og hænder der tager fra :unhappy:

Jeg har ret godt styr på, at sidde på knæ og rejst overkrop på bolden, men derfra er godt nok langt til at komme op at stå, synes jeg. Men jeg har jo god tid, og jeg synes det er meget sjovt at lege med, så det kommer nok.

God dag - Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. november 2007

Jeg havde en træningsaftale med Candygirl i Falconer om noget

cooltext71325726qu4.jpg

Spinnningtimen var en elitetime og for en gangs skyld kan jeg huske programmet, for det var ganske simpelt.

10 min opvarmning

4 min siddende dobbelttakt FYS 5

4 min siddende mellemtakt FYS 6

4 min stående enkelttakt FYS 7

3 min siddende dobbelttakt FYS 6

3 min siddende mellemtakt FYS 7

3 min stående enkelttakt FYS 8

2 min siddende dobbelttakt FYS 7

2 min siddende mellemtakt FYS 8

2 min stående enkelttakt FYS 9

1 min siddende dobbelttakt FYS 8

1 min siddende mellemtakt FYS 9

1 min stående enkelttakt FYS 10

2 min pause

1 min siddende dobbelttakt FYS 8

1 min siddende mellemtakt FYS 9

1 min stående enkelttakt FYS 10

Det var svært at holde pulsen så lav i starten af hovedserien og lidt underligt at det skulle tage over 25 min før vi ramte FYS 8, men det blev da hårdt nok til sidst :smile: Sidste interval blev dog ikke kørt helt efter udmeldingen. FYS 10 er bare hååårdt :devil: Jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor godt det gik, taget i betragtning at jeg styrketrænede ben i går :wink:

Pulsdata :heartpump:

Max 181 :gal:

Gns 158

Vi overvejede kort om vi skulle styrketræne lidt efter timen, men vi var vist begge mest klar til en tur i dampbad og spa. Det var vældig rart for de trætte ben og naturligvis hyggeligt selskab :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. november 2007

Startede med skulder-træning, adspredt med

Weighted side Crunch

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Weighted Crunch

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Jeg snakkede lidt med en fyr om min skulder mens jeg gennemførte programmet. Han fortalte, at hans kæreste ofte har fået shockwave-therapy og har været glad for det. Det er den første jeg har hørt om en, der har fået det, så det var jo lidt rart at høre. Han viste mig også en anden øvelse, jeg kunne lave for at aktivere musklerne omkring skulderbladene, hvilket han selv havde haft problemer med :smile:

Nå, men i gang med rigtig styrketræning

Deadlift

5 * 51 kg

5 * 51 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

Her skal vægten øges næste gang eller jeg skal starte lidt højere :smile:

Sumo Deadlift

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

Sidst blev jeg meget træt i lænden, så i dag prøvede jeg virkelig at fokusere på at aktivere gluteus. Jeg blev ikke så træt i lænden, men jeg synes nu heller ikke rigtig balde-aktiveringen virkede, så jeg ved ikke helt hvad jeg løftede med :unsure::laugh:

Seated Cable Row

10 * 32,5 kg

10 * 35 kg

10 * 37.5 kg

8 * 40 kg (piz :blush: samme som sidst)

DB one arm Row

8 * 20 kg (H+V)

8 * 20 kg (H+V)

8 * 20 kg (H+V)

Standing Calf Raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Til sidst lidt udstrækning og lidt mere mave- og bold-halløj.

Jeg havde set en ny maveøvelse, jeg ville prøve. Man ligger på ryggen som når man laver crunches. Hvis man har en træningsmakker skal han/hun tage fat om hælene og trække i dem, som om han vil strække benene, hvilken man så skal modvirke. Det betyder, at man ikke aktiverer hoftebøjerne når man laver sine crunches. Da jeg træner alene blev modstanden lavet vha. elastik i ribben og ned om benene. Det var helt vildt, så hård øvelsen blev af det :gal: men dejligt med lidt variation :smile:

- Marianne - og så lige fordi det er lørdag donnae0nq1.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde set en ny maveøvelse, jeg ville prøve. Man ligger på ryggen som når man laver crunches. Hvis man har en træningsmakker skal han/hun tage fat om hælene og trække i dem, som om han vil strække benene, hvilken man så skal modvirke. Det betyder, at man ikke aktiverer hoftebøjerne når man laver sine crunches. Da jeg træner alene blev modstanden lavet vha. elastik i ribben og ned om benene. Det var helt vildt, så hård øvelsen blev af det :gal: men dejligt med lidt variation :smile:

donnae0nq1.gif

Hmm... den tror jeg ikke helt jeg er med på...

Hvis jeg har forstået det rigtigt giver elastikken/makkeren et træk nedad i dine ben, som du skal stå imod = du trækker benene op imod dig selv = du flekterer i hoften eller laver et statisk hold henover hoften.

Hvordan hulen mener du at en flektion eller et statisk hold henover hoften ikke aktiverer hoftebøjerne??

For mig lyder det til at gøre det stik modsatte :smile:

... Og så synes jeg at du skal skifte Jacho ud med hende den søde i dit forrige indlæg :shades:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hmm... den tror jeg ikke helt jeg er med på...

Hvis jeg har forstået det rigtigt giver elastikken/makkeren et træk nedad i dine ben, som du skal stå imod = du trækker benene op imod dig selv = du flekterer i hoften eller laver et statisk hold henover hoften.

Hvordan hulen mener du at en flektion eller et statisk hold henover hoften ikke aktiverer hoftebøjerne??

For mig lyder det til at gøre det stik modsatte :smile:

... Og så synes jeg at du skal skifte Jacho ud med hende den søde i dit forrige indlæg :shades:

Måske tager jeg fejl - eller kan ikke forklare det ordentligt :unsure: Jeg tror pointen er, at fordi du bruger baglåret til at trække hælene op mod dig selv, kan du ikke samtidig aktivere hoftebøjerne når du laver crunch-bøjningen.

Da jeg prøvede øvelsen med elastik, var jeg ikke i tvivl om, at det var anderledes og hårdere. Hvis det stadig ikke giver mening, kan jeg lige prøve at få en bedre forklaring næste gang jeg ser ham, der viste øvelsen :smile:

Og mht. avatar så synes jeg faktisk også hun er meget sød, så hun kommer lige på som en prøve :wink: EDIT: Det går desværre ikke - hun er lidt for høj :unhappy:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 18. november 2007

Spinning øvet (75 min) i Adelgade. Timen blev kørt som en udholdenhedstime, dvs. ikke de store peaks i pulsen, men heller ingen pauser :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 173

Gns 158

Styrketræning

Squat

6 * 51 kg

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

6 * 71 kg

Ikke så høj vægt, men max fokus på mind-to-muscle :wink:

Goodmornings

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

Stiff legged dead lift

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Så er der simpelthen ikke luft til mere :devil:

Leg curl

10 * 52.5 kg

8 * 55 kg

8 * 57.5 kg

6 * 60 kg

Weighted Lying leg raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Lidt udstæk og :sun::tongue:

Det var jo lidt kort tid siden sidste træning i går eftermiddags og efter en spinningtime, så det var ikke dagen for nye PR’s, men fokus på teknik og hele træningspasset blev kørt med korte pauser for max intensitet :smile:

Skulder-øvelerne må jeg tage hjemme i aften :dry:

- Marianne :spiderman:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19. november 2007

Mandag = SpinningØvet i Adelgade

- og det var det også i dag. Kendt program, dog med et tvist :smile: Nivauet var lige skruet op med ½-1 point på FYS. Liiiidt ærgeligt eftersom jeg skulle køre restitutionsniveau som erstatning for hviledag :wink: derfor den ganske lave gennemsnitspuls.

Pulsdata :heartpump:

Max 170

Gns 151

Et af de sidste intervaller bliver kørt til Darude - Sandstorm. Jeg har kørt til det nummer virkelig mange gange, men det holder altså hver gang alligevel. I dag fik jeg spurgt om, hvem der spillede det og hvad det hed :wink:

Jeg har ofte styrketrænet her om mandagen efter spinning, men der er så overfyldt i centeret, at jeg droppede det i dag. I stedet tog jeg ud og spiste sushi :4mewantfood: Det var faktisk et udmærket bytte :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. november 2007

Jeg tog lidt tidligt fri for at komme ned og træne :smile: Hurra for flex-tid :cheer:

Opvarmning

Concept2,

1.500 m, 6:30 min

Stille og roligt

Deadlift

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 71 kg

6 * 81 kg

6 * 81 kg

De var faktisk ret nemme :wink: men jeg bliver godt nok træt i hænder og fingre :unhappy:

Sumo Dead lift

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 51 kg

Seated Cable Row

8 * 35 kg

8 * 37.5 kg

8 * 40 kg

8 * 42.5 kg

Standing Calf raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Lever seated Calf

10 * 40 kg

10 * 42.5 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

BB Bend over Row

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

Weighted Crunches

10 * 10 kg (H+V+M)

10 * 10 kg (H+V+M)

10 * 10 kg (H+V+M)

10 * 10 kg (H+V+M)

Det var alt i dag. Hurtigt og effektivt :bigsmile:

- Marianne :alright:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share