Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Dagens Deload træning i OBBC:

Box squat - 8sæt x 3reps med 100kg

Læg - 3sæt

Ab Weel - 3sæt x 12reps

Dødløft - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg, 6x140kg

Gluteham Raise - 2sæt x 8reps

Dimetry Bænkpres - 8sæt x 3reps med 100kg

Siddende Skulderpress bag nakken - 10x50kg, 5x70kg, 5x70kg, 10x60kg (Bøffen lokkede mig til at kører med her. Stangen er svær at styre når man er vant til at presse foran. Men er også latterlig svag her. De 5x70kg var presset :sneaky2: )

Tate presses - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Lidt lat pulls i maskine og noget let chest press i maskine

Jeg tog direkte fra banegården ned i OBBC, efter at have rejst fra Prag samme dag, og været oppe kl 4 om morgenen. Så jeg var god smadret :blink:

Ellers udemærket at komme op og rører kroppen igennem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dimetry Bænkpres - 8sæt x 3reps med 100kg

Jeg tog direkte fra banegården ned i OBBC, efter at have rejst fra Prag samme dag, og været oppe kl 4 om morgenen. Så jeg var god smadret :blink:

Ellers udemærket at komme op og rører kroppen igennem :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Welcome back dér!!!! ...Så er man sku trænings freak - Respekt for dét!!!

Forresten, Dimitry BP... er det dén, hvor stoppet er eeeekstra langt ????

L@rs

Link to comment
Share on other sites

Lars B<< Jo, tak!  :smile: Jo, Dimetry bænkpres er ganske rigtigt bænkpres med ca. 3 sek. pause i bunden. Jeg aner ikke om den er specielt god, men var lidt doven og flad til træningen, så det var simpelhen nødvendigt at få en pause når stangen var sænket til brystet :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hesten siger i hvert fald at den har været med til at styrke hans bundstyrke betydeligt :smile:

Jeg synes også den virker som en udemærket øvelse, og den lange pause skal nok virke positiv med henblik på at øge startstyrke og eksplosivitet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt så mange der har taget dmitry bænken til sig

Selv om der det nok er de fleste der ved hvordan den kom til landet

Men fra vores kilder er de begyndt at køre den med 5 sec pause nu

Jeg tvivler på at der er gavnlig for eksplosiviteten

men ingen tvivl om at den hjælper på kontrollen på brystet

Link to comment
Share on other sites

Hesten siger i hvert fald at den har været med til at styrke hans bundstyrke betydeligt

Jeg synes også den virker som en udemærket øvelse, og den lange pause skal nok virke positiv med henblik på at øge startstyrke og eksplosivitet

Jo, det er da en udemærket øvelse. Nu er det ikke lige min bundstyrke der fejler noget, men mere midten og toppen af løftet. Jeg bruger den lidt mere som Jfk også nævner til at opbygge "hårdhed" når stangen ligger på brystet, og så som en god undskyldning for ikke at putte så mange kg på stangen :laugh:
Sjovt så mange der har taget dmitry bænken til sig

Selv om der det nok er de fleste der ved hvordan den kom til landet

Men fra vores kilder er de begyndt at køre den med 5 sec pause nu

Jeg tvivler på at der er gavnlig for eksplosiviteten

men ingen tvivl om at den hjælper på kontrollen på brystet

Første gang jeg så øvelsen beskrevet var i din log, lige efter du har været i Rusland, så i min verden har du æren for at have bragt den til Danmark :wink:

Det er skam en rigtig fin øvelse, selvom jeg faktisk tror jeg vil få mere ud af at kører floorpress med fuld pause i bunden eller Kanin bænkpres til at øge eksplosiviteten i bænkpressen.

Det er ihvertfald dejligt at der er så mange måder man kan lave liggestem på, at man aldrig kommer til at kede sig selvom man træner bænkpres 3-4gange om ugen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt du ikke var med til ER Open.

Ja, det var jeg også ret ærgelig over, men jeg skulle desværre på studietur og kom først hjem ved middagstid om lørdagen.

Bænkpres formen er eller udemærket for tiden, så selv i min gamle slidte titan fury kunne der måske været blevet til en lille PR. Nu skal formen bare times op mod DM, så den står på hård træning igen fra i morgen af.

Tillykke med resultat, Mads. 103kg ren ondskab og et bænkpres på 170kg :devil: Jeg skal vidst til at tage mig sammen hvis jeg ikke skal hentes af dig her.

Men vi ses jo til DM. Det kan være at jeg går i 110kgs klassen også. Nu må vi se hvor fee' jeg er til den tid :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med resultat, Mads. 103kg ren ondskab og et bænkpres på 170kg :devil: Jeg skal vidst til at tage mig sammen hvis jeg ikke skal hentes af dig her.

Men vi ses jo til DM. Det kan være at jeg går i 110kgs klassen også. Nu må vi se hvor fee' jeg er til den tid :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak, Troels. Det kunne da være sjovt med en battle til DM. Dit dødløft når jeg ikke i denne omgang, men squatten skulle gerne være forbedret drastisk til DM. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg igang igen med fuld skrue så jeg kan blive Lee til DM :smile:

Opvarmning med "Wannabe" vægtløftning øvelser :laugh: - Power snatch, powercleans x 6-8sæt. (Jeg har ingen teknik eller smidighed til disse øvelser. Mine powersnatch mindrede mere om barbell frontraise med bredt greb og monemt fra benene :laugh: . Havde også kun 55kg på i denne øvelse)

Chinups - 4sæt x 8reps (Lavet i powerracket indimellem squat sættene :smile: )

Squat - 8x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg (Fin fart. Følingen var dog ikke så god på de første sæt. Det blev dog bedre)

Pause squat til Pins - 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg (Er svag i denne øvelse. På trods af mindre vanding kan jeg kun løfte omkring de samme som i alm. squat. Jeg tror derfor det er en god øvelse for mig)

Bænkpres med bands - (10x30kg, 3x70kg, 3x90kg, 3x110kg), 5sæt x 5reps med 115kg (Rigtig god bænkpres runde. Jeg kører med de lette bands som dog alligevel smider 30-35kg på i toppen vil jeg tro :smile: )

Kanin bænkpres med bands - 6sæt x 3reps med 75kg (God øvelse som jeg vil kører hver mandag efter volumen bænken op til DM :smile: )

Mågen - 3sæt x 8reps med 17,5kgs håndvægte

Tate press - 3sæt x 12reps med 20kgs håndvægte

Full Combat Twist - 3sæt

Rigtig solid træningerunde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har tænkte lidt på en programstuktur de næste uger op til DM:

Mandag:

Chins

Squat - kører op til nogle halvtunge 2ere, 3ere og 4ere.

Høj boxsquat eller squat til pins

Bænkpres (Volumen) 5x5reps med bands

Kanin bænkpres

Triceps

Onsdag:

Dødløft

Paused squat (Let dag)

Eksplosiv bænkpres.

Boardpresses -

Gluteham Raise

Plate Raise

Biceps

Fredag:

Chins

Squat i udstyr / Box squat

Evt. Benpres eller squat maskine

Tung bænkpres - Eventuelt i udstyr

Triceps

Sådan meget groft kommer det ca. til at se ud i ugerne op til DM.

Om onsdagen er der fast progression i de 5x5reps i bænkpressen. Vil også prøve at inkludere lidt grebstræning. Dette er bare en grov skitse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Dødløft - (6x60kg, 6x60kg, 3x110kg, 1x150kg, 1x150kg), 15singels med 180kg (Slet ikke tilfredsstillende fart i løftene idag. Ikke at jeg har mistet styrke, skal bare lige finde The Groove i øvelsen igen. Baardi er for syg. Han gik direkte helt kold på 215kg for en singel i dødløften, og det var så den dødløft træning :w00t: :4thumbup: )

Paused Squat - (10x20kg, 10x60kg, 3x100kg), 3x130kg, 3x135kg, 3x135kg, 3x135kg, 3x135kg (Kørte godt. Lidt sjov øvelse som jeg ikke rigtigt har kørt før. Vægten var helt perfekt. Fin fart uden at være for let :smile: )

Gluteham Raise - 2sæt x 6reps (Bøvlede med at finde den rigtige opsætning, hvilket aldrig lykkedes, mens Henning aka Mr.Gluteham raise, bare trippede rundt med et smørret smil :dry::tongue: )

Bænkpres - 6sæt x 2reps med 120kg (Med pause på brystet og konkurrence greb på de fleste reps. Ok fart)

Boardpress (3") - 3sæt x 3reps med 150kg (Lidt for tung i forhold til hvad jeg har taget her :dry: )

Dumbell Frontraises - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægte

Rear Delts i Technogym maskine - 3sæt x 10-12reps (Prøvede en af maskinerne på øverste etage. Disse maskiner er sgu ikke bygget til folk med middel styrke. Tog hele stakken for 10reps med overskuuuu' :laugh: Men den sad sgu meget godt hvor den skulle sidde :smile: )

Hammercurls - 3sæt x 10reps

Rigtig fin træningsrunde. Baardi og Henning var i huset så det blev også til lidt kæwe :smile: Den er god power i patkanonen for tiden, men jeg manglede lidt power i dødløften idag. 180kg skal flyve op som var det pap, men det gjorde de ikke idag :dry:

Link to comment
Share on other sites

hey troels 

ser sku godt ud... stadig for tunge løft du laver 

tror du du bliver klar til dm så du kan hive noget hjem til obbc  ?

Ja, jeg skal nok blive klar til DM som det ser ud nu. Men klar til at hive medalje hjem det er nok ret usandsynligt :wink:

Målet er at forbedre min 3-kamps total fra SM på 660kg, så må vi se hvor meget det kan blive til. Alt over og jeg vil være tilfreds. Alt under og jeg vil være utilfreds. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Program frem mod DM i OBBC:

Squat i dragt og knæbind - (Opvarmning 5sæt), 2x205kg, 2x215kg, 2x225kg(PR. Nem nok. Har bare svært ved at komme helt ned. Nogle kom kun til parrel mens andre var under. Champen spottede og gav gode råd idag :4thumbup: Det var iøvrigt i min egen Metal squatter str. 50 jeg kørte i idag. Jeg føler at den giver omkring de samme som Vikingen str 48)

Zercher Squat - 10x20kg, 6x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x165kg(PR :devil: Den var fanme også ond at holde i armene) 10x100kg (Brugte bælte på de tunge sæt ellers uden bælte for at få trænet maven mest muligt. Total fed øvelse. Old school viking power, Yeaaahh :bigsmile: )

Chinups - 4sæt x 8reps (Blev kørt lidt spred ud på dagen)

Bænkpres - (20x20kg, 10x60kg), 2x100kg, 2x100kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x140kg (Hertil med fuld stop på brystet med konkurrence greb), 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg (De sidste 4 sæt blev kørt uden pause med mit stærkeste Raw greb som er langefingeren på ringen)

Close grib bænkpres - 3sæt x 10reps med 110kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 17,5kgs håndvægte

Tate press - 3sæt x 12reps med 20kg

Mave - 4sæt x 20reps (Kørt indimellem bænkpres sættene)

Rigtig god træningsrunde. Jeg har masser af energi for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Loonie aka the cut maschine<<

Damn, det er cool at nappe en double med 225 

Der er åbenbart masser af power i de øl du drikker i øjeblikket

Tak :smile: Hehe, bajer og ærgelig mad er ihvertfald en let måde at få kalorie overskuuu' på. Det kan også godt være der er noget godt i den flaske Absinth som jeg købte i Prag :laugh:

Måååås<<

Hey Troels...

Du må undskylde, at jeg ikke nåede at komme før... Det er jeg sq ked af... 

Men igen, mange tak for lån af trøjen...

Og naaaasty zercher og squat

Det er iorden :wink: Jeg fik kørt nogle halv tunge doubler i bænken istedet for bænkpres i trøje :smile:

Gaaarnhof<<

Du er faeme Lee Troels 

Og den der zerchersquat  en må have brændt godt i underkøllerne. For slet ikke at tale om hjulene, efter de 225 kg..

Mange tak :smile: Du brænder da også selv dine hjul for vildt for tiden med nogle massive kg :devil:

Hulle<< TAK :bigsmile: Tind har lagt et fint link til øvelsen Zercher squat. Man løfter bare stangen i armene som en gaffeltruck og benbøjer med skidtet. Virkelig en fed øvelse som træner det øverste af ryggen og maven på en super måde. Det værste er dog at det godt kan gøre lidt ondt i armene at have stangen liggende der. Jeg havde mine knækogere trukket op på albuerne, så er det ikke så slemt :smile:

Tind<< Mange Tak :smile:

Prehn<< Jo, det kunne da være rigtigt fedt. Men tør nu ikke helt tror på det kvarte ton. Men det bliver ikke langt fra. Jeg regner med at mit start forsøg i squat bliver 230kg til DM, så må vi se hvor meget der er i benene på dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Arghhh! Det var sgu så fedt igår :bigsmile: !!!

Jeg var til fest ved nogle gutter igår! De havde en stor sandsæk hængende i loftet i midten af deres lejlighed. Mange af dem gik til kickboxning og deslige, så der blev sparket og slået flittigt på den stakkels sandsæk.

Efter lidt forskellige øl konkurrencer og en pæn høj promille :cooldance: blev vi enige om at vi skulle have en konkurrence som gik ud på at gå mest AMOK på sandsækken i 30sek i træk :devil:

Jeg var uden tvivl den med ringeste teknik, men heldigvis var det ikke en et krav med teknik for at vinde. Jeg gik nemlig helt VIKINGE AMOK med low kicks, slag, skaller og albuer på den stakkelt sandsæk. FEE' :w00t:

Senere på aftenen fik jeg tæsk i bordfodbold men det lykkedes mig dog at være ude og danse med den smukkeste pige jeg nogensinde har set :wub: :dropjaw: :4jumpy:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Arghhh! Det var sgu så fedt igår :bigsmile: !!!

Jeg var til fest ved nogle gutter igår! De havde en stor sandsæk hængende i loftet i midten af deres lejlighed. Mange af dem gik til kickboxning og deslige, så der blev sparket og slået flittigt på den stakkels sandsæk.

Efter lidt forskellige øl konkurrencer og en pæn høj promille :cooldance: blev vi enige om at vi skulle have en konkurrence som gik ud på at gå mest AMOK på sandsækken i 30sek i træk :devil:

Jeg var uden tvivl den med ringeste teknik, men heldigvis var det ikke en et krav med teknik for at vinde. Jeg gik nemlig helt VIKINGE AMOK med low kicks, slag, skaller og albuer på den stakkelt sandsæk. FEE'  :w00t:

Senere på aftenen fik jeg tæsk i bordfodbold men det lykkedes mig dog at være ude og danse med den smukkeste pige jeg nogensinde har set :wub:  :dropjaw:  :4jumpy:

<{POST_SNAPBACK}>

Er du nu HELT sikker??? :poking:

Smukke fyr

:laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share