Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Prehn<< Tak :smile:

Hippo<< Ja, det er også fint nok. Jeg har jo kørt nogle lede bænk og dødløft med Reverse bands med dig nogle gange :4thumbup:

Idag:

25min massage af Quads og adduktorer. Adduktorene var dælme ømme hvilket sikkert skyldes min semi brede squat stand.

25min aerobic + Taekwondo

Ideen var bare at se hvordan man præstere efter en gang sportsmassage.

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Bænkpres - (10x20kg, 10x60kg, 6x90kg), 6sæt x 2reps med 120kg (Med konkurrence greb og pause i bunden. Farten kunne godt have været lidt bedre. Bænkpres i trøje i mandags sad lidt i kroppen endnu)

Boardpress - 3x150kg(4"), 3x160kg(4"), 3x170kg(4"), 3x180kg(4"), 3x160kg(3"), 3x160(3") (Fin runde. Lækkert at kører til høj klods så triceps virkeligt kan komme på arbejde :smile: )

Paused Squat(Let dag) - 5sæt x 3reps med 100kg (Er lidt brugt så smed 35kg af squatten. Der skal også squattes tungt i udstyr i overmorgen)

Dødløft - (Opvarmning) 5singels med 220kg (Ok, fin power her idag :smile: )

Gluteham Raise - 2sæt x 8reps

Dumbell frontraise - 3sæt x 8reps med 25kgs håndvægte (PR :smile: )

Plate Raise - 1sæt x 20reps med 25kgs skive

Isolated dumbell curls - 2sæt x 8reps med 20kgs håndvægt

Her hoppede jeg så på bøffens triceps program :blink::devil:

French press - 12x30kg, 14x50kg, 14x50kg, 8x60kg, 8x60kg, 6x65kg, 6x65kg

Stående enarms dumbell extension - 8x16kgs, 8x16kgs, 8x18kgs, 8x16kgs

Enarms kabel pushdown - 3sæt x 8reps

Rigtig god træningsrunde. Dødløften kørte godt og triceps blev smadret helt i sænk :cooldance: Tog det stille og roligt i squatten idag hvilket var tiltrængt.

Ellers var der masser af tosserne oppe og træne idag så det blev også til en masse kæwetræning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Squat i udstyr - (10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 2x140kg, 1x160)

2x215kg (Udemærket :smile: )

2x225kg (Nummer 2 lidt tung men eller ok)

2x235kg (PR :smile: Manglede dybde på den første men ellers nogenlunde)

Bænkpres i trøje - (20x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg)

1x160kg(2"Board)

1x160kg(1"Board)

(Var helt brændt AW i bænken. Mine Triceps var helt smadret fra i onsdags, så gad ikke mere. Selv 160kg var tungt :blink: Fra næste uge skal der skæres kraftigt på hjælpeøvelserne :nono: )

Lidt let mave, laterels og tatepress for at løsne lidt op i de DOMS prægede triceps.

Ja, lidt smadret i pressesturkturen idag. Men det er der heller ikke noget at sige til. Jeg tror bare der skal skæres ned på hjælpeøvelserne i næste uge og så skal der prottes godt aw med pilsnere i aften så der kan komme noget næring ud i armene :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du skal måske på katten og musen igen?
Hehe! Jeg var til en mediciner kollegie fest igår så kom ikke på Katten og Musen. Men det er ikke sidste gang jeg har været der :4thumbup:
Tillykke med rekorden

Hvilken dragt brugte du?

Mange tak :smile: Jeg skvattede i min egen Metal squatter. Du kan få din dragt tilbage meget snart. Ellers tak for lån :smile:

Jeg aner faktisk ikke hvorfor at jeg bedre kan løfte i min egen dragt, da den både er løsere omkring hoften og ikke så kraftig i materialet som Vikingen :blink:

Stropperne ser iøvrigt ud til at være ca. lige lange, så det er heller ikke der hemligheden er gemt.

Det er som om at Vikingen stopper dig mere promte i bunden mens Metallen hjælper en mere jævnt hele vejen op. Og da mit sticking point ligger ret langt oppe er det måske der at hemligheden ligger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak  Jeg skvattede i min egen Metal squatter. Du kan få din dragt tilbage meget snart. Ellers tak for lån 

Jeg aner faktisk ikke hvorfor at jeg bedre kan løfte i min egen dragt, da den både er løsere omkring hoften og ikke så kraftig i materialet som Vikingen 

Stropperne ser iøvrigt ud til at være ca. lige lange, så det er heller ikke der hemligheden er gemt.

Det er som om at Vikingen stopper dig mere promte i bunden mens Metallen hjælper en mere jævnt hele vejen op. Og da mit sticking point ligger ret langt oppe er det måske der at hemligheden ligger

Okay :smile: Det lyder godt, for i følge min egen plan skla jeg faktisk til at træne jævnligt i den, så passer faktisk meget godt... :blush::bigsmile:

En skam at du ikke kan bruge den dog... Men mon ikke vi skal have fat i en Titan, i stedet? Det virker jo for alle andre :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

En skam at du ikke kan bruge den dog... Men mon ikke vi skal have fat i en Titan, i stedet? Det virker jo for alle andre 

Ja, Titan er vidst noget der rykker. Bare se svagsquatteren Kern der kan lave raketter med 270kg i sådan en dragt selvom han højest kan lave 120kg RAW :laugh::tongue: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Wow, jeg må sådan en dragt, så skulle en squat på 85-90 kg være muligt på en god dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Poul<< Hehe, Ja og nogle medium stramme knæbind, så er den i hus :4thumbup:

Lidt ærgelig ligegyldig træning på kollegiet:

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Face pulls - 3sæt x 12-20reps

Laterels - 2sæt x 12reps med 12kgs håndvægt

Bænkpres - 6sæt x 3reps med 90kg (Gad sgu ikke rigtigt. Blev derfor kørt meget let. Stadig meget DOMS præget i triceps så pressede ikke igennem. Mange af reppene var jeg så doven at de blev liggende på brystet 5-10sek før jeg gad at presse dem op :laugh: )

Også lidt høj rep biceps med lette håndvægte og lidt posering :4flex: (Er sgu blevet lidt rigeligt blød i det efterhånden :raisebrow::innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Læg - 3-4sæt

Box squat (Lav) - (Opvarmning), 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg(PR. Udemærket. Stadig stærkere i alm. squat dog :smile: )

Box squat (Mellemhøj) - 3x180kg (Pænt tung)

Box squat (Høj) - 3x190kg, 3x200kg, 3x210kg (Let og med overskuu' :smile: )

Bænkpres med Bands - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 120kg (PR. God runde :smile: )

Kanin Bænkpres med bands - 3sæt x 3reps med 90kg

T-bar Rows - 4sæt x 8-12reps (Sad godt)

Dumbell sidebend - 2sæt x 12reps med 40kgs håndvægt (Meget let)

Mave i maskine - 2sæt x 12reps

Mågen - 2sæt x 12reps med 12kgs håndvægte (Stille og roligt)

Pinch gripping - 30kg, 25kg, 20kg + Coc træning da jeg kom hjem

Super god træningsrunde hvor jeg teamede op med Moos der var super lee' i squat idag. Man skal jo bare presse knægten lidt så sker der ting og sager :devil:

Jeg holdt godt igen med hjælpeøvelserne idag så jeg tog fra centret med overskuuu' :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Box squat (Lav) - (Opvarmning), 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg(PR. Udemærket. Stadig stærkere i alm. squat dog :smile: )

Box squat (Mellemhøj) - 3x180kg (Pænt tung)

Box squat (Høj) - 3x190kg, 3x200kg, 3x210kg (Let og med overskuu' :smile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Troels - Gawd dammit dude!!! Det er det vilde Sqaut du har gang i!!!! Hold da kæft det er sejt mand!!!!

L@rs

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC frem mod DM:

Paused squat - 5sæt x 3reps med 100kg :sleeping:

Dødløft - (2x135kg, 2x135kg, 1x150kg), 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x240kg (De 200kg var fine raketter. De 240kg hang dog lidt fast i lårene i toppen så ikke så kønt men nemt nok egentligt :smile: )

Bænkpres - 5sæt x 2reps med 120kg (Var ikke helt tilfreds med farten. Det blev dog bedre da jeg skældte mig selv lidt ud og fik ordentligt spænd på)

Boardpress(4") - 3x155kg, 3x165kg, 3x175kg, 3x185kg (Udemærket)

Dumbell Rows - 3sæt x 10-12reps med 40kgs håndvægt (Stille og roligt. Hver gang jeg kører denne øvelse synes jeg den er vildt god, men går altid væk fra den igen. Jeg fatter det ikke :laugh: Efter DM bliver der nød til at være plads til Dumbell Rows bare en enkelt gang om ugen :smile: )

Stille og rolig omgang hvor jeg teamede op med Hippo i squat og bænkpres. Champen, Norah, Henning og Overarmen var også at finde i centret idag. Hyggeligt :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC frem med DM:

Squat i udstyr - (10x20kg, 6x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x140kg, 1x160kg)

2x220kg (Gode nemme :smile: )

2x230kg (Jep jep)

2x240kg (PR. Både 1RM og 2RM. Nummer 2 var også godt tung :blink: Heldigvis havde jeg nogle gode spottere i Klausbælte taske(DAMN, den mand der massiv), Selvmordsjeppe og Kragefar. Mens Norah tjekkede dybde. :smile: Jeg manglede en smule dybde på de fleste reps idag. Men jeg er nu ikke nervøs for at jeg når dybden til DM :smile: )

Squat i halv dragt - 3sæt x 3reps med 140kg (Glemte at notere dem i første omgang)

Pull downs - 4sæt x 10reps

Bænkpres med bands - 10x30kg, 6x70kg, 2x110kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x155kg(PR :w00t: Ikke så kønne men kom op. Bandsne smider ca. 30kg ekstra i toppen og ca. 5kg i bunden. Lækker PR. Angel var den kompetent spotter :bigsmile: )

3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 6x110kg, 3x110kg, 3x110kg (De sidste 6sæt kørt med konkurrence greb, pause på brystet og fin stil :smile: )

Jeg vågnede op med tømmermænd og var stadig pæn bagstiv da jeg tog op i centeret, så jeg var lidt nervøs for at skulle stå med de 240kg på nakken idag :smile:

Det viste sig dog at være helt ubegrundet. Der var god power i stængerne idag og kg var rigtigt nemme at gå ud med :smile:

Der var også masser af power i bænkpressen. Det har hjulpet at jeg har skåret i hjælpeøvelserne i denne uge. Meget mere overskud til bænkpressen. :cooldance:

Ellers var der godt selvskab med powerparret Kragefar og NastyNorah :devil::smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share