Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Program frem mod DM i OBBC. Uge 2:

Squat - 8x70kg, 5x70kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x150kg, 2x170kg, 1x190kg(PR i RAW squat :bigsmile: Den var sgu også tung), 6x160kg(PR), 6x160kg(PR)

Lav box squat - 4sæt x 3reps med 120kg

Bænkpres med bands - 5sæt x 5reps med 117,5kg (God runde. Næste mandag bliver det 120kg + bands :smile: )

Kanin bænkpres + bands - 3x75kg, 3x75kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x90kg (Masser af fart. De 75kg som jeg kørte med sidst var alt for lette idag :smile: )

Dragon flags - 2sæt x 8reps

Kabel Rows - 3sæt x 8-12reps

Tate press - 3sæt x 8reps med 22,5kgs håndvægte

God og hyggelig træningsdag. Flere styrkeløftere i klubben og Baardi lavede raketter i sin nye Titan squat dragt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kanin bænkpres + bands - 3x75kg, 3x75kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x90kg (Masser af fart. De 75kg som jeg kørte med sidst var alt for lette idag :smile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal lige være med her, hvad er det helt præcist du får ud af kanin bænken? (står sikkert længere tilbage, men det så meget nemmere bare at spørge :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

og hvordan udfører du kanin bænk? 

jeg har set den stå et par steder men ikke hvordan den udføres :)

held og lykke med at få de 250kg til DM

Man racker stangen

kører den ned til brystet

Laver 3-4 små partielle reps hvor man kun presser stangen ca. 10cm op fra brystet.

På den 3 eller 4reps presser man igennem og udfører en helt rep.

Dette gentages 3 gange hvis rep antallet er 3.

Og tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Paused squat - (Opvarmning), 5sæt x 3reps med 135kg

Dødløft - (Opvarmning), 5sæt x 2reps med 200kg (Kørte doubler istedet for 10 singels idag, da jeg trænede med Moos og Poul og det passede bedre med pauserne)

Gluteham Raise - 3sæt x 8reps (Sad godt i haserne idag)

Bænkpres - (Opvarmning), 6sæt x 2reps med 120kg (Med pause på brystet og konkurrence greb)

Boardpress - 3x150kg(3"), 3x150kg(3"), 3x150kg(2") (Udemærket, da jeg løfter ca. det samme i 2" klods som et fuldt bænkpres :smile: )

Dumbell front raises - 3sæt x 8reps med 22,5kgs håndvægte

Hammercurls - 6sæt x 6-10reps

Lidt underarme og let kabel træk

Fin træningsdag med masser af Moller i bulen. Flere var i trøje så det blev også til lidt hiven og trækken i Titan elastikkerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Udstyrs note:

Squat:

Jeg er meget i tvivl om jeg skal bruge Viking - V squatteren str. 48 til DM eller om jeg skal bruge min Metal squatter str. 50 som er syet en smule ind i stropperne.

Nu tager Moos Vikinge dragten med i morgen og så håber jeg på at kunne hoppe en tur i den for at vurdere poweren fra dragten.

Bænkpres:

Jeg bænkpresser igen i min Titan Fury nxg+ str. 44 som efterhånden er over 2 år gammel. Den er ved at være godt slidt, så jeg regner med at bestille en ny i den nærmeste fremtid. Det bliver en Titan F6 tornado str. 44. Jeg når dog ikke at få den inden DM.

Iøvrigt har jeg taget ca. 10kg på siden jeg fik min titan fury og alligevel kan jeg selv tage den på. Den er dog stadig pænt stram hen over brystet.

Dødløft:

Jeg har bestemt mig for at dødløfte uden dragt til DM. De sidste par stævner har jeg ellers dødløftet i en gammel Inzer Champion squat suit taget omvendt på.str. 34. Den giver mig et lille 'pop' i bunden, men siden tilgengæld også så stramt at jeg har svært ved at få luft ind. Desuden gør den min dødløftstil endnu mere rundrygget. Jeg har prøvet at dødløfte i min Metal squat dragt hvilket ikke gik. Derfor nøjes jeg med trico og bælte i dødløften i år.

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC. Uge 2:

Chinups - 3sæt x 8reps

Squat i udstyr - (10x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x160kg, 1x160kg) 2x210kg(Slet ikke langt nok nede. Knæbindende gjorde ondt :chicken: )

2x220kg(Heller ikke langt nok nede.)

2x230kg(Slet ikke langt nok nede og ret tung :dry: )

2x230kg(Lidt bedre end før men stadig ikke god nok)

Nå, af med Viking V.squatteren og på med den alm. metal dragt..

2x230kg(Noget nemmere men manglede stadig dybde)

2x230kg(Her kom jeg endeligt ned til omkring parrel. Så den kan godt gå for en træning PR :smile: )

Leg extension - 4sæt x 10reps (Bræææænddeeaaarrggg :wacko: )

Bænkpres i trøje - (10x60kg, 2x100kg, 1x130kg, 1x130kg),

(Først på med Crawdaddys Titan str. 48 som jeg svømmede rundt i :laugh: )

1x150kg

1x150kg

1x160kg

1x170kg

1x170kg (Udemærket i en for stor trøje. Ok power :smile: )

(På med min egen Titan str. 44)

1x170(Kom halvt ned)

1x180kg(Lidt længere ned)

1x180kg(Ned til 2"Board udemærket pres)

1x180kg(Ned til 1"Board. Fint nok pres)

1x190kg(Kom helt ned, men røg helt ud af banen så MISS)

1x185kg(Kom ikke helt ned på brystet men pressede den selv op)

(Trøjen af)

Backup bænkpres - 1sæt x 22reps med 100kg (Hehe, skulle lige se om jeg kunne slå Kragefar der lige havde taget 22reps med 100kg. Desværre døde jeg også ved de 22 så vi stod lige :bigsmile: Iøvrigt tror jeg det er PR. Jeg har vidst lavet 24reps med 90kg før og 14 med 110kg. Så det var en fin PR :smile: )

Dumbell laterels - 2sæt x 8reps med 17,5kgs håndvægte

Halve press i smithstativ - 4-5sæt

Damn, en lang træningsdag. Bare squatten tog omkring 2 timer. Men det var nu pisse hyggeligt for der var masser af folk fra Powerposset i hulen idag, så der blev brændt godt igennem :smile:

Jeg står dog tilbage hvor jeg overvejer at squatte i min egen Metal dragt til Dm alligevel :blink: Kunne desværre ikke rigtigt få Vikingen til at spille idag.

Og så er jeg vidst efterhånden vokset ud af min Titan str. 44. Den er godt nok stram :blink: En 46ville nok være perfekt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var en nasty omgang idag og godt reppet med de 100

I lige måde! Det var sgu fedt med al den hjælp jeg fik idag :4thumbup: Og så var det sgu godt med en lille rep battle i bænken. Jeg troede sgu at jeg skulle tag dig efter de 15-16stykker, men ligepludselig så er der bare intet at presse med overhovdet :laugh:

ARRRGGGHHHHHBRRRÆÆÆNNNNDDDDDEEEEE :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

det var da en ret anstændig squat-runde 

og så i trøje bagefter, blir jo helt misundelig

Mange tak :smile: Vi savner dine vrinsk oppe i OBBC, så se kom på højkant igen så du kan brænde igennem med posset :bigsmile:

Iøvrigt!!!Var der mulighed for at jeg kunne låne din Titan str. 46 til DM? :smile: Jeg tror sgu det er for usikkert at bænkpresse i min egen, og når jeg kan lave 170kg i en 48 så burde der vel også være til lidt mere i en 46 :smile:

Link to comment
Share on other sites

En lidt ligegyldig træning nede på kolleget:

Frivend og rent pres - 50kg, 50kg, 50kg, 70kg, 70kg, 70kg, 80kg, 80kg, 80kg, 90kg, 100kg (3xMiss. :dry: )

Lidt vægtløftnings sjov med 50kg.

Bagside skulder

Bænkpres - 7-8sæt x en masse rep med 50kg. Bla. 1sæt x 60reps med 50kg :sleeping:

Tjaa, havde bare lyst til at bevæge kroppen lidt igennem. Jeg havde godt nok sat næsen op efter en militærpres eller frivends PR, men havde DOMS fra i går i både forskulder og lænd, så det er ikke så mærkeligt at det var lidt tungt idag.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Glæder mig til at hilse på dig til DM  Er du klar til at give mig en gang massage til Septemper ?

Hilsen Per

Hej Per

I lige måde. :smile: Jeg tror ikke at jeg skal massere til Odense Marthon i år, da jeg bliver færdig med studiet til sommer, og massage jobbet til Odense Marthon er noget 6.semesterne tager sig af. Men det kunne da være at man skulle komme og heppe istedet for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Pullups - 2sæt x 8reps (Tung i røven :blush: )

Squat - 6x100kg, 6x100kg, 2x130kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x170kg, 2x175(PR), 6x150kg, 6x150kg (Ok, runde uden at være prangende. Teamede op med Bøffen :smile: )

Dødløft med overhåndsgreb - 2sæt x 6reps med 120kg

Bænkpres - 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 1x130kg (På med Titan str.46) 1x160kg(Ned til 2"board)

1x160kg(Ok)

1x170kg(Ok)

1x175kg(Lettede røven)

1x170kg(Lettede røven)

(Af med trøjen)

3sæt x 5reps med 130kg

Kanin Bænkpres - 3sæt x 3reps med 100kg

Face pulls - 4-5sæt x 12reps

Tatepress - 6sæt x 8-20reps

Dragon flags - 3sæt x 4reps med hældning på idag. Den var lee'

Tjaa, energien var ikke helt så god som den har været. Der blev også lavet lidt om på programmet da jeg skulle prøve Hippos bænkpres trøje. Den sad udemærket, bare utroligt at jeg ikke er bedre til at udnytte trøjen :raisebrow: Mit trøjebænk har stået stille i over et år nu, mens mit RAW bænkpres er steget over 10kg det sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Prehn<<

tror også fokusere for meget på raw bænk. Til DM i bænk var det tydeligt at det var styrken i toppen af løftet der manglede
Ja, det kan der være noget om! Dog synes jeg at jeg fokusere rimeligt meget på toppen.

Mit bænkprogram ser sådan ud:

Mandag: Bænkpres med Bands - 5x5

+ Kanin bænkpres

Hjælpeøvelse: Tatepress

Onsdag: Let bænkpres - 6sæt x 2reps

Boardpress - 3sæt x 3reps til 10cm board

Fredag:

Bænkpres i trøje

+ Smal bænkpres

Tatepress

Som det ses har jeg både bænkpres med bands, Board press og bænkpres i trøje i mit nuværende program. Synes egentligt at det er ret meget toptræning + Tatepress 2 gange om ugen.

Squatfather<<

Er helt enig med den mindste af Prehnerne, du bør neddrosle dit fokus på raw bænk og træne mere trøjespecifikt. 

Men det ser ellers fint ud med din squatstyrke. Hvilken klasse er du i til DM?

Se overstående.

Tak :smile: Jeg ved ikke hvilken klasse jeg er i til DM. Er tilmeldt -100kg, men vejer lige nu konstant over 100kg. Ca. 101-2 stykker :smile:

Link to comment
Share on other sites

hvilke bands kører du med?? og 5*5 gør jo at du ikke kommer op på så tunge vægte.

tatepress er jo bare bodybuilding(lidt ligesom jeg synes 5*5 er det)

5*5 synes jeg i bedste fald hører hjemme i off season. Og husker du også at træne boards, og bands osv. i offseason?

en anden ting er at jeg ku forestille mgi du er lidt ristet når du skal i trøjen, når du lige har kørt 3*3 med boards 2 dage før.

Link to comment
Share on other sites

hvilke bands kører du med?? og 5*5 gør jo at du ikke kommer op på så tunge vægte.

tatepress er jo bare bodybuilding(lidt ligesom jeg synes 5*5 er det)

5*5 synes jeg i bedste fald hører hjemme i off season. Og husker du også at træne boards, og bands osv. i offseason?

en anden ting er at jeg ku forestille mgi du er lidt ristet når du skal i trøjen, når du lige har kørt 3*3 med boards 2 dage før.

Indrømmet at det lidt er nogle kyllinge bands. Sådan nogle Terapi bands man bruger i Fysioterapien som jeg ligger 4dobbelt. De smider vel 30-40kg på i toppen. Ville selvfølgeligt være bedre hvis jeg havde nogle rigtige bands. :smile:

Ja, tatepress er bodybuilding men større muskler betyder også større styrke :wink:

5x5 synes jeg nu giver god styrkefremgang. Næsten alle mine sæt ligger imellem 1-6reps i de tre store hvilket er meget styrkerelateret.

Ja, du har ret i at jeg nok ikke er helt restitueret mellem hvert bænkpres pas, men det er jo også derfor man har en deload inden stævnet. Er også sikker på at løftene i trøje ville have været lettere hvis jeg havde deloadet inden :smile:

Tak, for inputtet iøvrigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeps, men det gør jo heller ikke noget at man er nogenlunde klar til sine træninger, så man kan komme op på nogle grumme kg, fremfor man slet ikke er restitueret :)

terapi bands...tsk tsk. Men hvis de giver 3-40kg i toppen er de da ikke helt sløje :)

men skal i ikke til at købe nogle rigtige bands?? :poking:

Link to comment
Share on other sites

jeps, men det gør jo heller ikke noget at man er nogenlunde klar til sine træninger, så man kan komme op på nogle grumme kg, fremfor man slet ikke er restitueret :)

terapi bands...tsk tsk. Men hvis de giver 3-40kg i toppen er de da ikke helt sløje :)

men skal i ikke til at købe nogle rigtige bands?? 

Hehe, ja, de Terapi bands er ikke helt optimale, men de var gratis. Både Overarmen og Hippo har også rigtige bands, men det kræver jo at man er koordinere træningen sammen med dem. Men nu får vi snart indrettet et rigtigt styrkelokale i OBBC, så håber jeg også vi kan få indkøbte nogle kæder og bands til klubben :smile:

Nu hopper jeg i trøjen igen på fredag og kører boardpress i overmorgen, så nu får den fuld gas med toptræningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share